Přejít na obsah

Ojetina FI nebo II


-Janka-

Doporučené příspěvky

myslíte si že pod 100tis bude pěkná fabie I s málo najeto a udržovaná?kde žijete.....možná někde bude...ale bude to náhoda.....prostě FI zachovalá najeto málo atd..si cenu bude držet pořád....to samé FII...vím to scháněl jsem minulý rok ojetinu...do 50tis najeto s výbavou rv 2010 a vejš......první majitel....pod 150tis sem nenašel.....to samé OII.....benzín 1.6 RV nad 2010..pod 200tis problém....ty auta si drží cenu pokud jsou ve slušným stavu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Peníze bohužel stále nedorazily, ale stejně si projíždím inzeráty.

Jaký máte názor na 1,6 motor ve dvojkové fabii? Konkrétně se jsem objevila tyto 2 nabídky: http://www.sbazar.cz/AMKCR/detail/10901668-skoda-fabia-ii-16-16v-77kw-koupeno http://www.sbazar.cz/bazar0/detail/7109945-skoda-fabia-16-77kwcr1majitelserviska-rv-52008-179

Asi jsem se definitivně rozhodla pro 2. generaci, kamarádka si teď koupila jetého kombíka a mně se to auto prostě líbí, hlavně interiér...

Editováno: , autor: -Janka-
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určite ber dvojku čo sa týka interieru podľa mňa určite je na tom lepšie či už vzhladom alebo aj priestorom.

 

No 1.6ka neni zlá, niektorý na nej jazdia za rovnakú spotrebu ako na 1.4ke. S tým motorom v kratkej fabii to je žihadlo :-) . 

 

Sestra má kratku fabiu II z 1.4ku a ide to dobre a to auto je bez udržby tj. vymena oleja a tankovanie benzínu nič viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sven01:

Takže ta 16 ventilová 1,6 je to samé jako se dávalo do jedničkových octavií jako silnější verze 1,6? My máme v naší 55 kw 1,6 a je fakt, že po Praze je běžná spotřeba 9 litrů, ovšem trasu Praha-Krkonoše po R 10 dává za 6,5 litru. Mimo město jezdíme 6,5-7 litrů. Hodnoty palubního počítače. Ale zase u mého nájezdu do 10 tis. by mě to nezruinovalo. A kdyby to bylo tak spolehlivé jako ten náš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V jedničkové oct 16v motor 1,6 nebyl.Tohle je konstrukce jako HTP jen je tam hrnek navíc.Do města to moc dobrý motor není.Při spotřebě o dva litry větší než HTP a nájezdu 10000 to máš za rok 6600 Kč,to mi zas tak málo nepřipadá,ke všemu je těch aut opravdu omezený výběr.Plusem by mohla být o něco lepší výbava,přece jen když někdo utratil za tenhle motor tak to asi škudlil nebyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

standavfr:

Díky za vysvětlení. Zjišťuji všechny varianty, a zrovna jsem na ty 1,6 fabie narazila, tak jsem se chtěla zeptat, co je zač ten motor. Jestli má cenu o něm vůbec uvažovat... 

Po tom, co si auto nechala dovézt kamarádka z Německa od známého, a vidím, co a za jaké peníze má, nebo podle mně spíš nemá, tak já budu ráda, když do 120 tisíc pořídím fabii ii s benzínovým motorem, který chvíli vydrží, bude to mít aspoň nějakou výbavu, která bude hlavně fungovat :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě to jsem viděla.... A vyléčilo mě to ze všech úvah, že bych si nechala auto dovézt taky. Radši koupím tady, prohlédnu si ho, zkusím domluvit servis ještě pře koupí a budu vědět na čem jsem. A v nejhorším budu moct nadávat leda sama sobě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže je to aktuální, peníze na účtu, můžu začít hledat. A budu jedině ráda za doporučení, když byste na nějaký zajímavý inzerát narazili ;-)

Momentálně mám 120 tis. to je strop. A co bych nejradši? Krátká fabie 2. generace, benzín, okna a zrcátka v elektrice, palubní počítač potěší a klima by byl milý bonus, ale žiju bez ní i teď a jde to. A aby to auto se mnou tak aspoň 5 let přežilo, to je u mě asi max 50 tis. km. Já si na věci rychle zvykám, určitě mu dám jméno, tak bych chtěla, aby se mnou nějaký čas pobylo.

