Přejít na obsah

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu


xaker

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi. Mám OI combi. rv.2002 81kW. Můj problém je že mi při zátahu motoru ( na jakýkoliv rychlostní stupeň ) tak na cca 1-2sec. okolo 2500-3000 ot jakoby přestane táhnout, ale ihned zase pokračuje bez problémů do maxima s plným tahem.

Jakmile přeřadím na další stupeň a motor se zase roztahuje situace se opakuje. Je to opravdu málo postřehnutelné, ale přeci jenom je.

Nemáte někdo nějaký návrh čím by to mohlo být. Díky moc za typ.

1000x omylane tema... hod to na Vag a pak mozna KO vaha vzduchu, ventil n75 nebo lapatky na turbu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
Budete si myslet, že machruji, ale v republice vyčistit turbo správně, moc lidí neumí.

A o spešl vazelíně si myslím svoje ;) .

Za poslední dva roky se mi jediné turbo nevrátilo, že se znova zadřelo(zatím).

A na svém jsem s tím problém nikdy neměl.

Indi, neznáš nějakého odborníka na turba v okolí Kolína???

rád bych využil i tebe, ale pro mě si hodně z neruky.

dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar. Potřebuji taky radu ohledně turba a to ,že mi to občas spadne do nouzáku . Zkoušel jsem jestli to není naklápění turba a když jsem zkusil pohnout tou tyčkou co slouží k naklápění lopatek tak se pohne jen cca.o jeden a půl centáku,ale vcelku zlehka . Je to dobře .??? Když jsem nastartoval,tak tyčka zajela kousek do banky a při přidání plynu vyjela jen kousek. Měl jsem to na diagnostice a tam to psalo,překročen plnící tlak. Při prudké akceleraci to zabere a od 2500 ot to má díru do 2800 ot a pak to zase zabere .Odpojil jsem tu hadičku co jde z banky a při nastartovaném motoru je v ní podtlak . Dík za radu

Jsem tady novej,tak jestli jsem to napsal kam jsem neměl ,tak se omlouvám .

Editováno: , autor: jirka1104
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, jednou mi jeden garážista poradil, jak mám poznat, že jsou lopatky turba zatuhlé. A udělá se to tak, že se odpojí baňka ovládání od tyčky co leze z turba. S tou tyčkou co leze z turba se zkusí zahýbat. Musí to jít hýbat velmi lechce, nesmí být cítit žádný odpor. Pokud je cítit odpor pak jsou lopatky s největší pravděpodobností zatuhlé. Pokud to jde zcela volně je chyba někde jinde. Nejlepší přístup je k turbu od spodu.

Po nastartování motoru se tyčka regulace stáhne do baňky při přidávání otáček pomalu ta tyčka vyjíždí. Čili k zemi je tahána podtlakem a zpět silou pružiny co je v baňce. U mě šlo s regulací turba směrem dolů hýbat celkem dobře, ale zpět to šlo blbě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte vsichni, po dlouze stravenych vecerech na tomto foru a snazeni se odhalit mou zahadu po nekolik tydnu to uz vzdavam a musim zde svuj problem sepsat, jelikoz je specificky...

Mam 99 rok 81kw, auto kourilo i pred cipem a ted huli uplne brutalne vic jak nejaky petilitr, nikdo kdo kdy za mnou jel, se nevyhnul poznamce ze mi to silene huli, vypada to fakt jak kdybych jezdil na uhli...

a druhy problem je ztrata vykonu..

Podle hledani na foru jsem nasel tyto odpovedi:

1. ucpany vzduchovy filtr - pomuze kn filtr ?

2. hadicky - podle me vylouceno, neco je zde spatne elektronicky..

3. turbo - porad vec na kterou mam podezreni (lopatky)

4. magneticky ventil - podezreni

5. vaha vzduchu - 3 x menena, behem 14mesicu a pokazde se zdal krok kupredu, ale nebylo to nikdy to prave co ma 81kw + chip nabiudnout, pripada mi jakoby nejak rychle odchazela... zvysi se spotreba a ztraci se vykon...

6. diagnostika - zbytecne vyhoze penize, nepomohlo, nic neodhalilo...

