Přejít na obsah

Kódování funkcí na Superba III (VCDS)


kokta7

Doporučené příspěvky

W dniu 24.10.2021 o 15:08, cayc napisał:

Nevie nikto? 

Vidíte, že kódovanie by malo zmeniť odozvu DSG

 

Power steering default mode
      DRIVING PROFILE SELECTION / COMFORT / AUTOMATIC / *DYNAMIC* / DEFAULT

 

Throttle response behavior

      GRADUAL, CONTROLLED BY TIME / *DIRECT, CONTROLLED BY THRESHOLD*

 

Carista 6.3 beta -12

Editováno: , autor: Langusta 2018
uaktualnienie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Mohl byste mi prosím sdílet celý adaptace světel na Superb III CR 2.0 rv.2016 combi. Moje záloha se zašifrovala a potřeboval bych nastavit světla do původního stavu.

Nejdou mi přední blinkry jen se zhasnou,ty bílý denní světla a svítí řasy, zadní blinkry jdou i v zrcadlech.

Byl bych velmi vděčný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Joco776 napsal:

Ahoj,

Mohl byste mi prosím sdílet celý adaptace světel na Superb III CR 2.0 rv.2016 combi. Moje záloha se zašifrovala a potřeboval bych nastavit světla do původního stavu.

Nejdou mi přední blinkry jen se zhasnou,ty bílý denní světla a svítí řasy, zadní blinkry jdou i v zrcadlech.

Byl bych velmi vděčný.

ano - a stokrát jsem tady na té točně říkal: "dělej zálohy, dělej zálohy, dělej zálohy". Ale je to marný, je to marný:-D  Pokud je ještě aktuální napiš SZ, mohu vyřešit. Návod jako takový zaslat nelze, BCM jednotka má konfigurace dle výbavy daného vozu. Pokud zálohu ale máš, pak v CVS jednoduše přes Restore aplikace ve VCDS...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zálohu jsem měl ale zavíroval se mi celý notebook a když otevřu soubor, tak mi to píše samý nesmysly, který se nedá číst.

5Q0 937 084 AS

1 nalezena chyba:

526359 - Řídící jednotky chybne kodována

            U1014 00 (009) - -

           Potvrzeno - Testováno od zmazání paměti

            info o závadě:

                    Stav závad: 00000001

                    Priorita závad: 2

                    Frekvence závad: 1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 11. 2021 na 21:50, midlan napsal:

mám S3 L&K combi 2016, mám zálohu všech jednotek kdybys potřeboval, dej SZ s číslem jednotky kterou potřebuješ

to není dobré řešení - konfigurace adaptací BCM je přece závislá na výbavě a každá BCM ma "kodování" odlišné. (cca 2700 kanálů).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, zkoušel jsem prodloužit dobu stmívání corner světel pomocí adaptace "Kanal "(8)-statisches Kurvenlicht-Abdimmgeschwindigkeit". Původní hodnota byla 50%/s (tzn. doba stmívání 2s), zkoušel jsem nastavit pomalejší (20, 30%/s), ale nefungovalo to, změna měla za následek skokové rozsvícení a zhasínání mlhovek při corner. Vrátil jsem tedy zpět původní hodnotu, ale pořád to nefunguje jako dřív, při zapnutí se mlhovka rozsvítí okamžitě a při vypínání začne nejdříve pomalu zhasínat, ale po jedné sekundě se najednou skokově vypne. Původně plynule zhasínala celé ty 2 sekundy až do úplného vypnutí.
Neví někdo, jestli lze nastavit delší dobu stmívání, a nebo jak to vrátit zpět? Takhle mi to sice nijak zvlášť nevadí, ale přece jen bych to měl raději v původním stavu. Reset nastavení světel přes infotainment (jako při změně počtu komfortních bliknutí) nepomohl. Jedná se o Superb MR2017 L&K.

Editováno: , autor: Sharky487
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je právě to, že jakýkoli zásah do adaptací bez předchozí zálohy (nebo hodně dobré znalosti souvislostí s dalšími parametry) způsobí tohle. Kdykoli to řeším, tak se v 99% procentech ukáže, že dotyčný změnil víc, něž si byl schopen zapamatovat a vrátil do původního stavu jen část.

