Jump to content
Marcus230

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu

Recommended Posts

Jsem se ptal na ty rychlostní stupně 1,2 proto, že jsem tady měl jednou OI 1.8 T po výměně váhy, na jedničku a dvojku jela úplně normálně zbytek netáhl, dlouho jsme si nevěděli rady, až nakonec jsme smazali adaptační hodnoty, provedli nastavení a bylo po problému, ale to byl benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muže mi někdo poradit mám problém s motorem v Oktánce 1,9 TDI 81kW ASV. Na 4 a 5 - tý rychlostní stupeň netáhne nad 2500ot/min až se destane nad 3000 ot/min tak zase zabere. Do kopce netáhne na 4-ku přes 3000 ot/min. Mezi 2500 a 3000ot/min je cítit propad výkonu. Turbo je po repasi, zkoušel jsem vyměnit váhu vzduchu a ventil N75 ale bez kladného výsledku. Egr mám zaslepený, ale i před tím byl problém stejný. 

 

Jsem bezradný, díky za jakékoliv informace

Share this post


Link to post
Share on other sites

CHCE TO LOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 3.10.11

kazdopadne skontroluj vsetky podtlaky ale ako vravim log napovie viac :kol-47:a ten repas moze byt tiez bohvie aky

Edited by sparco gti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repase je v pořádku. Známí co mi dělá auto tak tam repasuje všechny turba a nikdy problém neměl. Souběžně s ním autem dělal další 3 a problém je jen u mého. Když byl za jízdy připojený přes VAG tak hodnoty plnícího tlaku byly v normále. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám takový problém. Asi rok a půl zpět, mi začalo auto padat do nouzáku čím dál tím častějí. Vždy se mi objevilo - emise do dílny.

Po restartu za jízdy zprvu ok, ale pak postupně sice turbo začalo znovu makat, ale už to tolik netahalo (nekopalo).

Teď mám asi dva měsíce po výměně turba a turbo tlačí jak má, nouzáky jsou pryč, ale ten zátah prostě není jako dřív.

Prostě to neumí kopnout, zatlačit do sedačky a rozletět se. Nikde žádná chyba, nikde nic nesvítí.

Přijde mi už trošku taková měkčí spojka, ale to bych snad viděl na táčkoměru a cítil, že vyloženě klouže. Nevím, jestli jsem spojku nepodělal, jak jsem to musel často protahovat do kopců, ale taky to může být něčím jiným. Nemáte někde nápad, co zkusit?

Nechci na slepo kupovat váhu a podobný věci zbytečně.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indy odkud si?  Nebo je tu nekdo okoli novy jicin na vycisteni turba?  Jen dneska a zitra jinak v patek se vracime zpet na sever liberec diky za rychle odpovedi

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 31. 10. 2006 at 19:28, octavka19tdi napsal:

Ja jsem taky amater ;)

Lopatky roztocit nejdou aspon rucne myslim ne, kdyz je turbo nasazeny na motoru.Jinak se turbo nachazi dole na leve strane ze zadu na motoru ,kdyz je svetlo jde videt..Prve bych si prohlidnul hadicky,staci jen mala dirka a uz to blbne.Proc rovnou nechavat opravovat turbo za tisice a nebude to ono,kdyz to muze byt jen hadickou za par stovek.Pak bych zkusil jestli se hejba ta tycinka od turba.

jinak takle vypada to turbo :

http://www.technologie-entwicklung.de/Gast...nt15-turbo.html

Ja mam ten samy problem akorat stim ze mi to auto kolikrat skube ale jakmile prekrocim nakou mez tak taky ztratim vykon a uz to neskube a jeste z motoru slysim kdyz pustim plyn takovy divny zvuk jakoby neco prokluzovalo nebo jak bych to nazval.tak ze to muze byt to samy nebo je v haji turbo? Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 9. 11. 2015 at 19:44, sparco gti napsal:

CHCE TO LOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 3.10.11

kazdopadne skontroluj vsetky podtlaky ale ako vravim log napovie viac :kol-47:a ten repas moze byt tiez bohvie aky

Ahoj, měl by prosím někdo čas kouknout na můj log, jestli je vše o.k. přijde mi, že méně tahá http://leteckaposta.cz/803256844 (log je v druhé zálošce) série ASV. Děkuju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte, mám podobný problém ako kolegovia, tri mesiace dozadu som menil turbo za repas od známeho servisáka ktorý ich berie od overeného dodávateľa. Auto ťahá ako blázon nedymí ale pri 110km/h alebo vyššej padne do núdzového režimu. Skúšal som meniť váhu vzduchu z funkčnej octavie a taktiež aj ventil n75. Kamarát mi tvrdil že jeho octavia nepadá do nudzaku. Taktiež servisák čo mi robí auto tak mi pozeral turbo či nemá vôľu alebo či neni od oleja všetko čisté. Problém ale pretrváva stále,vedeli by ste mi prosím vás poradiť kde môže byť problém? Ďakujem.

Odoslané z F8331 pomocou Tapatalku

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud padá do nouzáku, není problém v tom, že by pouštělo olej nebo mělo vůli, ale zcela JEN kvůli zatuhlé regulaci.

Tzn:       1)  zatuhlé lopatky ( klidně stačí neznatelně zadrhávající).

