Přejít na obsah

Start - Stop system


Buldog77

Doporučené příspěvky

Plánujem vypínať pred každou jazdou. Systém síce nevypne motor, ak je krátko po naštartovaní, ale čo mám skúsenosť. Tak ledva po zahriati a aj to je diskutabilné, už motor vypína. Pre životnosť motora je určite lepšie, ak je stále mazany olejom a nie vypinany hore dole. Čiže jedna stránka je, že sa vypína aj nedokonale prehriaty motor a druhá stránka, že sa vypne rozohriaty motor. Vtedy ma napadá, že sa môžu tvoriť karbonove usadeniny. Veď nie je to tak dávno, čo sme počúvali, že pre predĺženie životnosti motora sa odporúča nevypinat motor okamžite po zastavení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to dotáhl k dokonalosti a motor nevypínal vůbec, aby se mu náhodou něco nestalo... Nicméně teď vážně - jediné co možná budu řešit je, jak se chová S/S po velmi vysokém zatížení motoru, zatím jsem se to nikde nedočetl. Pokud podle teplotních čidel nechá motor chvilku dochladit, tak OK, pokud ne, tak pouze v těchto konkrétních případech ho budu vypínat. Ještě si dovedu představit vypnutí S/S u specifického mestského provozu (velmi kraťounké přískoky mezi křižovatkami, kde S/S nic neušetří, ale nenapadá mě, kde přesně by takový druh provozu byl). Nikdy mě ale nepřestane udivovat, kolik se kolem S/S vyrojí odborníků, kteří vědí co je pro motor dobré líp, než ti, kteří ho stavěli. To asi nemá smysl komentovat. Můj děda, když si kdysi koupil ojetou Lancii, tak taky tvrdil, že je potřeba ji na polní cestě na volnoběh zajet. Holt starého psa novým kouskům nenaučíš a pokud u stodvacítky byl vyšší počet startů zlo, logicky to přeci platí u FIII...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EA211 už určitě počítala se S/S, u EA111 bych se možná trošku bál. 1.2 TSI má tu krásnou vlastnost, že vypnutí a startování motoru je v podstatě nepostřehnutelné, u dieselu to asi bude dost horší. Nedávno jsem na moje.auto.cz četl recenzi člověka, co měl BMW 5 s dieslem a teď si koupil Audi A4 1.4 TSI. Psal, že u BMW ho ten S/S strašně štval (vibrace a podobně), zatímco Audi bylo první auto, u kterého mu S/S vůbec nevadí. Čili fakt bych nepaušalizoval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Happymaster. Viem, že zásadne kritizuješ skostnatele názory. No v tomto pripade je to úplne iná vec. Snáď neveris, že všetko, čo do auta jeho konštruktér dá, aj sám považuje za dobré. Všetci snáď vieme, prečo ss v autách dnes je.

Máš pravdu ..najlepšie by bolo motor nevypinat vôbec. Keďže to sa nedá, tak chceš povedať, že už je jedno, ci sa počas jednej krátkej jazdy vypne xy raz, alebo len raz na jej konci? Snáď nemyslíš vážne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevypína vždy, musia byť splnené podmienky ako minimálna teplota (teda logicky aj max.), hliada si napr. stav nabitia akumulátora, napr. pri dlhšom státí sám naštartuje. Motory so SS majú na časté štartovanie prispôsobené komponenty ako zotrvačník, štartér a palubnú sieť. Tiež som sa obával, ale SS mi neprekáža, u 1.2 TSI si často vodič ani neuvedomuje či motor vlastne beží a po stlačení spojky ticho a bez vibrácií bleskovo naštartuje, čo si tiež často vodič ani neuvedomí. Naopak, šetrí moje nervy, keď mi na križovatke vplyvom "vysokoodborného" nastavenia semaforov spotreba pri státí vyskočila z napr. 5 na 5,3L.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi.. veď vy odpovedáte úplne jasné veci, ktoré hádam každý z nás tu pohybujúcich sa ovláda. Nevypína vždy, záleží na množstve premenných, vypínanie neotravuje, atď. toto všetko je ok, proti tomu nemôže mať nikto nič. Otázka Buldoga je však iná. Nepýta sa na komfort používania, ani či mu odíde vďaka tomu baterka. Pýta sa na vplyv na životnosť motora.

Myslím, že jeho otázka je úplne na mieste. Samozrejme, že niekto, kto má auto ako firemné, na operatívny leasing, alebo ho plánuje po záruke vymeniť, toto nerieši a zdá sa mu podobná úvaha NEpoužívania SS ako na hlavu postavená, ale zvyšných užívateľov auta toto určite trápi.

