Přejít na obsah

Motor 2.0 TSI 206 kW


kokta7

Doporučené příspěvky

Podle čísla chyby a podle chování  mě to připomíná, že jsme tohle řešili na O3 1.8tsi před pár lety na octaviaclub.cz. Tehdy mě v autorizáku vyměnili turbo, ale dalším stačilo poštelovat ovládání obtokové klapky. Nicméně netuším, jestli to byl projev nějaké výrobní série.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zkusím se zeptat, třeba jste někdo také řešil (206 kW r.2018 naj.140tkm)

 

Zhruba do 2200 ot při přidávání cítím v téměř v celém autě vibrace/brnění a navíc se mi zdá lehce dunivý zvuk. Od cca 2500 ot je podle mě vše v pohodě... čili na režim Sport o ničem nevím. Ale jezdit v něm pořád nejde :)

 

Tak se mi zdají v úvahu 3 věci zatím:

 

1) hardy spojky (přední nebo i zadní)  - ty ale vypadají na pohled celkem v pořádku, jen zadní je lehce potrhaná, ale podle mechanika ještě bez výrazné vůle

 

2) setrvačník - při nastartovaní studeného motoru neslyším klepání, pravděpodobně - mám i natočeno video z garáže (tam je slyšet zvuk studeného motoru, jako by to byla nafta..., ale klepání neslyším)

 

3) držáky motoru - asi ten u převodovky nebo i prostřední zadní dole...

 

Ale taky to asi může být cokoli jiného... Budu rád za jakoukoliv poznámku... už se tím zabývám dlouho. Řešení by taky bylo udělat všechny ty věci, které zmiňuju, ale raději bych alespoň trichu jistoty :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nevšímáte si někdo občas lehčího škubnutí, nebo zvláštního zvuku, jako by se posouvalo nějaké kovové táhlo, když dojíždíte na semafor a auto řadí z 2 na 1, případně ze 3 na 2? Normálně se nic neozývá, ale jednou za čas, když dojíždím po více "akční" jízdě, se mi pak ozývají takové divné zvuky a cítím zvláštní pocit škubnutí. Reálně ale nejsem schopen ten zvuk replikovat, protoze se deje jen jednou za dva týdny třeba. Na řídící jednotce nemám žádné chyby a pod autem jsem neviděl nic volného, oc by se tak mohlo šoupat sem a tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Pozdravujem, naposledy na mna v servise vyleteli ci nezvazujem dekarbonizaciu motora, v podstate to ma doviedlo sem na toto forum, chcem sa opytat: je to potrebne? ako zistit, ze je to potrebne? oplati sa chemicka dekarbonizacia alebo to robit napr pri vymene rozvodov? Moc sa v  tom nevyznam a tak netusim ci to vobec riesit a ak ano, tak kedy a cim? 

Motor 206kw 2016 rocnik, auto ma nabehanych 120k km (prvych 70k bol meneny olej kazdych 30k podla predpisu skodovky, odkedy som ho kupil ja menim kazdych 15k)

Vdaka za Vas cas.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dobry den, co hovorite na 2.0 TSi po 250 000 km ?

Znamy ma odradza od kupy takeho auta.

Vraj je tento motor velmi komplikovany, velmi zle sa servisuje.

A ked zacnu problemy s emisiami, tak nikto nevie prist na to, kde presne je chyba.

 

Editováno: , autor: denial
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dnešnej dobe už je každý väčší motor komplikovaný (môj 140 kW na tom možno bude ešte horšie). Otázka je skôr to, že o aký ročník sa jedná a akého malo to auto majiteľa pred tým. Ak je ten motor v sériovom stave (=bez úprav) a je to nejaký mladší ročník, väčšinu svojich kilometrov absolvoval na diaľnici, menil sa v ňom olej každých 15 tisíc km (t.j. má známu históriu), prípadne aj predajca je známy, nebál by som sa toho až tak, ale ak sa jedná o auto len tak z bazáru, dával by som od toho ruky preč, lebo nevieš, že ako sa o to predchádzajúci majiteľ staral, a ak sa náhodou niečo začne srať, nechcel by som byť človek ktorý do toho investuje peniaze na opravu. A to ani nie nie kvôli samotnej sume, ale kvôli hodnote vozidla. Treba si totiž uvedomiť, že dnes to auto má 250 tisíc, ale o rok, možno dva na odometri už bude svietiť na začiatku trojka, čo znamená, že väčšia finančná investícia má zmysel iba ak si také auto necháš ďalšie roky a tým pádom nejaké kilometre na budíkoch nemusíš riešiť.
 

Ďalej si musíš uvedomiť, že jazdné auto nie je iba motor. Kilometre a vek majú vplyv na kopu iných vecí. Napr. také DCC môže byť nákladná investícia, alebo ma napadá také motorové otvárania 5. dverí. O panoramatickej streche sa tu už tiež veľa napísalo, ďalej tu máme pohon 4x4 ktorý sám o sebe má vyššie nároky na údržbu (ktorú veľa majiteľov nerobí), nehovoriac o cene prípadnej opravy.

