Jump to content
mandido

1.2 tsi EA211 chrastí

    Recommended Posts

    Zdravím,

     

    mám Octavii 1.2 TSI 77kw (EA211), cca 60 000 km, výměna oleje každých 15 000 km. Motor má zajímavé vlastnosti. Po nastartování chrastí, už se to zde diskutovalo. Když je chladno, jedu po rovince a jen lechtám plynový pedál, tak okolo 2 000 otáček přerušovaně hvízdá turbo nebo nějaký ventil - na funkci to asi nemá vliv, ale je to otravné. A teď to hlavní: v zátěži do cca 2 200 otáček nepravidelně chrastí tak, že se za mnou otáčí chodci. Uvnitř to bohužel není téměř vůbec slyšet. Když jedu do hor, tak mám pocit, že se to každou chvíli potká. S těmi dlouhými kvalty se to prakticky nedá držet mimo problematickou zónu. Sice jsem v sekci motor, ale mezi další perly patří: při popojíždění v koloně tuhne a vrže spojkový pedál, vrže zadní náprava, bouchají/klepají zadní brzdy, občas po nastartování kvílí kompresor klimatizace, po výměně čelního okna vypadává z A sloupků stropnice a plasty A sloupků drnčí o čelní sklo, v zimě se zasekává Bolero, zůstává voda na prazích a základní modrý lak poškrábe snad i proud vzduchu.

     

    Podle mechanika z autorizáku je motor v cajku, přece když tam není řetěz, tak nemá co chrastit.

     

    Pokud by někdo měl stejné trable, dejte vědět, zajímá mě případné řešení.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ty vypadávající plasty reklamuj, zřejmě ti při výměně okna olámali zacvakávací zobáčky, jak to rvali ven = je to jejich chyba a měli to vyměnit, určitě minimálně neměli rvát plasty z auta jak Putin Krym od Ukrajiny...

     

    A chrastění - jsou to ventily nebo něco jinýho? Zjistíš nejlíp posazením další osoby za volant, aby v autě stojícím na místě opatrně šlapala na plyn a hlídala si otáčkoměr, zatímco ty si vezmeš "dřevěnej stetoskop" a půjdeš si pod kapotu poslechnout odkud se to chrastění ozejvá. musí udržovat otáčky kolem těch, kdy to tobě nejvíc chrastí.

     

    Dřevěnej stetoskop je tyčka, kterou koupíš v železářství jako "truhlářskou hmoždinku" - prodávají se průměry od 6mm do cca 12mm a v dýlce kolem 80cm, jeden konec sevřeš do pěsti a tu si položíš na ucho jako kornoutek - a druhej volnej konec opřeš o nějaký místo na motoru. Zvuk se přenese tyčkou a ty uslyšíš zřetelně místo, kde to cvaká nebo jinak chrastí = je to stará diagnostická metoda, kterou používali dědové dnešních "VAGovejch" automechaniků - a daleko častějc uspěli... Dnešní mecháni nemají ponětí co to je, už jsem je tak několikrát vyškolil ještě se šáde a pak s formanem - oni prostě věří elektronický diagnostice a nejsou schopní něco posoudit vlastním sluchem...

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Díky za návod. Dneska jsem s tím laboroval a chrastí to opravdu jen v zátěži. Na volnoběh to můžu točit jak chci a motor běží hladce. Chrastí to od 2. převodového stupně výše. Při mém stylu jízdy "začíná" další rychlostní stupeň vždy na cca 1800 ot./min, což mi nepřipadá jako výrazné podtáčení. Jinak auto kupováno jako ročák s nájezdem cca 20 000 km a závada se začala projevovat cca v 50 000 km s tím, že se to postupně zhoršuje. Auto bude ještě dva roky v záruce, ale abych potom neposlouchal, že jsem něco zanedbal a motor si musím koupit za své. S reklamováním mám u Škodovky své zkušenosti a korunu tomu dává servisní síť: "To je normální, pane, to dělají všechny." a pak se musí vyměnit půl auta. Jsem si na 90% jistý, že to souvisí s již popisovaným problémem chrastění po startu (úplně stejný zvuk), můj případ je možná vyšší level.

