Přejít na obsah

Dodělávaná klimatizace, olej (asi nedostatek)


Martin Fülöp

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

potrebujem poradiť s hlučnou klimatizáciou, v servise sa tvária bezradne.
Začiatkom leta 2014 sa mi zlomila os čerpadla klimatizácie (dovtedy bez problémové chladenie aj bez hlučnosti). V servise vymenili kompresor, výparník (asi aj kondenzátor), systém naplnili a všetko vyzeralo v poriadku. Po pár kilometroch (resp. 10 minút jazdy) sa objavil nepríjemný hluk (ako starý vysávač, alebo ako stará dodávka 1203-jka).

 

Frekvencia hluku je priamo úmerná otáčkam motora, pri jazde dole z kopca je najvýraznejší (brzdenie motorom). Zvláštne je, že ten hluk sa objavuje len pri vyplnutej klimatizácii. Pár sekúnd po zapnutí klímy zanikne. Po opätovnom vypnutí klímy sa zasa objavý, skôr či neskôr, ale najneskôr do 10 minút.

 

Chladenie a kúrenie fungujú bez problémov.

 

So servisom to riešim už 9 mesiacov, ale nič nepomáha. Skúsili niekoľko krát vymeniť náplň v systéme. Vymenili kladku remeňa (vraj mala pokazené ložisko). Nakoniec som dal kompresor reklamovať, reklamácia bola ale zamietnutá. Počas reklamácie mi nahodili iný kompresor. Ten začal hučať tiež, ale vydrží nehučať trochu dlhšie a hočanie samotné je miernejšie.

 

Čo by mohlo spôsobovať ten hluk, ak je kompresor v poriadku? Nedostatok mazacieho oleja v obehu?

 

Ak vymenili kondenzátor aj výparník, nemali dať do systému viac oleja? Myslím, že k oleju v kompresore pridali pri dvoch výmenách náplne spolu 16g (alebo ccm?) oleja. To sa mi zdá dosť málo, ak sa má rozložiť v celom obehu nanovo.

 

Vie niekto, koľko oleja musí byť v systéme, aby bolo zabezpečené optimálne mazanie a účinnosť? Teraz tam môžem mať niečo menej ako 100ccm oleja.

Škoda Fabia I 2005 1,4; 74kW; kompresor je bez spojky

Za radu vopred ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče oleje tak si myslím ze do kompresoru by mělo přijít cca 1dc oleje a při plnění se dává asi 10g záleží na typu kompresoru a klimatizace. Hodně se toho dá najít na netu. U moji Fabie 1.9tdi jsem to měl takhle ale mám kompresor se spojkou.

Určitě se spojkou? Jedničková Fabie má totiž stáloběžný kompresor bez elektromagnetické spojky.

 

post-32075-0-28920300-1426328240_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, máš tan jen "střižný" prvek - unášecí spojku - která, když se zablokuje kompresor, tak se "střihne" nebo "zdeformuje", aby se mohla řemenice dál volně točit. Jenže to je úplně něco jiného, než elektromagnetická spojka, která kompresor zapíná/vypíná, třeba u jedničkové Octavie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě se spojkou? Jedničková Fabie má totiž stáloběžný kompresor bez elektromagnetické spojky.

attachicon.gifDenso.JPG

Jo prominte zapoměl jsem říct že mám dodělávanou klimu, kompresor Sanden, tento výrobce dodával i do koncernu takže si myslím ze ty náplně budou obdobné. Opsal jsem si údaje z kompresoru a vygooglil náplně. Mělo by to jít i s tím originálem.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a kde bereš jistotu, že kompresor je OK? Jinak kompresor by se měl montovat s plnou olejovou náplní

To že je kompresor v poriadku prehlásil dodávateľ v reklamačnej správe. Teraz mám namontovaný už druhý kompresor, ten tiež hučí. Oba kompresory boli montované s plnou olejovou náplňou (podľa vyjadrenia servisu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm záhada... A proč ti vlastně měnili ten kondenzátor? Klima měla nějakou větší závadu vedle kompresoru? A nemůže hučet něco jiného? Třeba alternátor?

Pôvodý starý kompresor sa zasekol a strihlo osku. Pri výmene kompresoru tvrdili, že musia vymeniť aj kondenzátor kvôli záruke. Vraj, keby boli v obehu nejaké nečistoty z rozpadnutého kompresoru.

