Přejít na obsah

Prehriate favoritu + nezapne ventilator chladiča


Nederland727

Doporučené příspěvky

Zdravím páni mám doma Favorit,rob výroby 89...mám taký jeden problém....po vození sa po dvore,max prejdených možno 500 m sa mi voda zohraje...troška mu ešte popridávam keď je na pólke a dostanem sa až na ten bod keď voda vrie....bohužial ventilátor nezapne...chladič je teplý,voda cirkuluje v celom obehu,rúrka čo ide z termostatu je horúca a aj dolná je horúca....mám také podozrenie že termospínač je v háji...máte iné skúsenosti stým ? prídapadne nemal niekto už tento problém a neriešil ho ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě, pokud se motor začne hřát nějak extra rychle, určitě tam nějaký podezření na těsnění pod hlavou nebo prasklou hlavu bude.

Diagnostika je poměrně jednoduchá - v expanzce chlazení se buď objevuje na hladině chladicí kapaliny vrstva mastný černý špíny (olej se tlačí do chlazení), nebo obráceně na víčku  nalívání oleje najdeš "šlehačku" = špinavě hnědavou pěnu = emulzi z oleje a chladicí kapaliny proteklý do vany. Když chlazení teče víc, je poznat i na měrce oleje zvednutí hladiny - odpovídajícím způsobem pak taky rychle ubejvá kapalina z chlazení.

 

Pro ilustraci, jak asi rychle se favorit ohřeje na normální teplotu - bydlím na kopečku, odkud to na hlavní mám asi 0,5km silnice. I v nejhorší zimě při parkování u chodníku bylo už na tom výjezdu na hlavní zřetelně citelný, že z topení jde vzduch teplejší než byl v kabině = motor běžel zhruba 2 minuty, rafika teploměru se sotva odlepila z dorazu. Po 2 kilometrech už topení regulérně hřálo a po 4 km jízdy byla rafika v zeleným políčku = teplota motoru byla kolem 80°C.

Na autě byla normální maska z ročníku ´92-´94 bez dečky i bez nějakýho kartónu zastrčenýho před chladič (taková ta s jednou úzkou trychtýřovitě zaoblenou dírou přímo uprostřed), motor blok 781.135B, písty, klika i ojnice ale z motoru 781.136 (písty bez zahloubení = vyšší komprese), termostat na 98°C, svíčky Brisk NC-15Y s mědiniklovou střední elektrodou a "modrý" kabely Tesla, jednobod Bosch vstřikování, celkově "poladěnej" citelně vysoko nad původní hranici 50kW (autor úpravy tvrdil 57kW - nebylo proč mu nevěřit, auto jelo jak z praku).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...