Dosavadní nájezd asi moc neřeším, nebo si to spíš s penězma, co mám, nemůžu dovolit. Koukala jsme, že htp se prodávají  často kolem 150 tis. km. Zde na fóru jsem našla dost lidí, co s tím motorem mají skoro 2x tolik.. 

Tak pokud můžu poprosit, jaký nájezd je pro který benzínový motor už blbost za ty peníze kupovat?

A mějte pro to mé neustálé řešení věcí kolem dokola prosím pochopení, jsem prostě ženská :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Janka s tím "doporučováním" bych byl hodně opatrný. Jsi na internetu - o tobě vše hlavní už víme - moc tomu nerozumíš a máš k dispozici určitý obnos peněz. Naopak ty o nás nevíš prakticky nic. Jsi tedy ideální kafka k oškubání.

Hlavně si dej pozor na soukromé inzeráty - zpravidla se takto prodávají auta, které nechtěly ani autobazary. Prodávajícího je navíc vždy nutné prověřit v registru exekucí. Být tebou tak se svěřím do péče nějakého většího bazaru, případně dealera nových aut, který na protiúčet bere (a tedy i prodává)  ojetiny. Tito zpravidla garantují alespoň původ vozu a nehavarování na nosné části. Chtěj certifikát z Cebie - minimálně 4 hvězdičky, ideálně 5. Tři nebrat. Auto si před koupí nech prohlédnout v nezávislém servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne by som auto od súkromnej osoby kúpil skôr ako od autobazaru. To že to predáva súkromník neznamená že je to šrot. Niekto možno chce predať auto s tým že nič nechce dať bazaru v ktorom auto vystavuje. V autobazare je podľa mňa väčšia šanca že narazíš na točenku alebo šrot, kedže oni s tým robia pravidelne a naučia sa ako to urobiť tak aby si si to nevšimol.  A ešte k tým "hviezdičkám" kvality. Tak na tie už bolo mnoho diskusií a na tie by som sa vôbec nespoliehal. Ideálne, tak ako bolo povedané niekedy na začiatku, vziať si so sebou nejakého známeho mechanika, alebo aspoň niekoho kto sa trošku vyzná, prípadne sa s niekym dohodnúť a zaplatiť mu niečo nech ti auto skontroluje pred kúpou. Návštevu autoriz. servisu by som považoval za samozrejmosť, tam si nahodia VIN a celú historiu vidíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já neříkám, že půjdu a koupím první auto, které mi tu někdo doporučí, ale spíš uvidím, co se doporučuje a podle toho můžu upravit svoje požadavky....Si říkám, že použitelné auto koupili i lidi, kteří tomu rozumí míň než já, takže snad i mně se při nějaké dávce obezřetnosti zadaří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když se vyznáš můžeš nakupovat o půlnoci na ulici, když ne tak nezbývá než spoléhat na "hvězdičky". Ty jsou mimo jiné důležité v tom, že udávají jakým způsobem je doložený stav tachometru. Tři hvězdičky nedokládají prakticky nic, i když auto certifikát vlastně má. Těch pět je hodně slušná záruka, že to není stočené.

 

S tím stáčením nemáš pravdu. Většinou nestáčejí bazary, ale lidi, kteří tam ty auta vozej. Ve středním či dokonce velkém bazaru to ani systémově není možné dělat. A dovolím si tvrdit, že většina z těch co přežila krizi to ani nemá zapotřebí.

