Přejít na obsah

Motor 2.0 TSI 206 kW


kokta7

Doporučené příspěvky

Zdravim, nevite nekdo prosim, jaka by mela byt bezna provozni teplota motoroveho oleje ve 206kW Superbu, po poslednim servisu se olej daleko rychleji ohriva a pri bezne jizde po meste pri 15°C je do 10ti min na 112°C :/  Prijde mi to moc nebo je to normal? Co az budou tricitky a pojedu kudlu? Ze Skodovky sem odpoved nedostal, autorizaky v K.V. vi kulovy, sedej tam nekompetentni vocasove, minuly tyden mi delali olej a do dneska mi neodepsali na dotaz, jakej olej pouzili. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně je provozní teplota motorového oleje 80° -110°C. Toto je například uvedeno v některých manuálech Octavia III (bez rozlišení typu motoru):

Teplota oleje
"Pokud je teplota motorového oleje v rozmezí 80-110 °C, je motor zahřátý na provozní teplotu. Pokud je teplota oleje nižší než 80 °C, resp. vyšší než 110 °C, vyhněte se jízdě s vysokými otáčkami, na plný plyn a silnému zatížení motoru."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tím, že ti tam dali tu řídkou břečku, alias 0w-30. Nicméně do 130°C je podle výrobce teplota oleje ještě v "pořádku". Já kvůli tomu třeba záměrně dávám 5w-40. V zimě je zase ten řidší o chlup lepší, nicméně pro někoho kdo tomu občas zatopí to není nejlepší volba...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Lumpyak47 napsal:

Zdravim, nevite nekdo prosim, jaka by mela byt bezna provozni teplota motoroveho oleje ve 206kW Superbu, po poslednim servisu se olej daleko rychleji ohriva a pri bezne jizde po meste pri 15°C je do 10ti min na 112°C :/  Prijde mi to moc nebo je to normal? Co az budou tricitky a pojedu kudlu? Ze Skodovky sem odpoved nedostal, autorizaky v K.V. vi kulovy, sedej tam nekompetentni vocasove, minuly tyden mi delali olej a do dneska mi neodepsali na dotaz, jakej olej pouzili. Diky

@Lumpyak47: Já mám to samé. Olej nový, ale bez problémů stoupá na 110°. více to zatím nešlo ani při plné náloži, tak uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 6. 2020 na 16:30, Pawouk napsal:

Děkuji hned jsem si to stahnul.

Malý neskromný dotaz :) - nemáš náhodou ---------Údržba – přesné pokyny ; Sešit Superb III -

Za týden mi jde do výroby SPORT LINE s motorem 2,0 TSI 140 kW tak jsem lačnej :):)

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 4. 6. 2020 na 14:06, LiveBomb napsal:

@ztr00 Zkus se podívat na řídící ventil N205 a na modul čerpadla / plocáku v nádrži

@LiveBomb: Ahoj, bavil jsem se technikem, že bychom se mrkli na ten ventil, ale nějak nechapeme, co by na něm mělo bejt? Jako máme ho zkusit profouknout vzduchem nebo nějak tak?

@Mardako: Čau, posunul ses někam s tím motorem? Palivem to není, mám tam už třetí nádrž Vervy a pořád to samé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám ten zvuk za studena jako ty. Furt zvuky jako by se tam otviraly nejake klapky, sem tam to piskne jako nejaké elektrické pískátko. Včera jsme to po studenem startu 10 minut s borcem poslouchali a fakt ty samé zvuky co máš ty. Rezonuje mi vyfuk, ale to bude spise jenom nejakého šroubku / kroužku. Ale pár dní zpátky jsem dojel s teplotou oleje 100°+ a stal sem 15 minut na miste a volnobeh ani jednou nezakolisal. 

 

Pokud by to fakt byl jenom problém motoru, když není úplně zahřátý, tak bych to možná i přežil, ale jak to tak vypadá, tak to zavezu příští týden do neautorizáku, který sám řekl, že jim to tam musím aspoň 2 dny nechat, nemusí najít nic, ale tak aspoň uslyším názor někoho jiného, než papoušků v autorizáku.

Ještě se s tím zkusím nějak povozit a vypozorovat chování.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Mardako: Jojo. Všiml jsem si, že za studena když nastartuju, tak v Eco modu to skube motorem, v normal modu lehce taky a ve Sport modu se to ztrácí (otáčky pořád kolísají, ale neškube to), ale to je asi proto, že tam je místo 900 rpm třeba 1000+ rpm. Je to prostě vělmi divné. 

Kdybys někde vypátral, cos tam nalil, tak bych byl vděčný :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 6. 2020 na 21:48, ztr00 napsal:

Zdravím, mám tu diagnostiku vozu z 2.6.2020 - autorizovaný servis.

