Přejít na obsah

Start - Stop system


Buldog77

Doporučené příspěvky

Zkusme chvíli počítat: 1l benzinu je cca 2.3 kg CO2. To znamená, buďme optimisty, že hodinová produkce na volnoběh bude 1kg. To odpovídá cca 16g CO2/min. Pokud je skutečně pravda, že během NEDC běží motor 28% času na volnoběh, předpokládám, že se to týká jen městské části, která trvá 13 minut, tak dejme tomu, 2 minuty by mohl být SS aktivní. To tedy ušetří 32g hnojiva pro kytičky. Při celkové délce cyklu cca 11km je to asi (dovolím si "vzít si zpět" předchozí zaokrouhlovací chyby) odpovídá 3 g CO2/km. To je asi 75kilokreditů na uhlíkové dani, které mohu věnovat "prémiovým" modelům, či jinak zužitkovat... Kdo by odolal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako majitel toho předřazeného vozu (bit z druhé ruky) ho hodlám používat dalších minimálně 10 nejlépe 12 let do stáří 15 let, tedy pokud to při úsporách které jsou na vůz aplikované vydrží.

Proto musím říct že tomuto nesmylu odolavam tak že ho mám trvale deaktivován ať na to nemusím myslet. Každému musí být jasné že pokud že jednu jizdu startuju 1 nebo ve špičce 30x je to pro auto zahul!

Podle přestav výrobce ho máte po 4 letech sešrotovat a výrobce to dále nezajímá....

A na závěr zkusme počítat jedná fabia kde volant neni v příplatkové výbavě stojí řekněme odhadem 370 000 (přibližně,už čekám reakce že vedle maj za 369 999).

V pripade uvažovaného cyklu tak se s/s budu potřebovat určitě min. 2x kusy vs. 1ks z vypnutým s/s.

A vzniká neodolatelná úspora min 370 000 které zase neodolají všichni řidiči kteri auto vlastní sami za sebe, tedy mimo ekoteroristů.

 

Tak a teď mě udejte do škodovky a Bruselu ať mi přijdou auto zabavit a pro pobavení lidu na náměstí ho sešrotuji.

A tím by to snad už stačilo ne ?

Editováno: , autor: zwan
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@zwan Souhlasím, na co startovat 30x když můžu jen jednou. Resp. na mých cestách by to bylo konkrétně 1x start vs cca 3x-10x dle situace provozu. A když jsem to počítal (jen hrubým odhadem), tak prostojím cca 5min z cesty (kdyby celou dobu motor StartStop vypnul, což v létě nebo v zimě rozhodně neplatí), což dělá ušetřených 0,05l maximálně na jednu cestu, Nádrž mi vydrží zhruba 10 dnů takovýchto cest, to dělá v nejextrémnějším případě ušetřený 1l  na nádrž (cca 1,5dcl na 100km).  Ale to by musel StartStop fungovat 100% a vypnout motor pokaždé kdy je to možné, což je ale nemyslitelné, takže když si to člověk přenásobí koeficientem pro funkci StartStop, dostáváme se na výsledek, který opravdu nemá cenu řešit :)

 

A s prominutím malé OT pro @zwan

Spoiler

V současné době po FL je ta cena kolem 370tis. asi reálná, ale myslím že já nemám auto zrovna v holobytu, a za 370 tis bych ho nekoupil. Ano, ceníková byla přes 400tis, ale konečná cena byla diametrálně jiná...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bych chtěl vidět jak to za jednu cestu 30x zdechne. Podle mě po prvních pár řízených chcíputí zaúřaduje oslabená baterie a SS zulstane neaktivní do dalšího dobití na požadovanou hodnotu. 

 

Nejvíc co mě na SS štve je, když jej zapomenu vypnout a jedu pouze vyzvednout přítelkyni do práce kdy jen zastavím u chodníku a ona hned nastoupí a já jedu dál, tak to na tu vteřinu zdechne a já jsem za debila před stovkou lidí čekající na bus, že mě auto zdechlo. Samozřejmě to že to není dobré mě taky sere jako dnes kdy po sjezdu z dálnice s turbem pod zátěží to na světlech zdechne. Přesto jsem zatím deaktivaci neřešil, asi jsem mimoň. 

 

A prosím, když už řešíte sračky, tak bez zbytečné trapné omáčky s udáváním do Bruselu a srovnáváním zástěrek, je to jen jeden nechutnej troling, který způsobuje tyhle dvoustránkové pindy o ničem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@zwan: já jsem ekoterorista???? Prosím Tě, z čeho tak usuzuješ? Že jsem spočítal (odhadl) úsporu CO2 v NEDC, který je sám o sobě zavádějící, na nějaké marginální 3g, což je asi 1,5 ml benzinu/km, při neblahém vlivu na životnost vozidla? Přičemž už dříve jsem se pozastavoval nad tím, že kvůli tomu s sebou taháš další hmotnost na elektrovýzbroji. Tak to jsi mě při vší úctě nepochopil... Upozorňoval jsem na to, že díky chujovině jménem SSS na prodaných 50 Fabií mohou bez pokuty prodat třeba jednoho Tourana se spotřebou 10l/100km s daleko větší marží...