 

Nevím, jak na Slovensku ale v ČR je koupě na ulici od účinnosti nového občanského zákoníku velmi problematická - pokud má prodávající dluhy, tak o auto můžeš přijít. Pokud je v exekuci, tak o auto přijdeš téměř určitě a nákup "v dobré víře" ti už nepomůže - prodejce si tedy musíš sám důkladně proklepnout. Prodej auta na ulici má řadu nevíhod i pro prodávajícího, takže vždy je dobré se ptát proč to dotyčný takto dělá.

 

takže ještě jednou:

* 5 hvězdiček Cebie zajistí nestočené auto

* slušnější bazary dávají záruku (MUSÍ BÝT UVEDENO VE SMLOUVĚ), že to nebylo zásadněji bourané (pomačkaný blatníka je kosmetická záležitost)

* prohlídka v servisu pak zjistí aktuální technický stav a zda odpovídá nájezdu. V servisu by samozřejmě měli poznat i ty opravy po bouračce

 

Takhle si myslím, že i laik má slušnou šanci koupit dobré auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel cebia není všespásná,větší jistota je databáze automobilky,nebo kombinace obojího.Hlavně nelituj peněz,přece jen tyhle věci něco stojí.Škodovek jsou mraky,neměl by být problém při pečlivém a neunáhleném výběru koupit slušné auto,pokud možno s mechanikem nebo prohlídkou v servisu.Nevím,jestli je to na stránkách min dopravy nebo vnitra,ale jde zkontrolovat stav tacho podle vin zdarma.

Tady to je

https://www.kontrolatachometru.cz/

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O té kontrole stavu tachometru z údajů z STK podle VINu vím a jsem fakt ráda, že to od letošního roku zprovoznili. Určitě si auto nechám před koupí prověřit, prohlédnout a sama s někým zkušenějším i projedu a vyzkouším jestli vše funguje tak jak má...

Nejradši bych vzala něco od škodaplus, sice to není asi 100% jistota, ale aspoň to na mě působí nejdůvěryhodněji, i když taky bude dost záležet na konkrétním prodejci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si teď tu jejich aplikaci zkusil na svém autě. Podle mě moc přesná není.Ukázalo mě to jen asi 5 záznamu s nulovou vypovídající hodnotou. Raději bych si vzal pár VIN aut které se mě líbí a šel s tím do autorizovaného servisu a tam ti řeknou zda bylo auto bourané, jestli to je dovoz nebo CZ, stav kilometrů při každé prohlídce v servisu za poslední 4 roky a jestli sedí i barva. Ale řeknou to přesně jen u aut z ČR! Jinak mají záznamy jen od datumu dovozu do ČR. A samozřejmě auto prohlídnout někym zkušeným. Jak uvidí ženskou v bazaru tak si na ní bazárník jen smlsne a oškube :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych poradil jednu věc - nevybírat jen podle jednoho parametru. Laciný auto může bejt v relativně dobrým technickým stavu, jen je obouchaný od toho, že sloužilo jako služebák X řidičům a parkovalo na ulici, kde do něj každej kopnul a v interiéru se vozilo všecko počínaje zmoklým psem a konče živým prasetem na firemní grilovačku, zatímco dražší auťák bude sice leštěnka, ale protože s ním jezdilo prase, tak může bejt i několikrát řachnutý a s motorem, o kterej se někdo moc dobře nestaral.

 

Je potřeba si říct, za jakejch dalších okolností jsem ochotnej souhlasit s tím nebo jiným motorem, s takovým nebo makovým technickým stavem neboli jaký opravy po koupi jsem ochotnej zainvestovat. Pak můžu vybírat - sice si můžu "předvybrat" na nějakým internetovým portálu, jakým je třeba "seznamáckej" www.sauto.cz anebo www.tipcars.cz, ale pak stejně jedu na místo a vedle toho vybranýho tam stojí další, který prodejce vychvaluje - je potřeba si uvědomit přímo na místě při vzájemným porovnání, co získám na tom kterým kusu.

