Přejít na obsah

Dynamic Chassis Control (DCC)


kokta7

Doporučené příspěvky

před 8 hodinami, maxalera napsal:

To ti neplava? Ja si davam DCC Comfort len na dialnici. Akonahle ale pridu zakruty napr. od Hronskeho Benadiku po Zvolen, prepinam na individual, kde mam DCC na SPORT.
V zakrutach to proste musi sediet pevne, pri tych rychlositach. A v meste je mi prirodzeniejsie tiez tvrdsie pruzenie.

Radsej nam prezrad,ako to mas v rezime sport v zobrazeni ty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Ahojte, je po výmene tlmičov na DCC robiť nejaku adaptaciu pripadne zakladne nastavenie cez diagnostiku? Menili sa original MONROE ako prvovýroba za uplne rovnake, a po výmene je rozdiel fakt len minimálny. Niekto podobnu skusenosť? Som s toho neštastny lebo som čakal zlepšenie a to sa nedostavilo auto vydáva po prejazde nerovností škaredé zvuky, davali sa aj nové dorazy prachovky a všetko čo sa toho týka + nejake ramena (všetko lemmforder)+ silentbloky v ktorých bola vôla. Faktura čo všetko sa menilo ,stále je to tvrdé a rozklepané nechapem tomu..... 

Photo_17-10-2020,_14_04_26.jpg

Editováno: , autor: Zapekanka
fotka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj. Po 220t odcházejí zadní tlumiče do věčných lovišť ( klepání, nestabilita v zatáčkách, atp. ). Musí nebo měli by se zároveň měnit i přední tlumiče pokud zatím nezlobí ? Co stojí taková komplet výměna zadních tlumičů a přidruženého materiálu ?  Nejedná se o DCC. Díky

 

Editováno: , autor: michal z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, uvažuji o koupi nového S3 Combi ve výbavě Sportline v rámci které je už snížený sportovní podvozek o 15mm než standard.

Výrobce umožňuje si auto doplnit o DCC podvozek, respektive tlumiče. Chtěl bych se zeptat na Váš názor co si o tom myslíte - má to smysl? je to na nic?

Případně jestli opravdu pociťujete nějakou výraznou změnu oproti normálním tlumičům s ohledem na české cesty.

 

Hned jako druhý dotaz - kdybych si tuto možnost zvolil/vybral je možnost v budoucnu nasadit místo adaptivních tlumičů normální tlumiče nebo jsem odsouzen k tomu mít už vždy jen DCC tlumiče? Jde o to, že kdybych nebyl spokojen, nebo mi to přišlo bez efektu, tak jestli je možnost to libovolně měnit. Když jsem viděl cenu jednoho tlumiče, tak mi málem jeblo, proto se na to ptám. Jsem spíše toho názoru nedávat to tam, ale nechtěl jsem to zase úplně zahodit. 

 

Díky za jakoukoli informaci.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tlumic je v uchyceni stejny tak ze by nirmalni meli jit akorat bys musel k nekomu kdo to umi treba vypnout aby to nehlasili chybu, nebo sem koukal weitec dela nejaky oblbovatko ktery pripojis na konektor a mysli si to ze tam mas dcc tlumic. Jinak je to proste tak ze si muzes nastavit tvrdost tlumeni a co jsem cetl ruzne tak normal tlumice s 19" kolama nic moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím sportline s DCC na 18" a podle mě jsou změny nastavení podvozku opravdu znát. Mám v garáži 911 Carreru a po přesednutí z Carrery do SIII musím vždy přepnout podvozek z normalu na sport, ať nemám pocit, že jedu v nějakém houpavém Francouzovi. Když vozím rodinu, dávám normal ať si nestěžují, že drncám. Comfort možná na dlažební kostky, ale spíš vůbec. Kamarád si posledně vzadu stěžoval, že se z houpání pozvrací. Ferda mi do DCC nahrával nějaký ještě tvrdší mód než Sport. Prý z Arteonu. Rozdíl ale necítím. V každém případě, DCC doporučuju. Je to rozumná volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdil jsem nejdříve s 18” koly a měkký režim Comfort jsem zapínal pouze v ulicích s hodně rozbitým povrchem. Při normální jízdě (a zvláště když jedou v autě více jak 2 osoby) to jinak bylo jak houpací kůň. Nyní jsem na léto obul 19” kola a překvapil mne rozdíl projevu podvozku. Když chci aby pes na dálnici klidně spal, tak dávám Comfort, s nižším profilem pneu houpe méně. Bez přítelkyně a psa si dávám Sport.

 

Změna nastavení DCC samozřejmě neudělá tak velkou změnu jako když se vymění tlumiče, pružiny atp., ale na každodenní použití je to rozumně fungující kompromis. Já jsem rád, že ho mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, aktuálně mám více méně stejné problémy jako @PavelF Pokukuji po Superb sportline s 1,5TSI v manuálu 
a na to dát R19 Vegy. Teď otázka zda podvozek bez DCC bude až tak neúnosný. Velmi mě limituje konečná cena,
kde přidané DCC by bylo už tak na překročený limit. Aktuálně mám Fabii 3 na R17, kde je teda profil 45mm místo 40mm

co má Vega, ale také "sportovní". Koukám i do budoucna skrze výměnu za nové, kde 50 000Kč za výměnu jen to luskne. 

