Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Razy1993

Pneu 165 R13 82T

    Doporučené příspěvky

    Ahojte, chtěl jsem se zeptat, že jestli se dají dát pneumatiky 165 r14. Disky jsou ze staré 100 a pasují i na 120. Tak ale nevím jestli je tam můžu dát byl by to rozměr 165/70 r14 81t.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Podívej se do techničáku, co tam máš uvedeno. Pojem š120 je dost široký. Ouži měly 14", eMka 13". To pak těžko radit, když to nerozlišuješ

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Šáde měla stejnou rozteč kolovejch šroubů - 4 x 98mm jak na 14", tak na pozdějších 13" diskách. Tu rozteč samou měl i favorit až do MR ´91 včetně - pak pod vlastnictvím koncernu VW přešel počínaje MR ´92 na 4 x 100. Tuhle rozteč pak používala už jen felicie - počínaje oktávkou a fábulí se používají 5-šroubový náboje kol (s výjimkou Citiga, který vzhledem k velikosti a váze má už zase jenom 4-dírový kola...).

     

    Musíš upřesnit, jakou šáde máš, z jakýho ročníku výroby a z toho vyplývající nápravy, který používáš. Vzhledem k množství úprav u šádyn není jasný, jakou variantu používáš. Základní rozdíl je v šířce auta - novější mají o 3,5cm na každou stranu širší nápravy (delší poloosy vzadu, delší nápravnice vepředu). Přitom byla povolená i kombinace starších náprav se širokou novější kastlí, ale musely na to jít 14" kola...

    Editováno na Ekkar_z_Bastlírny

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Neměla šáde náhodou rozteč 4x130? Až pak Favorit 4x98 a následně 4x100.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jasně, napsal blbost. Š1000 až Rapid 136 měly rozteč 4x130. A měly matice, nikoliv šrouby.

    Rozvor mělaouža 1280/1250, v roce 1979 změněn na 1300/1270. EMko má 1390/1350

    Editováno na MATTESS136

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Šáde měla stejnou rozteč kolovejch šroubů - 4 x 98mm jak na 14", tak na pozdějších 13" diskách. Tu rozteč samou měl i favorit až do MR ´91 včetně - pak pod vlastnictvím koncernu VW přešel počínaje MR ´92 na 4 x 100. Tuhle rozteč pak používala už jen felicie - počínaje oktávkou a fábulí se používají 5-šroubový náboje kol (s výjimkou Citiga, který vzhledem k velikosti a váze má už zase jenom 4-dírový kola...).

     

    Musíš upřesnit, jakou šáde máš, z jakýho ročníku výroby a z toho vyplývající nápravy, který používáš. Vzhledem k množství úprav u šádyn není jasný, jakou variantu používáš. Základní rozdíl je v šířce auta - novější mají o 3,5cm na každou stranu širší nápravy (delší poloosy vzadu, delší nápravnice vepředu). Přitom byla povolená i kombinace starších náprav se širokou novější kastlí, ale musely na to jít 14" kola...

    Tady chce být někdo chytrý a houby o tom ví. Nevím co tu pleteš rozteč šroubu disků, když se ptá na rozměr gumy.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    My starší víme, že se kdysi zapisovaly do papírových OTP disky 13" na š1000-120, později byla tuším záměna hromadně schválena asi i bez zápisu, jak to teď uznávají odborníci na stk nevím ale jak to nevidí v TP bude remcat, 14" byly 155/80, 13" 165/80 a s příchodem fava i 165/70, nápravy z užovky byly bēžně na kastlích typu M a to i s 13" koly, to vím zcela přesně protože jsme dělali nejednu výměnu kastle po totálce. Pozn. poslední typy užovek měly 13" kola z výroby, to pro upřesnění.