Ak máš istotu, že o auto bolo v minulosti dobre starané (minimálne kompletná servisná história, ideálne je ak poznáš majiteľa) a cena zodpovedá kilometrom, zober to, v ostatných prípadoch postupuj veľmi obozretne!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny superbáky,

JDU SI PRO RO RADU 🙏🏻...

Dva týdny zpět jsem koupil ve škodovce superba 206kw, historie vše v autorizáku. Dovezl jsem ho přes půl republiky domů, týden v pohodě. Následně mi nechtěl nastartovat, až na třetí pokus (někdy normálne). Dále při nízkých otáčkách, ať už při jízdě okolo 100km/h nebo na volnoběh na místě, cukal až se dusil. Výfuk je černý. Auto nemá výkon jede na tři válce a dia ukazuje výpadky všech válců. Nejvíce u válce tři. Objednali se svíčky, proběhla výměna a auto jelo 20km naprosto v pohodě. Po 20km znovu začal cukat. Mimochodem prohodily cívky aby bylo případně vidět jestli není některá vadná. Četl jsem všude podezření na ty magnety (častá příčina). I mechanik usoudil, že. Y to mohlo být ono. To čidlo na sání vykazovala abnormální hodnoty. Čidlo na výfukové plyny v normě. Prohodili se mezi sebou aby se opět ukázalo zda-li to nebude tím. Opět vykazovala chybu ta na sání. 140tis najeto a mechanik má podezření na vytahanej řetěz....

Děkuji moc všem za postřehy 🙏🏻

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1.: Skoda Plus na tohle zaruku nema, tohle neni tajna chyba.

 

 

Brad123: Mrkni na magnety, ale preventivne bych udelal i odlucovac oleje. Neni na to servisni interval, ale dokaze ti to udelat dobrou paseku v aute. Magnety a odlucovac mas dohromady cca za 3000, takze absolutne nic a dokazes si to s trochou zrucnosti vymenit i sam. Mrknul bych jeste jestli nemas v sani olej, jestli ti nechcije turbo. Ale s tak nizkym najezdem bych to netipoval. Zacni kazdopadne magnety a odlucovac. Levna vymena a dokaze hodne zmenit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 9. 2023 na 8:25, Brad123 napsal:

Zdravím všechny superbáky,

JDU SI PRO RO RADU 🙏🏻...

Dva týdny zpět jsem koupil ve škodovce superba 206kw, historie vše v autorizáku. Dovezl jsem ho přes půl republiky domů, týden v pohodě. Následně mi nechtěl nastartovat, až na třetí pokus (někdy normálne). Dále při nízkých otáčkách, ať už při jízdě okolo 100km/h nebo na volnoběh na místě, cukal až se dusil. Výfuk je černý. Auto nemá výkon jede na tři válce a dia ukazuje výpadky všech válců. Nejvíce u válce tři. Objednali se svíčky, proběhla výměna a auto jelo 20km naprosto v pohodě. Po 20km znovu začal cukat. Mimochodem prohodily cívky aby bylo případně vidět jestli není některá vadná. Četl jsem všude podezření na ty magnety (častá příčina). I mechanik usoudil, že. Y to mohlo být ono. To čidlo na sání vykazovala abnormální hodnoty. Čidlo na výfukové plyny v normě. Prohodili se mezi sebou aby se opět ukázalo zda-li to nebude tím. Opět vykazovala chybu ta na sání. 140tis najeto a mechanik má podezření na vytahanej řetěz....

Děkuji moc všem za postřehy 🙏🏻

Začal bych těma magnetama... Jeden stojí 500-600 kč... To byl u mě problém, že autu za studena kolísaly otáčky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zdravím, závada číslo 2 🙈...

 

Kontrolka motoru jednou za cca 500km, na dia se dá vzdy vymazat ale opet se objevi. 

 

Klimatizace to hlásí stále ale vše funguje. Spíše jde o ten katalyzátor....

 

Neměl někdo? 

 

První závada byl vstřik.... 

IMG_1790.jpeg

Editováno: , autor: Brad123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny,

 

Obracím se na vás s prosbou o radu nebo nápady.

 