               2)  špatná podtlaková baňka   

               

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo bolo pred 4mesiacmi menené za repas. A turbo dokedy padne do núdzového režimu ťahá krásne a reguluje tak ako má. Urobiť log a podľa toho sa uvidí?

Odoslané z F8331 pomocou Tapatalku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logem nic nezkazíš, třeba na to tady chlapi mrknou, já do toho nevidím..  Jen jsem reagoval na to, že když turbo nemá vůle a nepouští olej, neznamená že se nedrhne regulace, nebo opačně. Jsou to 2 nezávislé věci.

Z vlastní zkušenosti vím, že turbo reguluje, vše se zdá ok, při pomalé akceleraci se nic nestane, při prudké akceleraci nouzák. Vše se zdánlivě hýbe jak má. Nové turbo, od té doby klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a k tomu, že tahá pěkně, než spadne do nouzáku..

 

Ovládání je řešeno tak, že podtlak drží natočené lopatky pro nízké otáčky motoru. Když ŘJ vyhodnotí, že už turbo tlačí moc, tak povoluje podtlak, a lopatky SE VRACÍ do polohy při vyplém motoru.  Čím je akcelerace prudší, tím rychleji je potřeba aby se regulace stáhla.  

Když není odezva dostatečná, ŘJ usoudí že už je toho tlaku fakt hodně, a z obavy o destrukci motoru a turba raději spustí nouzový režim, v kterém destrukce nehrozí.

 

Dá se to ověřit tak, že odpojíš hadičku od baňky na turbu. Motor bude odspodu líný (protože nebudou natočeny lopatky), ve vyšších otáčkách (cca 2500+) už pojede motor jak za mlada a do nouzáku nespadne. 

 

Pokud nahodí nouzák i tak, tak jsou už lopatky totálně ztuhlé ( to asi ne)  nebo je problém někde jinde než v regulaci (můžeš vyloučit N75, hadičky, baňku).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte, log som neurobil ale skúšal som odpojit hadičku od turba. Na výstup vzduchu z ventilu N75 som dal zalomenú hadičku aby neťahal falošný vzduch a hadičku z banky som nechal na voľno. Auto neťahalo vôbec zdalo sa mi že ťahá stále rovnako ako bez turba. Vedeli by ste mi poradiť prosím vás kde môže byť problém?

Odoslané z F8331 pomocou Tapatalku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, mohl by reagovat na tento log ? Škoda octavia 1.9. TDI 81 Kw AHF. padá do nouzáku, vysokej tlak, regulace jde pěkně, co jsme našli byla ošoupaná hadička u ventilu který je u Egra a samotný ventil u egru byl nějaký seškvařený. tuším (N239) ? Díky za odpověď

15776141_10202720301803919_1858635556_o.jpg

Edited by Ogín

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 4. 4. 2015 na 11:46, zajic-patrik napsal:

zdravím, potřeboval bych poradit. Mám octu 1,9tdi 81kw rv 2003 a ztrácí výkon. při sešlápnutí plynu na třetí, čtvrtý nebo páty rychlostní stupeň auto tahne max. do 2500 ot ale do nouzáku nespadne... max rychlost je 150.diagnostika ukazovala něco s regulací tak jsem zkusil vyměnit vahu. ventil n75 hadičky už jsem dal i druhé turbo. chyba na diagnostice sice zmizela  ale jinak změna na výkonu žádná..zkusil jsem udělat i díru před katem jestli není ucpaný výfuk ale marně... už nevím co bych zkusil. poradí mi někdo??   

 

 děkuji

uz si nato prisiel ?  mam presne taky isty problem a neviem si dat rady.dik za odpoved

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, při zatížení mi padá motor od nouzáku a rozsvicí se kontrolka motoru......po vypnutí zapnutí zase do větší zátěže jede normálně. Najeto cca 250tkm....Máte kluci tip na šikovné ruce v Praze či okolí? Děkuji... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj prosim moc o radu mam 2002 rv octavia 1 najeto 360000  do 350000 jela jako drak nevím co se stalo začalo to padáním do nouzáku pomáhalo vyp zap klícek mimo nouzaku jela fakt jako drak potupně pak prestávala strácet výkon ted uz jede jako bez života mam turbo po repasu se zarukou take vymenen palivový filtr auto jede furd naprd i když vypnu zapnu kilíček myslel jsem ze repas pomůže jsem bezradnej nevim co dal mohu skusit vymenit tu N75 ale nevim skousel jsem na vahu vzduchu dat sponu na konektor aby si motor vzal více vzduchu normale by mel motor delat bordel nebo naznak neceho ale jede stejně i se sponou na tom konektoru tak myslím ze váha je dobrá pak bych mohl ještě zkusit ty podtlakové hadice fakt jinak uz nevim a není tu nekdo slusny kolem ceskych budejovic kdo by pomohl prosim   pritom pc ukazoval ze maximalni hodnota nedosazena na tomto posudku byla vymena turba uz nevím kde bych se mel odpíchnout Děkuji za jakoukoliv pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

V podtlakovom okruhu hadiciek okolo turba musi byt tesno.treba to vyskusat.je tam aj malicka spatna klapka.ta musi byt spravne nasadena a funkcna.inak RJ nespravnymi ukonmi reguluje turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...