Přejít na obsah

pukanie / praskání / cinkání


ramrod

Doporučené příspěvky

Rád bych navázal na           lupání a cinkání výfuku      za jízdy,             na které si zde stěžuji paní ze dne 29.5.

Mám novou F3 Combi  1.2  66 kW  od začátku května.  Po každé jízdě jsem poslouchal intenzivní zvonkohru výfuku,

ale uklidnil jsem se po přečtení Vašich příspěvků, že to prý údajně máme téměř všichni.  A je to tím pádem vlastně normální. Teda u škodovek F3.

Tak jsem ji po měsíci provětral do Bašky Vody.  

Až na hranicích  SLO-HR  jsem si všiml ( a také ostatní  řidiči se staženými okénky  kolem mě),  jak stojím na volnoběh,  posouvám se

a MOJE AUTO PRASKÁ, CINKÁ, LUPE a to hezky  nahlas.     I celník mi koukal na spodek auta, co mi to tam hraje.

A to se pak opakovalo na každé mýtnici,  když jsem čekal na kartičku a když jsem ji pak na výjezdu platil.    Bylo mi  fakt trapně.

Žádné jiné výfuky jsem po celou dobu dovolené v Chorvatsku neslyšel.  Ano, nebyly tam Fabie 3.

Takže paní má pravdu.  Výfuk hraje stále, dokud úplně nevychladne.  Prostě kvalita za rozumnou cenu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi nebudu uplne nestranny, ale po Praze jezdim casto na kole a tech F3 potkavam jak nas...o - vsechny mozne varianty. Sice se na to nejak zvlast nezameruju, ale ze bych pri cekani v rade na semaforu od nich slysel nejakou estradu... nevim no. Po dojezdu, kdyz je jeste navic vetsi rozdil teplot, tak to cinka i mne, ale za jizdy jsem nic hlasiteho fakt jeste nepozoroval. Mozna, ze pred 2 roky delal vyfuky jiny dodavatel nebo byly z jine slitiny nebo nevim... :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je nahravka meho Superbu po prijezdu do garazi a ca 5 minutovem behu na volnobeh (dokoncoval jsem telefonat) = vyfuk behem te doby stihl hodne vychladnout.

Venkovni teplota jen 22°C, posledni 4km pomala jizda mestem. Kdyz prijizdim vecer domu, je cinkani nasobne hlasitejsi/frekventovanejsi. Zkusim nezapomenout a nahrat taky.

 

BTW: uplne to same delal Passat, ktery prijel chvilku po mne.

 

Vyfuk_Superb.m4a

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau Mavericku,

úplně přesně to nahrál  ramrod - Odesláno 19. Května, 2015   

Jeho dvě videa jsou  zvukově úplně totožná  s mojí Fabii  vyrobenou koncem dubna 2017.   Ta paní odkazuje také na tyto dvě videa. 

Takže ani nemusím nic dalšího natáčet a vkládat to sem.  Když je tichý volnoběh  a mám stažené okno, tak je to slyšet velmi dobře všude kolem.

Ostatní řidiči a spolujezdci na mýtnici nebo na  celnici mají také stažená okénka.  Koukají se kolem, odkud ten zvuk vlastně přichází.

Pak se jejich pohledy ustálí na mém autě a s úsměvem mi naznačují, co si asi myslí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A abych jen neplacal, nahravka zbrusu noveho Touranu (najeto 631km), ktery prijel hned za mnou do garaze. Posledni 4km nutně jen jizda mestem, venkovni teplota 23°C, cili prijezdu nepredchazi zadne vysoke zatizeni motoru a tedy nadmerne prohrati vyfukove soustavy/katalyzatoru.

Nahrano ze vzdalenosti ca 2 metru, telefon jsem drzel v urovni meho pasu = zadne strkani co nejblize k vyfuku nebo pod motor.

