Jump to content
Marcus230

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu

Recommended Posts

Prosím o radu! Octavia 1.9TDi 81kw rok 2001

Nějak mi začalo vynechávat zřejmě turbo při větší zatěži při rychlejší jízdě, když to točím do 3tis.otáček auto rázem spomalí a je bez výkonu asi se vypne turbo protože vůbec to auto nejede,až když zastavým vypnu klíček a znovu nastartuju opět to jede tak jak má.Čím to může být odchází mi turbo?Nebo to může být něčím jiným.

Předem děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No me to dela taky.Proste to padne do nouzaku.Takzvane prekroceni plniciho tlaku u turba.Uz se to hodnekrat na ruznych forech resilo.Bud to je magneticky ventil omezeni plniciho tlaku(N75),hadicky,a nebo zatuhle lopatky na turbu.U me to jsou hadicky ,nejsem schopnej se dokopat vymenit je za nove.Jen je vzdycky dotahnu a chvilku to vydrzi.:)

Jinak zastavovat nemusis.Ja to delam za jizdy na rovince .Vypnu zapalovani a hned nastartuju a zas to jede. :D

Moje auto na to ma jeden oblibenej kopecek,jinde to nedela.Rikam tomu uz pracovne testovaci kopec :) Je to hned za vyskovem ,kde kdyz to vytocim nad ty 3tis tak to padne do nouzaku :disgust:

Edited by octavka19tdi
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

takže vyměnit ventyl a čekat co se bude dít a jak to nebude ten tak to můžou být ty hadičky a jak to nejsou ani ty tak je třeba vyměnit turbo co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No napred bych prekontroloval ty hadicky,me pri kontrole jedna strana hadicky zustala v ruce,a to jsem za to nemusel skoro tahat.Pak bych sel po tom ventilu a nakonec bych skoncil u toho turba.U turba se to prej da poznat jestli je zatuhle tim ze se zkusi hejbnout tou tycinkou co zneho vede do te banky.prej se ma volne hejbat .Nekde jsem cet ze az 1,5cm ale nechci kecat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lídi mi hodně píšou, že to je špatná váha vzduchu což mi vůbec nic neříká.

No vaha se mi chovala trosku jinak,aspon teda u me,postupne jsem stracel vykon.Az jsem to k tem 3tis.vubec nemohl vytocit.At sem radil jak sem radil.Stejne by bylo asi nejlepsi nechat si vycist z pameti zavady.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zavada je regulace plnícího tlaku - Regulační mez překročena sporadická

Tak to vaha neni.Ja mam vahu novou a napise mi to obcas taky.Je to jedno s toho co jsem tu uz psal.Ventil(N75),hadicky a nejhorsi moznosti je zatuhle naklapeci lopatky v turbu.Ale nekdo uz nekde psal ze mel i vadnou tu podtlakovaou banku co ovlada tu tycinku do turba.Je to proste neco kolem turba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

čím bys začal jsem amater kde se nachází turbo je pod motorem chtěl bych skusit roztočit lopatky jestli se točí už mi to někdo psal někde jinde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jsem taky amater ;)

Lopatky roztocit nejdou aspon rucne myslim ne, kdyz je turbo nasazeny na motoru.Jinak se turbo nachazi dole na leve strane ze zadu na motoru ,kdyz je svetlo jde videt..Prve bych si prohlidnul hadicky,staci jen mala dirka a uz to blbne.Proc rovnou nechavat opravovat turbo za tisice a nebude to ono,kdyz to muze byt jen hadickou za par stovek.Pak bych zkusil jestli se hejba ta tycinka od turba.

jinak takle vypada to turbo :

http://www.technologie-entwicklung.de/Gast...nt15-turbo.html

Edited by octavka19tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj. Taky se hlásím do klubu stejného problému. Přesně kolem 130 km/h otáčky kolem 3000 - konec tahu a tak tak 120. Nejlepší je když někoho předjedu na začátku kopce a pak začnu zpomalovat. Nedivím se, že si začne ťukat na čelo.

Mám 66kW a tam snad žádné naklápěcí lopatky nejsou? Takže jako laik si myslím, že na mém turbu se můžou zničit jen ložiska tzn. se zadře. Nebo ne?

