Přejít na obsah

Čím vás nová Fabia naštvala?


Pepav

Doporučené příspěvky

Je to prostě projev aerodynamickýho uspořádání hran na boku čelního skla - voda setřená do strany stěračem nebo prostě z čelního skla na bok nahnaná proudem nabíhajícího vzduchu není dostatečnou silou vytlačovaná směrem nahoru, kde by přetekla přes hranu čelní sklo-střecha a relativně neviditelně (pro posádku vozidla) byla dál smetená dozadu, ale přehrne se přes ten boční plastovej "antiofuk" po straně čelního skla a buď zateče do spáry mezi dveřma a A-sloupkem, nebo přesáhne až na boční okno a pak tam dělá takovýhle potoky. Nevím, třeba je to záměr, protože to vytlačení vody po straně skla na střešní hranu spotřebuje nějakou energii a tím to o maličko zvedne aerodynamickej odpor, zatímco to stečení po bočním okně má menší energetickou náročnost, takže aerodynamika zavelela a bylo to ... Ona ta aerodynamika je vůbec potvora - na centimetrovou škvíru pootevřený jedno boční okno kvůli průběžnýmu větrání kabiny zvedne u běžnýho auta s koeficientem odporu vzduchu v okolí Cx = 0,3 spotřebu asi o dvě deci na 100km, když jsou plně otevřený všecky okna v autě, je to při 90km/h rychlosti přídavek ke spotřebě asi 3/4 litru a na dálnici (kdyby byl někdo ochotnej snášet takovej randál) by to dělalo až půldruhýho litru na 100km!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, jenže udělat tam o 5 cm více místa, už by jim fušovala do Rapidu. Stejně jako já jsem si ze začátku říkal, proč sakra v tom Rapidu nedali 3 cm více místa na šířku. Jenže pak by asi hrozilo, že více lidí dá přednost jemu před Octavií. Technika netechnika, podvozek nepodvozek. Takže u Fabie bych to bral spíše jako vlastnost, než chybu. Že je u nás ekonomická situace taková, že z této třídy děláme primární rodinný vůz, který tomu rozměry neodpovídá, je věc jiná. Podařené auto to ale rozhodně je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť to přece ale taky záleží na velikosti řidiče/posádky :)  Já měřím jen 171 cm tak je pro mě fabia ok. S přítelkyní se vejdeme bez problému a dozadu se tím pádem vejde i někdo vyšší pokud by to bylo potřeba (mám sedačku docela vepředu) .Kdybych koupil rapida nebo oktávku tak mám vevnitř víc místa ale pro mě by se na pohodlí nic nezměnilo protože se nemačkám ani v tý fábii ale měl bych mnohem mnohem horší výbavu za ty peníze ... a přitom kufr 530l je velký dost + mám ještě hagusy. Takže pokud někdo měří už třeba kolem 190 cm a víc tak je jasný že je pro něj fabia malá ale nevidim důvod proč by pro lidi menšího vzrůstu neměla bejt dobře vybavená fabie jako plnohodnotné rodinné auto . Jinak jediný co jsem řešil že mi trochu vadilo byl ten velký skok u mé motorizace (1.2 tsi 66kw) mezi 1. a 2. rychlostí ale už jsem si zvykl že musím jedničku víc vytočit tak to neřeším.

Editováno: , autor: kkaktus_Baxton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimochodem, kdyz uz jsme u tech mist vzadu. Vzadu sedici spolujezdec si mi onehda stezoval, ze mu tam jakoby (studene) tahne od dveri. Nesetkal jste se s tim nekdo a nehledal odkud a cim by to mohlo byt? Ja pri jizde vzadu jeste nesedel, tak nevim. Melo by to byt ze strany za ridicem... 

Editováno: , autor: epo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

- Chybějícím těsněním na dveřích, při mytí jsou zádveří všech 5ti dveří plná vody
- Uvnitř se mlží skla, občasně i se zaplnou klimou (auto má najeto 1800 km, takže kabiňákem to není, ani vlhkostí uvnitř)
- Front Assist zmatkuje občas zcela zbytečně
- Vzadu není místo na nohy
- Mirror Link funguje na minimu telefonů 
- Android Auto totéž (byť v Čr zatím ani neběží)
- Tempomat na páčce mi nikdy na koncernových vozech VW nevyhovoval
- Chybí odkládací plocha na levou nohu
- Chybějící kontrolky na světla (parkovačky, potkávačky)
- Málo nebo špatně řešené odkládací prostory uvnitř
- Absence jumboboxu loketní opěry
- Víčko palivové nádrže nejde rozumě pověsit, pořád z víčka na karoserii padá
- Chybějící automatický dojezd okna u spolujezdce