 

Vyfuk_Touran.m4a

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to vzdala... v servisu opět to stejné - je to vlastnost výfuku. Nebyl mi schopný říct, proč takto lupe zrovna moje Fabia, když druhá F III, co máme doma, je úplně ticho, i po stovkách km! Proste nedokázal mi odpovědět. Vlastnost a basta. Já nevím, neznám nikoho s takto lupajícím výfukem. Ale ok, asi je to tedy normální. Já už ale brzo nebudu normální, neuvěřitelně mě to štve. Měla jsem radost z nové Fabie a tohle mi to vážně kazí. Aspoň jsem si tady postěžovala. Video jsem sice slibovala, ale je to zbytečný sem dávat, zvuk je stejný jako ve videu na začátku diskuze, jen více intenzivní. Poslední řešení je jednání přímo se Škodovkou, ale již jsem pochopila, že neuspěji. Zajímalo by mě zda by lupajícím autem jezdil reditel Škodovky? Třeba Kodiaqem :D ? V servisu mi totiž říkali, že i KODIAQ takto lupe. Ha ha ha ha. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud tuto diskuzi bude číst nějaký odborník, moc prosím, aby se vyjádřil. Když tedy tyto zvuky chladnoucího výfuku, ať po zastavení motoru nebo i při spuštěném, jsou tedy zcela normální, tak proč to nedělají všechny auta?

 

Tedy má bývalá Fabia I 1,2 HTP 40kw - ticho, i po dlouhé jízdě, další F II 1,4 MPI 63kw - taktéž ticho,

a současná F III 1,2 TSI 66kw vyrobená 2016 - taky TICHO.

 

Jen 1,2 TSI 81kw vyrobená 2017 - orchestr. Děkuji :)

Editováno: , autor: Uplne_blba_pry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedná se o fyziku, při jízdě se výfuk zahřívá a tím roste jeho tepelná roztažnost, po zastavení začne výfuk chladnout a tím klesá tepelná roztažnost a dochází k jeho smršťování, to vydává ten pověstný cinkavý zvuk. To že ti to nedělá na jiném autě může být dáno více faktory, například jiný materiál (slitina) výfuku, nižší teploty zahřívaní výfuku, nižší rychlost ochlazování po dojezdu atd. Pokud chceš aby ti výfuk necinkal, pořiď si výfuk třeba z mědi nebo zlata, to by ti mohlo pomoct.

 

Vůbec nechápu co tady pořád řešíte, výfuky cinkaly, cinkají a cinkat budou.

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych dodal, že mi to taky svého času cinkalo či spíše praskalo, hlavně zpočátku po zastavení a vypnutí motoru, za jízdy jsem si toho nikdy nevšiml. A teď už to nedělá, asi se to usadilo, taky je teplo, takže rychlost chladnutí menší. Možná to začne zase v zimě.

Vím, že je to tou roztažností, tak to nijak neřeším. Ale je fakt, že to nikdy nebylo tak silné jako tady na té nahrávce.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera som naschvál vypol rádio aby som počúval praskanie výfuku, za jazdy je to NEMOŽNÉ aby to bolo počuť.

 

Takže sa pripájam k tomu aby si  Uplne_blba_pry nahrala to čomu hovoríš za jazdy praskanie a orchester, proste to nesedí s realitou.

taktiež nieje problém zájsť niekde na zdvihák, jamu a pozorovať to tam a zistiť presne kde sa to tvorí... katalizátor, výfukový zberač... určite sa to deje na teplom najexponovanejšom  diele výfuku.

Takže ak ťa to naozaj tolko štve, tak treba takto postupovať, keď ťa servis odmieta, možno aj právom.

 

Taktiež je zaujímavé z tvojej strany že po zastavení  už akceptuješ praskanie, predtým si to odmietala.

Editováno: , autor: Eric_
doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Eric: z okolí co jsem vyslechla a taky od automechaniků (nikoliv že Škodovky) že po zastavení motoru je chladnutí výfuku opravdu normální, to jsem dřív nevěděla, protože jsem se s tím nikdy nesetkala. Takže teď už tento zvuk po vypnutí motoru nepovažuji za patologický. Jenže jsem nejspíš jediná v republice plus tedy uživatel lumire, kterým to dělá i za jízdy nebo volnoběhu. Jedu po městě s oknem dole a fakt se stydím. V servisu opakují je to normální je to normální....i za jízdy. To tady prostě nevyřešíme. Buďte rádi že jste měli šťastnou ruku při výběru auta. Kdyby to bylo moje auto, vyměním výfuk, auto mám ale na operativní leasing. Tak to mám vyřešeno. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná je to blbost, ale nezáleží taky na stylu jízdy? Jestli se nevytáčí hodně do otáček, pak zase volnoběh a tak dokola. Že by docházelo dokola za jízdy k prudkému zahřátí a zase zchlazení...

