Přejít na obsah

Kompresor klimatizace


tomcat007

Doporučené příspěvky

Zatka je klasika, taky mi to tama utikalo. Vymena chladice spolecne s odlucovacem vlhkosti to vyresila. Urcite bych nejdriv zkusil vymenu chladiciho media.

 

Jinak Octavia II uz v kompresoru spojku nema, kompresor bezi porad, jen se reguluje vykon.

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj. Prosím o radu. Před měsícem jsem koupil Octavii 2 rs tdi 2012. Po 14 dnech odešel klimakompresor(je v háji na té remenici, vypadá utrzena od středu.) V dokladech od auta je napsaná výměna kompresoru před 8mesici. Tak mě teď dal mechanik novej kompresor (už 3 na autě) a ten po dvou dnech opět nejde.. Tvrdí že špony to nemohly způsobit protože je při doplňování média vysaje přístroj na doplňování.. Že závada bude nejspíš v nějaké napínací kladce řemenu. Co si o tom myslíte? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 7/24/2017 at 4:52 PM, Kuba86 said:

Ahoj. Prosím o radu. Před měsícem jsem koupil Octavii 2 rs tdi 2012. Po 14 dnech odešel klimakompresor(je v háji na té remenici, vypadá utrzena od středu.) V dokladech od auta je napsaná výměna kompresoru před 8mesici. Tak mě teď dal mechanik novej kompresor (už 3 na autě) a ten po dvou dnech opět nejde.. Tvrdí že špony to nemohly způsobit protože je při doplňování média vysaje přístroj na doplňování.. Že závada bude nejspíš v nějaké napínací kladce řemenu. Co si o tom myslíte? 

 

Nevím jestli se úplně špony vysají pouze při výměně média, to bych asi kecal.. Každopádně milimetrová špona, byť z hliníku, ten kompresor dokáže zničit. Pokud je opravdu zadřený, nedá se protočit, tak tam lítá nějaký nepořádek do kompresoru s nějvětší pravděpodobností. Ale pokud není zařený,tak je tam potřeba se podívat jestli má řemenici s elektromagnetickou spojkou nebo jestli má stálí pohon. Ikdyž do O2 se tuším dávali se stálím záběrem. Tam se občas stávalo u silných aut, hlavně u TDI, že při zapnutý klimatizaci a prudké akceleraci se prostě utrhne tzv. damper, což je vlastně spojka od hřídele z kompresoru, která přenáší krout. moment na řemenici. Ten je konstruován tak, aby při zaseknutí kompíku se přetrhl a točila se řemenice jen na ložisku, aby se nepoškodilo auto, ale i naopak...Tzn. že pokud je velký kroutící moment od řemenu, tak může překročit tu mez na jakou je ten damper dimenzován a trhá se...  Jaký je výrobce kompresoru? Co se týče napínací kladky, nevim co by s tim mohlo mít společné, kompresor je uchycen na dvou bodech, kroutit by se neměl, aby se nějak vyosoval napnutím řemenu..

 

BTW. dávaji tam správný typ oleje a vůbec olej do toho kompresoru? :-D 

Editováno: , autor: VasekRS07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, na 90% je tam teď Hella. Ten co jsme vydali z auta se normálně točil když se vezme za tu jeho osu ale ta je odtržená od řemenice (jak říkáš ta pojistka při zadření) Motor je tdi v RS tak nevím jestli je chyba v tomto.. Každopádně mám DSG a je pravda že tam se ten motor vytáčí hodně..  Třeba je opravdu pouze vadný kus ale přijde mě to zvláštní.. Po dvou dnech aby odešel.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9 minutes ago, Kuba86 said:

Ahoj, na 90% je tam teď Hella. Ten co jsme vydali z auta se normálně točil když se vezme za tu jeho osu ale ta je odtržená od řemenice (jak říkáš ta pojistka při zadření) Motor je tdi v RS tak nevím jestli je chyba v tomto.. Každopádně mám DSG a je pravda že tam se ten motor vytáčí hodně..  Třeba je opravdu pouze vadný kus ale přijde mě to zvláštní.. Po dvou dnech aby odešel.. 

Pokud by se zadrel, tak snim neotocis, musis jit lehce, tusim 1,5 Nm max by se mela tocit hridelka... Zkusil bych Sanden nebo Valeo kompik, byť starsi treba.. Podle me tam neni duvod, pokud se fakt nepridira aby se nicil takhle... Uprimne nevim jestli tam zrovna Hella kompresory dodavala, jestli to neni treba na jinej typ, je rozdil mezi naftou a benzinem taky...nebo nejaky to tak maji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

HELLa kompresor ani zadarmo od kedy sú made in china!!! Mne behom roka odišli dve peklá. Ešte sa strhnuté tisíc-hrany riešia niečim kaleným, lebo vraj vnútra piestiky majú obstojné, ale kvoli pár € riešiť následný servis a ďalšie náklady a čas isto nedáva zmysel. Prvovýroba je tuším Sanden cca 280€, potom je Valeo cca 240€ teraz ho mám a potom HELLa 230€. Jedna pekelnica vydržala 10 mesiacov potom hádzala kovové piliny v motorovom priestore a druhá 2 týždne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk odbral (a) toto téma

Ahoj pánové,

při jízdě jsem slyšel hluk z prostoru klima kompresoru. Po nějaké chvíli přestal, ale zároveň mi přestala fungovat klima.

