Přejít na obsah

Start - Stop system


Buldog77

Doporučené příspěvky

Neni Arduino trosku overkill na tohle? Tohle se prece dela dvema spojenyma relatkama. Jen je mi proti srsti bastlit eletriku a jakkoliv prerusovat a predelavat draty u noveho auta. Vypnout motor na prejezdu vlaku muzu normalne knoflikem startu stejne jako bych zmacknul knoflik start/stopu. Takze za me VAGem vypnute S/S je porad lepsi vaianta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možností tu je viac, teoreticky ti stačí aj časovač s NE555 či podobne a urobí to isté. Arduino mi príde "inteligentnejšie" :) 

 

preto som mal dotaz, ako to je riešené a zapojené v tom tlačidle. lebo ak bude nutné strihať a pájkovať káble, tak to moc v pohode nebude. to už bude lepšie nechať niekomu fakt vypnúť diagnostikou (čím sa údajne stráca záruka - ale možno len fáma)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sTebliczek.. riešením by tiež bolo s poriadne zošliapnutou brzdou pri zaradenej jednotke pustiť spojku, motor by zdochol.. a potom stačí opäť jednoducho stlačiť spojku a motor naskočí.. ;)

Aspoň niekedy mi to tak funguje, ale niekedy zase pýta ručne stlačiť tlačidlo Štart.. ale ešte som neprišiel na to, prečo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

55 minutes ago, sTebliczek said:

Neni Arduino trosku overkill na tohle?

 

Naprostej souhlas. Dneska ale ma spousta lidi v supliku vice arduin nez relatek nebo NE555, takze naprosto chapu toto reseni (nedavno jsem resil synovi zeleznicni prejezd k vlackum a Arduino bylo nejrychlejsi reseni :-)) ) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý bastlí s tím co má. Já jsem použil šuplikové zásoby. Jediné co jsem kupoval je PIC 12F629 (v GM za 33 Kč). Problém bude akorát v naprogramování. Každý totiž nemá v šuplíku programátor PIC procesorů. Optočlen který spíná signál místo tlačítka může být jakýkoli co snese sepnout alespoň 5mA a napětí 15V. Velikost spoje je přesně do krabičky KM-1 (GM).

Celé to je připojené paralelně na přívodní kabely k tlačítku start-stop (vodič zeleno fialový - J1-1, hnědý - J1-2)  a vypínači světel (černo šedý - J1-4, hnědý - J1-3). Dá se k nim pohodlně dostat po sundání bočního panelu přístrojové desky a odpojení konektorů.

Přikládám i HEX soubor pro naprogramování procesoru.

Start-stop.pdf

Start-stop-spoj.pdf

start-stop.jpg

Start-stop.HEX

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Auto stálo celú noc vonku na mraze, ráno vykuklo slniečko, ktoré stihlo rozmraziť okná, čiže som nemusel nič škrabať na rozdiel od ostatných, ktorí parkovali v tieni. O 11:00 som naštartoval, spravil 7km plynulej jazdy po obchvate a zastavil na semaforoch. Ručička chladiacej kvapaliny sa vyšplhala len na druhý dielik, teplota oleja bola stále "---", vonkajšia teplota -1,5°C a S-S vypol motor.. hmm!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veď áno, zaujímavé, ži inokedy sa motor nevypne ani pri teplote oleja 60°C a vyššie z dôvodu nedosiahnutia prevádzkovej teploty. Akým zázrakom slnko pomohlo túto prevádzkovú teplotu dosiahnuť, keď ostatné ukazovatele hovorili niečo iné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si všiml, že pokud je venku -5 a míň, tak se motor nevypne vubec. I když jsem ujel 100km, tak ani prd. Studený motor mě to taky snad ještě nevyplo. Jediný kdy mě to občas vadí je při popojíždění v kolonách. Na 500m aby mě 5x vypnul a zase nastartoval motor mě přijde moc. Jsem zvedavej na případný závady po desítkách tisíc km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 1. 2017 at 7:12, Ondraa napsal:

Já jsem si všiml, že pokud je venku -5 a míň, tak se motor nevypne vubec. I když jsem ujel 100km, tak ani prd. Studený motor mě to taky snad ještě nevyplo. Jediný kdy mě to občas vadí je při popojíždění v kolonách. Na 500m aby mě 5x vypnul a zase nastartoval motor mě přijde moc. Jsem zvedavej na případný závady po desítkách tisíc km.

Není pravda, že pokud je venku -5 a méně tak systém S/S nefunguje. Podle mne záleží na stavu baterie a nabíjení. V zimě S/S vypínám dnes cestou na cahlupu bylo -12,5 až -14 st. C. Po ujetých 35 kilometrech motor na křižovatce vypnul a následně vypínal celkem 6x, než jsem vypnul S/S systém. Cestou z chalupy bylo -9 až -10,5 st. C a system S/S začal motor vypínat po 18 kilometrech, než jsem stisknul tlečítko S/S, abych vypínání motoru vyřadil. Teplota oleje byla 90 st. C. Používám clonu do nárazníku, abych snížil přístup solanky do motorového prostoru.

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

ak Štart/Stop ešte niekoho trápi, ďalšia varianta ako "otočiť" funkciu tlačidla...dokonca keď som dobre pochopil, v prípade návštev servisu či STK stačí dlhšie podržať tlačidlo Štart/Stop a zmení svoju funkciu späť, teda po štarte je Štart/Stop aktívny trvalo a deaktivácia stlačením ako zvyčajne

 

https://www.nicomania.de/auto/start-stop-automatik-deaktivieren

 

aj montáž je relatívne jednoduchá. ukážka priamo od autora na Audi Q5

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Otázne je, aký veľký uhol sklonu musí byť, keďže tebe sa ŠS aj tak aktivuje. Ktovie, či by ti trochu nepomohlo HHC.. ale ani toto nefunguje na 100%. Mám prípady, kedy podľa mňa nie je veľký sklon a auto to drží, na druhú stranu sa niekedy na to spolieham a auto nedrží.

 

Ale podľa manuálu by sa po opakovanom zošliapnutí brzdy mal ŠS deaktivovať.. opäť je otázka, po ktorom opakovaní. Hneď po prvom? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tomto případě HHC nepomůže (mám ho). Takhle pomůže jen když couváš.

Asi je tam hodně proměnných ohledně S/S, já to nemám tak z kopce, on se motor nastartuje ale i ty 2-3 vteřiny kdy auto nekontrolovaně jede a ještě když je volant zrovna do boku.. :D

Já vlastně držím brzdu pak ju povolím, volant bez posilovače nejde takřka otočit a než motor nastartuje aby zafungovaly brzdy a posilovač tak kousek jedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prilis velky sklon = auto je hodne naklonene default_biggrin.png
 
Stalo se mi to, kdyz jsem zajizdel do podzemnich garazi a byla tam zacpa. Uvizl jsem v najezdu, ktery byl dost kolmy a tuhle hlasku jsem tam mel take.

To je kvuli tomu, ze kdyby se auta pred tebou rozjely a hned ridici dupli na brzdu, tak je velka sance ze by se nestacily brzdy natlakovat a neubrzdils bys to a nebo pripadne kdyz stojis z kopce do zatacky, tak nez by volant 'zmeknul', tak bys mohl byt v zavore napriklad. Pro chlapa to asi neni problem, ale představ si nejakou kvetinku, v levy ruce sminky, v pravy ruce pudr a pousti brzdu s vyplym motorem. Nechtel bych stat na miste kam ji tahne gravitace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...