Taky to mechanikovi nadhodím, že by to mohly být ty hadice, nebo ten ventil. Až to někdo vyřešíte dejte tady vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ahoj. Taky se hlásím do klubu stejného problému. Přesně kolem 130 km/h otáčky kolem 3000 - konec tahu a tak tak 120. Nejlepší je když někoho předjedu na začátku kopce a pak začnu zpomalovat. Nedivím se, že si začne ťukat na čelo.

Mám 66kW a tam snad žádné naklápěcí lopatky nejsou? Takže jako laik si myslím, že na mém turbu se můžou zničit jen ložiska tzn. se zadře. Nebo ne?

Taky to mechanikovi nadhodím, že by to mohly být ty hadice, nebo ten ventil. Až to někdo vyřešíte dejte tady vědět.

No zalezi z ktereho roku mas auto,ale myslim ze od roku 2001 tim rokem si ale nejsu jistej maji i 66kW naklapeci lopatky.

Edited by octavka19tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panove a jak vam TDIcka litaj? Ja to sve uzivam od jeho narozeni a musim priznat, ze se mi stale klesa vykon a tah s pribyvajicimi kilometry, alespon mam ten pocit :huh:

Pamatuji si jak ma 66kW akcelerovala do kopcu, takla jak vino ... nyni uz to neni ono. Co odchazi do kytek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panove a jak vam TDIcka litaj? Ja to sve uzivam od jeho narozeni a musim priznat, ze se mi stale klesa vykon a tah s pribyvajicimi kilometry, alespon mam ten pocit  :huh:

Pamatuji si jak ma 66kW akcelerovala do kopcu, takla jak vino ... nyni uz to neni ono. Co odchazi do kytek?

No to vypada na vahu vzduchu.

Taky mi to pred 3 mesici delalo.Motor ti do nouzaku nepadne,jen ma proste mensi akceleraci a casem to nepujde vubec vytacek.Ja jsem to vydrzel 5tis km,pak uz jsem na to nemel nervy :D a koupil jsem v Brne za 2200,- nove cidlo .

Jeste je moznost to cidlo vytahnout a vycictit.Me to pomohlo ale jen na chvilku.

Edited by octavka19tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panove a jak vam TDIcka litaj? Ja to sve uzivam od jeho narozeni a musim priznat, ze se mi stale klesa vykon a tah s pribyvajicimi kilometry, alespon mam ten pocit  :huh:

Pamatuji si jak ma 66kW akcelerovala do kopcu, takla jak vino ... nyni uz to neni ono. Co odchazi do kytek?

No to vypada na vahu vzduchu.

Taky mi to pred 3 mesici delalo.Motor ti do nouzaku nepadne,jen ma proste mensi akceleraci a casem to nepujde vubec vytacek.Ja jsem to vydrzel 5tis km,pak uz jsem na to nemel nervy :D a koupil jsem v Brne za 2200,- nove cidlo .

Jeste je moznost to cidlo vytahnout a vycictit.Me to pomohlo ale jen na chvilku.

Si tou vahou nejsem jist ... Padal jsem do nouzaku jako kolega v prispevcich. Byl jsem u znameho v servisu Skoda/Kosmonosy. Dal mi tam novou vahu (je to cca 1,5roku). Do nouzaku jsem padal dal. Probehla tedy vymena toho mag.ventilu a nouzak zmizel. Ale, od tohoto okamziku jsem nabyl pocitu, ze to nejede tak jak drive.

Muze mit ten ventil vliv na zivost auta a jeho vykon?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panove a jak vam TDIcka litaj? Ja to sve uzivam od jeho narozeni a musim priznat, ze se mi stale klesa vykon a tah s pribyvajicimi kilometry, alespon mam ten pocit  :huh:

Pamatuji si jak ma 66kW akcelerovala do kopcu, takla jak vino ... nyni uz to neni ono. Co odchazi do kytek?

No to vypada na vahu vzduchu.

Taky mi to pred 3 mesici delalo.Motor ti do nouzaku nepadne,jen ma proste mensi akceleraci a casem to nepujde vubec vytacek.Ja jsem to vydrzel 5tis km,pak uz jsem na to nemel nervy :D a koupil jsem v Brne za 2200,- nove cidlo .

