Jump to content

Dynamic Chassis Control (DCC)


kokta7

Recommended Posts

Mám 180 tisíc a stále originál. Je však pravda, že doteraz auto jazdilo Rakúske cesty a teraz asi 5 tisíc jazdí 90% Slovenské diaľnice. 

Jednoducho tie rozbité a nerovné cesty v meste dajú tlmičom a celej náprave zabrať. 

Škoda, že aj na toto neplatí hmotná zodpovednosť, lebo potom by konečne tie cesty možno vyzerali tak ako majú cesty vyzerať. 

Môžeme iba závidieť Nemcom a Rakúšanom... 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Ako spoznas ze su tlmice KO? Ja som ich mal jemne zatecene uz dva roky, ale fakt nic starsne. No posledne dva mesiace citim, ze auto v zakrutach uz tak dobre nedrzi, odskakuje, nekopiruje povrch vozovky ale skor skacka... Naprava pevna, cize budu to tlmice. Ja uz ale mam kupene, cize u mna je to len otazka casu prehodit to.
Auto som kupoval z nemecka pri 114,000 km a bolo fajn. No cesty v BA boli kliniec do rakvy.
A mimochodom, docital som sa aj tu aj na inych forach, ze priemer zivotnosti pri DCC je tak 150 tis km... Cize treba na to mysliet :)

Link to comment
Share on other sites

Pravý přední je trochu "omaštěný" i pod miskou, ostatní suché. 

 

Dílenská příručka říká:

 Netěsnosti tlumičů
Nepatrný únik oleje (rosení) na těsnění tyče pístu není důvodem k výměně tlumiče. Je-li olejová skvrna viditelná (ale matná, případně prachem vysušená) a nerozšiřuje-li se dále od horního uzávěru tlumiče (těsnění tyče pístu) ke spodní misce pružiny, je tlumič v pořádku.


Poznámka
Nepatrný únik oleje je předností, protože se tím maže také těsnicí kroužek, a tím se zvyšuje jeho životnost. Toto platí o tlumičích na přední i zadní nápravě.

Link to comment
Share on other sites

Ja som mal kedysi na S2 predné oba suché a bez známok poškodenia. 

Keďže jazdím cca 90% diaľnicu, tak nebolo nič cítiť. Najazdil som na nich 230 tisíc km. STK tiež ok. 

Až keď som ich dal dole, tak som zistil, že sú mäkké ako blato. Vedel som ich rukou vytiahnuť a zasunúť. 

Existuje testovanie tlmičov (narýchlo som to našiel v Trnave):

https://www.mikona.sk/test-tlmicov/

alebo

https://m.youtube.com/watch?v=MkLDXdCPBBQ

 

Viac info tu:

https://feco.sk/blog/novy-sposob-testovania-tlmicov

 

 

 

 

Edited by r_e_n_e
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

A kdo jste měl tlumiče v háji - byli znát změny režimů třeba Comfort / Normal / Sport? Někdo mi myslím, říkal, že když budou tlumiče v háji, už nebude moc poznat rozdíl mezi těmito režimy - dává to z principu funkce logiku?  747_21_SKODA_tlumic_CZ-2-1.jpg

 

Tlumič, ten těžký život má - Škoda Storyboard (skoda-storyboard.com)

Edited by NNNTomas
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 4/19/2023 at 8:16 AM, chio11 said:

skoda dave

Chci měnit zadní dcc v servisu.

 

Dotaz: zadni dcc tlumice jsou 3q0512009af akorát ze ty co tu všichni zmiňujete což jsou C1521S tak neobsahuje OEM kód již zmiňovaného dcc. 

 

Takže to tam nepujde dát? 

 

Nebo jestli někdo nemá link kde koupit levnější DCC budu moc rad.

 

Díky za odpověď.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ahoj, tak konečně já také vyměněno - origo DCC po 140tis za aftermarket Monroe C2516S a C1521S (ty co se ty zmiňují). Pocitově to auto nyní výrazně méně houpe - původně byl Comfort už jak na lodi, to se nedalo, teď to nehoupe tolik a ten režim dává smysl. V normalu je to o něco tvrdší a pocitově jistější, takže tenhle režim mi teď vyhovuje výrazně víc. Zároveň při vjezdu na nerovnost to auto tolik nebouchá.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...