Přejít na obsah

Jaký motor vybrat pro FIII?


Dana Barosova

Doporučené příspěvky

No ono se těžko vybírá auto, které má mít co nejmenší spotřebu, co nejbližší výbavu dle konkrétních představ a co nejmíň aby stálo. Já jsem si  zde na fóru vždy četl diskuse o motorizacích, výbavách a zkušenostech majitelů. A to všechno jsem bral  jen jako nějaký pomocný materiál při mém výběru nového auta. Zásadně  jsem se rozhodoval hlavně na základě předváděcích jízd a taky co jsem tzv. vyhandloval na ceně.  Jaksi mi bylo proti srsti zde diskutovat a ptát se,  co by mi druzí doporučovali, to není dle mne to pravé ořechové. Pokud jsem úplný analfabet na auta, tak se raději ptát osobně nějakého dobrého známého, co se v problematice vyzná. Doporučuji  "HLAVNĚ" se rozhodovat sám.  100 lidí, 100 názorů na jedno a to samé. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Rada007 napsal:

1.0 TSI. Psal jsem o kombinované spotřebě s lehkou nohou a dálnice max. 130 tacho. DSG řadí při šetrné akceleraci sedmičku kolem 70 km/h.

Dobre, pak je to asi vic o meste. Ja mestem jen projedu a dal svistim po dalnici nebo okreskach. Motor moc nevytacim, to je pravda, ale zase tomu prislapnu treba pri najezdu na tu dalnici nebo vyjezdech z omezeni, apod. Dlouhodobe jsem na 6l podle spritmonitoru a pres 7 na tankovani se dostanu fakt leda v zime s rakvi, nebo v lete s kolama. Oficialni kombinovanou 4.8l jsem nemel nikdy. Kdyz jezdim vic okresky do 100kmh, tak 5.6, 5.7l  Kazdopadne s lehkou nohou za 7 u 1.0tsi je nejak moc... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 5 minutami, Martab napsal:

Je uplně jedno jestli nad nebo pod 7. Jednak nepíšeš trasy, na druhou stranu kdekoli jinde než na DE dálnici nebo ve městě je spotřeba kolem 7l/100 (myšleno i pod) prostě hodně na Fabii s 1.0 TSI.

Zadal jsem to co nejpřesněji do Spritmonitoru a průměr je u mého modelu 6,7 litru. To teď jezdím možná ještě o desetinu úsporněji, záleží samozřejmě na tom, kde to zrovna najedu. Podle mě je to v pořádku, nečekal jsem, že bych se dostal pod 5 litrů, které má Fabia podle NEDC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je muj spritmonitor:

https://www.spritmonitor.de/en/detail/980129.html

Kdyz se podivas pripadne i do meho tematu, tak uvidis i vyskove profily nekterych vyletu. Nicmene Ty dubnove hodnoty kolem tankovaneho OMV MaxMotion 100 jsou cesta do Slovinska a zpet. Globalne primestky provoz kolem Ostravy a obcas na vikend pryc za jinymi povinnostmi.

A ani pri zajizdeni jsem se k 7 nepodival. Jo s okamzitou spotrebou to je jina. Takovy prujezd kolonou na Frydlanstkych mostech to da i 10l/100km. ale nez dojedu domu to spadne na 6-6.5.

Jo a eco score a prumerna spotreba spolu nekoresponduje. Staci neposlouchat radce razeni a hned te penalizuje, ze jedes neeconomicky. A zelene sloupecky padaji dolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 6-6,5 a nebo 6,6-6,7 je podle mě skoro stejné. Nejezdím žádný eco race a kdybych se snažil, tak se na těch 6 třeba taky dostanu. Jestli mi to bere o 0,5 litru víc, než tobě, tak mě to netrápí. Pokud bych ale jezdil třeba za 8,5, tak to by mi vadilo. Předchozí auto mi bralo víc na dálnici, než po městě a jako hlavní příčinu jsem viděl ten pětikvalt. Ale asi to bylo i v lecčems dalším a uznávám, že srovnávat nový turbomotor a 15 let starou atmosféru není zrovna moc objektivní.

