Přejít na obsah

Spotřeba paliva 1.4 TDI 66-77kW


cagy

Doporučené příspěvky

Mám 1.4 TDI 66kW DSG. Od 12/2014 najeto přes 8tis km. Zpočátku spotřeba 4,8. Nyní (s oteplením a patrně zaběhlejším motorem) klesá na 4,5.

Pravidelně jezdím trasu 120km (1/2 dálnice (přes Krušný hory) - tempomat na 130km/h a 1/2 město s okreskami) s průměrnou rychlostí 85-90km/h. Nejnižší spotřeba zatím 4,1. Na letňákách to bude určitě 3,x :rock:

Vše dle PP.

 

Původně jsem byl rozhodnutý pro TSI 81kW DSG, ale přemluvili mě že ušetřím.

 

Jak je spotřeba u vás?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pěkná spotřěba si myslím.

Mohl by jsi tento motor srovnat se starší verzí 1.4 TDI 59 kw.

Uvažuji nad tím zda jít znovu do 3 válce. Slyšel jsem, že kultura chodu i projev se zlepšil, ale osobní zkušenost zatím nemám. U prodejců byl problém tento motor sehnat, teď už je situace lepší, ale zas nemám nějak čas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marousek: se starším TDI jsem v F1 nebo F2 jsem mockrát nejel. Mám ale dobrý porovnání s O2 TDI 1.9 77kW DSG kterou jsem měl 4 roky.

1.4 v F3 je určitě tišší (jak na volnoběh, tak v městském pojíždění). Od cca. 60-70km/h je už motor slyšet jen neznatelně, a to DSG teprve v 75km/h řadí 7.st a otáčky jsou na 1400. Do 90km/h zůstávají při klidné akceleraci otáčky pod 1600-1700. Ozývat se motor začíná až nad 2500 otáček, tam se ale ani při dálničních 130km/h nedostaneš.

Jediný "traktorový" a hrubší zvuk je prvních pár set metrů jízdy se studeným motorem.

Vibrace na volnoběh v kabině neznatelné (kam se hrabe 1.0 MPI v Citigo).

 

Abych to shrnul: odhadem o 30-50% tišší a kultivovanost, až na ten jeden neduh, OK.

 

Mimochodem s O2 jsem měl spotřebu v zimě cca. 5,6. V létě pak o půl litru méně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Já jezdím od června 2015 s F3 1.4Tdi 66kw. Od té doby již mám najeto  17 000km  rovnoměrně  dálníce, okresky, město. Moje spotřeba? Oproti očekávání se motám nad hranicí 5l/100km.

Ale už po této porci kilometrů jsem auto vracel na reklamaci do škodovky. Prasklá hadice na mazání turba!

Jako kladné vlastnosti musím pochválit převodovku. Na dálnici je dokonalá a věřím že u výkonější motorizace musí ještě více vyniknout.

Teď mám jako náhradní auto od škodovky  Fabii s motorem 1.2Tsi 66kw.  motoru chybí tah nafty, spotřeba kolem 6l/100km, větší kultivovanost motoru ale zase horší převodovka.

 

Odhaduji že za rok budu mít nájezd cca 65-70 tisíc km. Tak budu hlásit další chyby :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

My ji máme od července v práci s výkonem 66kw a jezdí s ní víc lidí a 70% je město. Najetých něco přes 5tis. kilometrů. Zatím celková průměrná spotřeba okolo 6,5. Dá se s ní jet mimo město za 4 litry, ale v tom městě to motor moc nedává. Subjektivní pocit je ale dobrý, motor má výborný tah a jezdí se s tím většinou dost na prase:) Spotřeba pořád ve městě kolem 6ti litrů a výš. Jako tabulky jsou pěkný, ale v reálu mě přijde, že ty benzínový TSI žerou míň. Na mimo město nebo dálnici bych řekl že sedí víc. Ale pro sebe jsem si koupil teda TSI 81kw. I sám dealer mě říkal, že tu naftu leda ve flotile do firem s vlastní benzínkou. Při běžným provozu návratnost kolem 200tis. km. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 roky později...
V 31. 12. 2020 na 13:39, Davidos90 napsal:

Když jsem zkoušel eko jízdu  okreskama (dodržoval 90km/h , zkrátka podle předpisů) tak jsem se dostal na nějakých 3,4-3,6 . Jinak standartně se pohybuji v létě 4,4-4.7 a v zimě 4,7-5 . Samozřejmě záleží na profilu trasy a stylu jízdy .

jezdist s timto za spotrebu  vpodstate 2 litru je teda pekne naprd. za 4,2 l jsem jezdil s fabii 1,9 TDI. S timto motorem jezdi kolega proad do 4 litrua  ja byhc cekal tak 3,2 max kdyz byhc jel trasu 100 km  prumernou rychlost mam 55 km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však píše že ECO se dostal k 3.5l/100.

Omlouvám se za OT, ale přemýšlím, zda jsi přišel jen hejtovat, nebo opravdu pro radu. Nevím jestli je třeba u nového auta které velmi rychle ztrácí na hodnotě řešit, zda jezdí za 4 nebo za 5l/100. Navíc každý jezdí jinak (ty očividně extra úsporně) . Pokud ti jde o extrém, podívej se třeba na Škod Economy Run, co s tím jsou schopni lidi zajet: https://www.economyrun.cz/index.php/history/hist-2019 nebo 2015 jelo i 1.4 TDI: https://www.economyrun.cz/attachments/article/22/D-1600.pdf Nebo projdi testy, třeba: https://www.usporne.info/615-skoda-fabia-14-tdi-66-kw-skutecna-spotreba/ kde má při 90km/h nějako 3.1l/100. A ideálně (znovu se opakuji) si to auto půjč a zjistíš, za kolik bude jezdit zrovna tobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tenhle motor se naprosto nevyplatí, když si člověk uvědomí jeho servisní rizika

(rozpadávající se dvouhmota, přehřívání spojené s praskajícími vložkami válců).

Rozdíl ve spotřebě je příliš malý než aby si nízkou spotřebou vydělal na vrtochy stáří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...