 

Taky se sám musím podívat, jestli nenajdu nějaký výraznější znaky případný havárie - nestejně široký spáry mezi plechama kastle, kolem dveří a kapoty; viditelně jinej odstín olakování na některým karosářským dílu ve srovnání s okolníma, ale třeba taky jinej datovej kód na sklech oken - dole pod signaturou výrobce skla je natištěné poslední dvojčíslí letopočtu roku výroby, ideální stav je, když jsou všecky stejný a souhlasí s rokem výroby auta, s výjimkou čelního skla není žádnej jinej závažnej důvod proč měnit na autě třeba 3-4 skla najednou než havárka - když auto vykrade smažka, rozbije jen 1 sklo, to samý když si někde 300km od domova zabouchneš v autě klíče a nedokážeš si zajistit jinej způsob odemčení auta - taky nevymlátíš skla v obou bočních dveřích naráz... V motorovým prostoru je potřeba se podívat, jestli tam nejsou některý díly výrazně novější než zbytek auta - chladič, nosníky motoru, reflektory (mají na plastovým výlisku vylisovaný datum - a když jsou oba přední reflektory na autě s ročníkem výroby 2004 označený 2010, asi nebude něco úplně OK), to samý v interiéru - výrazně nový povrchy pedálů, volantu, páky ruční brzdy nebo nový sedačky bez předchozího upozornění na výměnu signalizujou, že předchozí majitel chtěl zamaskovat jejich opotřebení a tudíž je nebezpečí, že auto je podvodně omlazený = má stočený kilometry.

 

A k volbě motoru - už ses asi rozhodla pro druhou generaci fábule a nechceš kombíka, tudíž ani nemá cenu tě upozorňovat na možnost koupit si roomstera jako věčně opomíjenýho a odstrkovanýho "o půl roku staršího bráchu" fábule II (i když je asi tak 10x praktičtější než fabka a stejně stará oktávka dohromady), takže jen stručně:

 

- naftu nechceš, ani nemá s ročním nájezdem kolem 10 000km opodstatnění - vyplatí se až při nájezdu 15 000km za rok a víc; tudíž odpadají motory 1,4TDi a 1,9TDi - ten první je zvukově a vibračně strašnej (tříválec - není potřeba žádnej další komentář), ten druhej je těžkej jak kráva a ničí (slabou, původem z VW Polo) přední nápravu svou váhou, i když oba dva jsou vysokoživotnostní agregáty a při správný péči přežijou celý auto.

 

- benzín 1,6 16V 77kW je motor na dlouhý trasy, vyplatí se těm, kterým se říká polykači kilometrů a přitom nechtějí naftu - je to nejideálnější (benzínovej) motor pro dálniční jízdu. Po městě je to ale žrout, 10 litrů spotřeba není žádná výjimka. Je to daň za dobrou dynamiku, která ale po městě ani není kolikrát tolik potřeba - auto s tímhle motorem je do města "přemotorovaný". Jedinou výhodou je možnost "míň řadit" - ale ta se tě podle tvých vlastních slov netýká, sama píšeš že řazení ti problém nedělá.

 

- benzín 1,4 16V (v druhý generaci fábule výhradně s výkonem 63kW) je kompromis mezi staršíma verzema stejnýho objemu s výkonama 55/59kW a 74kW - má vyšší výkon než starší slabá varianta, ale lepší životnost než starší "stokoňka" (74kW), přitom je to velice spolehlivej agregát s minimem "vrozenejch" závad. Jeho negativem je absence úprav pro navýšení točivýho momentu ve spodní oblasti otáček, který třeba asijská nebo francouzská  konkurence má - takže tahle koncernová 1,4 je profláknutá tím, že "odspoda nejede" a i při malých rychlostech se musí točit nad 2000 otáček, aby měla "zátah". To při častejch rozjezdech po městě na sem-tam-fórech znamená nutnost často řadit a spotřebu skoro srovnatelnou s motorem 1,6 16V - 8-9 litrů není výjimkou, ale pravidlem. Bohužel to není motor ani na vysoký dálniční rychlosti nad pásmem 120 - 130kmh - tam zase začíná žrát nad 8,5 litru, ale dynamikou tomu neodpovídá (nevhodně zvolený zpřevodování vs. počet rychlostních stupňů = cenový omezení jen na 5-rychlostní převodovku). Nejideálnější oblastí pro tenhle motor je venkov, kde se dá jet na "pětku" rychlostí těsně nad 100kmh - výsledkem je spotřeba kolem 6 litrů při velice svižný jízdě.

