Jump to content

Vibracie celeho auta pri rychlosti 75-90km/h a asi vytečený tlmič.


pavur

Recommended Posts

Zdravím chlapi,

už si neviem rady tak som skočil sem.

Mám Octaviu Scout 2.0 TDI, r.v. 2010 a keď idem po rovnom povrchu 75-90km/h , najlepšie 85km/h tak auto ľahko celé vibruje. V oficiálnom servise Škoda , prevažovali kolesá 3x, nič. Potom že to môže byť kardan, tak vymontovali a namontovali kardan, nič. Dal som letné kolesá, po vyvážení, nič.

 

Ešte som postrehol takéto veci:

- na sedadle spolujazdca to je cítiť viac

- je to viac cítiť keď je auto v ťahu, keď vyradím alebo zošliapnem spojku tak sa to zlepší ale nezmizne to

- príde mi že keď je to v miernej zákrute kde sa dá ísť rovnomerne 85km/h tak to nerobí

 

Predné ložisko na ľavej strane bolo menené v lani v lete. Kotúče sú asi dobré, pri brzdení nič necítím. Ono všeobecne vo volante to tak cítiť nie je skôr sa to trepe celé.

 

Včera mi to nedalo a zhodil som predné kolesá a len tak sa díval a ťahal za všetko čo môže byť uvolnené a všimol som si že ľavý tlmič je v oblasti mysky pružiny mastný, asi tečie olej z tlmiča. Je to ale divné že si to v oficiálnom servise nikto nevšimol.

 

Myslíte si že to môže byť tým tlmičom? Druhá otázka sú spoľahlivé testy tlmičov? Alebo keď vidím olej tak rovno meniť?

 

Dík dopredu za pomoc.

Edited by pavur
Link to comment
Share on other sites

Zdravím,

pátral som ďalej ale stále nič čo by pomohlo.

 

Medzi tým než som napísal prvý príspevok tak som vymenil kotúče + obloženie, pretože keď som si všimol že zadné disky sú prepápelné opäť oficiálny servis si nič nevšimol až som im ukázal ako vypadajú disky a opýtal sa či je to v poriadku tak že nie že sú prepálené a ojazdené. Človek sa znaží servisovať všetko v oficiálnom servise Škoda a zistí že tá úroveň servisu stojí za prd, to nie su mechanici ale meniči, vedia prd podľa mňa. Aspoň teda servis Autoklever v NJ, už tam auto nedám ani keby nebolo kde.

 

Takže po výmene kotúčov a dosiek nič nové.

 

Ešte som robil pokus že som odfúkol predné kolesá a zistil som že mi príde že sa tie vibrácie zväčšia asi to pôjde zo zadnej nápravy podľa môjho odhadu zadné pravé koleso. Nechal som zmerať geometriu, otestovať tlmiče a všetko je v poriadku. Prý ten únik oleja z tlmiča nie je závada že sú tam prý dve olejové náplne kde jedna z nich je konzervačná/mazacia a druhá slúži na tlmenie. Budem to sledovať, ale test tlmičov dopadol veľmi dobre.

 

Myslíte si že by to mohla spôsobovať ohlá zadná polosa? Prý náznak vibrácií je pri rýchlosti 60km/h potom pri 80-85km/h až do 100 potom už nie je cítiť nič. Jo meniči to pred tým kardanom tiež cítili a teraz už je to podľa nich v poriadku, no comment.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zdravim,

najeto cca 119 tisic km.

Ja som to bez kardanu neskusal v servise to asi skusali dostal som info ze kardanom to nie je. Takze netusim ci bez kardaju skusali jazdu alebo nie.

 

Silentboky motoru - neviem ale nie je to zavisle od otacok motoru, ale od rychlosti. Ani neviem kde su silentbloky motoru.

 

Letne kolesa na ktorych to teraz testujem su v perfektnom stave podla pneuservisu , geometria je skoro ako na novom aute, resp. podla hodnot s geometrie pre toto auto je to skoro na hodnotach ktore tam maju byt. Len zbiehavost myslim je trosicku dalej od doporucenych hodnot ale nie je to ani v polovici povoleneho intervalu.

 

Testoval som to na dianici a zistil som ze pri jazde s plne obsadenom aute - 5 osob a rychlosti 130km/h ked zatocim do lavam usi to byt ale ostrejsia zakruta - zatazim pravu stranu je auto hlucnejsie. Nedosahuje to hluku ktory som mal v lani v lete kedy bolo prave preden prave lozisko poskodene.  

