LupekT Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Přátele poradte.Mám Fabii 1.2 HTP 6V 44KW , rok 2010 , 60 000 Km.Po nastartování na volnoběhu ze spojky (převodovky) se ozývá zvuk podobný zvuku šicího stroje. Po stláčení spojkového pedálu , zvuk mizí , řazení rychlostí probíha bez škubáni a jakychkoliv vedlejšćh zvuků. Během jízdy , tetnto zvuk ( šicího stroje ) je nejvíc slyšítelný na 5 a 4 rychlst. Po stlačení pedalu spojky , během jízdy , ikdyž je zařazený rychlostní stupen zvuk mizí. Co může byt příčinou ? Opotřebené spojkové ložisko , vadná lamela a nebo dvojté ložisko , jenž nese hřídele v převodové skříni. Jak zjistit , zda se jedná o spojkové ložisko a nebo dvojté ložisko v převodovce, budou tam nějaké rozdíly ve zvuku ? Moudré hlavy poradte. Samozřejmě chápu , že toto je možno udělat i tak , že spojku a převodovku demontuji a uvid´m co je uvnitř. Děkuji LupekT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
standavfr Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Řekl bych,že je to bohužel normální.Dnešní oleje mají nízkou viskozitu a převodovky jsou proto hlučnější.Jestli neslyšíš hluk za jízdy tak to bude s největší pravděpodobností v pořádku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonda-B Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Já sázím na ložisko v převodovce - šlápneš na spojku, tím zatlačíš i na hřídel převodovky, tím vymezíš vůli ložiska a je ticho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Já bych to hádal na spojkové ložisko. Protože za jízdy se převody točí pořád a když to po sešlápnutí spojky přestane, tak to musí souviset jen se spojkovým ložiskem. Tonda-B: Spojková lamela je na drážkovaném hřídeli, takže axiální síla ze spojky se na hřídel převodovky nepřenáší. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
standavfr Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Mc mateji,vypínací ložisko se točí pořád.Dělá mu to při volnoběhu,šlápneš spojku,převodovka se zastaví.Kdyby to dělalo vypínací ložisko tak se jen mění charakter zvuku,ale hlučelo by to pořád.Špatné ložisko v převodovce je slyšet hlavně za jízdy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarda-k Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Vadný dvouložisko vydává spíš vrčivej zvuk, který je v ranný fázi závady slyšet při volnoběžných otáčkách. Už jsem ho měnil i na fabii s nájezdem asi 65 tkm. Zvuk šicího stroje by mohla způsobovat vetší vůle v synchronizačních spojkách. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PilotF1 Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 (edited) Cauky. Jak to tady ctu, tak je to teda na vymenu prevodovky? mam totiz ten samy problem. Se seslapnutou spojkou ticho, jinak sici stroj se vsema rychlostma i na volnobeh. Edited July 30, 2015 by PilotF1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casy Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Mohlo by to být dvojité ložisko-kuželíkové. Ale 60 tis. km, to je dost málo. U mě se ozývalo až ve 215 tis. , to je rozdíl. Zkusil bych nejdřívě vyměnit převod. olej. třeba to ztichne. Výměna kuželíkovýho ložiska nebo výměna za mladší převodovku s nižším nájezdem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marfan Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Už som počul o prípade kde sa toto ložisko rozbilo po 20tkm. Neviem ale bližšie info, avšak na prevodovkach to býva najčasťejší problém hučania. Ono by bolo najlepšie ak by mu to niekto rozobral a posúdil, či sa tam ešte oplatí vymeniť to ložisko, pretože mechanik čo mi ho vymieňal mi povedal ak bude už veľká vôľa na hriadeli tak je to zbytočné opravovať, pretože môže to začať hučať aj po 10tkm. Ja som na tom už najazdíl 30tkm a bez problémov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarda-k Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Jen upřesním, že to dvojložisko není kuželíkový, ale kuličkový. Jsou to v podstatě dvě ložiska v jednom držáku. Navíc jsou zakrytý a mají vlastní olejovou náplň. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 (edited) Chtěl bych upřesnit kdy a jak se zvuk vyskytuje. Jedoucí auto, zařazená rychlost, sešlápnutá spojka, vypnutý (stojící) motor. Při této konfiguraci se budou točit hřídele v převodovce, ale nebude se točit spojkové ložisko. Zvuk - ano / ne? Po přeřazení (než pustíš spojku) se frekvence zvuku změní nebo je závislá na otáčkách motoru? Edited July 30, 2015 by McMatej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PilotF1 Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Auto muze stat/jet kazdopadne vzdy bezi motor. Nezkousel jsem jet s vypnutym motorem... Nicmene zvuk siciho stroje je vzdy bez spojky a jak na volnobeh, tak se zarazenou rychlosti pri jizde. Pri seslapnuti spojky motor krasne septa. Nejhlucnejsi je to pri zarazeni 2-ky a 5-ky.Ostatni rychlosti jsou taky slyset, ale uz ne tolik jako ty dve. Zavislost na otackach motoru, pokud myslis pri jizde je stupnovita. Cim rychleji se jede, tim rychleji "sije". Asi zkusim sehnat jinou prevodovku. Oprava by nejspis vysla draz a hlavne je to casove narocny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 (edited) Já bych si pořád nejsem zdrojem zvuku jistý. Když šlápneš na spojku, tak se "něco" změní, ale změny (zatížení, otáčky atd) nastanou na 1) celé hnací