 

- benzín 1,2 HTP je ideál do města - nebral bych slabší 44kW variantu, ale radši silnější 51kW (verze 40kW se do "dvojky" nedávala snad vůbec, silnější 12-ventilová 47kW jen na samotným náběhu výroby) - spotřebou se liší maximálně o 2 deci a výhodou silnějšího agregátu je daleko svižnější dynamika jízdy, i když ani slabší motor vzhledem k poměru převodů za svým silnějším bráchou o mnoho nezaostává - třeba schopnost akcelerace při rozjezdu na "světlech" je u obou "haťapek" lepší, než u motoru 1,4 (při srovnání jinak stejných aut) - osobně ověřeno, kolega Malta tady z fóra má 51kW HTP v roomsteru a navíc v LPG přestavbě - a na okreskách kde neznám trasu, mu já se svou 63kW "jednačtyřkou" málem nestačím. Kde trasu znám jsme při rychlostech do 90kmh skoro fifty-fifty, teprve nad 90kmh je jasně znát převaha výkonu čtyřválce v otáčkách. Při jízdě na dálnici se HTP trápí, je to už na hranici jeho možností - platí se za to vysokou tepelnou degradací oleje, kterej pak vyžaduje častější výměny a celkově vysokýma nákladama na provoz (spotřeba). Historická mizerná pověst motorů HTP v první generaci fábule (přeskakující rozvodovej řetěz, zapečení nebo kvetení ventilů) skončila dost podstatnou úpravou rozvodu v roce 2003 - fábule II už je "za vodou".

 

- zbývá poslední, nejmladší agregát - turbobenzín 1,2TSI. O tom nemá moc cenu uvažovat, protože v cenový relaci kolem 100 - 120 tisíc bys koupila kus nadměrně "olítanej" nebo s vysokým počtem závad. Tenhle motor doplatil na snahu koncernu co nejvíc oškubat náklady na jeho vývoj - přestože pokud je v pořádku, byl by to skoro ideální motor (solidní nástup výkonu od nízkejch otáček, stabilní nárůst s otáčkama, plochá křivka točivýho momentu, přitom citelně nižší průměrná spotřeba než výkonově srovnatelný nepřeplňovaný motory), ale jeho největším mínusem je právě moc krátká doba spolehlivý funkce a malá životnost funkčně kritickejch komponent. Je to profláknutej pohon rozvodu hodně poruchovým řetězem, kde skutečná životnost rozhodně nedosahuje výrobcem předpovídanou dobu. Koupě 1,2TSI se dá s přimhouřením obou očí doporučit až v případě motoru vyrobenýho po červnu 2011 (masivní inovace pohonu rozvodu, zvýšení spolehlivosti, i když pořád "nic moc") - jenže to už je jiná cenová liga. Předpokládám, že ceny fábek s motorem 1,2TSI i novějšího data výroby půjdou dolů až v momentě, kdy se na trhu začne objevovat víc "trojkovejch" fábulí s tím samým objemem, ale s motorem pozdější verze vybaveným pohonem rozvodu ozubeným řemenem - to se dá očekávat zhruba někdy koncem letošního a začátkem příštího roku...

 

Nu, a včil děvčico mudruj - budu ti držet pěstě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar_z_Bastlírny: tedy děkuji za vyčerpávající příspěvek. Opravdu pěkně shrnutí.

Co se týče roomstera, mě se i svým způsobem líbí a občas kouknu jaké jsou na inzerci k mání. Takže úplně nevylučuji, že kdybych narazila na super nabídku, tak kašlu na ostatní a beru roomstera. Ale primárně chci menší auto.

Na obhlídku auta si určitě vezmu tátu nebo nějakého kámoše, ať si prodejce nepřipadá tak na koni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...