     

    Ještě jeden postřeh: dlouhou dobu jsem jezdil na MaxxMotion 100 a během jízdy bylo auto "dravější", nicméně volnoběh tomu dělal problémy - vibrace a hrubý chod. Na natural 95 občas zapomenu vypnout motor, jak o něm nevím.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdar borci, chcem sa podelit o dnesnu skusenost. Ano stalo 4 dni a dnes som ho nastartoval. Motor si uplne v pohodicke klepal ako stary vylagrovany kram. Nahravku som zacal robit 1,5 minuty po starte. Len co mam zaznam tak si 2 minuty klepe.  Skoro ma kleplo. Nahravku som uz poslal do servisu a zajtra tam na nich nabehnem. Zahriate auto ma uz normalny zvuk.

     

    Ja som uz vylieceny a je jedno aku generaciu motora  pusti koncern, jednoducho nevedia urobit normalny motor, stale dokola rozvody a pod.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    houmr -  tři stejné příspěvky ve třech tématech je poněkud přehnané, nemyslíš? Dva jsem smazal.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    OK, myslel som, ze upozornim majitelov Fabie a Octavie. Ked budem mat postoj servisu, dam vediet a hodim video. uz sa tesim na dalsi studeny ranny start co to bude zajtra uvidim :-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    V pondelok to ide do servisu, auto jsa javi akoby nic jazdne. Jedine ako na seba upozornuje motor je, ze klepe a studeny motor ak nabehne na zvyseny volbobeh s naslednym uberanim do normalu zakolisu otacky, co som si este vsimol zahriate volnobezne byvali cca 670ot. teraz ich nechava na 800.

    Sam prijimaci po vypocuti nahravky povedal, ze tam je zvuk co tam nema co robit, ale zatial netusia cim by to mohlo byt.

     

    Ved uvidime v pondelok tam nabieham..............................

     

     

    tu je zvuk motora :

     

    Edited by houmr

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    pava:

     

    Dakujem.

     

    Prestavovac som upodozrieval od zaciatku a to som uz hovoril aj technikovi, tak dufam, ze je to iba nim. Zajtra idem do servisu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak som tu opat. Auto je v servise a budu to riesit a su len dve moznosti.

     

    1.) Vymena nastavovaca + ventil a rozvody s kladkou.

     

    alebo

     

    2.) Bude novy motor.

     

    To uvidia az ked to rozoberu v akom je to stave a co urci vyrobca resp. zastupenie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    MoRFi:  presne tak, sice ten isty za ten isty, ale nevadi, nech je novy. Inak trochu aj zahriaty ma nezdravy zvuk, technika som na to upozornil a tiez uznal, zeby to  nemalo byt a je to trochu ine.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Predbezne mam info, ze auto by mohlo byt v pondelok hotove. Nakoniec to bolo uplne nieco ine. Prestavovac je v pohode skrutky drzia, nie su povolene a dokonca ani olej neprepusta. Zastupenie dalo typ servisu na vysokotlake palivove cerpadlo, vraj ono robilo to klepanie, no uvidime. Ked budem preberat auto som zvedavy, hlavne na ci zmyzlo aj zakolisanie otacok ked ubeha zvyseny volnobeh. Budem informovat.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám nové informace. Motor má v současné době cca 70 000 km a šlape bez problému. Nechci dělat ukvapené závěry, ale zatím to vypadá, že je motor velmi citlivý na množství oleje. Jak jsem psal, měním každých 15 000 km (Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40) a náplň vždy vystačila do výměny. Poslední dobou jsem začal více poskakovat po městě a zvedla se spotřeba oleje a tam byl zřejmě problém. V době, kdy to chrastilo, ukazovala měrka oleje polovinu stupnice, dolil jsem na max. a auto přestalo chrastit. Od té doby ani jednou nezarachtal hned po startu. Zatím tak.

