Přejít na obsah

Kompresor klimatizace


tomcat007

Doporučené příspěvky

Zdar chlapy mam OII 2005 1.6 i elegance s climatronicem ( 73 000 km najeto ), a když se mi ohřeje motor tak se při volnoběhu z pod kapoty vyluzuje skřípot...sem si skoro jistej, že to dělá kompresor klimy...a to proto, že: když vypnu klimu/topení do pozice OFF tak skřípot ztichne a větráky to dělat nemužou protože když jen lehce přidam na otáčkách motoru tak skřípot taky ustane...vrže jak v zimě tak v létě tedy jak při běžící klimě tak při topení ...nevíte co v něm vrže nebo jestli by to mohl být řemenec ale to se mi nezdá pač to dělá jak sem již psal až když se motor ohřeje - tzn cca po 10 až 15 km jízdy...za rady a vlastní zkušenosti vám předem díky...Tom (P.S. na závadu to sice není ale leze to na nervy...v autě to neslyšíte ale mimo je to na ránu a nepříjemný)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Zdar chlapy mam OII 2005 1.6 i elegance s climatronicem ( 73 000 km najeto ), a když se mi ohřeje motor tak se při volnoběhu z pod kapoty vyluzuje skřípot...sem si skoro jistej, že to dělá kompresor klimy...a to proto, že: když vypnu klimu/topení do pozice OFF tak skřípot ztichne a větráky to dělat nemužou protože když jen lehce přidam na otáčkách motoru tak skřípot taky ustane...vrže jak v zimě tak v létě tedy jak při běžící klimě tak při topení ...nevíte co v něm vrže nebo jestli by to mohl být řemenec ale to se mi nezdá pač to dělá jak sem již psal až když se motor ohřeje - tzn cca po 10 až 15 km jízdy...za rady a vlastní zkušenosti vám předem díky...Tom (P.S. na závadu to sice není ale leze to na nervy...v autě to neslyšíte ale mimo je to na ránu a nepříjemný)

Zdravim ...já mám podobný problém. Mě to teda dělá na volnoběh při studeným motoru, když se rozjedu, tak už to nedělá. Je to takovej zvláštní plechovej zvuk, jako by tam něco klepalo, ale prolezl jsem všechno a na nic jsem nepřišel. Nemůžu s tím ani do servisu, protože to dělá jenom při studeným startu a potom už ne.

Napiš jakej máš zvuk ty??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim ...já mám podobný problém. Mě to teda dělá na volnoběh při studeným motoru, když se rozjedu, tak už to nedělá. Je to takovej zvláštní plechovej zvuk, jako by tam něco klepalo, ale prolezl jsem všechno a na nic jsem nepřišel. Nemůžu s tím ani do servisu, protože to dělá jenom při studeným startu a potom už ne.

Napiš jakej máš zvuk ty??

Přesně tak mi to dělá taky 1.6 MPi , s climou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Zdravim vsetkych,

v Octavii po 4 rokoch a 90 000 km odysiel kompresor klimatizacie. Novy original stoji 20000 CZK. Neviet mi poradit, ci niekto robi repasy kompresorov a ci to vobec ma zmysel? Je lepsie investovat do noveho, alebo zhanat z vraku?

Vdaka.

Marian.

Ako sa Ti tá porucha prejavila? V mojom prípade OII, 2.0TDI, 103KW, 91 tk pri dravejšej jazde, vyšší výkon napr. pri jazde po diaľnici alebo ak ho viac preženiem a pri zapnutej klíme AUTO počujem taký klepot alebo štekanie v oblasti motora. Vypnem klímu a po chvíli to prestane. Pri kľudnej jazde to nepočuť. Skúšal som nechať bežať dlhší čas na voľnobeh, klíma naplno a vôbec sa to neprejavilo. Po väčšom zaťažení opäť to štekanie. Kamarát mi hovoril, že by to mohlo byť nedostatkom oleja v chladiacej kvapaline. Zdvihnem kapotu, počúvam kompresor ale zvuk sa mi zdá, ako keby išiel zo zadnej spodnej časti motoru.

Ďakujem za odpoveď, prípadne aj iných, ktorý sa možno stretli s týmto problémom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tento tyden mi take odesel kompresor (130tis., 4 roky). Udajne se to u OII stava, coz je divne kdyz u koncernu se to nedeje.