hřídeli a 2) celém vypínacím mechanismu. Na druhou stranu je pravda, že oprava vypínacího mechanismu je stejná práce (převodovka ven z auta) jako výměna převodovky. Já jsem si taky jednou ošklivě naběhl na "cizí" zvuk, závislý jen na rychlosti jízdy, skučení při rychlosti 100 až 120 km/h, i při vypnutém motoru. Usoudil jsem, že na rychlosti auta je závislá jen rychlost otáčení hnané hřídele a diferenciálu, takže jsem se strachem vytrhnul převody z auta, otevřel a nic ..... Všechno zdravé. A už nevím jakým omylem jsem přišel na to, že skučelo ložisko na ventilátoru chladiče, který se roztáčel náporovým vzduchem. P.S. "Šije" i při lehkém (částečném) sešlápnutí spojky? Edited August 1, 2015 by McMatej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PilotF1 Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Tohle to ma puvod opravdu od prevodovky. Dneska jsem byl u jednoho kouzelnika na auta a diagnozu mel hned. Proste prevodovka. Sezene jinou do 5000kc a i s praci to vyjde na nejakych 7. Da mi na to zaruku a bude to za jedno odpo hotovy. Sice rikal, ze by to resil az se uplne rozpadne, ale ja jsem "punta" a chci to mit tak jak to ma byt. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
standavfr Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Jen abys nebyl zklamaný,více či měně hlučí při volnoběhu všechny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PilotF1 Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Nevim nevim.V praci jsem ojezdil dve 1,2HTP.Za 7let jsem najezdil na kazdy nejakych 70tis a nikdy jsem zadnej takovej podobnej zvuk neslysel. Proste vadnej kus... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
standavfr Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Kamárádovi ševelí od nova,naše Fabia také,Roomster zrovna tak a co k nám jezdí zákazníci,tak více méně ševelí všechny.Samozřejmě neznám intenzitu tvého zvuku,mě to zní jako lehké cvrlikání u levého kola,po sešlápnutí spojky zmizí.Ale jestli ti mechanik řekl,že je převodovka v tahu,tak to asi bude pravda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PilotF1 Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Tohle je opravdu zvuk siciho stroje,nebo setrvacniku. Proste hruza... :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomina87 Posted November 3, 2016 Share Posted November 3, 2016 FII; 2011; CGPA 51kW; 40tkm - dělá to také, hlavně když je nyní zima a vůz déle stojí. Je to spojkové ložisko. Po zahřátí to ustane.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twisted Posted September 8, 2017 Share Posted September 8, 2017 Využiju tohle vlákno pro svůj problém...Už delší dobu má Fábka ve zvyku hučet při podřazování nebo rozjezdu na dvojku a podobně, v momentě kdy se srovnávají otáčky. Dále se spojka občas hůře chytá a hučí, když přidávám plyn ještě před jejím uvolněním. No a minulý týden se mi párkrát při plné akceleraci hlavně na trojku stalo, že asi prokluzovala, otáčky letěly nahoru a u toho divný zvuk. Domluvil jsem se tedy na servis v příštím týdnu, ale jak na potvoru se mi to dnes při většině pokusů nedařilo nasimulovat, tak zas přemýšlím zda servis neodložit. Jde o to, že spojku těsně před smrtí bych nechal vyměnit, dokud mám čas lítat po servisech, ale chci mít jistotu, že nepůjde o opravu ve stylu pokus-omyl. Opravdu je problém ve spojce? Musí se měnit kompletně? Nebo nemůže to souviset s převodovkou, které už zlobí synchrony? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarda-k Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Kolik má auto najeto? Jaká je ovládací síla na pedálu spojky v porovnání s jiným stejným autem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twisted Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 101 tisíc km. Ovládací sílu nemohu srovnat, ale nevšiml jsem si nějakých změn. Do servisu jsem musel tak či tak a ke spojce mi bylo řečeno jen tolik, že zabírá vysoko a při krátké jízdě se prokluz neprojevil (stane se to jen někdy, při náhlé akceleraci na třetím stupni). Mechanikovi bylo trochu divné, že je to tak sporadické. Rozebrání jsem odmítl a ještě to budu pozorovat. Blbé je, že jsem teď nervózní při každém předjíždění...kdybych aspoň s naprostou jistotou věděl, čím to je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarda-k Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Stejně ti nezbyde než spojku udělat. Není to přece žádná darda na tomhle motoru. Teď jsem teď jsem dělal spojku na benzinovým Stilu který mělo podobný příznaky - tu a tam prokluz při větší zátěži. Lamela byla opotřebovaná, po výměně spojkový sady je klid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twisted Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Nějak se nemohu smířit s tím, že si po všech těch letech poprvé žádá větší opravu. Ale asi máš pravdu, dříve či později to budu muset řešit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twisted Posted October 4, 2017 Share Posted October 4, 2017 (edited) Dovolím si malý update. Spojka je takřka po smrti a Jarda měl pravdu, jsem pako. Momentálně hrozí, že budu 2 týdny lítat po světě sockou a ještě je můj mechanik mimo provoz, takže to vypadá na 7+ tisíc za spojkovou sadu a její výměnu v autorizáku, po slevě. Paráda. Edited October 4, 2017 by Twisted Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.