Jump to content
Dana Barosova

Jaký motor vybrat pro FIII?

    Recommended Posts

    Neviem sa rozhodnut medzi fabiu 4valce  1.2 TSI 7°AP a 3valce 1.4TDI 7°AP ,bol som rozhodnuty pre TDI ,v predajni ma odhovarali od TDI

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    TSI. Za TDI se připlácí horentní suma, přičemž o moc úspornější než TSI nebude, tedy návratnost investice je téměř nereálná.

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    nepíšeš z jakého důvodu jsi to TDI chtěl. Pokud kvůli úspoře, tak z ekonomického hlediska se teď skutečně moc nevyplatí. To ale neznamená, že to za pár let nebude úplně jinak. Vše je záležitostí nastavení spotřební daně a ve velké části evropských zemí je rozdíl nafta - benzín podstatně citelnější. Zatímco nafta je +/- na evropské úrovni, tak benzín je třetí nejlevnější. A teď jen záleží, kdy si toho nějaký sociální demokrat všimne :-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Koľko km ročne najazdíš? 10-20-...-60 000? Kde jazdíš a aké trasy?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Měl jsem před objednáním F3 v 11/2014 rovněž dilema. Po 5 letech v O2 s TDI (77kW) + DSG jsem chtěl tichý motor a tak jsem u F3 automaticky šahal po TSI + DSG.

    Ročně najezdím 40-45 tis. km (50% dálnice). Takže jsem začal počítat a dopočítal se k tomu, že oněch 40.000 CZK navíc u TDI + DSG (oproti TSI + DSG) se může vrátit po 80-90 tis. km. Byl to pochopitelně hrubý odhad.

    Nyní mám už s TDI + DSG najeto 20 tis. km. Reálná spotřeba (mám akpu v mobilu a každé tankování zaznamenávám) od přezutí na letní (tedy za nějakých 8 tis. km) je 4,8 l/100km (palubní poč. ukazuje 4,3).

    Z diskuzí a testů jsem odhad, že u TSI + DSG bych se nejspíš dostal na 6 - 6,5l /100km takže odhad návratnosti do 100 tis. km je nejspíš reálný.

     

    Motor TDI je sice patrný (spíše slyšitelně než vibracemi) ale v porovnání s se staršími diesly je v tichosti jak myška :-). Jsem velmi spokojený.

     

    Facit:

    Osobně si myslím že se nové TSI co se týká spotřeby povedly a tak opodstatnění koupě TDI je pouze při vyšších ročních nájezdech.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já bych doporučil jeden z těch dvou 4-válcových motorů.

     

    Ten výkonnější je v kombinaci s 6-stupňovou převodovkou vynikající.

     

    S DSG v režimu Sport už to není nic moc - spojky spínají moc pomalu. Ale v normálním režimu to ujde.

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To je nový motor pro Rusko a Čínu (zde nevím jistě). Dělá se i 81kW verze a dělá se i s automatem, který není DSG.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tušil jsem, že to bude pro zahraniční trh, ale netušil jsem, že Volkswagen dělá ještě motory 1.6 MPI.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    1.4tdi je hroza ...3 valec ? ...no nic moc na tdi ma taky vykon ako predosle 1.9tdicka a to si myslim ze na taky mali motor je velky vykon takze asi tak ...spotreba sa ani neukaze extremne vysoka ale ta kultivovanost hlucnost a nic moc acceleracia ci pruznost ....a to este nevravim o investicii poruchovosti takeho tdicka ...
    1.2tsicka je najlepsia volba preto co pozeram ma ho skoro kazdy ..mala investicia super motor super vykon tak isto aj spotreba je nizka ....najlepsia alternativa je LPG  
    1.4tdi zozerie nieco cez 3.8l podla papierov 
    1.2tsi 66kw alebo 81kw zeru rovnako a rozdiel je len v tlaku turbe ktory sa vyuziva a tam spotreba je nieco cez 4.4l zoberme si s LPG ktory sa kludne montuje do TSIciek 
    diesel 3.8l - 4.20eu 96Kc
    benzin 4,4l 5.30eu 122Kc
    lpg 5.5l  3.20eu 73Kc 
    takze si myslim ze do LPG je super investovat vyssi vykon mensia udrzba a co sa tyka ceny vynde lacnejsie o 20Kc na 100km ako pri dieslaku takze asi tak ...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @FabikaRS: Sorry, ale co tvuj prispevek, to perla. U 1.4TDi reknes, ze to ma vykon jako predesle 1.9TDi a je to moc na tak malu moturek a u jeste mensiho moturku 1.2TSi ti vubec nevadi, ze ma jeste vetsi vykon.
    LPG do TSi je absolutni nesmysl. Zaprve jeste nikdo nevyresil chlazeni vstrikovacu, tudiz se neustale privstrikuje zaroven benzin a uspora neni takova. Zaroven s montazi LPG je potreba zkratit intervaly vymeny oleje, davat jine - drazsi svicky, apod. Cili uspora temer zadna a jestli nejaka vubec je, tak by najezd musel byt nad 30tis km rocne.

