Přejít na obsah

Zimné pneumatiky


Diamant

Doporučené příspěvky

Obvody kol jsou ve většině případů stejné ( neměl jsem na mysli na chlup ). Obvod se ti změní i nafouknutím pneu, takže je jasné že nějaká tolerance tam být musí  Ale to co uvádíš ty je tedy extrém. Ve většině případů je to do 10mm. Nu by mě zajímalo jestli funguje třeba ABS na 100%. :kol-28:​ 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč by ABS nefungovalo když musíš mít všechna 4 kola stejný? Tzn. nemůžeš kombinovat 14" a 15" kola.

To co uvádím je dost velký rozdíl, ale oba rozměry jsou v TP a rozdíly jsou v 5% toleranci. Akorát se člověk musí přizpůsobit jiný odchylce v přesnosti tachometru.

V případě tý fabky mám letní na 15tkách a při 100 km/h tacho jedu podle GPS 97 km/h. Na zimních 14" při tacho 100vce GPS ukazuje 93 km/h.

 

V TP taky bývají některý rozměry vyhrazený pro sněhový řetězy - ty mají většinou menší obvod než ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase nemáš tak úplně pravdu. Nikde není napsané, že musíš mít všechna 4 kola stejné. To v naší legislativě není nikde napsáno. Proto kluci co si upravují auta tak mají přední disky 18" a zadní 19". BMW ve verzích M také používá na nápravách jiné velikosti kol. Ale o to tu teď nejde. Jde o to, že jednotka počítá s nějakým poloměrem otočení ( od výrobce ) a ten je odvislí od poloměru kola. Takže při změně poloměru ( navýšení ) se změní úhel otočení tudíž do jednotky půjde zkreslený údaj. Dle toho bude použit na brzdovým čerpadle jiný tlak.

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak polopatě: auta o kterých je řeč mají v TP povolen mimo nouzovýho dojetí pouze jeden rozměr kol nasazených na autě. Proto odchylka v obvodu jednotlivých rozměrů kol mimo věcí co jsem napsal výše ničemu nevadí. 

Proto kluci co si auta upravují a kombinují 18 a 19tipalcový kola musí vybrat rozměry pneu aby jejich obvod byl stejný. Třeba podle tý kalkulačky jak jsem dával odkaz. 

Pokud tuto podmínku nechtějí, nebo nemůžou splnit, musejí jednotku ABS a její vyšší funkce (ASR, ESP apod.) vyřadit, nebo přeprogramovat.

Pokud se totiž kombinujou rozdílný obvody pneu, tak to nevadí pouze ABS, ale je rozhozená celá elektronika auta, viz kvitek: http://forum.skodahome.cz/topic/15928-velikost-disků/page-24

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Predpokladám, že jazdíš skôr po suchých a mokrých cestách ako po zasnezenych. Odporúčam na základe vlastných skúseností Conti TS830P s asymetrickým dezenom (prípadne novší model TS850P, no s tým skúsenosti nemám.)

Rozmery v súlade s technickým peukazom. Myslím, že 16ky budú OK. (205/55R16, ak sa dobre pamätám)

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pokud máš 15" plechy povolený v techničáku, tak mám skvělé zkušenosti s GoodYear Ultragrip 8 (dnes už 9). Guma okolo 1000 bez DPH, vydržela mi 3 zimy a ještě by se na ní dala sezóna ujet, ale raději koupím nové. Nájezd odhaduju přes 40 tisíc. Mám O2 2.0TDi, takže těžkej motor. Sníh, voda, sucho, žádný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Nie som fanúšikom celorocnych pneumatík.

Celoročná pneumatika je podľa môjho kompromis na úkor jazdných vlastnosti počas celého roka. Nikdy nebude v zime tak dobrá ako dobré zimné pneu a ani v lete ako dobré letné pneu.