 

Tiež som na začiatku podozrieval alternátor, ale zatiaľ sa to nepotvrdilo. Neviem, ako to vyskúšať. V servise nenašli spôsob, ako nahodiť remeň bez kompresoru, tak aby bol poháňaný alternátor.

 

To že hluk sa objaví len pri vypnutej klíme a po zapnutí klímy sa hneď stratí ukazuje skôr na tú klímu.

Editováno: , autor: Martin Fülöp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže záhada odhalena. Originální kompresory jsou DENSO.

Záhada spojky/nespojky je odhalená, ale zatiaľ stále neviem, čo by mohlo spôsobovať ten hluk kompresoru v polohe "VYP".

 

Z Tvojho obrázku Denso.jpg som sa dočítal zaujímavé detaily.

  • Klíma má dva obehy, jeden dlhý "klimatizačný" a jeden krátky "mazací".
  • Prepínanie medzi týmito obehmi riadi regulačný ventil priamo v kopresore.
  • V polohe "ZAP" sa používa viacmenej "klimatizačný".
  • V polohe "VYP" sa používa iba "mazací".

Keď nad týmto dumám, tak mi z toho vychádzajú nasledujúce možné príčiny:

  1. Regulačný ventil v stave "VYP" neotvára "mazací" obeh, takže sacia stana kompresoru sa po chvíli "vysuší". Predpokladám, že ventil by mal byť v poriadku. Problém by mohol byť v riadiacom napätí.
  2. "mazací" obeh nie je zapojený. Je možné, že by bol mazací obeh vedený vonkajškom nejakou hadičkou/trupkou? Možno v servise zabudli tú hadičku zapojiť, alebo tam tá hadička je, ale má nejakú prepravnú blombu a v servise tú blombu zabudli odstrániť?
  3. Nedostatok oleja to asi nebude. Keďže v stave "ZAP" sa hluk stratí, predpokladám že na saciu stranu kompresoru sa vracia dostatok oleja.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pre úplnosť prikladám výsledky reklamácie a testov kompresora. Podľa všetkého je kompresor úplne v poriadku. Neukázali sa ani žiadne príznaky nedostatočného mazania (čistý olej).

Hluk počas vypnutej klimatizácie stále pretrváva. V servise sú ohľadom toho hluku bezradní, takže idem hľadať iný servis.

post-90891-0-31422200-1428050117_thumb.p

post-90891-0-41320900-1428050153_thumb.p

post-90891-0-00206800-1428050163_thumb.p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě jen napadá, že by to mohlo být tím že se kompresor při vypnuté klimatizaci nechová korektně a správně se nenastaví (tak aby produkoval minimální výkon). Kompresor ovládá (regulační ventil kompresoru klimatizace -N280-) Pokud je ale kompresor v pohodě a odzkoušený, tak by to mohlo být ovládání toho ventilu což je ŘJ klimatizace (panel uvnitř auta)

 

Jedině zkontrolovat kolik dostává kompresor na konektor při vypnuté klimě a zapnuté klimě u jiné fábie a porovnat na té tvé.

Zkusmo vyměnit ovládání klimatizace, určitě by mohl být někdo v okolí kdo by ti ho půjčil.

 

Nebo mě napadá už jedině že je nějaký bordel v expanzním ventilu?

 

Klima se dělí na větev vysokého tlaku a nízkého tlaku.

 

Popřípadě zda je něco k tomu popsáno v DP.

 

Pokud nemáš DP napiš.

 

Sám jsem si dodělával komplet celou klimu a mám tam dokonce climatronic z FII/Roomsta, žádný problém jsem s tím neměl. A to bylo vše rozebrané a mohla se tam na vrakáči dostat kde jaká nečistota.

 

Máš nějaké závady na výpisu z diagnostiky?

 

Kompresory pro Fábii I jsou dva druhy. Jeden pro všechny 4válcové motory a 3válce diesel, druhý pro 3válce benzín a jak tu již bylo napsáno tak jen a pouze výrobce DENSO. Může možná někdo vyrábět náhradu, ale to není originální díl (Škoda auto) 

klima_schema.pdf

Editováno: , autor: Combi2002
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...