Jeste je moznost to cidlo vytahnout a vycictit.Me to pomohlo ale jen na chvilku.

Si tou vahou nejsem jist ... Padal jsem do nouzaku jako kolega v prispevcich. Byl jsem u znameho v servisu Skoda/Kosmonosy. Dal mi tam novou vahu (je to cca 1,5roku). Do nouzaku jsem padal dal. Probehla tedy vymena toho mag.ventilu a nouzak zmizel. Ale, od tohoto okamziku jsem nabyl pocitu, ze to nejede tak jak drive.

Muze mit ten ventil vliv na zivost auta a jeho vykon?

Tak to uz me nic nenapada :( ,ale pokud to pocitove jezdi pomaleji od doby vymeny ventilu(N75),tak to asi neco snim bude mit spolecneho.

No a jen se zeptam kolik ta sranda (N75) stoji.Mozna me to bude taky cekat az vymenim hadicky a nepomuzeto.

Edited by octavka19tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventil z druhe ruky.Takze asi nebyl novej.A ma taky neco za sebou.

A vahu gratis.Sakra tak to je dobrej servis kde davaj neco gratis :D

Nevyndal ji jen ven a nevycistil,ta cena by tomu odpovidala.

Ale pokud si nakoupil u nich vsechny auta ktery mas v podpisu,tak by ta vaha mohla byt gratis ;)

Edited by octavka19tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ventil z druhe ruky.Takze asi nebyl novej.A ma taky neco za sebou.

A vahu gratis.Sakra tak to je dobrej servis kde davaj neco gratis :D

Nevyndal ji jen ven a nevycistil,ta cena by tomu odpovidala.

Ale pokud si nakoupil u nich vsechny auta ktery mas v podpisu,tak by ta vaha mohla byt gratis ;)

Ta vaha byla jakasi protisluzba, dali to jako reklamaci ...

Ten ventil nebyl urcite novy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ventil z druhe ruky.Takze asi nebyl novej.A ma taky neco za sebou.

A vahu gratis.Sakra tak to je dobrej servis kde davaj neco gratis :D

Nevyndal ji jen ven a nevycistil,ta cena by tomu odpovidala.

Ale pokud si nakoupil u nich vsechny auta ktery mas v podpisu,tak by ta vaha mohla byt gratis  ;)

Ta vaha byla jakasi protisluzba, dali to jako reklamaci ...

Ten ventil nebyl urcite novy.

Tak to by sis mel u nich zkusil domluvit ten ventil,at ti tam daji novej na vyzkouseni.Jen si projed znamou trasu a kdyz to bude pocitove lepsi tak je jasny ze je to ventilem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak auto jsem nechal v servise a začínájí kontrola hadiček,palivový filtr a vzduchový,můj problém byl zatuhlé naklápěcí lopatky princip je takový,že lopatky drží tlak a při 3tis.otáčkách ventil propustí tlak a auto dostává patřičný výkon.Mě se lopatky nenaklopý a tím pádem mě zachraňuje mag.ventil a auto háže do nouzového režimu jak někdo píše že se dá odpojit to je pravda ale nedoporučuju to nikomu zničí celé turbo.V servise vám lopatky měnit nebudou,ale rovnou vám vymění celé turbo a mají z toho prachy já to mám po znamosti a tak mi je spravý a do toho muže být váha vzduchu pokď spravně naklapěcí lopatky nefungují ničí se váha vzduchu!Bez dobrého turba se nedá zjistit jestli je špatná váha vzduch.Turbo jsistíte hned jestli je špatné po nastartování vyjde černý oblak z výfuku.Zítra mi spravý lopatky a možná vahu pokud bude špatná.A problém by měl být vyřešen.Cená váhy je 3000-3500kč jak kde ventilN75 1500-1700kč a turbo je v servise nové za 50000kč repas 25000-30000kč a dají vám na něj zaruku 2 roky stejně jako na vahui ventil ale seženete ho i na internetu za 7000 z bouraného auta a repas dělá i firma v Brně za nějakých 7000+dph podele závady a nabýzeli mi nové za 16000kč +dph tak zatím čaute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...