Jump to content

2.0 TDI 110 kW


KarelM
 Share

Recommended Posts

Aku mate spotrebu pri aktualnych rezimov. Nas S3 zere o dost vyse ako S2 pri rezime normal spotreba cca 8,5l co mi pride hodne a s autom sa nekonala ziadna sport jazda ani nic podobne ked idem na S2 tak idem po DE dialnici 140-180km/H spotreba max do 7,5l s klimou. Lebo na plnej nadrzi sme urobili max 700km. Je mozne ze bude nieco zle nastavene alebo daka chyba niecoho

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zdravím,

Uvažuji o koupi Superba 2.0TDi 110kw v manuálu. Roční kus, 30 tis. najeto. Stále přemýšlím, jestli je to pro mě dobrá volba. Ročně najezdím 20-22 tis. km. Jezdím denně do práce 20km tam a 20 zpět (meziměsto okreska). Pak nějaké pojížďky, vyzvednou děti ze školy, někdy najedu za den 80km, někdy jen 40km. Sem tam nějaký výlet, v létě dovolená, v zimě na hory, 2x až 3x do měsíce delší cesta (150-200km). Neřeším nějakou rentabilitu, spotřebu nebo tak. Spíš mě zajímá otázka životnosti motoru, abych do toho nemusel za 3 roky rvát peníze. Neplánuji, že bych si to chtěl nechat na věky. Plán je tak 5 let, tedy cca do 130-140 tis.km. Jaké máte zkušenosti. Je tu někdo, kdo s tím má podobné nájezdy? Nějaké problémy? Díky

Link to comment
Share on other sites

Nase zkusenosti - 110kW (CLRB) manual, rocnik 2017 bez AdBlue, klasicky dojizdeci rezim denne 25km tam + 25km zpet (deti do skoly, okreska, dalnice, mesto-centrum a zpet) - absolutne zadne problemy, spotreba 4.5-6l podle tempa, rocniho obdobi a pocasi.

U pravidelne kratsi trasy do 20km muze byt u TDI problem s nedokoncenou regeneraci. Nevim jak u EVO verze s AdBlue v tvem pripade, ale u puvodni verze bez AdBlue cely cyklus regenerace (od studeneho motoru) zabere v nasem jizdnim profilu nekde mezi 25-30km. 20km muze byt malo a v pripade pouze dojizdeni to bude znacit caste nedokoncene regenerace (nebo nutnost extra zajizdky). V najezdu do 150tis. km to problem asi delat nebude, ale dlouhodobe to problem byt muze. Jinak nevim jak u EVO, ale u puvodni TDI - CRLB verze je treba si zvyknout na specificky 'chroupavy' zvuk podtlakove vyvevy u nezahrateho motoru.

Zaver: pokud jdes po nizkem TCO - TDI. Pokud neco mezi - pak 2.0TSI - 140kW verze (spotrebe bude tak +1.5-3l). For FUN - 2.0TSI - 200/206kW (+3l-?). Ale to uz je na jine vlakno.

Edited by OnMiT312
Link to comment
Share on other sites

Tak 2.0 TSi 140kW bych bral. Vlastně to je moje prioritní volba. Jenže Superbů s tímto motorem je málo, jsou vždy jen s DSG a cena většinou překračuje mé představy o penězích, které chci dát za auto (cca +80-100 tis. oproti 2.0 TDI man. při srovnatelné výbavě a stavu). A mně manuál nevadí, vlastně bych ho asi raději. Proto jsem začal přemýšlet nad naftou. A teď jsem narazil na pěkný kousek právě s 2.0 TDI, za pro mě akceptovatelnou cenu. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Odpoved muze byt ano i ne. Pro hodne kratke trasy se studenym motorem to muze byt klidne i vice.

U SIII s manualni prevodovkou prumerna spotreba od startu zezacatku vyskoci i pres 13l, ale pak samozrejme s rostouci ujetou vzdalenosti klesa. Pokud to beru ciste podle sebe, tak nez se vymotam z mesta, tak klesne prumerna spotreba od startu tak na 6-8l, ale pak vyjedu z mesta na dalnici + okresky a to srazi prumer na konecnych 4.5-6l podle tempa. Verim, ze u DSG to bude podobne.

Z tve spotreby bych asi neobvinoval motorovy olej. To by to musel byt hodne husty olej, aby zpusobil takove zvyseni spotreby. Zkusil bych maximalne udelat kapkovou zkousku, zda je olej opravdu novy. V pripade pochybnosti bych jej preventivne vymenil.