 

 

1) Co se výpadků start stop týče, to mi zase tvrdil, že to může být kvůli baterce, ale když jsem mu řekl, že klidně koupím novou, tak mi zase říkal, že to není potřeba, že si to auto dobije samo atd.. No já nevím, nejsem žádnej elektrospecialista, ale pokud baterka klesá pod 12 V (viz 1. stránka diagnostiky), tak mi to moc normální nepřipadá.

 

2) Co se kolísajících otáček volnoběhu týče (viz. video), tak technik mi tvrdil, že to může být problém benzínu. Tož nevím no, bylo tam půl nádrže z SHELLky, tak sem to dolil do plné nádrže Vervou a stejně ten volnoběh kolísá (jak při studeném, tak zahřátém oleji). Zkusím vyjezdit nádrž a lupnu tam plnou Vervu, abych prokázal, že to benzínem nebude.

 

A když jsem technikovi říkal, že zjevně nejsem jediný, kdo má problém s tím kolísáním otáček, tak mi řekl, že nějaké Škoda fórum pro něj není směrodatné a že rozdělat motor by stálo 50k... A když jsem mu řekl, že to je pořád méně než 10% z ceny vozu a pokud se to spraví (odhalí problém), budu rád, tak se na mě díval jak na blba. Tož já nevím co si o tom mám myslet.

Já bych rád našel někoho, kdo řekne, co to je teda za problém s tím kolísáním otáček, prtože mně to normální nepřipadá.

 

No a teď, babo raď! ?

 

Děkuji za rady, tipy a trik

 

Ahoj, mám Superba III 2.0 TSI 206kw najeto 100tis., auto mám jako první majitel a mám asi stejný problém, který řeším asi půl roku. Po nahlášení v autorizáku mi bylo řečeno, že jsem první, kdo to na tomto motoru řeší. Po asi dvou měsících mi vyměnili svíčky - nepomohlo, po dalších dvou měsících nějaké těsnění v olejové vaně - také nepomohlo. 
Otáčky kolísají pouze, když není auto není v provozní teplotě, po zahřátí a ujetí cca 15-20km se kolísání otáček už neprojevuje.

Otáčky kolísají “jen někdy”. 

Příjde mi, že si v autorizáku nevědí rady a tak zkouší co by to mohlo být. Dokázal zde tento “jev” už vyřešit?

Díky moc za reakce. 
Ještě dodatek, při kolísání otáček jsou slyšet takové duté zvuky. 

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraněna část citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jakub33: Ahoj, určitě nejsi jediný, kdo má tento problém. 

1. Co jsem zatím vypozoroval je to, že motor opravdu kolísá více při teplotě oleje pod 100° C. Nad 100° už to není tak hrozné a v posledních dnech se mi to neprojevilo vůbec. Ale zase jsem jel 14 dni zpátky ráno za deště 5 kiláků se studeným motorem, zastavil jsem a teda to škubalo... Nechápu proč. Možná i ta vlhkost vzduchu hraje roli. Těžko říct.

2. Záleží taky na jizdním režimu. Eco škube nejvíce, normal + sport už méně kvůli zvýšeným otáčkám volnoběhu.
3. Nalil jsem tam to VIF pro benzín, tak možná to trošku pomohlo. Chtěl jsem to minulý týden dát do neautorizáku, ale jelikož se auto chovalo relativně normálně, tak jsem to zrušil. Teď to auto protahuju na max a zkouším pročistit tu soustavu.

4. Tento jev už se podařilo (dle tvrzení na fóru) opravit přijezdem technika přímo ze Škodovky. Je to někde pár stránek zpátky jako reakce na můj přispěvěk.

5. Co se nahrávky týče, tak lepší je to to točit u výfuku. Tam to jde krásně všechno slyšet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Jakub33 napsal:

Po asi dvou měsících mi vyměnili svíčky - nepomohlo, po dalších dvou měsících nějaké těsnění v olejové vaně - také nepomohlo. 

FullSizeRender.mo 5 MB · 3 stažení

 

Vymenil by som aj zapalovacie moduly,ktore mozu byt tiez pricinou kolisania otacok.Ale som skor presvedceny,ze moduly ti vymenili spolu so svieckami.Ked nie,dotycny autorizak by mal vratit licenciu a nehrat sa na nieco cim nie su,maximalne tak menici dielov bez toho aby spravne diagnostikovali tvoj problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, ritch napsal:

 

Vymenil by som aj zapalovacie moduly,ktore mozu byt tiez pricinou kolisania otacok.Ale som skor presvedceny,ze moduly ti vymenili spolu so svieckami.Ked nie,dotycny autorizak by mal vratit licenciu a nehrat sa na nieco cim nie su,maximalne tak menici dielov bez toho aby spravne diagnostikovali tvoj problem.

Díky za reakci, obavám se, že ty zapalovací moduly měněny nebyly... ale určitě se o nich technik s mechanikem bavil, to si pamatuji. 
Takže zkusím a uvidím. 
Ještě jednou díky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...