 

U DSG padá eco skóre přepnutím do režimu sport, spotřeba se ale skoro nezvyšuje. Sport ale ani tak skoro nepoužívám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No su zvědavej co dají do MR2020 za motory, snad se zadaří a vrátí tam inovovanou verzi TSI 85kw 6. kvalt a nový MPi...

Tím, že nebude fabia combi mě už strašili, když sem kupoval minulý rokem auto... Podle dealera k tomu nespíš dojde v roce 2021...

 

Spotřeba:

Teď s 1.0 tsi 81kw průměr 5,5, zima cca 6,5l, nejhorší sou studené starty a krátká trasa, což jezdím skoro denně od domu do práce cca 12km. Dlouhé trasy jezdím bez problémů pod 5l.

Za mě spotřeba u Fabky super. Dřív sem jezdil s renaultem 1.6  a to pod 8l nešlo.:rolleyes: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, radlat napsal:

Koukám, že kdo si v posledním půl roce objednal auto, docela na tom vydělal. Poslední levná auta se silnějším TSI byla fabia a rapid. Obojí je teď fuč.

Přesně tak. Mně tedy nejde až tak o to, že je to MALÉ kombi, jako o to, že je za přijatelnou cenu. Před časem jsem si nakonfiguroval Fabii s výbavou, kterou chci (DSG, adaptivní tempomat, parkovací kamera, tažné atd.), a vyšla asi na 457 tis. Dnes jsem zadal Scalu se stejnou výbavou a vyšla na 592 tis. Několik prvků výbavy bylo u Scaly navíc (hodně výbavy se tam dá dát jen v paketu), ale nic kvůli čemu bych si chtěl připlatit 135 000 Kč.

 

Poslední malé kombi (kromě Fabie) je údajně Renault Clio Gandtour. V showroomu jsem nebyl, na webu jsem našel, že má max. výkon 66 kW a také 5 rychlostí. A navíc se mi na fotkách nelíbí. Takže Fabie snad nemá konkurenci ani potom, co přišla skoro o všechny motorizace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 5. 2019 na 20:30, Rada007 napsal:

 

Kde se o tom psalo? Přes vyhledávání jsem to nenašel, asi se mi nepodařilo zvolit správná klíčová slova.

 

Fabie IV má být až v roce 2021, to je ještě dost daleko a navíc už prý nebude v kombíku, takže možná ještě budu rád, když na poslední chvíli pořídím FIII Kombi se 70 kW motorem.

 

Uvidíme, jestli něco přinese MR2020. 

Vždyť jsi na to sám reagoval na stránce 4 když o tom Martab psal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Ibe napsal:

No su zvědavej co dají do MR2020 za motory, snad se zadaří a vrátí tam inovovanou verzi TSI 85kw 6. kvalt a nový MPi...

Tím, že nebude fabia combi mě už strašili, když sem kupoval minulý rokem auto... Podle dealera k tomu nespíš dojde v roce 2021...

Na to jsem také zvědavý. Nepřekvapilo by mě ale, kdyby tam dali už jenom elektromotor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Rada007 napsal:

Poslední malé kombi (kromě Fabie) je údajně Renault Clio Gandtour. V showroomu jsem nebyl, na webu jsem našel, že má max. výkon 66 kW a také 5 rychlostí. A navíc se mi na fotkách nelíbí. Takže Fabie snad nemá konkurenci ani potom, co přišla skoro o všechny motorizace.

Clio má kontroverzní motůrek, který je ale velmi spolehlivý a jednodušší než TSI. Víc mi vadí interiér, jak prostorností, tak designem.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motůrek má o deci menší než je ve Fabii. V Daciích ho mají nahrazovat litrem, to samé očekávám u Renaultu Clio, takže pak by na tom mohlo být Clio stejně jako Fabie. Otázkou je, kolik z toho litru vyždímouI. Interiér jsem nezkoumal, dostatečně mě odradil vnější vzhled. Před 10 lety by asi byl moderní, dnes už je hodně mimo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

https://m.autorevue.cz/nejsilnejsi-fabia-s-manualem-se-do-prodeje-nevrati-sef-skody-uvedl-duvody

 

Tato verze byla první, kterou odstranili v rámci "redukce komplexity".