 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkově mám ze své nové FIII zatím dobrý pocit, ale pár věcí bych taky vytknul:                                                                                                                               

  -chybějící kontrolka světel na palubce/u vypínače špatně viditelné /

  -špatně viditelné a dosažitelné výškové seřizování světel

  -odkládací prostory a schránky nejsou ideálně řešené

  -vzpěry zadních dveří moc nedobrzďují a na konci klepou/nevím jestli se to dá nějak nastavit u F1 byl krásný tichý dojezd/

  -přesnost řazení mohla být lepší

  -motor TSI při záběru trochu hlučnější

  -špatně řešené zapínání vyhřívání zrcátek, podivná poloha přepínače

  -neodklopitelná zadní lavice/krátká/

  -při mojí velikosti 170cm, poměrně špatně dosažitelný bezp. pás

 Jsou to spíš věci na které je třeba si zvyknout a o většině jsem samozřejmě věděl, když sem auto vyměnil za FI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navazuji na předchozí tři přispěvatele. Jelikož je FIII mé 7 auto tak už můžu porovnávat. Ale porovnatelné ne to snové. FIII je malé auto. Takže zatím toto:

- Chybějící kontrolky na světla na palubce. Umístěné u  vypinače nesmyslně logikou i umístěním - Je to ale asi nemoc ŠA, u 120 tam bylo vše zapojené ale nebyla  tam žárovka

- Bouchnutí při stahování oken

- Vypnutí elektriky do dveří okamžitě po vypnutí zapalování

- Díra mezi 1 a 2. stupněm

- přepinač na zrcátka - dumám jak vyměnit za ten z F1

- prahy se špiní až moc

 

Ostatní už jen radost, vše funguje a nikde nic neklepe, nevrže, nepíská, nedrnčí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si reagovat na všechny (doplnění citací tučně):
 

- Chybějícím těsněním na dveřích, při mytí jsou zádveří všech 5ti dveří plná vody -> Tady nevím, myji zásadně stylem nejdřív kola a prahy zvenku, pak vnitřní prahy a až nakonec karoserie. Že by bylo "zádveří" plné vody jsem si nevšiml.
- Uvnitř se mlží skla, občasně i se zaplnou klimou (auto má najeto 1800 km, takže kabiňákem to není, ani vlhkostí uvnitř) -> pozoruji též, ale jen při opravdu dlouhém zapnutí vnitřního okruhu. To bude jev běžný u všech aut - stávalo se mi to u OI i FII.
- Front Assist zmatkuje občas zcela zbytečně -> asi bude hodně záležet na nastavení, protože u mého auta se žádné zmatkování či poplachy nekonají.
- Vzadu není místo na nohy -> špatná volba auta, Superb III by byl v této disciplíně lepší :)
- Mirror Link funguje na minimu telefonů -> nemám Bolero, nemohu soudit
- Android Auto totéž (byť v Čr zatím ani neběží) -> nemám Bolero, nemohu soudit
- Tempomat na páčce mi nikdy na koncernových vozech VW nevyhovoval -> věc zvyku, ovládání tempomatu mi vyhovuje maximálně
- Chybí odkládací plocha na levou nohu -> zde naprosto souhlasím - odkládací plocha mi též chybí, ale zvykl jsem si tam nohu nedávat
- Chybějící kontrolky na světla (parkovačky, potkávačky) -> v době automatického všeho není potřeba. V případě potřeby je možné rychle mrknout přes volant/vedle volantu.
- Málo nebo špatně řešené odkládací prostory uvnitř -> nedovolím si soudit, nepoužívám auto jako odkladiště. Na kafe místo je, na vodu ve dveřích taky, na mince a kartu taky. Jsem spokojený.
- Absence jumboboxu loketní opěry -> taky bude asi záležet na využití, do opěrky nic nedávám, protože tam pak stejně všechno chrastí.
- Víčko palivové nádrže nejde rozumě pověsit, pořád z víčka na karoserii padá -> víčko na špagátu nesnáším, u každého auta vždy hned ucvaknu => více prostoru při tankování a odkládání víčka řeší tankovací stojan.
- Chybějící automatický dojezd okna u spolujezdce -> souhlas, ale neviděl bych to až tak tragicky.