    Tve vycucane spotreby, ktere jsi tady dal pro vypocet, jsou absolutnim nesmyslem. Je hezke, kdyz nekdo, kdo to auto nema, tady mluvi o spotrebe 4.4l/100km, ale o tom si nech jenom zdat.

    A kdyz uz tady reaguju na tebe, tak se rovnou vyjadrim k tvym nesmyslum k chiptuningu. Ty firmy, ktere jsi vyjmenoval, jak od nich odjizdi 500 konove auta, jsou pouze nalevaci. Jestli nekdo v ceku ma alespon nejakou uroven, tak je to TDI Fun a Dieselpower. Ale zaroven si za to nechaji zaplatit, ceny jsou okolo 400 Eur. Kazdopadne na MTM popripade ABT se nechyta nikdo. Nejde ani tak o to, ze by zdejsi firmy nebyly lepsi, nejspise jsou, jenze MTM a ABT maji podporu primo automobilek, dostavaji se k vyvoji...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 42 minutami, sTebliczek napsal:

    ... Zaroven s montazi LPG je potreba zkratit intervaly vymeny oleje, davat jine - drazsi svicky, apod. Cili uspora temer zadna a jestli nejaka vubec je, tak by najezd musel byt nad 30tis km rocne.

    zde bych trochu oponoval, intervaly výměny oleje nezkracuji, svíce dávám co jsou určeny pro daný motor (v mém případě NGK) a vydrží těch 60t km ±, tak jako by auto jezdilo jen na BA. Motor šlape, olej nežere a aktuální stav 331 700km. Jinak se zbytkem souhlas, smysluplné LPG už pouze do 1,0 MPi (tedy tříhrnek v Citigo, nebo FIII). TSi je vzhledem k pořizovací ceně LPG a možným pozdějším problémům (vysokotlaké čerpadlo) s narůstajícím km nájezdem, prostě nerentabilní a návratnost velmi velmi pomalá

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jasne, nemusis. Stejne, jako nemusis menit olej po 15tis. km a muzes jezdit LL a menit po 30tis. Stejne jako nemusis pridavat aditiva do paliva...

    Ja proti LPG vubec nic nemam, sam jsem ho nekolikrat zvazoval. Ale postupem casu jsem se proste, ja osobne, dopocital k tomu (pri dodrzeni veskerych doporuceni jako zkraceni intervalu pro vymenu oleje, apod.), ze se mi to nevyplati.

    Kazdopadne hlavni pointa meho prispevku byla spise v "opraveni" kolegy vyse, nez ve vyvraceni samotneho LPG ;)

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    tak po 30t km bych neměnil, ani kdyby to mělo takto nastavený interval z ŠA, ale to už jsme mimo téma