 

Z několika zdrojů jsem měl informaci, že se nabídka motorů pro MR2019 a MR2020 rozšiřovat nebude. Navíc z ceníku naopak 81 kW verzi odstranili. Není to tedy spíš chyba konfigurátoru? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je síla☹️ Myslel jsem si, že to bude článek o nadupaných V12 a podobných supermotorech a ono je to o obyčejných motorech v obyčejných ojetinách.

 

Nesouhlasím s tím, že zákazníci nechtějí hybridy. Ja bych si ho klidně koupil. Cesta do práce s Toyotou Yaris - průměrná spotřeba 4,3 litru. Cesta do práce s Fabií 81 kW - 6,5 litru. A to jedu půlku po jižní spojce a celkem brzy ráno. Pokud bych poskakoval někde po centru, tak by byl rozdíl určitě ještě větší.

 

Doplnění: dnes jsem jel později, chvíli jsem tedy popojížděl v koloně a spotřeba šla nad 7 litrů. Do města bych tedy takzvaně moderní turbomotor nedoporučoval.

 

V mém případě je ve městě o to horší, že mám DSGčko a to ve standardním režimu motor trápí v nízkých otáčkách. Režim sport považuji za povedený a k motoru šetrnější. Zkusím jet příště na sport s uvidím, co to udělá se spotřebou.

 

Doma máme ještě staré a malé auto s atmosférou. Známí se mě ptali, jestli ho prodám. Říkal jsem, že ne a stále víc se toto rozhodnutí ukazuje jako správné.

 

Kdybych neměl tak omezený rozpočet, tak bych pravděpodobně šel do Mazdy s 2,5 litrem. Bohužel si ale mohu dovolit jen Fabii s tříhrnkem.

Editováno: , autor: Rada007
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám taky tříhrnek, ale Mpi a čím dál, tím více ho mám rád. Co by skorodůchodce nepotřebuji žádný nadupaný motor, ale bezúdržbový a nežíznivý motor, no a tento je pro mne trefa do černého.  S bolavými zády stejně už pod auto nelezu, takže maximálně někde na kanálu výměna oleje, zvrchu pod kapotou výměna filtrů, svíček a to vlastně skoro stačí. Žádný problém s rozvody, žádné ředění oleje benzínem, přímý vstřik, takže žádné zakarbonované ventily, žádný filtr GPF, žádný EGR ventil, topí to hned, spojka zabírá jak má, maximálně ta převodovka mohla být lepší, ale nemůžeme mít všechno, že. Pokud mi ho neukradnou (což jsem taky s autem již zažil), nenabourám, tak pravděpodobně s ním dožiji, takže ani zůstatkovou hodnotu neřeším. Pro ty co nemají potřebu šperkovat auto a nejezdí dálkové trasy, ale převážně jen kolem a ještě trochu dál, tak dneska asi jediná skoro dokonalá volba. No a pro rozrůstající se rodiny doufám, že ještě by snad mohla přijít Fabia combi 1.0 Mpi Evo 59 kW, než ji definitivně pohřbí. Scala vypadá dobře, ale  je dražší a žádná zážehová jednoduchá atmosféra tam asi již nebude.

Ale nakonec proč ne, takovou Scalu s 1.0 Mpi 59 kW si dokážu představit, moc to nepojede, ale motor určitě držák a Rapid taky měl HTP motor 55 kW, i když větší točák.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro (skoro)důchodce je volba asi celkem snadná a nemá daleko k ideálu. Tedy snadná u HB nebo u ojetiny. U nového kombi už MPI není k dispozici.

 

Pro rodinu je to horší. Uznávám, že ten motor jede lépe, než jsem čekal, ovšem také víc papá.

 

DSG řadí plynuleji, než jsem čekal, také ale v určitých situacích dusí motor. To jsem ale víceméně čekal, protože na automaty laděné na spotřebu a emise  jsem tuto kritiku již četl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...