los pakos Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Pánové, řeším problém ohledně mojí ruční brzdy, všimnul jsem si, že pokud stojím v kopci, musím ruční brzdu zabrzdit až na 8 zubů (ne nespletl jsem se) abych zabrzdil a auto mi neujíždělo. Ve středu s tím jedu do servisu, protože mi přijde úchylné tahat ruční brzdu až ke stropu abych zabrzdil. Nesetkal se s tím taky někdo? Najeto cca 13 tisíc takže vytahané lanko nebude a předpokládám, že auto má samostav (nebo ne?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubikSK Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 kotúče alebo bubny? V CZ sú def. bubny, u bubnov samostav síce je, ale len na prevádzkovú brzdu, ručnú je potrebné z času na čas nastaviť skrutkou na páke ručnej brzdy, tak to bolo na FI, FII a nepredpokladám že na FIII to bude iné...... U kotúčov by to malo byť podobné, samostav prevádzkovej brzdy prirodzene zabezpečí O krúžok a parkovacia brzda bude mať väčší mŕtvy chod, u kotúčov ale dochádza vzhľadom k ich menšej ploche, vyššiemu brzdnému účinku a nižšieho krytia k vyššiemu absolútnemu opotrebovaniu, relatívne by malo byť približne rovnaké vzhľadom na podstatne vyššiu hrúbku platničiek. Po cca 10t km som už vyššiu polohu pozoroval vždy aj na bubnoch, samozrejme závisí na druhu prevádzky, po diaľnici na 100km zabrzdíš rádovo menej krát ako na 10km v meste.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
standavfr Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 libikuSK,žiješ v omylu.U bubnů samostav samozřejmě ovlivňuje i krok rb,opírá se o rozpěrku,do které se opírá páka rb na úběžné čelisti.To co píšeš o kotoučích platí pro přední brzdy.U zadních je ráčnový mechanizmus,který při zatažení rb pootočí šroubem s velkým stoupáním,který je našroubován do pístku a udržuje po povolení pístek a vzdálenost destiček.Proto se musí zadními pístky otáčet při jejich zatlačování.Lospakos,s největší pravděpodobností se zasekl samostav nebo na něm praskla pružinka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubikSK Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Je to možné, tiež som pri FI žil v tom že samostav funguje na 100% aj pre ručnú brzdu, pokiaľ sa však pri servisnej prehliadke nenastavila páka ručnej brzdy, časom sa menila poloha pri max. brzdového účinku smerom nahor. Je teda možné, že vymedzovanie cez pákový mechanizmus nie je na 100%, "vyťahovanie" lán nie je pravdepodobné. Skrátka vždy mi pri prehliadke nastavovali aj ručnú brzdu, pri druhej som to zakázal a za tie dva roky to šlo o 2 zuby nahor. Budem rád keď mi to vysvetlíš prečo je to tak, skúsenosť mám z praxe, zo 4 Fabií, ak to nenastavíš cca 50t km, tak sa páka ručnej brzdy v zabrzdenej polohe nachádza v polohe pripomínajúcej mínomet (skúsenosť zo služobnej po záruke).. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
los pakos Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 Mám bubny, stejně jako na mých ostatních autech, která jsem měl a vždy mi stačily maximálně 3-4 zuby a to už byl fakt kopec. Jinač samostav bych měl mít i pro ruční brzdu (alespoň tak mě to každý učil), pokud ovšem škodovka nešetřila všude. Uvidíme jak se vyjádří v servise, ale po telefonátu se servisem uznali, že někde chyba bude. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
standavfr Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Prostě a jednoduše ten samostav nefunguje stoprocentně,je lepší co 50000 sundat buben,brzdy vyčistit s samostav nastavit tak,aby šel buben lehce nasadit.Uvidíš,že potom půjde rb normálně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
los pakos Posted July 1, 2015 Author Share Posted July 1, 2015 Tak pánové, dnes jsem navštívil servis a beze slov uznali, že něco je špatně. Lanko dotáhli a teď mi stačí 2 zuby a auto se ani nehne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
standavfr Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Kdyby to byli profíci tak se do těch brzd podívají.Takhle se bude situace za nějaký čas opakovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Pokud by byla správně nastavená délka brzdových lan a špatné samostavy, tak by se vůle vymezila brzovými lany. A protože to tak nebylo, znamená to, že samostavy jsou OK. Ověříš to jednoduše - šlápneš na brzdový pedál a pak zatáhneš ručku a ta zabrzdí např. na 4 zubu. Když je to bez sešlápnutí pedálu stejné, je problém v bzdových lanech. A naopak Zatáhneš ruční brzdu a pak šlápneš na brzdový pedál. Když bude krok brzdového pedálu výrazně kratší než při sešlápnutí pedálu bez ruční brzdy, jsou špatné samostavy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.