Dobu stmívání navíc prodloužíš opačným postupem - tzn. zvýšíš %... Nehrál sis náhodou taky s kanály horní a dolní meze rychlosti? Pokud máš zájem, pošli mi ADP- výpis jednotky BCM do SZ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já právě vím, co všechno můžu neopatrnou změnou parametrů způsobit (i v tomto vlákně je několik příkladů), takže jednak mám zálohu celých původních adaptací, a pak si vždy pečlivě poznamenávám každou změnu, kterou provedu, včetně původní hodnoty, abych se v případě problému mohl vrátit zpět. Nehrozí tedy, že bych zapomněl, co jsem měnil. Bohužel v případě rychlosti stmívání vrácení zpět nepomáhá...
Na nic jiného než na zmíněnou adaptaci jsem při této úpravě nesahal. Před časem jsem zvýšil horní mez rychlosti z původních 40 na maximálních 60 km/h, to funguje jak má a na rychlost stmívání to nemělo vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 11. 2021 na 22:05, Lukkii napsal:

to není dobré řešení - konfigurace adaptací BCM je přece závislá na výbavě a každá BCM ma "kodování" odlišné. (cca 2700 kanálů).

předpokládám, že ví co dělá a opraví si jen kanály, které dodrbal podle mojí zálohy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 10. 2021 na 10:12, Gastos napsal:

Poradí nekdo jak upravit zkraceni doby na upozorneni na olej ? 

Dokazal jsem si nakodovat interval na 8.tis km.

Ale to pipani me uz zacína stvát kdyz to pipa snad uz 5.tis km pred vymenou.

Myslim ze jsem to tam nekde videl ale ted to za boha nemuzu najit.

Já myslím že to je v jednotce 17 palubní deska...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, je tu někdo, kdo rozumí nejen kódování, ale kdo i ví, co v autě skutečně je / má být?

Dělal jsem si full scan pro zálohu kódování + export adaptací některých jednotek. A přitom jsem si ze zvědavosti pár proklikal a zjistil nějaké nesrovnalosti - alespoň z mého laického pohledu. Prostě mi přijde, že to lže. :)

 

1. Přídavné elektrické vodní pumpy: Pokud vím, S3 2.0 TSI 206 kW TSI s tažným by mělo mít DVĚ přídavná čerpadla, ale coding motoru říká, že má jen jedno. Pří pokusu uložit kódování se dvěma vyskočí Out Of Range.
Když jsem v TUkasu měnil čerpadlo nezávislého topení, říkali, že ta potvora má v sobě čerpadel dokonce pět různých.

water_pumps_coding.pngwater_pumps_coding_error.png

2. Kódování přístrojů - výbavy: Dle aktuálního kódování bych měl mít rozpoznávání značek, ale parkovací asistent a lane assist nikoliv. Což ovšem není pravda, mám vše, co mít lze. Dozaškrtat to a uložit opět nejde.

instruments.PNG

Editováno: , autor: DavesMan
oprava překlepů
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, DavesMan napsal:

Mícháš dohromady 2 věci: co opravdu v autě z výroby máš, a co nabízí jednotka. a pak - pletes dohromady pojmy "Lane change asistent" (to je hlídání mrtvého úhlu u VW) a "Lane Assist" - když si projdeš pozorně kodovaní, "lane assist" zaškrtnutý máš, pak-li že v autě je. Pokud jde o parklipota, v adrese 17 jsou 2 byte na parkpilot - ty mas zaškrtnutý ten druhý, na konci dlouhého kodování. Takže u Tebe je vše v pořádkum vč. hlášky "out of request", protoze u Škody 3. generace NIKDY nebyl "asistent změny jízdního pruhu", ale pouze "mrtvý úhel" (blind spot, sensor začínající na 5Qxxx)

Příjemné brouzdání, a nerozjebej si to 😉

 

Ahoj, je tu někdo, kdo rozumí nejen kódování, ale kdo i ví, co v autě skutečně je / má být?

Dělal jsem si full scan pro zálohu kódování + export adaptací některých jednotek. A přitom jsem si ze zvědavosti pár proklikal a zjistil nějaké nesrovnalosti - alespoň z mého laického pohledu. Prostě mi přijde, že to lže. :)

 

1. Přídavné elektrické vodní pumpy: Pokud vím, S3 2.0 TSI 206 kW TSI s tažným by mělo mít DVĚ přídavná čerpadla, ale coding motoru říká, že má jen jedno. Pří pokusu uložit kódování se dvěma vyskočí Out Of Range.
Když jsem v TUkasu měnil čerpadlo nezávislého topení, říkali, že ta potvora má v sobě čerpadel dokonce pěr různých.

water_pumps_coding.pngwater_pumps_coding_error.png

2. Kódování přístrojů - výbavy: Dle aktuálního kódování bych měl mít rozpoznávání značek, ale parkovací asistent a lane assist nikoliv. Což ovšem není pravda, mám vše, co mít lze. Dozaškrtat to a uložit opět nejde.

instruments.PNG

 

Editováno: , autor: Lukkii
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, p2p napsal:

Podle verze mas cinsky clon... nemusi ti sedet popisky...

@p2p No to mě nenapadlo. Kdysi jsem záměrně koupil notoricky známou kopii Delphi. Na Grande Punto. Fungovala celkem OK.

