Jump to content
xaker

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu

Recommended Posts

Mám najazdených 85000 km.

Niekedy. najmä pri vyššom zaťažení auta (snahe rýchlo akcelerovať), vypne turbo a auto prestane ťahať.

Má niekto s tým skúsenosť?

Potreboval by som poradiť, čo robiť...

Ďakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná váha vzduchu, na turbo najeto trochu málo km ale záleží od řidiče jak to turbo protáhne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ďakujem za rady.

Asi sa skusim na to pozriet sám.

Ale keby niečo...koľko stojí taká robota v servise?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na servis ani radsej nepomyslaj, zarataju ti aj to co ti na aute nerobili ... Ja som mal podobny problem, vymenil som vahu vzduchu a bolo to v pohode, stoji to do 1000-Sk a vymenis si to aj sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Andre

Tohle ale není určitě váhou vzduchu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pýtal som sa známeho a tvrdil mi, že to môže byť chybný snímač tlaku vzduchu.

Ale potvrdil mi aj to, že najlepšie by bolo všetko vyčistiť a potom sa uvidí... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Možná váha vzduchu, na turbo najeto trochu málo km ale záleží od řidiče jak to turbo protáhne.

Zaseklé turbo jsem viděl po 23000 km a to totálně.Ono bodejť né,když s tím dotyčný jezdil po městě a prej aby to šetřil tak do 2000 ot/min ,kdy se turbo skoro nepohne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Guest_blade

Je to 100% zaseknutým naklápěním lopatek turba.Já mám ten samaj problém.Zjistíš to snadno.Odpoj podtlakovou hadičku na ovládání klapek turba.A zkus s nima pohnout.Mělo by to jít lehce pokud ne tak je to na demontáž turba a vyčistění klapek. :disgust:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maho

nejsem sice odbornik ale tenhle problem jsem take resil, kdyz jsem vjizdel na dalnici a chtel jsem na to trosku slapnout vyplu turbo... pokud jsem auto chcipl a znova nastartoval (restart :o) ) , tak vse slo zas ok. a problem byl ve ventilu tlaku vzduchu do turba nebo jak se ta vecicka jmenuje, je to verna kulata vec s bilou cepickou... vedou do toho 3 hadicky a jeden konektor 2 pinovej... ta hracka stoji asi 1500kc nicmene kdyz mate rok 98 jako ja tak tam je jeste starsi konektor hranatej a to ta hracka stoji asi 4000 vc dph... takze je lepsi koupit ve skodovce konektor - stoji asi 250kc a predelat to... ten dil je uplne stejnej jen se lisi konektrem a cenou... udelal jsem to takhle a vse je ok....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Guest_Milan

Bývám tady jen občas ,ale už jsem tuto podobnou věc řešil.Mám SUPER kamaráda ve Škodovce dělá mi jen on z oktavkou,jel jsem na rovince vytáčel motor na 4000tis ,a ve 3.5tis vyplo turbo a zaplo až po vypnutí a opětovném nastartování.Zajel jsem za ním do servusu hodili na počítač a vyjelo to prasklá tlaková hadice,jenže po dúkladné kontrole nic takového nebylo,turbo taky v pořádku.Nakonec jsme zjistili po všelijakých jeho fíglech že jeto ten malý přetlakový ventilek co upouští tlak z turba abny se nic nestalo.Prostě neupustil a elektronika snížila otáčkya výkon motoru.Jinak je to ten ventilek co je u stěraču PVC černobílý vedou do něho hadičky jedna vchází druhá jde ven.Dá se vyzkoušet dát ho dopusy a a jemně fouknout a zase jakoby potáhnout takové tahání tlaku sem a tam.Víc poradit nemohu.Mějte se

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sender

to Maho

kde si sehnal ten ventil,nikde mi ho nechtějí prodat,jedině celé turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kk

Pokud se zadíváš na ovládácí tyčku regulace turba a někdo Ti nastartuje,tak by se měla podtlakem zatáhnout,tj.jde dolů.Pokud nejde ,tak je to bud natvrdo,špatné regulace turba,nebo Ti nejde podtlak právě natu hadičku ,co jde k turbu.Za předpokladu,že to je81 kw s regulací.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím o radu! Octavia 1.9TDi 81kw rok 2001

Nějak mi začalo vynechávat zřejmě turbo při větší zatěži při rychlejší jízdě, když to točím do 3tis.otáček auto rázem spomalí a je bez výkonu asi se vypne turbo protože vůbec to auto nejede,až když zastavým vypnu klíček a znovu nastartuju opět to jede tak jak má.Čím to může být odchází mi turbo?Nebo to může být něčím jiným.

Předem děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No me to dela taky.Proste to padne do nouzaku.Takzvane prekroceni plniciho tlaku u turba.Uz se to hodnekrat na ruznych forech resilo.Bud to je magneticky ventil omezeni plniciho tlaku(N75),hadicky,a nebo zatuhle lopatky na turbu.U me to jsou hadicky ,nejsem schopnej se dokopat vymenit je za nove.Jen je vzdycky dotahnu a chvilku to vydrzi.:)

Jinak zastavovat nemusis.Ja to delam za jizdy na rovince .Vypnu zapalovani a hned nastartuju a zas to jede. :D

Moje auto na to ma jeden oblibenej kopecek,jinde to nedela.Rikam tomu uz pracovne testovaci kopec :) Je to hned za vyskovem ,kde kdyz to vytocim nad ty 3tis tak to padne do nouzaku :disgust:

Edited by octavka19tdi
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

takže vyměnit ventyl a čekat co se bude dít a jak to nebude ten tak to můžou být ty hadičky a jak to nejsou ani ty tak je třeba vyměnit turbo co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No napred bych prekontroloval ty hadicky,me pri kontrole jedna strana hadicky zustala v ruce,a to jsem za to nemusel skoro tahat.Pak bych sel po tom ventilu a nakonec bych skoncil u toho turba.U turba se to prej da poznat jestli je zatuhle tim ze se zkusi hejbnout tou tycinkou co zneho vede do te banky.prej se ma volne hejbat .Nekde jsem cet ze az 1,5cm ale nechci kecat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lídi mi hodně píšou, že to je špatná váha vzduchu což mi vůbec nic neříká.

No vaha se mi chovala trosku jinak,aspon teda u me,postupne jsem stracel vykon.Az jsem to k tem 3tis.vubec nemohl vytocit.At sem radil jak sem radil.Stejne by bylo asi nejlepsi nechat si vycist z pameti zavady.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zavada je regulace plnícího tlaku - Regulační mez překročena sporadická

Tak to vaha neni.Ja mam vahu novou a napise mi to obcas taky.Je to jedno s toho co jsem tu uz psal.Ventil(N75),hadicky a nejhorsi moznosti je zatuhle naklapeci lopatky v turbu.Ale nekdo uz nekde psal ze mel i vadnou tu podtlakovaou banku co ovlada tu tycinku do turba.Je to proste neco kolem turba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

čím bys začal jsem amater kde se nachází turbo je pod motorem chtěl bych skusit roztočit lopatky jestli se točí už mi to někdo psal někde jinde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...