Přejít na obsah

DSG chrastění a škubání


iphonik4

Doporučené příspěvky

Zdravím :)

Tak bohužel mám další obavy z mojí DSG v OIII RS TSI. Aktuálně najeto cca 3600km a trápí mě dvě neduhy.

1.) občas při pomalém dojíždění ke křižovatce, nebo pojíždění po parkovišti na volnoběh (popřípadě v zácpě) s sebou začne auto mírně škubat. Není to nic strašného, ale cítím škubaní, jak kdyby někdo mírně "pumpoval" brzdou. Otačky motoru při tom taky mírně skáčou. Problém je bohužel velmi občasný a špatně nasimulovatelný.

2.) pokud pouze mírně zrychluji například opět při pojiždení na parkovišti (milimetr plynu.. Skoro volnoběh) a mám vypnuté rádio i klimu, tak po zařazení dvojky slyším z oblastni motoru velmi tiché zachrastění. Pokud mám zaplou klimu (nebo v podstatě jen foukání), tak to slyšet nejde. Nebo pokud se jedná o klasický rozjezd po plynem, tak je vše ok. To zachrastění je slyšet bezpostředně po zařazení dvojky pouze, když je motor v minimálních otáčkách...

Na druhou stranu musím říct, že v pří normální jizdě se převodovka chová neskutečně kultivovaně a přechody mezi stupni jsou neuvěřitelně plynulé (až neznatelné). V moji předchozí OII FL TDI DSG byly přechody daleko znatelněší. Pozorujete prosím taky některý z těchto projevů?? Dotaz je směrován spíše k majitelům TSIček s DSG. Vím, že mě TDI s DSG to nedělalo. Ale je možné, že například to chrastění nebylo přes zvuk a vibrace motoru (které jsou u TDI znatelněší) slyšet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Neměj starost.... Jedná se o vlastnost dvouspojek obecně. Ještě se ti může stávat, že při dojíždění na křižovatku (je červená) brzdíš, ale nezastavíš a jedeš cca 15-20 kmh a padne zelená, tak převodovce chvíli trvá, než se vzpamatuje. Opět sem zažil u velkého množství aut s DSG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Také jsem v mojí nové O3 ( 2/2016 ) 1.4 TSI DSG  po najetí 12 tis km setkal se zvukem při rozjezdu při řazení 1-2 , méně i 2-3.

Je to ale zvuk těsně PŘED zařazením vyššího stupně.

Je to velmi podobný chrčivý zvuk  jako je to na tomto videu v 35 a 38 sekundě - dejte si to hodně nahlas, je to špatně slyšet : 

 

 

Ten zvuk bez otevřeného okýnka není skoro slyšitelný, objeví se, až když se autem ujede cca 10-20 km, tedy je zahřáté a spíše, když se jede do kopce, nebo se častěji rozjíždí ( v koloně ). Nyní najeto 15000 a situace zůstává stejná, zvuk po zahřátí stále přítomen, auto jezdí normálně.

 

Plánuji s tím zajet do servisu, ale bojím se, že se tam ten zvuk nemusí podařit vyvolat, máte někdo tušení, čím by to mohlo být ? 

Mám záruku jen standardní, tak se trochu bojím.

Editováno: , autor: majtik
oprava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělaly mi to obě DSG. Na předchozí TDi RS, i na aktuální TSI RS. Na TDi to bylo slyšet hůře díky hlučenjšímu motoru. Dělá mi to od prvního dne přesně jak popisuješ. Hlavně z 1-2. Je toho plný internet. Bude to vlastnost. Ale určitě dej vědět, jak jsi dopadl.


Sent from my iPhone using Tapatalk



EDIT: tak po tom, co jsem mrknul ne video to asi není to stejné. Ja mluvím o projevu, který se projevuje při pojíždění v parkovací rychlosti (minimum plynu), tak se při přeřazení z 1 na 2 ozve takove zachrastění. Je to slyšet jen při vyplé klimě, rádiu, otevřeném okénku a rychlosti do 10km/h. Při dostatku plynu to nedělá.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u mě se právě v parkovací rychlosti  zvuk neobjeví ( tedy když nechám auto rozjet jen puštěním brzdy, bez plynu a dsg řadí z 1 na 2 ). Naopak, čím víc to rozjíždím pod plynem, nebo je to rozjezd do kopce, tím více v tom zachrastí. Ale vždy až po zahřátí auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Dá se vůbec odhadnout životnost a servisní náklady DSG7 (DQ200) a DSG6 (DQ250)?

 

Zejména k DSG7 toho není moc k nalezení, kromě informace, že prvotní problémy (zejména olej) jsou už několik let odladěné. Nepochybně je potřeba měnit spojky dle opotřebení a olej v samotné převodovce nejpozději okolo 100tis. km jako u každé převodovky. Kolik ale vydrží a jak často se mění mechatronika?

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na DSG je kulance 5 let / 200 tis. km, tzn. závada do této doby jde za automobilkou ( je to logické, ty nemáš jak špatně dsg používat, jelikož si řadí samo ). Musíš ( prý ) ale servisovat v autorizovaných servisech.