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    mal si niekedy LPG ? asi nie co ? ;) ja som mal LPG uz vo vela autach ci atmosfery alebo turba ....nic tam netreba robit ...TSIcko kupis aj original v predajni s LPG ...sice je tam 1.4tsi 81kw ale davaju ..kludne som videl aj pisali a hovorili ze maju ci montuju LPG do 1.2tsicko a nemaju ziaden problem tak neviem preco take pises ze je to nezmysel ked sam si ho nemal ...emisie pri LPG mas nizsie udrzba je jedine taka ze menis po 20 000km 2x filter ktory stoji 30eu spolu co nieje vobec vela a inaksie vobec nic tam netreba riesit ..mal som na vsetkych klasicke sviecky auto islo krasne ...benzin len vtedy sa vyuziva ked startujes auto alebo studeny start kym sa nezohreje plyn ...ja som dal sportovy filter aby lepsie dychalo a sportove sviecky do vsetkych aut ci uz NGK alebo IRIDIUMKY tie su este lepsie ....a auta sa chovali rovnako ako pri benzine ide oto ze lpg ma 110oktanove cislo ....plna nadrz mi vydrzala cca okolo 50l na 3 mesiace bez tankovania len pri startoch a studenych ...
    su plno resenzie alebo priami LPG montery ktory presne montuju na dane typi TSIciek aj s vlastnou ECU aby sa choval normalne motor takze vidim ze vela otom nevies 
    ano odporuca sa dat lepsie a kvalitnejsie sviecky popripadne sportovu vlozku ci filter ale nemusi to byt no mne vdaka tomu sa zlepsila spotreba o cca1l pri kazdom aute a tak isto aj lepsie islo ...sam viem co pisem ked som mal na kazdom aute LPG lacne vozenie sprava sa ako N95 nizsie emisie auto ide super nizke naklady ziadna udrzba okrem filtrov....takze sam viem co pisem ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jestli si myslis, ze se do TSi montuje normalne LPG a neprivstrikuje se benzin kvuli chlazeni, tak se nemame dale o cem bavit...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 25 minutami, FabikaRS napsal:

    mal si niekedy LPG ? asi nie co ? ;) ja som mal LPG uz vo vela autach ci atmosfery alebo turba ....nic tam netreba robit ...TSIcko kupis aj original v predajni s LPG ...sice je tam 1.4tsi 81kw ale davaju

    Co to plácáš za nesmysly po celém foru? Spamování není zrovna činnost, kterou tady rádi vidíme. Žádné tovární 1.4 TSI  LPG neexistuje. Jen a pouze CNG. A dost bylo plynu. Toto téma je poněkud o něčem jiném.

    • Upvote 4
    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nezmysli po celom foru ? no fajn ked si to myslis len som chcel pomoct ale vidim ze zbytocne davat dobre rady nad zlato v dnesnej dobre a ano beriem s5 LPG a CNG je rozdiel smutne je vtom ze je ich len 10x na slovensku..the end

    Edited by FabikaRS
    • Downvote 5

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    FabikaRS, to že si chcel pomôcť, je super, ale to najprv musíš písať k veci. Ja osobne 3 valce tiež nemusím kvôli kultúre chodu, ale ak to niekomu nevadí, tak by som to nové 1.4 TDI smelo bral. Tri valce sú totiž pri týchto malých objemoch oveľa efektívnejšie, nakoľko ich objem je takto blízko k ideálnemu objemu cca. 0,5 litra, vďaka čomu je vyššia efektivita motora.
    Čo sa týka LPG. TSI sa síce na LPG prevádzkovať dá, ale buď je potrebný prístrek BA95 na chladenie vstrekov, čo zvyšuje spotrebu, alebo treba zvoliť drahšiu úpravu napr. od LPdi, ktorá už benzín nepotrebuje. Háčik je ale cena LPdi, ktorá je stále niekde okolo 2000 €. Tým pádom je návratnosť niekde okolo 50-70 tisíc km, podľa toho, že kto akú má priemernú spotrebu a za koľko tankuje. Inak povedané, návratnosť pre bežného Jána Mrkvičku už moc dlhá. To, že 1.4 TDI je na svoj objem moc výkonná je blbosť.

    A nakoniec tie porovnávania spotreby. Ja mám síce EA111, ale pri EA211 nebude veľký rozdiel. Na papierovú spotrebu sa síce dostať dá, ale iba v ideálnych podminekach a zároveň ak budeš brzdou premávky. V praxi sú tvoje ale úplne od veci. Pri normálnom jazdení si motor cucne asi tak o liter viac, pri svižnej o 1,5 litra, až 2 viac. Pri TDI bude spotreba tiež vyššia, ale nie o toľko. Všobecne sa dá povedať, že TSI sa finančne oplatí viac, ale skôr ako firemné auto ktoré najazdí aspoň táh 150- 200 tisíc .

