Jump to content

Spotřeba paliva 1.4 TDI 66-77kW


Recommended Posts

Mám 1.4 TDI 66kW DSG. Od 12/2014 najeto přes 8tis km. Zpočátku spotřeba 4,8. Nyní (s oteplením a patrně zaběhlejším motorem) klesá na 4,5.

Pravidelně jezdím trasu 120km (1/2 dálnice (přes Krušný hory) - tempomat na 130km/h a 1/2 město s okreskami) s průměrnou rychlostí 85-90km/h. Nejnižší spotřeba zatím 4,1. Na letňákách to bude určitě 3,x :rock:

Vše dle PP.

 

Původně jsem byl rozhodnutý pro TSI 81kW DSG, ale přemluvili mě že ušetřím.

 

Jak je spotřeba u vás?

Link to post
Share on other sites

To je pěkná spotřěba si myslím.

Mohl by jsi tento motor srovnat se starší verzí 1.4 TDI 59 kw.

Uvažuji nad tím zda jít znovu do 3 válce. Slyšel jsem, že kultura chodu i projev se zlepšil, ale osobní zkušenost zatím nemám. U prodejců byl problém tento motor sehnat, teď už je situace lepší, ale zas nemám nějak čas.

Link to post
Share on other sites

Marousek: se starším TDI jsem v F1 nebo F2 jsem mockrát nejel. Mám ale dobrý porovnání s O2 TDI 1.9 77kW DSG kterou jsem měl 4 roky.

1.4 v F3 je určitě tišší (jak na volnoběh, tak v městském pojíždění). Od cca. 60-70km/h je už motor slyšet jen neznatelně, a to DSG teprve v 75km/h řadí 7.st a otáčky jsou na 1400. Do 90km/h zůstávají při klidné akceleraci otáčky pod 1600-1700. Ozývat se motor začíná až nad 2500 otáček, tam se ale ani při dálničních 130km/h nedostaneš.

Jediný "traktorový" a hrubší zvuk je prvních pár set metrů jízdy se studeným motorem.

Vibrace na volnoběh v kabině neznatelné (kam se hrabe 1.0 MPI v Citigo).

 

Abych to shrnul: odhadem o 30-50% tišší a kultivovanost, až na ten jeden neduh, OK.

 

Mimochodem s O2 jsem měl spotřebu v zimě cca. 5,6. V létě pak o půl litru méně.

Link to post
Share on other sites

Ok díky za info. Tak jak to píšeš by mi to mohlo vyhovovat. Akorát já to chci s manuálem.

 

Jak píšeš výše, asi není problém jezdit okolo 1500 otáček? To mě hodně šve u té mé, že pod 2000 je to mrtví a hrozně to duní. Tudíž jezdím po městě na 3ku.

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Já jezdím od června 2015 s F3 1.4Tdi 66kw. Od té doby již mám najeto  17 000km  rovnoměrně  dálníce, okresky, město. Moje spotřeba? Oproti očekávání se motám nad hranicí 5l/100km.

Ale už po této porci kilometrů jsem auto vracel na reklamaci do škodovky. Prasklá hadice na mazání turba!

Jako kladné vlastnosti musím pochválit převodovku. Na dálnici je dokonalá a věřím že u výkonější motorizace musí ještě více vyniknout.

Teď mám jako náhradní auto od škodovky  Fabii s motorem 1.2Tsi 66kw.  motoru chybí tah nafty, spotřeba kolem 6l/100km, větší kultivovanost motoru ale zase horší převodovka.

 

Odhaduji že za rok budu mít nájezd cca 65-70 tisíc km. Tak budu hlásit další chyby :-) 

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

My ji máme od července v práci s výkonem 66kw a jezdí s ní víc lidí a 70% je město. Najetých něco přes 5tis. kilometrů. Zatím celková průměrná spotřeba okolo 6,5. Dá se s ní jet mimo město za 4 litry, ale v tom městě to motor moc nedává. Subjektivní pocit je ale dobrý, motor má výborný tah a jezdí se s tím většinou dost na prase:) Spotřeba pořád ve městě kolem 6ti litrů a výš. Jako tabulky jsou pěkný, ale v reálu mě přijde, že ty benzínový TSI žerou míň. Na mimo město nebo dálnici bych řekl že sedí víc. Ale pro sebe jsem si koupil teda TSI 81kw. I sám dealer mě říkal, že tu naftu leda ve flotile do firem s vlastní benzínkou. Při běžným provozu návratnost kolem 200tis. km. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

FIII Combi 77 kW, prakticky jen městský provoz, podle tankování 6,5 l, údaje PP viz foto. Spotřeba skoro stejná jako u Oplu Astra Combi, který je ovšem o třídu výš a o 400 kg těžší...

FII 1.4 TDI PD jezdila ve stejném režimu o litr méně.

003.JPG004.JPG005.JPG006.JPG

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...
V 31. 12. 2020 na 13:39, Davidos90 napsal:

Když jsem zkoušel eko jízdu  okreskama (dodržoval 90km/h , zkrátka podle předpisů) tak jsem se dostal na nějakých 3,4-3,6 . Jinak standartně se pohybuji v létě 4,4-4.7 a v zimě 4,7-5 . Samozřejmě záleží na profilu trasy a stylu jízdy .

jezdist s timto za spotrebu  vpodstate 2 litru je teda pekne naprd. za 4,2 l jsem jezdil s fabii 1,9 TDI. S timto motorem jezdi kolega proad do 4 litrua  ja byhc cekal tak 3,2 max kdyz byhc jel trasu 100 km  prumernou rychlost mam 55 km/h

Link to post
Share on other sites

Však píše že ECO se dostal k 3.5l/100.

Omlouvám se za OT, ale přemýšlím, zda jsi přišel jen hejtovat, nebo opravdu pro radu. Nevím jestli je třeba u nového auta které velmi rychle ztrácí na hodnotě řešit, zda jezdí za 4 nebo za 5l/100. Navíc každý jezdí jinak (ty očividně extra úsporně) . Pokud ti jde o extrém, podívej se třeba na Škod Economy Run, co s tím jsou schopni lidi zajet: https://www.economyrun.cz/index.php/history/hist-2019 nebo 2015 jelo i 1.4 TDI: https://www.economyrun.cz/attachments/article/22/D-1600.pdf Nebo projdi testy, třeba: https://www.usporne.info/615-skoda-fabia-14-tdi-66-kw-skutecna-spotreba/ kde má při 90km/h nějako 3.1l/100. A ideálně (znovu se opakuji) si to auto půjč a zjistíš, za kolik bude jezdit zrovna tobě.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Tenhle motor se naprosto nevyplatí, když si člověk uvědomí jeho servisní rizika

(rozpadávající se dvouhmota, přehřívání spojené s praskajícími vložkami válců).

Rozdíl ve spotřebě je příliš malý než aby si nízkou spotřebou vydělal na vrtochy stáří.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...