Jump to content
Diamant

Zimné pneumatiky

Recommended Posts

Tak jedno kolo mělo defekt, no defekt, utíkalo na 1/4 po obvodu na vnitřní straně ráfku. Jinak jsem je nechal všechny nafoukat na 2,3 a je klid. 

IMAG2993.jpg

Edited by Grooverider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak omluva foukám štítek +0,2 Nevím proč jsem měl o destinku posunutou tabuklu v hlavě :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

asi se zeptám už jako blbec, ale jak to je s tím rychlostním indexem u zimí pneu.

Jasný je, že mohu použít nižší index (s cedulkou/upozorněním), nicméně někdo píše, že se u zimní pneu může použít pouze o jeden stupeň nižší. Jak to tedy je?

 

V TP mám předepsaný rychlostní index V (240km/h), nejradši bych koupil teďka index T (190 km/h) - což je o více než jeden stupeň nižší rychlostní index.

Nebude s tím problém? Max. rychlost v TP mám 211 km/h.

Díky

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Slovensku môžeš dať aj T a k tomu musíš dať buď nálepku alebo upozornenie na maxidote.
Vyhláška 464/2009 paragraf 5 odsek 8
Minimálny rýchlostný index môže byť 160 km/h

Skús pohľadať vo vašich právnych predpisoch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud vim, tak u nas muzes u zimnich pneumatik pouzit libovolny nizsi rychlostni index. Pokud teda dodrzis dodatkove oznaceni formou nalepky v zornem poli ridice, pripadne informovani zarizenim trvale nainstalovanym ve vozidle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za odpovědi, tady jsem ještě dohledal vyhlášku 341/2014 Sb. (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341#prilohy), v příloze 12 je to tam pospaný. Nižší rychlostní index tam není specifikovaný nijak specifikovaný.

 

Takže díky, kupuji pneu s indexem T a nastavím si výstrahu na maxi-dotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozdiel medzi pneu T a H je 2eura/kus

napr. ja som kupoval Continental TS 860

 

ja som kupil H

Edited by cayc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupoval bych H nebo V. Cenový rozdíl je minimální, někdy je dokonce vyšší rychlostní index levnější, protože se ty pneu víc prodávaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, chtěl bych teďka pořídit Nokiany WR D4 195/65 R15 a rozdíl mezi 91T a 91H je skoro 300 Kč na jedno kolo, měním všechny čtyři. To se mi už pak tak zanedbatelný nezdá. (ale chápu, že každý soudruh to má jinak :)).

Myslím, že rychlost 190km/h je alespoň pro mě dostačující. Aby auto reálně jelo 190, to už musí být ručička za 200km/h a to si klidně na těch zimákách odpustím. Pro jistotu bude samozřejmě upozornění na maxidotu.

Nebo tu hrozí ještě nějaké jiné nebezpečí, který mi uchází, proč vzít přecijen to Háčko?

 

Edited by nosekma

Share this post


Link to post
Share on other sites

WR D4 mizí před očima na suchu. Takže doporučuju jenom do oblasti kde je často sníh. Navíc je lepší vzít za stejnou cenu nejnovější WR Snowproof. T index za 1107Kč/ks.

Nejlepší jsou dle testu ale Bridgestone Blizzak LM005 , který jsou s T indexem za 1124Kč/ks. 

Bridgestone je při brzdění na mokru a sněhu na prvním místě a Nokian Snowproof na jedenáctém. Celkově je v testu Bridgestone na pátém místě a Nokian na třináctém. 

Pokud nelítáš v zimě přes 180km/h, tak vem v klidu T. U těch 15" je ten rozdíl fakt 200-300Kč/ks, ale třeba u 17" nebo 18" je často vyšší index levnější nebo je rozdíl třeba 50Kč.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...