    A nakoniec tu je 1.0 MPI. Výkon nič moc, ale na bežné jazdenia okolo komína to stačí.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Na to aby jsi dosáhl "papírové" spotřeby nemusíš být brzdou provozu ale naopak nesmíš po cestě potkat brzdy provozu. Já osobně když mám volnou cestu a nikdo mně nebrzdí tak jsem schopný dosáhnout daleko nižší sporřeby nez když neustále někoho dobíhám a musím zbytečně brzdit v úsecích kde se dá využít kynetická energie... 

    • Upvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A tom to je. Ty situace s volným provozem bude čím dál míň. Takže ty naše maloobjemové kvedlátka budou žrát a žrát. Objem nenahradíš.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    MilanHos, papierová spotreba sa (zatiaľ) stanovuje na základe NEDC, ktoré okrem iného obsahuje aj jazdu pri 120 km/h, niekoľko akcelerácií a aj dlhšie státia snažiace sa simulovať mestskú prevádzku. Nechcem teraz zachádzať do toho, že NEDC má svoje muchy a nezodpovedá realite, lebo na tom nič nezmeníme, ale musíš si uvedomiť, že ty tu porovnávaš jablká s hruškami. Papierová spotreba je nejaký ideálny priemer ktorý sa snaží simulovať rôzne prevádzkové režimy súčasne. To, že ty niekde na okreskách, alebo na nejakom mestskom obchvate dokážeš ísť za menej je síce fajn, ale to je úplne od veci. To sú totiž ideálne podmienky a nie bežné podmienky. Máš šťastie, že môžeš tak jazdiť, buď rád, ale keby si jazdil veľa aj v meste, prípadne aj na diaľnici, tak by si rýchlo zistil, že reálna spotreba bude úplne niekde inde ako papierová. A nemôžu za to ostatní vodiči, ale jednoducho hustota premávky, križovatky kde musíš zastaviť bez ohľadu na tvoju stratenú kinematickú energiu, alebo sa musíš svižne rozbehnúť, inak nemáš šancu sa bezpečne zaradiť, a mohol by som ešte pokračovať.

    milanxx, kinematickú energiu stratíš rovnako aj pri veľkoobjemovom motore, akurát pri tom veľkoobjemovom potrebuješ spáliť o niečo viac paliva aby si ju získal. Ak s turbomotorom pôjdeš rovnako svižne ako dokáže ísť atmosferický s rovnakým výkonom, tak spotrebu budeš mať nižšou. Ak ale využiješ potenciál preplňovaného motora na maximum, tj. budeš sa rozbiehať svižnejšie (lebo v nižších otáčkach máš viac výkonu), tak aj spotreba bude samozrejme o niečo vyššia. Stačí si porovnať na spritmonitor.de, že akú priemernú spotrebu majú 1.6 MPI a akú 1.2 TSI. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je pravda že přes město nemusím naštěstí jet ráno, jezdím 80/20 okreska/dálnice. Já papírovou co je napsaná v každé brožurce určitě neuznávám proto "papírová" , čili co nejvíce se jí přiblížit. Takže ok jabka s hruškama :) 

    Město je v jejich normě zastoupeno asi 20% ne? Mimochodem koukal jsem na eko ukazatel po vcelku úsporné jízdě kvůli studenému motoru a to co tam ukazuje za hodnoty tak asi bych snad fakt musel jezdit s plachtou a sťežní na střeše a brzdit provoz :D asi to teda zohledňuje i fakt že byl motor studený.

     

     

    Taky nesouhlasím žeby se mi povedlo s vyšším objemem dosáhnout lepších čísel, každopádně když srovnáme atmosféru s turbem. 2.0TSi jsem neměl možnost řídit zatím... 1.4 má myslím zase těžší setrvačník nebo jestli si to dobře pamatuji takže tam asi nic. Obecně je škoda že tu nemáme 1.6MPi, byla by to best alternativa pro plyn, každopádně mě plyn smrdí a volil bych jedině znovu 1.2tsi 81Kw! 1.4 TDi 77Kw mě absolutně nepřesvědčil za ten příplatek.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×