A hlavne bych ti ale doporucil se zamyslet, zda je 2.0 TDI ta spravna motorizace pro tvoje potreby provozu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Zdravím, máte niekto DFGA? 

Vsimol som si, že keď DSG zaradí do 4ky (mam 7st DQ381) a motor má pod 2000 otacok ide veľmi hrubo, ako stará rotacka 1.9 taky hnusný zvuk traktora. Robí to len pri jemnom stlačení plynu. Viem ze otáčky nie sú ideálne ale DSG takto podtaca. Záhadou je, že to robi len na 4ke, na iný stupeň som si to nevšimol. 

Edited by cayc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ahoj,

dokáže mi někdo vysvětlit, co dělá auto od stratu od cca 2-3km že má hodně vysokou spotřebu? Tak 9l na 100km? Jedná se o Superb 3g (kombík 4x2) 110kW TDI 7°DSG. Pak začne spotřeba rychle padat, k cca 5,2-5,4l na 100km (dle tankován 5,25l). Je to spíš jen pro zajímavost. Dělá to někomu taky?

Edited by Mic-net
Link to comment
Share on other sites

Navíc, 9L je pohodička, já začíním na ~30-40L/100 jak to začne měřit... :) Po pár set metrech to teda spadne na 15-20. Na městské popojíždění pro rohlíky není žádný nový motor to pravé ořechové, právě z tohoto důvodu, že zahřívá katalizátory.

Edited by JirikHL
Link to comment
Share on other sites

Caute, s 7DSG a 2.0 TDI ( 110kW ) som mal spotrebu 4.9l / 100km ked som sa spustil na Orave dolu kopcom (bez akejkolvek srandy)... Naozaj nechapem, pre mna je to sci-fi.
Ked jazdim iba v Bratislave, som cca 7litrov. Ked sme u svokrovcov (vychodne slovensko, iba okresky a kludna jazda) tak som na 5.2l - 5.4l, ale to idem tempom ako dochodca do kostola...

Cize bud mam nieco s autom, alebo je to len cisto styl riadenia (bez urazky, len konstatujem)

@Mic-netked idem v BA do Lidlu co je cca 3.5km vzdialenost a normalny styl jazdy (studeny motor nevytacam), tak som kludne na 8.5-9l/100km, kedze je to sama krizovatka a odbocka, atd... Cize podla mna je tvoja spotreba normalna a nehladal by som za tym nic

Link to comment
Share on other sites

Mam 110kW DSG7, na krátke trasy kľudne aj 9l.

Do práce mam 2km tam 2km späť chodím aj na obed domov. 

Sem tam cez týždeň mimo mesta, víkend ďalej, výlety diaľnica. 

Priemer za posledných 5000km mam 6,9 co sa zdá veľa ale každý deň robím 2,2,2,2 km po meste či je 35 alebo mínus 15.

DPF je spoko, keď chce vypáliť a preruším hneď to dá na známost, ide ventilátor. 

Ďalšiu jazdu dám 10km a je po regenerácii mam ale DFGA takže už adblue. 

Mimo mesto s citom spotreba 4,7, čisto diaľnica 140km/h cca 5,9 ale mam gumy na komfort 2,3 a R19. 

Olej mením po 5tis kvôli tým krátkym trasam. 

Ja viem, žeby mi bolo lepšie TSI ale ja vysávač nechcem. 

Mal som aj 2 auta a ďalší nezmysel, nafta stala celý týždeň a benzín nabehal za rok 2000km.

Edited by dfga
Link to comment
Share on other sites

@dfga mne na dialnici ide tak za 6.3-6.5l / 100km, tlak na 2.6 a tiez R19. Ale ked idem len cisto okresky (90-95 km/h podla GPS) tak mam spotrebu tych 5.2 ako som pisal.

Ja ani nejdem patrat, preco mam ja vacsiu spotrebu. Skor to beriem tak, ze to zbytocne nedusim (ani nevytacam) a s cistym svedomim.

A hlavne, ked niekto chodi vacsinou len okresky, kde motor ide konstantne a ziadne caste rozbehy, tak to dava zmysel okrem jazde v Bratislave, kde velmi konstatnu jazdu nezazivam :D

Ale chodim aj ja kratke trasy, no vzdy nechavam vypalit DPF do konca bez vypinania motora (tiez DFGA s adblue)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...