Ak je to však auto do mesta s nízkym nájazdom (tak do 10-15t ročne), tak by sa ten kompromis asi dal spraviť.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkušenosti s celoroční pneu nemám, ale zřejmě se oproti letní bude více opotřebovávat a méně auto podrží při vyšších rychlostech zejména při teplotách kolem 30-ky. Dále pak bude vlastně platit hloubka 4 mm i pro letní, což taky není moc výhodné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15degren

V prvom rade si mal napísať koľko cca km najazdíš zima - leto.

Ak naozaj málo do 5 000 km tak by som to neriešil a šiel by som do tých Michelin CrossClimate , majú dobré hodnotenia.

Osobne som zástanca sád pneu zima - leto lebo sú presne konštrukčne riešené na dané podmienky.

Celoročné sú naozaj o kompromise, avšak niektoré značky zima -leto majú horšie výsledky ako podaktoré celoročné !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, psurn napsal:

Zkušenosti s celoroční pneu nemám, ale zřejmě se oproti letní bude více opotřebovávat a méně auto podrží při vyšších rychlostech zejména při teplotách kolem 30-ky. Dále pak bude vlastně platit hloubka 4 mm i pro letní, což taky není moc výhodné.

Z pohledu zákona zimní pneumatika musí mít 4 mm jen v odbobí od 1.11. do 31.3. a zároveň když je na silnici souvislá vrstva sněhu atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda, ale když budeš chtít v zimě s celoroční vyjet v případě potřeby, tak budeš muset vzorek kolem 4 mm asi mít. Jinak myslím jsou stále v platnosti v horách úseky označené značkou zimní výbava, a zde to bude platit bez ohledu na počasí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, najezdím kolem 20 tisíc km za rok, 95 % po dálnici, se souvislou vrstvou sněhu jsem se nesetkal od roku 2011 a na břečce se bude celoročka chovat určitě lépe než zimní. Právě proto že už prakticky přes zimu na našich silnicích sníh vůbec není přemýšlím o celoročce, protože mě pořád nebaví skladovat dvoje sady gum a přehazovat je. Dle všeho ta guma co jsem postoval je výborná letní guma a primárně tedy na mokrou vozovku nebo brečku, na sněhu to není nic moc ale mnohem lepší než letní a splnuje zimní certifikaci.

Osobně se té gumy z pohledu jízdných vlastností nebojím, ale ten dezén evokuje že bude hlučný i když papírově je prý tižší než letní dunlop čemuž se mi vůbec nechce věřit. Na dálnici jezdím obvykle 130, když jedu pozdě v noci a minimálně provoz tak se odvážu na 160...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

pri priamom porovnani najlepsie celorocne Michelin CrossClimate vychadzaju na urovni priemernych zimnych, pricom na snehu su urcite vyrazne slabsie

uroven najlepsich zimnych pneu nedosahuju.

 

ostatne celorocne skoncili vyrazne horsie a nedosahuju ani uroven modelov podpriemerne hodnotenych zimnych pneu.

otazne je o kolko su tie celorocne v lete horsie oproti sezonnym gumam.

 

ak je najazd za 4 roky viac ako 60t km, tak by som celorocne neodporucal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No oni právě jako letní gumy vychází velmi dobře, preferují suchý mokrý povrch, mě se na zimní nechce přezouvat právě proto že poslední dobou vůbec sníh na silnicích není a po té břečce co tam sem tam je bude tohle určitě lepší než zimáky, co na brečce pěkně kloužou, vůbec jezdím dálnice a město, prostě podle mě vyhazování peněz oknem za zimáky.... všichni se ohání změnou klimatu, tak předpokládám že v nejbližší době prostě se zimy nevrátí a stabilní sněhová pokrývka na silnici bude raritou i na horách, natož ve městech.

 

Ještě tuhle zimu asi došoupu těch 5mm co mám ted na zimákách a jestli nepotkám aspoň 20km zasněžené silnice tak na to asi příští rok kašlu a na jaře jdu do těch michelinů...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...