 

Jinak byl jsem v červenci v  Tukasu na servisní po 30 tis. km a jako na potvoru se zrovna to zachrastění neprojevilo, když to technik byl se mnou projet, tak mi řekl, ať si to natočím na mobil, takže tam na podzim půjdu znovu, až bude čas. Čekal jsem, že budou trochu víc pátrat, ale mám podezření, že kromě připojení na diagnostiku, kontrolu aktuálnosti SW a toho projetí auta na cca 2 km trati už nic víc nezkoušeli. Sám jsem tak zvědavý, na co přijdou, jelikož chrastění trvá, byť se nijak nezhoršuje a auto jezdí také úplně normálně. Každopádně kdyby to bylo na výměnu spojky, tak čím později , tím líp ( tím déle mi to vydrží ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, a to mám za pár let vysvětlovat kupujícímu ? Ty by sis takhle chrastící auto koupil ? Já teda ne. Když nic nechrastilo prvních 12 tis. km, nemá co chrastit ani teď ani později, nebo je snad někde v manuálu napsáno, že od 12 tis. km se aktivuje speciální zvukový mód ?

Doufám, že takhle budou mluvit v Tukasu a přesvědčovat mě, jak je to normální ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám to co je na tom videu výše v 35 a 38 sekundě, ale chce si to pustit opravdu hodně hlasitě. Je to zvuk těsně PŘED přeřazením na vyšší stupeň ( z 1 na 2 a z 2 na 3 ). U manuálního řazení by to byla chvíle, kdy vřadíš dvojku a začneš pouštět spojku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co je ma videu je strasne divny, az desivy zvuk. O tomto ja nemluvim. Sice myslim take zvuk po prerazeni na 2., nicmene je to pouze jak jsem rekl pri pojizdeci rychlosti a s milimetrem plynu (1000-1500ot). Pri normalni rozjezdem po plynem (jak je na videu) to neslysim. A taktez pouze s vypnutou klimou a pri otevrenem okynku. Nejlepe je to slyset v uzavrenych prostorech typu McDrive, pripadne pri mirnem vykloneni z okna. Takhle primo z interieru to nemam sanci slyset. To, co je na videu je opravdu desive.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

čau,

takže dnes jsem dal auto na servis do Tukasu, budou měnit spojky, prý to u verze z roku 2016 dělá, dnes se osazuje nějaká vylepšená verze + nové nastavení SW.

Musel jsem si sám nahrát projev na mobil a ukázat jim to, v létě při servisní prohlídce se to prý u nich neprojevilo.

 

1. Spíš mě zarazilo, že při opravě v záruce ( auto je ještě 3 měsíce v záruce ) údajně při tomto typu poruchy nemám nárok na náhradní vůz zdarma ( prý pouze tehdy, když se rozsvítí nějaké kontrolky závad, což zde nebylo ), je to opravdu tak ?

2. Ptal jsem se jaké je na opravu záruka, ale prý když je to v rámci dvouleté záruky, tak jen do konce záruky, tedy u mě 3 měsíce, což se mi také nezdá, jak to je, nemá být na opravu vždy minimálně 6 měsíců ?

3. U DSG by měla být na převodovku a mechatroniku kulance 5 let, resp. 200 tis. km ( pokud mám pravidelné servisní prohlídky, což mám ) - takto mi to psal asi největší odborník na DSG převodovky p. Sixta http://www.prevodovky-sixta.cz/  . Ale opět v Tukasu tvrdili cosi jiného, že po 2 leté záruce už žádná další záruka není, ale pokud chodím k nim na servisní prohlídky, tak jsou schopni při případné závadě udělit velkou slevu ( např. výměna DSG převodovky cca 130 tisíc, prý sleví až 80 % :-) , toto je kulance ? Nebo jak to tedy je ? 

Samozřejmě napíšu i přímo do Škodovky, jak se věci mají, ale třeba máte někdo vlastní zkušenost, tak se podělte.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kulance je čistě dobrovolná a velmi individuální participace výrobce a servisu na případných opravách a výměnách dílů, legislativně nijak neupravená a nevymahatelná. Nepleť si ji se zárukou, to je opravdu něco jiného. Ta sleva na novou převodovku je jedna z forem kulance.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto opraveno v Tukasu za 1 den v rámci záruky, zvuky jsou pryč, jezdí dobře, tak doufejme, že to vydrží.

Trochu mě zarazilo, že mi auto předával jiný technik, který ani nevěděl, co se na autu dělalo a nedostal jsem žádný dokument, kde by to bylo napsáno, prý to mají u nich  v databázi. Pouze jsem podepsal převzetí auta, kde ale byla jen uvedená závada , kterou jsem popisoval při odevzdání auta do servisu.

Je to standardní ?

A ty údaje v databázi o servisech a opravách ( prý je to elektronická servisní knížka a do té papírové se nic nepíše ) uvidí i jiný autorizovaný servis, pokud bych do něj auto příště dával ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také mám elektronickou servisní knihu, ale zároveň mi po každém zásahu/prohlídce předali vytištěný dokument, co že se s tím dělalo. Šlo o dva různé servisy Škoda - jestli to byl bonus nebo pravidlo, to nevím... Jinak přístup do té dabatáze mají přístup všechny autorizované servisy + údajně i neautorizované, pokud mají ten přístup zaplacený  (prý za docela dost kaček/rok, ale jde i jednorázový přístup za "pár" korun) - ale tady si nejsem úplně jistý...

Editováno: , autor: Rawac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...