Přejít na obsah

Front Assistant


Jakub3211

Doporučené příspěvky

Chcel by som sa spýtať hlavne existujúcich používateľov ako vám funguje ten asistent lebo mne sa zdá že mi to prestalo isť alebo mám nejakú poruchu natom. Keď som Fabiu prevzal stale mi to pri priblížení ukazovalo ten znak na palubnom a teraz nič neska som to testoval a skoro som tukol predomnou a až vtedy sa zobrazila druhá výstraha bez akustického varovania. Mám navštíviť servis? alebo je to len tak slabo citlivé?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predpokladám, že to zasahuje naozaj v hraničnej situácii. Tiež je otázka ako si šiel. Aby som vysvetlil... Aby systém zasiahol, tak by si sa musel k autu pred tebou "rutit" stále pod plynom. Ak si šiel tak, že si dal nohu z plynu a len si sa k prekážke približoval zotrvacnostou a skúšal tak, kedy ta varuje, tak je možné, že je to ok. Systém by ta mal varovať naozaj v prípade nebezpečenstva, ak nič nerobis... Teda s autom pokračujes bez zasahu, korekcie smerom k pomalšej prekážke. Taktiež by som sa na to nespoliehal, že ti zabrzdi a už vôbec to neskusal, lebo jeho hlavnou funkciou je zmierniť následky zrážky. Netreba si to teda zamienat s funkciou adaptivneho tempomatu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono si to ukazuje skoro jak chce jednou tak, po druhé naopak. Jen vím, že když jedu necelých 80km/h a přibližuji se za autem ukáže se symbol dvě autíčka a uprostřed vykričník že jsem blízko. Pokud jedeš rychleji a přiblížíš se i za prdel auta nic. Pokud jedeš pomaleji opět nic. Včera jsem jel ze služby a dojížděl jsem auto v kopci a on najednou z ničeho nic zabrzdil a odbočil na polní cestu byl jsem tak metr za ním a rozsvítil se mi symbol kolize ,pípání a to bylo vše, žádné že by to přibrzdilo nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle se mi taky stalo jednou, že jsem sjížděl kopec k žel. přejezdu a auto mi začlo hvízdat, ale včas si to uvědomilo a brzdit mi nezačlo. Jinač už se mi několikrát stalo, že mi auto kleplo po brzdě když jsem předjížděl cyklistu, takže musím cyklisty předjíždět větším obloukem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zkoušel někdo z vás v tuhle chvíli FA přerušit stlačením plynu až na podlahu? Třeba u toho cyklisty, auto začne pískat, tak drbnu plynem do toho tlačítka co je pod ním a mělo by to přestat. Je to tak?

 

Když ti píská FA a do toho ti případně auto brzdí, tak máš v hlavě úplně jiné myšlenky, věř mi :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak vidím FA by se možná měl nazývat zmírňovač/přivolávač kolizí. Úplně si nedovedu představit, že jedu za někým, kdo má FA, tomu to udělá přesně jak popsal Lasse, s čímž já jedoucí za ním absolutně nepočítám (proč by taky v daný okamžik "šlajfoval", když je tam úplné volno) a tak bude zálažet jen na mě, jestli mám dostatečný odstup, kolik to právě oba kulíme a zda to já stihnu zašlajfovat stejně jak FA v autě přede mnou.

Nó nic moc vám tedy povím. :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už som to tu na fóre písal, že to funguje zle, nepredvídateľne, až nebezpečne a to som skúšal zatiaľ len na passate, kde by to mohlo byť aj lepšie a evidnetne nie je. Vtedy ma happymaster vysmial, že FA je výborná vec. Takže zas sa mi len potvrdilo, že človek niečo napíše o reálnych skúsenostiach a ostatní ho zadupú do zeme a vysmejú, hoci to predtým ani neskúšali. Aspoň ste to teda zažili na vlastnej koži, že to nie je vôbec bezpečné.
Otázkou skôr je, či sa to dá spoľahlivo vypnúť a ak áno, ako?? Mne sa to na pasate nepodarilo a hoci sa to tvárilo vypnuto, tak v najmenej vhodnú chvíľu počas obiehania to zachytilo auto, ktoré bolo vedľa mňa a pribrzdilo. Samozrejme som razantne pridal, ale auto v závese za mnou tento manéver evidentne neočakávalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk: Už si nepamatuju co přesně jsem ti napsal, ale určitě jsem to myslel jako reakci na názor "všechno co by mi mohlo kecat do řízení je špatné". Každý by si to měl vyzkoušet sám ve svém autě a teprve potom k tomu zaujmout nějaký postoj. Stejně si ale myslím, že většina "problémů" s FA stejně půjde na vrub špatným řidičským návykům (malý odstup od vozidla před sebou, příliš těsné objíždění aut nebo cyklistů a podobně), nicméně pokud někdo bude chtít, může FA nastálo deaktivovat (viz. strana 119 manuálu).

 

Ten odpor k FA je podle mě stejný jako byl kdysi k ABS, později k ESP. Teď má Fabie i DSR  a nebo multikolizní brzdu. Všechno z toho zasahuje do řízení... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Happymaster: na tom sa zhodneme, že je to vec návykov a bezpečnosti. Lenže tu chlapi písali o tom, že im to robí dosť zvláštne zásahy do riadenia.

Dnes som šiel s autom s FA a žiadny problém. V meste nezasahoval vôbec a na diaľnici udržiaval odstup taký, aký by pri danej rýchlosti bolo rozumné. Otázka je, aký zásadný je rozdiel medzi autom len s FA a s autom s adaptivnym tempomatom navyše automatom? Podľa mňa princíp je podobný, len adaptivny následne sám zrýchli, resp. drží vzdialenosť. FA zrejme len vypne tempomat pribrzdenim. Vie niekto potvrdiť?

Skúsil som aj to, že hoci mi auto znížilo rýchlosť pri dosiahnutí určitej vzdialenosti od auta predomnou, tak zatlacenim pedalu na podlahu som samozrejme zrýchliť mohol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...