Když jsem pak měnil olej tak zpod krytu motoru mi vypadlo něco, co vypadá jako přítlačná deska spojky kompresoru ( viz foto).

Mám Octavii 2.0 TDI 103 kW, DSG. r.v.: 2008 - před FL.

Vím že tyto Octavie spojky nemají - ale i přesto se zeptám. Je možnost i jiné opravy než komplet celého kompresoru? Všude mi bylo navíc řečeno ( jak autorizovaný servis tak klasický ) že bude potřeba vyměnit kompletní okruh.

Děkuji moc za informace,

 

35082741_242351109859954_659334972368224256_n.jpg

35197039_242351223193276_5326276200325185536_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
Je tu nějaký odborník na klimu? Po doplnění nějak málo chladí, dostanu se lehce pod 10 st. Dřív běžně k 5 st. Na kolik se dostanete st? Přidávám pár hodnot. A pravá strana má o dva st méně.Když je za výparníkem 1.7 °C proč to fouká tak málo ochlazené? To nejsou vedra.

IDE00198-ENG100282 Tlak chladicího média-MUX Kaeltemitteldruck 9.8 bar

IDE00976 Teplota v přívodu vzduchu vpředu vlevo 10.7 °C

IDE00977 Teplota v přívodu vzduchu vpředu vpravo 8.0 °C

IDE00982-ENG103939 Teplota za výparníkem-MUX Temperatur nach Verdampfer 1.7 °C

IDE00983 Vnitřní teplota 29.7 °C
 
Ještě to hlásí tuto závadu a po vymazání je tam ihned znovu.

Pondělí,20,Duben,2020,15:53:56:56857
VCDS -- Windows VAG/VAS Emulator Běží na Windows 10 x64
VCDS verze: SVO 18.2.1.0
Verze dat: 20180621 DS287.0
www.vag-com.cz

Číslo dílny: 123 10558 012345

Kilometry:    Číslo zakázky:: 14


                Addresa 08: Klima/topení       Labely: SVO\5K0-907-044.clb
Objednací číslo řídící jednoky: 3AA 907 044 BS    HW: 3AA 907 044 BS
           Systém a/nebo verze: Climatronic   H05 0607
                      Kódování: 001010C002
                   Číslo dílny: WSC 10558 123 12345
              ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010 (VW36)
                       ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
                      VCID: 020DB2F88DD1085437-8056
1 nalezena chyba:

13701440 - Omezení funkce kvuli chybející odezve 
          U1111 00 [009] - -
          [Rozšířené detaily UDS závad jsou podporovány pouze současnou generací interfejsů (HEX-V2 a HEX-NET)]
          Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 6
                    Frekvence závad: 13

Editováno: , autor: Pavel 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj, mám oct II, 1,6 MPI, tušíte někdo prosím jak technicky funguje kompresor klima montovaný do této verze oct? jak jsem zjistil, tyto kompresory už nemají elmg spojku na řemenici, která se 12V povelem zapla / vypla a bylo jasné kdy kompresor jde a kdy ne. Nyní jak se dočítám jsou  rotory kompresorů stále točící a klima se uvádí do provozu otevřením nějakého ventilu umístěným v těle kompresoru. Tak mě napadá zda se točící kompresor zbytečně neopotřebovává a zda ho nelikviduju když přes chladné počasí a v rámci úspory paliva klima manuálně natvrdo vypínám (režim EKO), díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, manželce jsme loni v létě pořídili Octavii II 1.6MPI tour, klimatizace byla prázdná tak jsem ji nechal doplnit (je možné že byla prázdná delší dobu).

Letošní sezónu jsme spozorovali, že klimatizace po spuštění dost "bzučí" dle mechanika kompresor odchází takže jedině vyměnit za nový 10-15tis (četl jsem že je to poměrně častá bolest tohoto modelu, ale myslím si, že kompresor je původní cca 205tis km) každopádně mimo ten zvuk funguje klima bezproblémově, je mi tak trochu líto dávat takové peníze za komponent, když to auto stálo pár švestek.

Samozřejmě, že chci aby auto bylo v provozu, ale přemýšlím zda je velký nesmysl zkusit sehnat nějaký jetý kompresor s nějakou historii, chápu že je to risk, ale nezkoušel jste to někdo nebo všichni kupujete nové ? 

 

Díky za odpověď :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...