7. vstriky ???

popis problemu:

Dnes jsem ujel autem zatah 600km a muzu detailne popsat, auto v pripade pridanim silne plynu kolem 3000 otacek a trosku polechtani motoru, jakoby spadne do nouzoveho rezimu... ztrati hodne vykonu, rozjezdy na 1cku jsou utrpenim, musi se vytocit do 3500 a pote preradit, jinak by bylo rozjizdeni utrpenim.. a jizda po dalnici v tomto rezimu je velmi nebezpecna, auto vubec nejede, zastavi se kolem 130. Rapidne klesne i spotreba, pri seslapnuti pedalu na podlahu a se nedostavi nic a aktualni spotreba se zvedne o 2 litry a auto zacne pomalicku zrychlovat...

ale po dnesnim dni mam noívinku a to takovou ze pokud zhasnu motor a nastartuji znova, auto pote nejakou dobu jede uplne normalne, dokud tomu zas nepreskoci, coz je velmi nebezpecne, protoze pri predzizdeni nakladaku se mi dneska stalo ze to zas v pulce predjizdeni jakoby cukne (to udela pokazde kdy tomu preskoci do horsiho rezimu...) a prestane jet a ja jednoduse uz nepredjedu, nemam akceleraci, ani silu...

prosim poradte, psal jsem zde i ostatnim, s podobnym problemem a pry nic nevyresili....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud chcipnes a pak to jde, tak ti to skoci do nouzoveho rezimu. ale pravda je ze by ti to na 1 a 2ku melo jet normalne. ale muzou to byt ty lopatky na turbu. skus vyndat a vycistit turbo. nic na tom neni, delal sem to na chate a bohate mi stacil pristup jen zvrchu.

a jak si to cistil ? tak jsem zvedav zda li tohle pomuze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.turbosport.cz/oprava.html

Oprava zatuhlých lopatek VNT turbín

Důsledkem nefunkční regulace je nejčastěji spadávání chodu motoru do nouzového režimu, tj. stav, kdy motor pracuje jen asi na 50% svého maximálního výkonu. Nejčastěji se tak stane při akcelereci na vyšší rychlostní stupně. Po opětovném nastartování má motor do kritického momentu svůj původní výkon.

Takto poškozené turbo není většinou nutné měnit za nové, nabízíme opravu turba v našem servisu včetně demontáže z vašeho vozu za zlomkovou cenu nového. Například na Škodu Octavia TDI za 2.500 Kč včetně demontáže a montáže na motor a nových těsnění! Ostatní dle dohody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no me to sice necoudilo, ale mel jsem zadreny turbo a pri vyssich otackach a predjizdeni treba nakladu do kopce se temer vzdy, ale jen za tepleho pocasi, dostavilo ono cuknuti a konec... kamarad mel to same, akoratze on nemohl predjizdet vubec, 3tis a slus..

on si nechal vycistit turbo a byl klid, tak jsem to udelal take a za rok mi to chciplo jen 1x a to na dalnici... takze ja mam klid a on taky (ale auto uz prodal)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no me to sice necoudilo, ale mel jsem zadreny turbo a pri vyssich otackach a predjizdeni treba nakladu do kopce se temer vzdy, ale jen za tepleho pocasi, dostavilo ono cuknuti a konec... kamarad mel to same, akoratze on nemohl predjizdet vubec, 3tis a slus..

on si nechal vycistit turbo a byl klid, tak jsem to udelal take a za rok mi to chciplo jen 1x a to na dalnici... takze ja mam klid a on taky (ale auto uz prodal)

to vypada ze by mohlo vyresit muj problem...

Skusim to o vikendu vycistit... nejsem zadnej technik tak uvidime jak se to povede :o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja aditiva pouzivam furt, zimni i letni, po tom co jsem byl poprve na technicky a prisel technik celej cernej, tak uz jen aditiva :D (a hned poznal, ze jsem vyletnik, divny)

me bylo receno ze jsou to s****y at to tam neleju, kdybych si tak vzpomel kdo mi to rikal, asi bych mu ted podekoval, vcera po hodne dlouhy dobe sila v aute jak ani nepamatuju... :smich:

pro jistotu jsem si koupil jeste jedno aditivum do zasoby :o)

ted uz jen asi to turbo, ty jsis ho nechal cistit ? uz treti clovek me od cisteni odrazuje, pry to neni sranda... nejsem zadnej technik a s autama moc zkusenosti nemam... ale chut by byla, motorky si opravuju sam... tak vaham.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.turbosport.cz/oprava.html

Oprava zatuhlých lopatek VNT turbín

Důsledkem nefunkční regulace je nejčastěji spadávání chodu motoru do nouzového režimu, tj. stav, kdy motor pracuje jen asi na 50% svého maximálního výkonu. Nejčastěji se tak stane při akcelereci na vyšší rychlostní stupně. Po opětovném nastartování má motor do kritického momentu svůj původní výkon.

Takto poškozené turbo není většinou nutné měnit za nové, nabízíme opravu turba v našem servisu včetně demontáže z vašeho vozu za zlomkovou cenu nového. Například na Škodu Octavia TDI za 2.500 Kč včetně demontáže a montáže na motor a nových těsnění! Ostatní dle dohody.