 

 

Celkově mám ze své nové FIII zatím dobrý pocit, ale pár věcí bych taky vytknul:                                                                                                                               

  -chybějící kontrolka světel na palubce/u vypínače špatně viditelné / 

  -špatně viditelné a dosažitelné výškové seřizování světel

  -odkládací prostory a schránky nejsou ideálně řešené

  -vzpěry zadních dveří moc nedobrzďují a na konci klepou/nevím jestli se to dá nějak nastavit u F1 byl krásný tichý dojezd/ -> zkoušel jsem to u nových aut v salonu a pozorování následující - víko krátké si na konci drclo, víko combi krásně měkký dojezd. Stejné to bylo u FII, na vině bude pravděpodobně těžší víko u combi a stejné vzpěry = vzpěry u krátké jsou příliš silné.

  -přesnost řazení mohla být lepší -> doporučuji vyzkoušet Toyotu Aygo, pak teprve člověk pozná, co to je nepřesné řazení :)

 -motor TSI při záběru trochu hlučnější -> souhjlasím, ale zvuk má celkem pěkný, takže to navozuje určitý "sportovní feeling"

  -špatně řešené zapínání vyhřívání zrcátek, podivná poloha přepínače -> tohle už bylo i u FII, vypadá to divně, to ano.

  -neodklopitelná zadní lavice/krátká/ -> souhlas, tohle šetření je už přehnané

  -při mojí velikosti 170cm, poměrně špatně dosažitelný bezp. pás

 Jsou to spíš věci na které je třeba si zvyknout a o většině jsem samozřejmě věděl, když sem auto vyměnil za FI.

 

 

Navazuji na předchozí tři přispěvatele. Jelikož je FIII mé 7 auto tak už můžu porovnávat. Ale porovnatelné ne to snové. FIII je malé auto. Takže zatím toto:

- Chybějící kontrolky na světla na palubce. Umístěné u  vypinače nesmyslně logikou i umístěním - Je to ale asi nemoc ŠA, u 120 tam bylo vše zapojené ale nebyla  tam žárovka -> znovu - v době automatiky je to zbytečné

- Bouchnutí při stahování oken

- Vypnutí elektriky do dveří okamžitě po vypnutí zapalování -> souhlas, občas zapomenu vytáhnout okno :(

- Díra mezi 1 a 2. stupněm

- přepinač na zrcátka - dumám jak vyměnit za ten z F1

- prahy se špiní až moc

 

Ostatní už jen radost, vše funguje a nikde nic neklepe, nevrže, nepíská, nedrnčí

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automatika světel je jistě dobrá věc, ale v konečném důsledku je za svícení v různých světelných podmínkách, zodpovědný řidič/píše se to i v návodu/ takže by měl být i řádně a jasně informován čím v daném čase svítí, proto myslím že to jistě zbytečné není a kontrolka na palubce by věci prospěla. Mě osobně vadí i to špatně dostupné a hmatatelné seřizování výšky světel, je to přesně pod volantem a ještě málo vystouplé na zkoušku hmatem,nebo případnou korekci. Co se týká toho řazení, vím že jsou to odlišné motory, ale u F1 HTP jsem měl řazení přesné jak hodiny a nestalo se mě že by některá rychlost nešla jak má, u F3 je někdy problém se zpátečkou a celkově má gumovější chod/i když je to myslím ještě v normě/. Toho zadního víka je škoda že klepe při dojezdu, vždycky se leknu do čeho dveře bouchly, budu si hold muset zvyknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Razeni je nepresne, obcas taky kvalty hledam, stejne tak podepisuju diru mezi 1-2, jednicku musi clovek hooodne roztahnout jinak se dvojka vubec nechce sebrat k zivotu.

Mp390: Nastaveni Front Assist? Nevim jak ho nastavujes, ja nasel v manualu jen on a off. Jestli chces muzu ti poslat onboard video, jak mi v poslednich dvou dnech zcela zbytece sahl do brzd, opravdu nepekne prekvapeni, asi ho vypnu.

Absenci odkladacich schranek nechapej tak, ze vozim bordel, prave naopak, v aute mam neustale cisto, ale kam dam vesty, manual, drzak na mobil, kameru, kapesniky, nuz.. Proste odkladacich prostor je malo nebo jsou hrozne male, ano je to male auto, ale..

Editováno: , autor: Pavel_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...