  • Líbí se mi 3
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎31‎.‎10‎.‎2018 na 22:36, Clerfayt napsal:

... Odpojením konektoru od nulového pólu baterie odpojíme J367 (řídící jednotka kontroly akumulátoru).  Tím se do Gateway J533  zapíše závada jednotky J367. ...

Je to tak asi, přišel mi nový BT adaptér ELM327, tak jsem zkusil Caristu, a při odpojeném konektoru z mínusového pólu baterie to načetlo chybový kód 00458 Controller batterry monitoring (J367). Chybový kód šel ale normálně přes Caristu vyresetovat a když jsem konektor zase zapojil, tak už se pak neobjevil. Já osobně nechávám konektor nadále odpojen a zapojím ho jen před servisní prohlídkou nebo STK.

 

Screenshot_2018-11-07-08-40-22.png    Screenshot_2018-11-07-08-40-48.png

 

Editováno: , autor: osobne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, wirer napsal:

Kto nema diagnostiku a chce sa pohrat, tak skuste napriklad vyvojovu dosku Arduino. Po starte auta po 4 sekundach vypne SS. Tlacidlo je mozne nasledne stlacit a pouzivat SS aktivovany

 

https://wirer.sk/f3_ss-modul/

 

Video:

 

Jako kanonem na vrabce. No i když při ceně Arduina, proč ne? Než to dělat z diskrétních součástek.

Snad ještě využít ten procesor pro nějaké další věci, ale nic mě nenapadá, možná nějaký sofistikovaný alarm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem, že se v tématu dozvím praktické návody, jak deaktivovat systém Start Stop. Až na několik konkrétních návodů pomocí různých relátek a pod. zbyly jen připomínky na komfortnější způsob přes diagnostiku. Opět valná většina diskuze o tom, zda je lepší nosit červené nebo zelené ponožky.

Konkrétní poznatek jsem našel https://www.novinky.cz/auto/388633-system-start-stop-lze-trikem-trvale-vypnout-uplne-snadne-to-ale-neni.html a v příloze.

Až vyřeším zatékání do motorového prostoru podívám se na to. Zkoušel již někdo úpravu Star Stop verze 1 a 2 a s jakými poznatky ?

8 KOMFORT 8.1.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám už 3.5 roku verzi 1. 2 měsíce po koupi vozu. Tehdy ani jiný způsob nebyl. Funguje jak má motor nevypíná s hlášením velká spotřeba. Tlačítkem jde vypnout a pak není to hlášení. Rekuperace funguje beze změny. 3 servisní prohlídky a 1 mimořádná s přehráním SW a nastavení S/S zůstalo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cisarnero Přečtěte si o tom všechny příspěvky. Vypínání S-S ať kódováním, či relátky (moduly) zde bylo dostatečně podrobně popsáno i s odkazy na sehnání. I ta Wirerova příručka, jejíž část jste uveřejnil, zde byla několikrát. Zatékání do vozu? Kdy máte vyroben vůz? Interiér byl řešen v TPI, které zde jsou.

Editováno: , autor: rudasn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, milanxx napsal:

Mám už 3.5 roku verzi 1. 2 měsíce po koupi vozu. Tehdy ani jiný způsob nebyl. Funguje jak má motor nevypíná s hlášením velká spotřeba. Tlačítkem jde vypnout a pak není to hlášení. Rekuperace funguje beze změny. 3 servisní prohlídky a 1 mimořádná s přehráním SW a nastavení S/S zůstalo. 

Relevantní odpověď na můj dotaz. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Neviem ci to patri priamo sem, ale myslim si ze to ma suvis so start-stop. Mam taky problem, ze ked idem domov a vchadzam do hromadnej garaze v bytovke.... ked pred nou zastavim a cakam kym sa otvori brana, tak mi zhasne motor, klasicky ako pri start-stop, ale ked stlacim spojku uz sa nenastartuje - vypise hlasku ze mam motor nastartovat rucne (tlacitkom).  stalo sa mi to uz 2-3x aj inde, ale pravidelne sa mi to stava asi 9 z 10x co idem do garaze. neviete niekto kde by  mohol byt problem? (pred garazou stojim normalne v rovine, bez ziadneho naklonu auta)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@hubyk Předpokládám, že máš plně funkční Start-Stop systém a nemáš ani zmáčklé tlačítko S-S. Pak by to zřejmě bylo to, co popisuje @Patrik1971 , ale nechápal bych, proč to signalizuje "ruční start" a nenastartuje automaticky při sešlápnutí spojky. Detailně tomu nerozumím, ale já bych za tím viděl nějakou chybu, když to má odchylku od manuálu ....

Editováno: , autor: rudasn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...