    Editováno na ben06

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já jsem se právě ještě za komárů setkal s tím, že na šáde libovolnýho subtypu před "emkem" musely bejt 14" kola, jak byly 13", musely mít dopsanej TP i OTP. A na "emku" opačně už 14" dát nešly, pokud to nebyla náhrada kastle po totálce - tam ale mohly jít jen na starší provedení náprav s užším rozchodem. Proto celou dobu tvrdím, že je potřeba vědět, co má to konkrétní auto zapsaný v TP i OTP.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    sám jsem dělal "přestavbu" ze š100 pouze papíry na š105M dovoz z NL a zůstalo to na 13" které se dopsaly do TP a kdybych to nechtěl zůstaly by tam 14 ale stejně to bylo jedno, na M 14" mohly být, chce to jen dohledat to hromadné schválení. U náprav byla jen podmínka, že obě musí být typu M nebo užovka, a to si asi pleteš ty, na užovku nešla dát ofic náprava z M ale to stejně nikdy nikdo neřešil běžně se stavěly užovky na nápravy M+13"kola.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jezdil jsem užovku přestavěnou komplet na "emku" jen tím, že se přepsaly čísla kastle a motoru a taky to nikoho nezajímalo, že to typově nesedí - do velkýho TP se napsala "Výměna motoru" a "Výměna karosérie", přehodily se tabulky SPZ a bylo to - TENKRÁT. Ta "emka" byla dovezená ze Švýcarska, měla nabořený dveře, ty se vyměnily, přelakovaly a bylo to. Nikdo nic víc neřešil - na tehdejším Dopravním Inspektorátě VB.

    Jenže!

    Sice už to auto je pár let ve šrotu, ale poslední majitel s ním měl na dvou posledních STK docela honičku projít právě kvůli evidenčním nesrovnalostem, protože i když už měl motor dávno vyjmutej z evidence, tak kastle neměla původní tvar VINka a to šlo "komisařům" na STK dost těžce pod fousy... Prostě byly s tím akorát problémy...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To jsme od rozměru pneu daleko,

    já měl TP stará knížka tak bylo vše snadno doloženo, šlo o povolenou hromadnou přestavbu, spz mě vyměnili, navíc v TP byl tažné tak se lehce domontovalo ale dovoz z NL nemēl v.č. motoru v orig. NL TP pouze vin TMBxxxxxxxxxxx č.motoru jsem do CZ TP nějak dostal ale špatně mi ho zapsali na DI a já na to přišel po pár letech, nakonec ješte před rušením DI mi to opravili po drobných tahanicích...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jak jsem už psal, směrodatný je údaj v TP. Cokoliv jiného = vyhazov z STK. Oni tak nějak ví, že tam byly 165ky (eMka). Pak tam přijedu s Rapidem na 185kách a už by chtěli dělat problemy. Ale to je brzy přejde, když je odkážu na příslušnou stránku TP :kol-28:

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahoj a chtěl jsem se taky ještě zeptat? Jaké pneumatiky by byli dobré disky mám jak na auto tak i na vozík i na karavan? Nevím jestli bych mohl koupit ty protektorované a nebo normální co by bylo lepší a taky výborné jestli koupit ty Vraníky a nebo normální. Tak potřeboval bych poradit děkuji.

     

    http://www.pneuok.cz/m7%7Cmt291%7Cmo117386/pneu-vranik-155-80-r-14-or6-79q/

    http://www.pneuvranik.cz/x1236-w__1/protektor-165%2F80r13-82q-or-34-vranik

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    V každém odkazu je jiný rozměr a nejsou náhodou oba protektory?, protektoru přes všechny pověry a mýty bych se nebál, první jsou vzor OR6 kdysi se jezdily po celý rok, v druhém máš OR34 dobrý vzorek měl jsem je na š105,120 léta jak origo tak protektor a jezdím ho dodnes na vleku, dal bych jim přednost.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No právě nevím ty or6 bych měl na karavan ale uvažuju, že bych tam dal ty 13 místo těch 14. A právě nevím jestli bych udělal dobře, že bych to dal jak na auto tak i na vozík a karavan. Líbí se mi ten vzorek, že vyníkající ale přes všechny ty mýty o protektorech tak nevím. Tak jak říkáš Bene, že s tím neudělám více škody než užitku? Ale jinak díky za radu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Kurva, to vypadá že Wraníci komplet vybrakovali výprodej starejch vulkanizačních forem z Otrokovický Barumky - nebo že by z "pekárny na tmu ztuženou sazema" z bejvalejch "Gumární 1.mája Púchov (Bačov Kokot)" ???