 

Moj odhad - tazke bud to bude lozisko alebo homokineticky klb. JE to ale prdel ze ak to bude lozisko tak nevydrzalo ani rok.

Link to comment
Share on other sites

ktoré ložisko si vlastne menil? ..píšeš ľavé a potom zasa pravé

 

Predné ložisko na ľavej strane bolo menené v lani v lete.

 

Testoval som to na dianici a zistil som ze pri jazde s plne obsadenom aute - 5 osob a rychlosti 130km/h ked zatocim do lavam usi to byt ale ostrejsia zakruta - zatazim pravu stranu je auto hlucnejsie. Nedosahuje to hluku ktory som mal v lani v lete kedy bolo prave preden prave lozisko poskodene.  

 

Moj odhad - tazke bud to bude lozisko alebo homokineticky klb. JE to ale prdel ze ak to bude lozisko tak nevydrzalo ani rok.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nazdar chlapi mám druhou octavii tu prvni ukradli a měla vibrace kolem 80km/h.ta druha je 4x4 a děla to samé. A jednicka kterou jsem měl předtím dělala to samé . Můj poznatek je ten ze po rozřezaní pneumatik doslo k reziveni kordu a bočnice u pneumatiky.mam od toho i papír přímo od virobce pneu.Pozor muze to delat i uplně na nových pneu protoze v továrně doslo při výrobě vniknuti nejake vlhkosti do výrobního procesu.a je PRAVDA CHLAPI.takze ty vibrace už neřešim.

Link to comment
Share on other sites

popis jak  to vybruje ci to auto akokeby hadzalo zo strany nastra nu alebo jak?

ci to robi viac dojednej stra ny alebo druhej skus vymenit gumi z lava do prava ci to nebude robit na druhu stranu skontroluj zadne loziska ci koleso nema voulu alebo ci neni pocut hucanie. Este mozes skusit hodit 5 alebo 6 neviem co tam mas skratka najveci kvalt vypni motor a tlac auto pomali a sleduj ci sa to neprejavy porypade sleduj aj motor ci nejak netrase.

Link to comment
Share on other sites

no aten tlmic keby bol tak bito v zakrute muselo ujizdat zvlast ked hitis nejaku jamu.volakedy sme tlmice skusali obicajnym zatlacenim auta . a tlmic bucha ked je vprdeli.

Mne sa auto rozvibrovalo cele a ked som spomalil tak aj volantom zacalo tocit dal som nove gumy abolo to ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nazdar chlapi,

tak moje vibrovanie pomaly a iste odoznelo ale objavuje sa hucanie v pravom prednom kolese. Tam bolo v lani v lete menene lozisko, jeden znamy mi povedal ze ma kludne mohli natiahnut v servise (autorizovany servis Skoda) a dali tam druhovyrobu a ta nevydrzala tak to moze byt lozisko alebo homokineticky klb. Zatial to nechavam tak snad sa mi to nezadrie. Ked sa to rozhuci viac tak zase navstivim servis, tentokrat inde nez minule. Tomu znamemu zacinam aj pomaly verit pretoze s lozisko mi menili kabinovy filter chcel som ten s aktivnym uhlim, vo faktrure je s uhlim ked som ho vybral a skontrolvoal podla cisla tak je bez uhlia a dokazte im to teraz. Aby si clovek vsetko robil sam.

 

Huci to najma ked pri rychlosti asi 120 na budiku pustim plyn necham zaradenu rychlost a ked to v tak vysokej rychlosti brzdi motorom tak to je pocut najviac. Pri prejazde zakrut to je tiez pocut ale to brzdenie motorom je intenzivnejsie. Je ale zaujimave ze vybracie zmyzli resp. som si asi na ne zvykol ale urcite to nei je v poriadku ked pocujem tie pazvuky. Ked mi odchadzalo lozisko tak to malo uplne iny progress to slo kazdym dnom citit ako to huci viac a viac. Teraz to tak negraduje a pride mi to ine nez minule. Jazdim prevazne sam mozno keby to bolo zatazene viac tak to z inenzivni.

 

Myslite si ze sa to moze zdriet a sposobit vacsiu skodu? Ja uz nemam silu ist zase do servisu a vymenia lozisko , potom zistia ze to bolo v tom klbe... ty dnesni mechanici su menici. Uz teraz som do toho nastrkal 10 tisic a problem stale nie je vyrieseny. Ano vymena brzdovych dosiek a kotucov by bola za nejaky cas potreba ale mne fakt vadi ten system prace - vymenovat a skusat.

 

Auto bolo kupovane nove ale riesit to musim uz je po zaruke.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...