Je ale fakt, že jsem něco takového poprvé zaznamenal na své nové Fabii. Na firemní OIII a Rapidu (4 a 2 roky staré) to nedělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Uplne_blba_pry napsal:

Tedy má bývalá Fabia I 1,2 HTP 40kw - ticho, i po dlouhé jízdě, další F II 1,4 MPI 63kw - taktéž ticho,

a současná F III 1,2 TSI 66kw vyrobená 2016 - taky TICHO.

 

Jen 1,2 TSI 81kw vyrobená 2017 - orchestr. Děkuji :)

 

Tady bych hledal problém v tom že máte verzi 81KW, která je prostě už dost výkonná a výfuk dokáže slušně měnit teploty i při klidné jízdě. Jestli máte auto úplně nové, tak ty zvuky časem budou ustávat. Poslechněte si hyundai i30 s lepšími motory, na parkovišti je to jak zvonko hra i za nastartovanýho motoru stačí zastavit.

 

Nicméně pokud hledáte závadu (cinkání výfuku bych fakt neřešil prostě to může být horší odlitek trubky a víc pracuje je) tak můžete zkusit někoho ukecat jestli nezjistí špatně zapálení směsy, nebo horší stav vstřikovače- kdyby se benzín za provozu nespálený nebo částečně nedohořelou směsí dostával do výfuku, žhavil by se do běla a po zastavení by cinkání a praskání bylo taky extrémní, ale jak řikám, jestli je to nové auto a jede normálně/nic nehlásí, tak jste prostě trefila jen horší kus výfuku který prostě víc pracuje a absolutně bych to neřešil. Auto má sloužit vám ne vy jemu. 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při pomalém popojíždění mezi domy kde se to odráží se výfuk může ochlazovat podobně jako při zastavení. Jak tady někdo psal, že mu to cinkalo při čekání na hranicích tak byť měl motor v chodu tak výfuk + hlavně brzdy se ochlazují, zvlášť když k té hranici přijel po dálnici. 

Já ještě nezkoušel jet se stáhnutými okénky a bez rádia, ale věřím, žebych to taky slyšel někde kde se to dobře odráží. Já ale okénka když nemusím tak nestahuji a rádio poslouchám na střední hlasitost, kterou přehluší jen motor a vrzání těsnění při parkování jak se karoserie s panoramou kroutí jak vrba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle vlakno aspiruje na druhe "nejlepsi" hned po wolfově... Kdo cte cele forum, vi, o cem mluvim... :D

 

Jestli si nekdo mysli, ze vyfuk se zahreje na nejakou teplotu, na ni celou dobu drzi a az po zastaveni/vypnuti motoru zacne chladnout, tak se zatracene mýlí. 

 

Teplota vyfuku se meni v pomerne velkem rozsahu neustale, behem cele doby jizdy. Tedy se zahriva a chladne (cinka) neustale. Jen mira kolisani teploty se meni podle zatizeni motoru/stylu jizdy. 

 

Jinymi slovy, ve fazi chladnuti cinka i za jizdy. Jen to zpravidla neni slysel, neboť to prekryji jine hluky (odvalujici se pneumatiky, bezici motor, aerodynamicky hluk...). Za urcitych podminek a spise pri pomale jizde v miste, kde se hluky mohou odrazet (ve meste) je mozne, ze cinkani bude slyset i za jizdy, ale spise vyjimecne.

 

Vazena pani, pokud formou nahravky nepredlozite nejaky jiny abnormalni zvuk, vase auto je v naprostem poradku a svou neochotou verit lidem, kteri vedi o autech nasobne vic nez vy (automechanici, cast lidi zde na foru...) unavujete nejen sebe, ale i ostatni. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi copak jste nikdy neměli doma kamna s pořádnou rourou do komína a neslyšeli jste jak tahle roura (včetně kamen) večer chladne a pěkně praská, cinká a koncertuje? Proč tady pořád řešíte takové 3,14čoviny. Měl jsem za 23 let podnikání 8 aut (Mitsubishi, VW Passat, Opel Omega, 2x Mercedes Vito, 2x VW Caddy, Fabia 3) a některá prostě praskala, jiná ne. Záleží to na mnoha faktorech - vnitřní konstrukce tlumičů, typy svárů, typy rozebíratelných spojů, teplotě výfuku v dané situaci, teplotě okolí, atd. atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...