Ovšem s VCDS to nebyl záměr. Koupě eBay. Doručení bylo z Francie, tak mě to ani netrklo.

VCDS.PNG

Ale jak tak teď surfuji, tak ta verze 17.1.3 je tedy pěkně provařená. SW píše, že licence je platná, ovšem jakmile povolím a provedu upgrade, tak konec ende šlus. Což ovšem přepokládám ani u origo verze nejsou upgrady zadarmo funkční, ne?

Chápu správně, že pokud chci long coding, tak musím koupit Max verzi za 12K?

 

@LukkiiDíky, zálohy mám, tak dokud to bude alespoň schopné se připojit s compem, tak jsem snad v suchu. Rozumím, že jednotka si nenechá vnutit něco, co je úplně mimo realitu... To samé je tedy nejspíš i s těmi dvěma čerpadly. Což tedy nechápu, protože kde je pak těch všech 5, co říká TUkas... Hlavní pumpa + pomocná elektrická + pumpa nezávislého topení = 3. ... takže ještě někde by měly být dvě.

 

Editováno: , autor: DavesMan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, DavesMan napsal:

@p2p No to mě nenapadlo. Kdysi jsem záměrně koupil notoricky známou kopii Delphi. Na Grande Punto. Fungovala celkem OK.

Ovšem s VCDS to nebyl záměr. Koupě eBay. Doručení bylo z Francie, tak mě to ani netrklo.

VCDS.PNG

Ale jak tak teď surfuji, tak ta verze 17.1.3 je tedy pěkně provařená. SW píše, že licence je platná, ovšem jakmile povolím a provedu upgrade, tak konec ende šlus. Což ovšem přepokládám ani u origo verze nejsou upgrady zadarmo funkční, ne?

Chápu správně, že pokud chci long coding, tak musím kouit Max verzi za 12K?

 

@LukkiiDíky, zálohy mám, tak dokud to bude alespoň schopné se připojit s compem, tak jsem snad v suchu. Rozumím, že jednotka si nenechá vnutit něco, co je úplně mimo realitu... To samé je tedy nejspíš i s těmi dvěma čerpadly. Což tedy nechápu, protože kde je pak těch všech 5, co říká TUkas... Hlavní pumpa + pomocná elektrická + pumpa nezávislého topení = 3. ... takže ještě někde by měly být dvě.

 

Ahoj Davesman,
     Také jsem měl problém s dokódováním přes VCDS Virtual Cockpit v Superb 3 s Amudsen Mib2 H24 sw0245,který údajně nepodporuje zobrazení mapy,se stejným kabelem jako máš ty 17.3 klon.  Všechno jde jen třeba hodně číst a googlit, když potřebuješ zprovoznit long coding, tak mi napiš sz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Lukkii napsal:

No pokud máš verzi 17xx tak ta rozhodne no go na MQB... Alespoň 20x a výše, originál. Jinak napáchá více škody, než užitku.

@Lukkii Vím, že toto téma má v názvu VCDS. Ale... Když už budu kupovat něco za 10 - 12 tisíc, nebylo by lepší VCP? Procházel jsem zde fórum na Supa 3 a nějaké relevantní srovnání VCDS vs. VCP právě z pohledu práce s trojkovým Supíkem jsem nenašel. Jen že VCP je schopné i programovat firmware, což tedy já bych tedy nedělal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono záleží čo naozaj využiješ. Ja napríklad keď som sa rozhodoval tak som vedel, že okrem nejakého toho kódovania, vyčítania chýb a resetu intervalov nebudem nič zložité robiť, takže plus bid malo vcds. Potom som si porovnal nakladyna prevádzku. VCDS kúpiš a máš aktualizácie zadara pri EN verzii a pri CZ verzii máš poplatok necelých 30€ a prístup do vis a online služby (čo je napr. načítanie oem kódovania jednotky čo je úplne super aspoň za mňa). Pri VCP máš ročne okolo 70€ avšak mám pocit, že ak neaktualizuješ 3r po sebe tak kupuješ balík aktualizácie takmer za 200€. Takže keď som si to spočítal celé, že budem to využívať pre seba a maximálne v rodine, nič špeciálne s tým nebudem robiť a raz za čas zaplatím podporu keď bude treba tak som si vybral vcds.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DavesMan pokud chceš "sem tam něco poklikat" v adaptacích či dlouhém kódování a tím si něco zpřístupnit, tak VCDS.  Pokud chceš dělat složitější "hlubší" zásahy, kdy je potřeba VCP, tak tam je otázka jestli se tím budeš živit, dělat to častěji atd.. 

 

VCP určitě není pro každého, stojí to dost peněz a nevidím moc smysl, proč by sis ho pouze pro svůj účel kupoval 🚀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...