Preto ja za mňa odpovedám štýlom: ak aj životnosti vyslovene neškodí (čo neverím), tak jej určite neprospieva. Preto SS neplánujem používať (resp. áno, okrem tlačidla štart, po každom štarte vždy stlačím aj SS :) ). Hoci sám neviem, ako dlho auto budem používať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterka? Odejde časem stejně jako každá jiná. Vzhledem k tomu, že ve Fabiích to doteď prakticky nikdo neměl, se to těžko doví. O životnosti motoru už to tady někdo psal, původně byl tento systém implantován na motory, které nebyly nijak mechanicky připraveny - upravila se jen elektrická výstroj. Jak tyto motory končí, si každý může najít sám. Naštěstí se to škodovek příliš netýká. Kolik kdo zná majitelů FII FL se SS? Tam by to byl přesně tento případ. FIII dostala motory nové konstrukce, takže je předpoklad, že konstrukce s tímto systémem počítá. Co to vydrží, tady ovšem nikdo v tento okamžik a ještě pár let dopředu nemůže vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk: Je to to stejné co říkám i u jiných věcí, každý by si měl vyzkoušet sám a potom se rozhodnout. Ve výsledku třeba ten dotyčný zjistí, že se mu S/S bude aktivovat jenom minimálně a že to nemá smysl řešit. Na životnost motoru to určitě vliv mít bude, ale jak píše Pawouk, nikdo nedokáže predikovat jak moc. Je ale potřeba si uvědomit, že životnost motoru ovlivňuje spousta jiných věcí (studené starty, prasení nezahřátého motoru nebo naopak neustále trápení v nízkých otáčkách, nekvalitní palivo, přetahování výměny oleje, atd...) a samotný S/S z toho bude nejspíš dělat minimum. Dá se asi říct, že nejvíc budou trpět tlakově mazaná ložiska v motoru, nicméně tomu se asi dá předejít vhodnou konstrukcí olejového systému. Zajímavostí řady EA211 taky je, že narozdíl od předchůdce nemá tlakově mazaná ložiska pístních čepů, což taky o něčem svědčí.

 

Já za sebe říkám, že si počkám jak se S/S bude chovat při ostré jízdě se zastavováním (ostré brždění a ostrý rozjezd). Toto je přesně ten případ, který by asi motoru vážně nedělal dobře a pokud automatika nebude dost inteligentní, aby motor nechala běžet, udělám to tlačítkem za ní. Pokud ale pojedu klidně a klidně se budu rozjíždět, vážně nevidím důvod to řešit. Jo a ještě S/S asi budu vypínat v době záběhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně nechávám S/S zapnutý, protože nejsem pilot letadla, abych pořád něco před odjezdem zapínal a vypínal, vypínám ho jen zřídka, hlavně pokud jezdím po městě. Jinač když byly teplejší dny tak se mi S/S ani neaktivoval, protože jsem měl zapnutou klimu. S/S využívám hlavně když vím, že budu dlouho stát, například jak je zúžení do jednoho pruhu, které řídí semafory, případně když před barákem čekám na přítelkyni a řekla mi, že mám "chvilku" počkat  :kol-28:

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak, taktiež využívam v podstate tam, kde by som inak normálne vypol, ak vidím, že by to bolo iba na chvíľu (skáče zelená), podržím spojku a motor nevypne, inak aj baterka by mala byť inej konštrukcie (AGM) určená pre vyššie cyklické zaťaženie, tak na jej životnosť by SS nemalo mať vplyv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja to vypinam po kazdom nastartovani, podla mna najhrosi mozny asistencny system do zakladu, mohli radsej dat asist. rozjazdu do kopca alebo jazdnych pruhov ci front asist..

Skoda, ze sa to neda deaktivovat natrvalo v menu. :)

Editováno: , autor: ramrod
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hkubes: Pro mě zase EGR ventil, ale to je každého názor, já se to snažím brát z té pozitivní stránky, nutí to člověka pomalu dojíždět na křižovatku aby nestál dlouho na spojce a tím i šetřit palivo a zároveň člověk při delším čekání nemusí ručně zapínat a vypínat motor...kdybych měl brát všechno z té horší stránky tak chodím pěšky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som si zvykol ked nechcem aktivovat start stop napr. na krizovatke tak drzim vymacknutu spojku a ked viem ze to bude na dlhsie pustim ju a skape :) tym start stop aspon trosku ovladam ja a nie ono mna :)

 

Ale neviem ci je to ohladuplne k autu ci dlhodobejsie vymacknuta spojka nieco nemoze pokazit :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...