Máte někdo nějaké zkušenosti s oběma variantama a zda se podle vás oplatí ušetřit těch 17 500Kč a nebo radši přidat
a ještě k tomu se modlit v dlouhou výdrž. Díky moc za poznatky s tímto podvozkem. ;)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Mics0d napsal:

Ahoj, aktuálně mám více méně stejné problémy jako @PavelF Pokukuji po Superb sportline s 1,5TSI v manuálu 
a na to dát R19 Vegy. Teď otázka zda podvozek bez DCC bude až tak neúnosný. Velmi mě limituje konečná cena,
kde přidané DCC by bylo už tak na překročený limit. Aktuálně mám Fabii 3 na R17, kde je teda profil 45mm místo 40mm

co má Vega, ale také "sportovní". Koukám i do budoucna skrze výměnu za nové, kde 50 000Kč za výměnu jen to luskne. 

Máte někdo nějaké zkušenosti s oběma variantama a zda se podle vás oplatí ušetřit těch 17 500Kč a nebo radši přidat
a ještě k tomu se modlit v dlouhou výdrž. Díky moc za poznatky s tímto podvozkem. ;)  

 

Já jsem nakonec zvolil variantu bez DCC. Zjišťoval jsem si i možnost výměny za normální tlumiče a bylo mi řečeno, že to možné není. Tedy jak se jednou zvolí DCC, tak to bude vždy už s DCC kvůli připojení, řídící jednotce atd. Určitě věřím, že existuje nějaká možnost jak to obejít nebo udělat, ale pro normálního smrtelníka je to akorát komplikace a usoudil jsem, že si teď dávat DCC a poté nahrazovat normálníma tlumičema nedává smysl. Zkusil jsem si obě varianty, tedy jak s DCC, tak i bez. Za sebe musím říct, že jsem nějaký významný rozdíl nepoznal a to jsem schválně jel na kostkách nebo rozbitější cestě. Naopak mi přišlo, že v zadu v autě to místy bylo ještě horší s DCC než bez toho. Mě prostě přijde, ze ten snížený podvozek na to má vliv. DCC jsem zkoušel i v Kodiaqu a tam mi přišlo, že efekt vidím, ale možná to už byl jen subjektivní pocit. 

 

Tak či tak jsem nakonec usoudil, že příplatek 17k za DCC + případně výměna za 40k pro mě do budoucna není perspektivní a zůstávám u standardu. 

 

Co bych ale podotknul je velikost kol. Ty 19 kola mají tak nízký profil a jsou tak velká, že jsem měl pocit, že ta pneumatika tam skoro není a jedu už po tom litém kole a dost to drncá. Ano vypadají dobře, o tom žádná, ale tím jejich bebefity podle mě končí. Já osobně jsem tedy zůstal u 18 a ten rozdíl je dost znát. Pro mě mnohem lepší volba z pohledu ceny pneumatik, litých kol, možnosti přezutí, jízdních vlastností a to i když nevypadají tak dobře jako 19.

 

Abych to shrnul. Za mě vyhrála varianta 18 kola bez DCC.

U 19 kol bych o tom DCC asi uvažoval, ale když jsem si to spočítal tak to byl pro mě další argument proč do toho nejít. 

Tím nechci nic hatit ani nikoho navádět jen píšu svůj názor a vlastní pocit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych zase supa bez DCC nechtěl. Mám L&K s DCC a 19", v práci občas jezdím se supem na 18" bez DCC. Velký rozdíl. Ohledně změny chování při přepnutí módů podvozku jsou změny znát opravdu hodně a při přesedání mezi mým supem a manželky kokodákem obojí s DCC na Comfort je pohodlnější sup. Koukat na koupi příslušenství stylem až se to po..... bude to drahý, tak by si člověk nekoupil nic, protože se toho může pokazit tolik a drahý je už všechno. Švagr si koupil také auto bez posilovače, bez elektrických okének, bez klimy atd., právě, aby se mu nemělo co pokazit. Teď je o 10 let starší, autem jezdí jen občas, protože je tam vedro, otáčí se mu špatně volantem a nemůže si stáhnout ani pořádně okno.

Každý co chce ať si koupí. Až se mi někde ve 100 - 120 tisících podvozek pokazí, buď auto už nebudu mít nebo holt 50 zainvestuju do nového a v přepočtu je to 0,50 Kč/km. Nic dramatického.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ja mam na aute 19" s DCC, najeto cca 170k a stale jako nove. Obcas se necham vozit superbem bez DCC na, myslim 16-17", a to je uplne tragedie. Vsude to mlati, neprijemne, houpave.

Comfort poustim jen na dalnici a v kombinaci s ACC. Po D1 jako v bavlnce. Na okreskach a ve meste si obcas prepnu na sport kdyz se projizdim akcneji a i s tim je to na 19" stale komfortnejsi, jak auto bez DCC na tech 16-17".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...