Mám Supa 2017, najeto 214 tis a pri studeném startu byly slyšet rozvody, plus i po zahřátí cvakání z místa rozvodů. Byly vyměněny komplet rozvody ( napínák byl už na 7 zubů myslím ) a magnet na vačce sání. Použili se originální díly a když se mi auto vrátilo, vydávalo divné zvuky ( to cvakání se neztratilo ) a postupně začal motor znít jak diesel. Mechanik mi poradil jestli to není i ten druhý magnet, tak jsem ho odpojil a motor hned utichl. Vyměnil se tedy i druhý magnet a auto se zdálo ba volnoběh v pohodě. Bohužel jsme ale neudělali testovací jízdu ( pospíchal jsem pryč ). Druhý den jsem konečně vyjel a autem do práce a po zahřátí začal motor zase klapat a i od 2500 otáček i dunit. Zkusil jsem tedy znovu odpojit tan zadní magnet a motor zase utichl. Mechanik si zase vzal auto k sobě, našel že se lehce hnuly na rozvodech nějaká závaží a zjistil i že je vyrachtany silentblok na převodovce. Včera mi to dovezl a přijde mi že se motor lehce utichl, pořád tam ale slyším klepání a občas i lehké zakopnutí motoru. Plus mi přijde že už ne tolik, ale že motor stále víc duní, než by měl a než se dělaly rozvody. Mechanik byl i ve škodovce na diagnostice, kde nebyla žádná chyba ohledně motoru, ale nahrávaly novy soft do převodovky, protože ta vyhodila chybu. Podle mechanika to může být už jen dvouhmota...

 

Začínám být lehce zoufalý, protože auto doteď fungovalo dobře, bez problémů ale bohužel to stále není to auto co jsem znal. Výkonově mi přijde stejné jako předtím a při jízdě nevynechává, jen prostě podle mě víc duní než bylo předtím.

 

Napadá vás někoho co by to mohlo, nebo případně nějaké doporučení kam s tím zajít? Mechanik už podle mě neví co dál...

 

Díky za vaše rady, plus přikládám video při odpojení magnetu, jak motor zněl, než se udělalo seřízení těch závaží.

Editováno: , autor: Kudlas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Brad123 přesně tuhle závadu jsem řešil před měsícem. Je vadný ten ventil N82, kupoval jsem nový zde: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/4h0121671d-ventil-magneticky-prvovyroba-evropska-unie-39247.html

 

Přišel originál s vybroušeným logem.

 

Měnil jsem sám, ale znovu bych to někomu dal vyměnit. Musela ven baterka i držák baterky, sání, odpojit tlakovou hadici sání, zaškrtit hadice které do ventilu vedou před odpojením a je to stále celkem ježek v kleci. Pak je také dobré mít speciální kleště na hadicové svorky.

 

Jinak chyba s katalyzátorem se mi taky občas objevila, někde jsem četl že to může dělat netěsnost na výfuku. Mě trochu čoudily saze u spojky, přední díl výfuku byl trochu ohlý a ne úplně kulatý v tom spoji tak jsem to zkusil srovnat a taky dal na spojku nové šrouby, protože staré už byly zrezlé a hnedle jsem je strhnul. Jsou to klasické vratové metrické. Od té doby jsem chybu ještě neviděl, ale pod autem jsem taky nebyl, tak nevím jestli už to konečně těsní 100%.

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, midlan napsal:

@Brad123 přesně tuhle závadu jsem řešil před měsícem. Je vadný ten ventil N82, kupoval jsem nový zde: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/4h0121671d-ventil-magneticky-prvovyroba-evropska-unie-39247.html

 

Přišel originál s vybroušeným logem.

 

Měnil jsem sám, ale znovu bych to někomu dal vyměnit. Musela ven baterka i držák baterky, sání, odpojit tlakovou hadici sání, zaškrtit hadice které do ventilu vedou před odpojením a je to stále celkem ježek v kleci. Pak je také dobré mít speciální kleště na hadicové svorky.

 

Jinak chyba s katalyzátorem se mi taky občas objevila, někde jsem četl že to může dělat netěsnost na výfuku. Mě trochu čoudily saze u spojky, přední díl výfuku byl trochu ohlý a ne úplně kulatý v tom spoji tak jsem to zkusil srovnat a taky dal na spojku nové šrouby, protože staré už byly zrezlé a hnedle jsem je strhnul. Jsou to klasické vratové metrické. Od té doby jsem chybu ještě neviděl, ale pod autem jsem taky nebyl, tak nevím jestli už to konečně těsní 100%.

Díky, ten ventil si měl ale u jaké závady? To s tím katalyzátorem? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, roubic napsal:

@Kudlas peknej zvuk ja resi. Podobnej zvuk pri startu a rozvody jsou nove ale cca 5-6 s klepe jak diesel a pak ticho 

Snad se mi na to podařilo přijít. Procházel jsem zahraniční fóra a našel jsem prakticky stejné video, kde majitel měnil magnet a ventil na seřízení vačky co je hned pod ním našroubovaný ve vačce. Myslím že to bude ten ventil, vysvětlovalo by to i to, proč motor ztichne, jakmile se odpojí konektor toho magnetu. Objednal jsem radši oba dva na obě vačky a o víkendu to jdeme měnit. Tak snad budu mít pozitivní zprávy 🙏

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, roubic napsal:

@Kudlas

ja zase resim tohle 🤔 az na tohle je vse uplne v poradku 

 

To zní jako by motor neměl ze začátku tlak nebo to trvá než se ti napne napínák. Je to taky ze strany rozvodů? Jinak mě všeobecně u tohoto motoru udivuje, že na to kolik má čidel, nevyhodí to chybu, i když víš, že je tam něco špatně 🤦🏻‍♂️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...