Nekdo tvrdi, ze staci vymenit kompresor, jiny rikaji kompresor, chladic a exp. ventil zduvodu mozneho zaneseni bordelem ze stareho kompresoru.

Ma nekdo zkusenost?

Editováno: , autor: wackey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 9 měsíců později...

Dobrý večer,chtěl bych se zeptat,vyměnil jsem v Octavii II 2.0 FSi kompresor a po týdnu opět přestala klima chladit,je možné že mi dali kompresor z tdi a v benzínu prostě nefunguje? Vag nehlásí žádou chybu a chladivo je na gram stejné. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, stala se mi podobná věc (ještě na OI). Řešil jsem to tak, že se mi podařilo najít člověka co má firmu na servis chlazení a udělali mi 5600,- kompletní generálku kompresoru včetně demontáže, montáže a napuštění chladivem. Toť moje zkušenost, takže kdyžtak pro inspiraci.

Editováno: , autor: špája
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

před půl rokem jsem koupil bazarovou OII (2005), po nějaké době jsem zjistil že nejde klima. Chladící okruh byl úplně prázdný, po jeho doplnění jsme zjistili, že klima neběží. Zjistili jsme zadřený kompresor a také to že je na okruhu únik. Kompresor už jsme vyměnili a našli i únik. Teď mám ale obavu, že pokud budu s autem jezdit do doby než vyřeším opravu uniku, že by se mohl komresor znova zadřít. Někde jsem četl, že tyhle stáloběžné kompresory musí být pořád naplněné, že i když se klima nepoužívá, tak že kompresor stále běží.

Nemáte s tímto někdo zkušenost. Docela se bojím, že než únik vyřeším, zase chladivo uteče a kompresor se zadře. Může k zadření dojít?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je toho mnoho co budeš muset udělat každopádně pokud to bylo zadrbaný tak počítej s tím že další kompresor dlouho nevydrží pokud neuděláš důkladný vyčištění celýho systému od kovovejch šponek který budou všude.Načež pokud to bylo dlouho bez média bude systém zavlhlej a bude v háji vysoušeč.Pak bude důležitý mít celej systém dokonale těsnej doporučuju navštívit odborníka aby systém prověřil a do systému přidal i barvivo na zjištění úniků.Je to docela drahá sranda tak aby až ji zprovozníš tak aby taky vydržela.Dál u tvýho ročníku bude asi problém úniku média v oblasti chladiče média z bílé zátky na chladiči.Důležitý je taky aby ten kdo to bude dělat dal správný množství oleje do média.A hlavně potom bude záruka na opravu pro případný pozdější reklamace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přesně tak jak říká "acek" únik je kolem bílé zátky u chladiče (ta pod kterou je vysoušeč). Teď by mě zajímalo jak je možné to opravit. Někde tu na fóru jsem četl, že se musí vyměnit celý chladič, někdo jiný zase říkal, že přetěsnění je možné a i samotný vysoušeč jsem vyděl prodávat jako samotný díl (cena kolem 500Kč). Je tedy možné vyměnit případně jenom vysoušeč, který by mohl propouštět?

Jen pro úplnost únik jsme zjistili detektorem a pěnou. Co se týče barviva, tak to jsme do okruhu také přidali, ale technik říkal, že pokud je ta zátka hodně zapuštěná do hloubky, je možné že chladivo to barvivo nevytlačí nahoru a proto není vidět.

Jestli byl ten kompresor zadřenej nemohu říct s naprostou jistotou, ale vím že byl ustřižený (jsou tam na řemenici takové packy, které se ustřihnou, pokud se kompresor nějak kousne, takže se řemenice pořád točí a nespálí se řemen).

Děkuji za případné rady s opravou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že jeden typ jde vymontovat a jeden ikdyž má zátku na imbus tak nejde a zátku zničíš.Je to právě u těch starších ročníků a tam se musí buď koupit ten samej chladič co tam zrovna máš nebo koupit ten s tou vyndavací.Bohužel.A pokud ji budeš chtít zkusit demontovat tak si nejprv nech odsát náplň klimy ať si to ještě neprodražíš o další kačky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za pomoc.

Můj servisák mi říkal, že by se ta zátka dala možná vymontovat a pokud by se zničila, nahradila by se nějakou náhradou (třeba by se nechala vytočit z mosazi). Tak uvidím, asi s tím zkusím nějak polaborovat, protože koneckonců nový chladič mohu koupit vždy, ale to si nechám jako poslední variantu.
:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • Pawouk odbral (a) toto téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...