    Ty OR6 bych už nebral, pokud by se nejednalo o dobovej vzhled na Š1000 nebo š100/110, i když na jejich pozdější variantě OR36 se jezdilo ještě se šádynama, prostě tyhle "esíčka" nejsou zrovna nic extra, ve vyšších rychlostech neodvádějí vodu tak dobře jako modernější vzorky a hrozí u nich aquaplaning dřív než na moderních dezénech s šípovým uspořádáním drážek.

     

    Vzorek OR34 byl adhezně mnohem lepší, ale nedokážu odhadnout, jakou směs na něj Wraníci používají a jak se tím pádem bude chovat z pohledu životnosti - ten už se používal na "emkách", ale pokud se podařilo koupit jen gumy z Bačovho Kokota, byla jejich výdrž horší než mizerná - občas se na nich podařilo ujet i míň, než POUHEJCH 5 000km ...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Takže co? Koupit ty vraníky ten vzorek or34 nebo ne, chtěl jasnou odpovědˇ děkuji. Koupil bych je jak na auto tak i na vozík popřípadě karavan. Děkuji

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud máš šáde ročník ´84 a mladší ("emkovou"), nebo máš starší, ale na "model M" přestavěnou, což obojí znamená "vytažený" blatníky a delší nápravnice jak vepředu, tak vzadu = auto má větší rozchod, dej na ni ty 13" - bude líp sedět, protože na "čtrnáctkách" je povolená šířka profilu jen 155mm, zatímco na "třináctkách" je to 165mm - a ten pouhej cenťák je fest cejtit... A vzorek samozřejmě OR34. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jestli máš v TP u všech vozidel možnost použít 13" dej v rámci unifikace jeden vzorek OR34, dobře je ty gumy vraník vzkřísil, já mám na vleku v tp 14" ty dávám jen na stk abych je pošetřil, jinak je to na 13" OR34 ty mám další 2 páry jako uloženky.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Na autě mám napsané jak 13 tak i 14 a to jak vozíku tak i na karavanu. A teda ty gumy vraníky neudělám chybu, že když je dám jak na auto, tak na vozík i karavan? Jen ať někde nepojedu délší trasu a pak nejsou zbytečné problémy. Jinak díky.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To je ideální stav. Když budou správně nahuštěny nebude problém, na vleku jsem krátkodobě několikrát odtáhl pár metráků navíc. Navíc můžeš kola zaměňovat.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vraníky jezdí lidi i na mnohem dražších autech než je šáde - a jsou spokojený. Určitě to nejsou gumy na trvalý lítání maximálníma rychlostma po dálnici, ale při běžným provozu jsou dostačující. Vtip u nich je v tom, že to sice jsou protektory, ale dělaný na (zatím) poměrně pečlivě vybíranejch karkasech (kostrách získanejch z vykoupenejch ojetejch pneu), který Vraník vykupuje od pneuservisů - a přitom nevezmou každou ojetou gumu, vybírají si hlavně značkový a vyřazujou všecky i jen s podezřením na nějaký poškození kostry. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Takže myslíš, že kdybych je koupil jak na karavan tak i na vozík tak neudělám chybu. Sice nevím jestli bych udělal dobře. Co myslíte?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Podívej se, ptáš pořád dokola, pořebuješ X stejných kol tak kup od jednoho výrobce stejný rozměr, vzorek. V tvém případě je OR34 dobrá volba.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Takže ty vraníky kdybych je koupil  jak na auto i na karavan tak se nic nestane?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×