Přejít na obsah

STA = Asistent při jízdě v koloně


kokta7

Doporučené příspěvky

V 22. 9. 2016 at 19:03, eMeF napsal:

Mam nejmin (...pochopitelne:), ale podle me to je jinak. Nenastavujes dosah radaru, ale pouze odstup, ktery ma drzet od auta pred. I kdyz nastavis nejmensi vzdalenost tak acc signalizuje, ze se v dali objevilo auto, ale brzdit zacne az pozdeji. Pri tom ti prubezne ukazuje jak je auto daleko.

Podle me tam je jine technicke omezeni radaru.

 

Take jsem začínal "pochopitelně" s nejmenším odstupem, ale má to určitá negativa. Auto častěji používá brzdy, místo aby dobržďovalo motorem a zbytečně akceleruje, aby drželo menší odstup. Nemám superb kvůli nejnižší spotřebě, ale pro vyšší konfort jízdy je rozhodně lepší mít delší odstup (pokud není hustý provoz). Co se týče technického provedení, myslím, že to je nastaveno tak, že auto se nesmí dostat pod minimální vzdálenost, proto používá brzdy. Pokud je nataven větší rozestup, krátkodobě může auto jet i blíž (ale ne blíže než je minimální vzdálenost), proto nemusí hned použít brzdy, ale přibrzdí motorem a jízda je plynulejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastavuješ časový odstup od auta před sebou; ale zároveň TJA dáváš jasně najevo, co je pro tebe prioritou - rychlé následování. Ke kolizi funkcí dochází v případě, kdy máš nastavenou relativně vysokou rychlost (např. 70km/h v koloně jedoucí krokem) - akcelerace je mnohem rychlejší, než je radar front assistu schopen za 1s ukočírovat (má přesně dané parametry v (mili)sekundách tzv. time to collision, kdy se má aktivovat). A tím, že je akcelerace na krátké trase vlivem nastavení vysoké rychlosti (a např. podpořená ještě režimem Sport) rychlá, pak nejsou splněny podmínky pro aktivaci FA - systém to zkrátka nevyhodnotí...

Takový tip: pokud máš v autě Driving Mode Selection, pak zkus nastavit režim Comfort a nechej nastavený nejmenší odstup - auto pak bude automaticky držet de facto dva stupně odstupu (1,3s) a akcelerace bude sice trošku méně razantní, ale popojíždění v koloně bude celkově hladší a nemělo by docházet k podobným situacím.

Ono jde totiž o to, že se v různých režimech mění i chování ACC; např. v režimu Sport systém "daruje" jednu čárku z nastaveného odstupu, než začne brzdit. Takže pokud jedeš v režimu Sport pouze s jednou čárkou odstupu (tj. 1s), pak se často o slovo hlásí Front Assist - antikolizní systém. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...

Mel jsem za to, ze Traffic Jam Assist vyzaduje ACC, LA a Blind Spot Detect. Nedavno jsem mel pujceneho supa bez kamery tedy bez LA a nez BSD a popojizdeni v kolonach, tzn zastaveni a rozjeti v kolone umel take. Jestli chapu spravne tak TJA tedy krom akcelerace a brzdeni by mel umet i tocit volantem? U starehu superbu 08/2016 na me rval ze mam prevzit rizeni i kdyz jsem mel ruce na volantu tak tomu moc nerozumim co celemu systemu LA a BSD pridava. Ted mam noveho 09/2017 a tam se to mam pocit chova malinko jinak, ale mam nalitano zatim 100km tak jeste nevim. Navic v konfiguratoru uz odpadla podminka BSD pro to aby byl TJA aktivni.

 

Vyznate se v tom nekdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud TJA neni o toceni volantem a pouze o brzdeni a akceleraci tak k cemu potrebuje LA? A pokud to je jen o brzdeni a akceleraci tak podle toho co jsem videl je TJA v kazdem aute, ktere ma ACC.

 

Podle me se do toho kuci ve ŠA trochu zamotali a ve skutecnosti je TJA jen LA, ktery funguje v rychlostech pod 65km/h a na popojizdeni v kolonach zadny TJA neni potreba.

 

Mate nekdo supa s ACC a bez LA? Umi sam zastavit a znovu se rozjet v kolone? Nebo to byla jen nejaka anomalie co jsem videl?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam dojem, ze kdyz jsem objednaval MR2017 tak to bylo podminene i BSD. Ale to je jedno. Spis jsme zapomneli na DSG.

 

Kazdopadne popojizdeni v kolonach auto umi i bez LA. LA by mel standartne hlidat pruhy nad 65km/h. V kombinaci s ACC to umi i pod 65km/h a o tom bude cely TJA. Ja kvuli tomu sice uz podruhe “zbytecne” objednaval paket BSD, LA a Smart Light Assist, ale nelituji, uz me tydle blbosti par krat zachranily.

 

Nekde jsem cetl, ze se da prodlouzit 3 vterinovy interval na rozjeti az na 15s. @ferda25 co ty na to? Udelas ze superba skoro-autonomni vuz?:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
V ‎20‎.‎09‎.‎2016 na 21:18, Honza9007 napsal:

 

NE

 

Byl zde dotaz, zda v O3 funguje Asistent při jízdě v koloně za předpokladu, že jsou dostupné všechny potřebné komponenty, je možné ho nějak nakodovat? Nebo se tato funkce v Octávii nedá zprovoznit. Je možné případně nějak snižit rychlost spuštění Line Asistu na rychlost pod 63km/h.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 roky později...
On 3/13/2016 at 9:04 AM, Prochaine said:

Pro rozjezd po delším než 3 sekundovém stání je možné místo plynového pedálu ťuknout do páčky tempomatu ve směru "Resume". Auto se automaticky rozjede.

Takže ve zkratce… auto samo zastaví, samo se rozjede pokud je to do 3s. Po 3s je potřeba ťuknout do páčky nebo dát nohu na plyn a funguje to rozjetí i s páčkou tedy když je zaplá funkce S/S a funkce auto hold? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...