Přejít na obsah

Výměna hydrolůžek motoru 1.9 TDi


JanSuperb

Doporučené příspěvky

Jo šaltrpáka se trochu hýbe. Právě,že se mi zasekává řazení. Děje se to,když se motor zahřeje. Prostě chci přeřadit z jedničky na dvojku,sešlápnu spojku,chci přeřadit a rychlost drží jak čert. Po chvíli pustí a mohu dokončit řazení. Problém dělají jen rychlosti 1 a 2,ostatní ok. Ještě musím podotknou,že tato závada není pravidelná. Dost závisí na otáčkách motoru,naklonění auta atd.
Spojka má najeto 80 tis. Kontroloval jsem,seřizoval a promazával táhla řazení. Měnil olej v převodovce,vše bez úspěchu. Včera jsem ležel opět pod autem a zjistil,že mám vyteklé pravé hydroluzko,tak mě napadlo,jestli se motor po zahřátí nějak nešponuje a nekříží táhla řazení? Asi blbost....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš ne. Zkontoluj táhla přímo na převodovce, jestli nejsou někde lehce ohnutá

Už jsem se s tím setkal, zrovna 1. a 2. stupeň šel hodně blbě. Šaltrpáka nevystavovala úplně do levé polohy

Přihnuli jsme táhlo přímo na převodovce a řadilo to dobře. Ještě zkontroluj i vůli v tom táhlu, pokud by byla příloiš velká, je to také špatně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Táhla na převodovce jsou bez vůle. Jediná vůle je v táhle pod řadící pákou.
V pondělí jsem měnil olej v převodovce. Vytekl krásně zlatavý olej bez špon a jiných usazenin. Kdyby byla v háji hřídel nebo synchrony,objevily by se v oleji špony,ne?
Ještě mě napadá dvouhmota,ale že by šla do kytek po 80 tis? Nebo pořádně odvzdušnit spojkový válec? Fakt netuším :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Postupně jsem měnil vše, až přišla na řadu spojka a jelikož při výměně spojky se doporučuje měnit i dvouhmota,  tak se komplet vyměnila. Od té doby auto méně vibruje, lépe řadí a i rozjezdy jsou plynulejší... Jediný problém je, že komplet spolková sada s dvouhmotou je celkem drahá. Kámoš mi ji sehnal za 9990,-. Najeto 220000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Také jsem se potýkal s vibracemi motoru po výměně hydrolůžek. Nedával jsem origo, protože cena kolem 2500 Kč za kus je podle mě ujetá. Koupil jsem SWAG. Někdo psal, že pokud to není originál, tak je to pouze špalek gumy. Věřil jsem tomu ale je to nesmysl.

http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/superb/motor-prevodovka/motorove-dily/16048-ulozeni-motoru.html

Vibrace jsou opravdu otřesné a tak jsem provedl opět jeden z " diletanských" oprav. Na silentblocích si označte  stranu, jak bude namontován na autě. Pomáhá určení dvojice výstupků, které zapadnou do hliníkového držáku na autě. Ty směřují podél. Za spodní závit uchopte ve svěráku silentblok a nožem na koberce proveďte vodorovný řez z jedné a druhé příčné strany.  V tomto směru se motor hýbe. Když tlačíte na horní šroub ven tak lze krásně rozříznout nejdříve první část silentbloku a pak uvnitř i tu druhou, až zasunete dovnitř. Na pryžové části silentbloku shora je vidět dvojice odlehčení, což je to, které se nařízne. Jakmile je řez z obou stran, měkostuchycení horní části silentbloku je nesrovnatelná s  novým stavem tohoto silentbloku. Vylijte olejovou náplň, namažte závit, ať lze snadno našroubovat matka a operace je skončena.

Na druhém silentbloku proveďte to samé.  Musí jít volně hýbat horním šroubem do stran.

Motor drží, nevibruje jak vibrátor a za 569,- máte funkční kus. Tento návod platí pouze pro uvedený typ. U jiných výrobů neznám vnitřní stavbu přepážek.

 

SWAG řez2.jpg

SWAG řez.jpg

Editováno: , autor: Petr.gr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle nám budeš muset někdy vyprávět znovu... (to bylo v tom filmu Na samotě u lesa)

Mám za závit uchytit do svěráku?

Mám rozříznout nový silentblok a vylít olejovou náplň? Ještě jako z obou stran?

Pokud je vadné uložení motoru, koupit nové, nic neřezat, neuchycovat do svěráku, nevylívat a jen vyměnit díl za díl

Pokud se i nadále projevují vibrace motoru, hledat chybu jinde

VYVARUJTE SE PODOBNÝM POSTUPŮM !

A Tomě milý Petře snad jen doporučím, aby sis na hraní koupil nějakého pěkného angličáka, protože s podobnými opravami ohrožuješ nejen sebe, ale i ostatní účastníky silničního provozu

Těším se na další perfekní návod od Tebe

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je mi líto, že  tomu nerozumíš. Jsi vlastně jen měnič dílů bez znalostí co a jak funguje . Stejné jako ve značkovém servisu. Já na rozdíl od tebe nikomu nic nevnucuji ani nevynáším soudy. Kdyby jsi prostudoval uložení motoru na různých autech, zjistíš, že hodně aut má silentblok do stran nějak odlehčený. To u hydrolůžka není a motor nemá šanci moc uhnout.

Kdyby jsi sedl teď do mého auta,  neucítíš žádné vibrace.

Je každého věc, co a jak má. Pokud nemáš ani praxi v upevnění šroubu do svěráku tak, aby se nepomačkal závit, k čemu se desítky let požívají hliníkové plechy....., tak pak vím, že strojař nejsi. Asi pekař nebo zedník. Jak se brousí vrták asi také netušíš, že? To je celkem jedno.