    Edited by mandido

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak znova ma bude cakat navsteva servisu s autom. Motor na volnobeh ma vibracie, vidiet to na kryte vzduchoveho filtra ( staci nan polozit ruku a citit trhanie akoby nerovnomerneho chodu  + take kovove klepanie v pozadi ). Uz sa tesim na tu proceduru v servise. Koncern ma fakt zacina utvrdzovat v tom, ze jeho kvalita uz nie je ani mizerna. Motor ma 11tkm a to je tragedia.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    houmr: pročítal jsem si znova tvé příspěvky a možná tě budou zajímat mé postřehy. Já jsem řešil hlavně popisované chrastění v zátěži, to zmizelo. Jinak můj motor má na volnoběh také nepravidelný chod, jsou tam opakující se záchvěvy. Volnoběžné otáčky si to nastavuje podle okolní teploty, téměř vždy vystřelí nad tisíc ot./min. a začnou pomalu klesat, pokaždé se ustálí na jiné hodnotě. Pokud se rozjedu, než se otáčky srovnají, tak motor škube a špatně reaguje na "plyn". Občas má po nastartování zvuk jako vrtulník, stačí prošlápnout plynový pedál a srovná se, s tím souvisí i rachtání při volnoběhu a zařazeném neutrálu - asi nějaké "nedokonalosti" v převodovce a setrvačníku. Jinak palivové čerpadlo je hodně slyšitelné, takové "tupé" klepání. Já už jsem si na to zvykl, ten motor má pokaždé trochu jiný projev a dokonce i jízdní vlastnosti, hlavně v závisloti na okolní teplotě. To auto je prostě přetechnizovaný počítač.

    Edited by mandido

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    mandido mě by ale zajímalo jestli ti motor při studeném startu sekundu až dvě klepe, či nikoli. Je to slyšet při otevřených dveřích. Díky

    Edited by jooe1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jooe1: při studeném startu chvíli jakoby vynechává a "trhá" s celým autem, to celé se děje dokud se neustálí otáčky. Jak jsem psal, musím nechat otáčky padnout, jinak se nedá plynule ovládat. Občas, když pospíchám, tak to celkem zdržuje. Někdy to trvá celkem dlouho. Pokud myslíš rachtání hned po startu, tak to záhadně zmizelo, nevím.

    Edited by mandido

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Přišel čas na další výměnu oleje a jelikož jsem se rozhodl zahodit servisní knížku společně se zárukou, začal jsem se v tom vrtat na vlastní pěst. Auto už absolvovalo tři výměny oleje a při té čtvrté jsem našel na vaně původní, v továrně montovaný jednorázový šroub. Ten šroub má neztratitelnou podložku, po první výměně oleje má být nahrazen šroubem s jinou geometrií a vyměnitelnou hliníkovou podložkou. Původní šroub byl podle kontrolní barvy vyšroubován, tak snad výměna proběhla alespoň jednou. Když jsem auto plnil novým olejem, trochu jsem přelil a musel jsem upustit šroubem na vaně. Tady nastalo druhé překvapení - společně s čistou náplní vyteklo značné množství kalu, které hned kleslo na dno sběrné nádoby. Za provozu je auto tišší než bývalo a zvedla se krapet spotřeba, přitom kupuji stále stejný olej. Z toho plyne, že jsem zřejmě celou dobu jezdil na nějakou řídkou sudovou sra*ku + jsem zaplatil tři imaginární výpustné šrouby. Nějak jsem se rozepsal, tak to zkrátím. Pokud se Vám zdá TSI zvukově v nepořádku, zkuste nejdříve zjistit, jestli Vám mění olej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    mandido, moc jsi mě nepotěšil! Je možné zájmu objektivity tvrdit že olej pouze vysáli a pak tam šroub i mohl zůstat. Tomu by mohl nasvědčovat i ten bordel. Já tomu vysávání starýho oleje moc nevěřím. Nevysaje se všechno tak jako když to vyteče - asi. Má s tím někdo zkušenost? Servisáci.

    Celej život jsem se "válel" pod autama protože jsem měl vždycky starší a dělal jsem si pokud možno co nejvíc sám. Když mě to přestalo bavit koupil jsem nový abych se už nemusel pod ním válet. Jak ale vidím budu alespoň trochu muset. Totiž když jsem byl měnit olej po 15 tis.km za šroub jsem neplatil za ten jsem platil až při výměně na 30tis  v jiném autorizáku. Takže nyní po skoro 10 tis opět "lehnu" a vyměním si olej. Čeho jsem se to dožil  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×