Přesně tak jsou to lopatky v turbu,vyčistit a je po problemu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar. Potřebuji taky radu ohledně turba a to ,že mi to občas spadne do nouzáku . Zkoušel jsem jestli to není naklápění turba a když jsem zkusil pohnout tou tyčkou co slouží k naklápění lopatek tak se pohne jen cca.o jeden a půl centáku,ale vcelku zlehka . Je to dobře .??? Když jsem nastartoval,tak tyčka zajela kousek do banky a při přidání plynu vyjela jen kousek. Měl jsem to na diagnostice a tam to psalo,překročen plnící tlak. Při prudké akceleraci to zabere a od 2500 ot to má díru do 2800 ot a pak to zase zabere .Odpojil jsem tu hadičku co jde z banky a při nastartovaném motoru je v ní podtlak . Dík za radu

Jsem tady novej,tak jestli jsem to napsal kam jsem neměl ,tak se omlouvám .

Zdar . Tak mám ostrněnou závadu !!! Měl jsem špatnej nějakej zpětnej ventil ,který se nachází u regulačního ventilu turba nebo jak se to jmenuje. Je to malej plastovej váleček a ten má propouštět podtlak jen na jednu stranu a já ho měl špatnej. Do nouzáku to nepadá a zmizela mi i díra v turbu. Asi je nejlepší začít od těch maličkostí než hned vyndavat turbo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, jednou mi jeden garážista poradil, jak mám poznat, že jsou lopatky turba zatuhlé. A udělá se to tak, že se odpojí baňka ovládání od tyčky co leze z turba. S tou tyčkou co leze z turba se zkusí zahýbat. Musí to jít hýbat velmi lechce, nesmí být cítit žádný odpor. Pokud je cítit odpor pak jsou lopatky s největší pravděpodobností zatuhlé. Pokud to jde zcela volně je chyba někde jinde. Nejlepší přístup je k turbu od spodu.

Po nastartování motoru se tyčka regulace stáhne do baňky při přidávání otáček pomalu ta tyčka vyjíždí. Čili k zemi je tahána podtlakem a zpět silou pružiny co je v baňce. U mě šlo s regulací turba směrem dolů hýbat celkem dobře, ale zpět to šlo blbě.

kolik to vycisteni a demontaz zabere casu ?neni potreba nejaky novy tesneni?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolik to vycisteni a demontaz zabere casu ?neni potreba nejaky novy tesneni?

No teď jsem čistil turbo a kdybych neukroutil olejovou trubičku k turbu, tak bych to zvládnul za 10hodin v amatérských podmínkách. Dával jsem nové sací a výfukové těsnění a také sběrné výfukové potrubí. Celkem mě vyčištění turba přišlo na 475Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte lidi prosim vas mam 19,tdi 66kw 2002 rok a potreboval bych poradit kde najdu ten magneticky ventil n75 pod steracema mam akoprat dva uplne stejne 1J0 906627 ale to jsou nejake n185 menice tlaku zpetneho vedeni zplodin tak nevim,jde mi totiz moooc tlaku do turba ale kdy sundam prave kolo,kouknu na turbo a pridavam plyn tak takove to tahlo na nem jezdi normalne nahoru a dolu.mohli by jste prosim poradi pripadne dat foto kam koukat?dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

O 1 r 99 1,9 tdi 81 kw.. Začal jsem tenhle problém řešit asi před rokem. Při větši zátěži do kopce spadlo do nouzáku po resetování klíčkem zase jelo normál.

Ale nedalo mě to tak to kolega napíchl a nic , 3 měsíce nic a pak se to začínalo to padat častěji třeba 3krát za 100 km většinou do kopce.

A poslední dobou za 50 km 10 krát.Volal jsem do servisu a říkaly že nemají místo a že až za 14 dní tak se ptám aspoň o radu co to asi je

oni že 1. váha vzduchu - to jsem zkoušel jinou a nic lolkol100

2. hadičky k ventilům a turbu -- hledal jsem a vyměnil jsem asi 4 hadičky ale padalo to dál lol:angry:

3. turbo a naklápění lopatek - po přemlouvání sebe jsem ho vrchem vydoloval :(:(http://skodaoctavia.cz/clanek/rozeberani-turba-vrchem

Dal jsem ho do servisu na turba rozebraly vyčistily daly nový podtalakovy regulátor (co pohybuje lopatkami ) a odzkoušely na stolici. cena :: 4200

Nacpal jsem to vše zpět a jel jsem to projed a je to OK lol:t:t:D

Editováno: , autor: Pavelka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...