Kupuj si drahé silentbloky a stav se třeba na hlavu.  Nic mi v autě nevibruje, což byl jediný cíl.  Kolik asi máš na svém kontě zlepšovacích návrhů podaných v práci? Řekl bych že 0. Všiml jsem si, že pokud nepřijdeš s něčím ty, jsou všechna ostatní řešení "hloupost". Tvoje věc.

Jak mohu někoho ohrožovat změkčeným silentblokem tedy netuším Nevíš to ani sám, jen plácáš ! Motor tlačí na silentblok shora a naříznutím jsem umožnil motoru volnější pohyb do stran.

Zatím jsem na všechny závady přišel sám. Od tebe jsem kromě blbostí neviděl žádný nápad. Jen střílení od pasu jako komprese atd.

P.S. motor nijak neskáče, což by podle tvého úsudku asi měl.  Jenže mám novou dvouhmotu, vše přesně v normě ,  tak jen tvrdá hydrolůžka. A kupodivu to chvěje míň než s původními originály. Bratru za pár stokorun dobré.

Kdo nic nezkusí a jen papouškuje, nic  nezjistí. To je to samé jako tady tvrdíte, že  SWAG je gumový špalek. Není, je to hydrolůžko ovšem s tvrdou gumou.

Editováno: , autor: Petr.gr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jsi defakto lepší, než konstruktéři, kteří ten siletnblok vymýšleli

Jeho naříznutím ze dvou stran a odstranění tím vybrací je totální nesmysl - spíše bastl, ba naopak ohrožením technického stavu vozidla a po tomto zjištění bych Ti nechal sebrat TP od vozidla

A vůbec se před Tebou nemusím obhajovat, jestli umím nebo neumím nabrousit vrták, a zda-li mám za sebou zlepšovacací návrhy :unsure:

Nabádáš zde ostatní, aby bastlili tak důležité věci, jako je silentlok motoru, ačkoli je chyba evidentně úplně jinde

Až někomu budou vibrovat kotouče, tak mu poraď, aby sundal brzdič, přifazetkoval za nápravu a aby nevyjel brzdový váleček,tak tam šoupnout špalík o velikosti 8cm

A JE PO VIBRACÍCH ! :unsure: A MÁME TADY ZLEPŠOVACÍ NÁVRH - klidně mi ho můžeš ukradnout :D

A věř, že tímto mým komentářem jsem na Tebe stále hodný a klidně si dej hlasovat na tomto fóru, jestli je ta hovadina s řezáním silentbloku správná věc ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co dodat, jen že nerozumíš  ničemu ( přifazetkovat.....). Nebaví  mě  někoho přesvědčovat a  něčem, o čem netuší jak co funguje. Silentblok  svou pružností vyrovnává příčné pohyby motoru. Pokud naříznutím změkčím tuhost silentbloku, nedělám vůbec nic proti bezpečnosti nebo technickému stavu. Právě naopak. Jsi příliš sebestředný a je mi to vlastně jedno. Popsal jsem co jsemudělal a jaký je výsledek a ty tvé trapné bláboly  vykládej nějakým naivům, co také přifazetkojí něco k něčemu. Což je neexistující slovo. Fazetka je na vrtáku. Těm dalším nesmyslům s brzdovými kotouči nemá cenu něco psát, protože házivost kotouče lze napravit jen osoustružením, což asi neumíš. Já ano v házivosti 0,01 - 0,00 . To je už moc odborné pro amatéra !

Zlepšovací návrhy se dělají proto, aby došlo k nějakému zlepšení. Ne aby bylo vše pořád stejné.

Raději se z tohoto fóra odhlásím, protože ty tvé kraviny co doporučuješ jsou asi tak stejné, jako by mechanik hned řekl - vyměňte vše a ono to něčím bude. Tak zdar amatére.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začnu tou fazetkou, ta opravdu neexistuje jen na vrtáku. Házivost kotouče taky umím srovnat v toleranci kterou tu popisuješ, to jen abys věděl že nejsem amatér :) Ale k věci. Jak máš ten svůj "zlepšovací" návrh otestován abys mohl potvrdit vše co tu zmiňuješ? Zatím je to jen teorie, to že ti to teď nevibruje neznamená že jsi provedl správnou věc, to chce sakra víc vývoje a testování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hlavně jde o tuto zásadní věc: Pokud vibruje motor, tak nelze spravovat tím, že rozřežu silentbloky. Kdyby to byla nějaká známá výrobní chyba silentbloků motoru, s kterou se potýká většina majitelů těchto motoů, tak budiž. Ale víme, že to tak není - motor 1,9 (2,5 a defakto všechny ostatní u Superb I), který je v pořádku, prostě nevibruje. Takže především hledat chybu jinde a ne hned řezat velice důležitou součástku

A ano víme, že fazeta je u vrtáku, ale obecně známe také fazety-fasety-fazetky-někdy kluci říkají i fašetky i jako stahovací pásky. Akorát slovíčkaření od člověka, který je osobitě "zajímavý". Prostě a jednoduše řezání silentbloků je prasárna alá ZK (zásah kutila). Ještě bych to překousnul a myslel si svoje, ale po přečtení i ostatních příspěvků milého Petra.gr prostě ne. Pak přijde na toto fórum někdo, kdo má problém a nechá si poradit tak, že rozřeže uložení motoru.

A mimochodem nemusím se obhajovat před chytrolíny, kteří radí takové nebezpečné věci. Spravuji auta přes 20 let a nemám prostě rád smrkáče alá bastlcikán.

A ať se hlavně neodhlašuje z tohoto fóra, moc se tu všichni smějeme jeho příspěvkům a přišli bychom o zábavu.

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...