Přejít na obsah

Zvuky od podvozku


rogerer

Doporučené příspěvky

Tak před týdnem  jsem byl v servise kvůli vrzáni přední nápravy.Známy přijimací technik AS jak byly na konferenci techniku ve škodovce tak jim řekli čím se to maže je to nějaká specialní pasta kterou mi to namazal a je klid nic na retarderu po zhoupnutí nevrže.Tohle je moje zkušenost stím a věřte že jsem mu dal čist tuhle debatu jen tak pro zajímavost ale jak jsem mu řekl že to vrže hned věděl o co jde že třeba namazat že výměna nepomůže že to začne znovu.

Editováno: , autor: Motaaa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Caute, vsimol som si ze pri nahlom zosliapnuti brzdoveho pedalu hlavne pri malej rychlosti mi nieco hlucne zavrzga a tak isto po uvolneni brzd.pedalo nieco vrzgne. Cim to bude ? Ako keby to  islo od brzd, aj spredu aj zo zadu(vzadu kotuce). Fakt ma uz desi ten zvuk, neviem ci stym mam ist do servisu, uz ma tam budu mat za blba lebo od kedy som kupil rapidku tak iba tam beham.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdar rapidmens, tak a připojuji se k majiteli s problémem, který založil vlákno. Při studenym autě mi při výjezdu z garáže něco lupne dole vpředu, jako rameno nebo něco prostě na pikaču. Né cinknutí !

A ten velkej  lupanec se ozývá buď při:

→rozjetí do plnýho rejdu přes nerovnost doprava(z garáže)

→rozjezd vrejdu na rovině doleva(nákup dnes v autodílyplus)

Takže co že to je? Kolik to stojí a jak je to náročný na opravu?Má cenu se s tím táhnout až do Opavy, z Nymburka? 

Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to začalo lupat po výměně tlumičů, kdy jsem řešil rozházené řízení. A přesně jako tobě, v rejdu. Až když jsem prudil už dost, oddělali na pokyn ŠA tyčky a tak přišli na tuhle příčinu. Jedna byla úplně volná o když klasickým způsobem tahání za kolo to nezjistili, druhá byla zas bez tuku. Vyměnili a od té doby klid. Jo a nechal jsem preventivně vyměnit "puky", protože po 45000 km byly už načaté. Takže jedno z toho to může být. Sázím na ty tyčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám rok 2015 leden, namotáno 45tisic. Auto má záruku rok ale pouze u nich. A to je v Opavě a to je pěkně na prd.A čemu řikaj puky? Silentboky na ramenech? A tyčky řízení se taky daj rozbít jo? AHA. Tak to abych tam napsal co mi na to odpoví asi, co?Ono Auto má standartní záruku, mělo 3 roky,takže tohle už je mimo. Už tam píšu, že je to na pí.....pikaču:D

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, záruka od prodejce. Kolik stojí výměna těch "puků" s prací ?

a nebo případně viz dole?

Technická produktová informace

Číslo případu: 2014617/2

Rušivé hluky přední nápravy při rozjezdu vozidla

Datum zveřejnění: 18.3.2008

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Rušivé hluky přední nápravy při rozjezdu vozidla (4.4-501.3)

Technické pozadí

Při rozjezdu za současného natočení předních kol se u některých vozů ozývá z oblasti přední nápravy výrazný rušivý hluk. Tento hluk má charakter hlasitého kovového klepnutí a jeho původcem je axiální pohyb ložiska (Č.OBR.014, Poz.3) v hlavě ložiska čepu kola (Poz.1). K nepatrnému axiálnímu pohybu ložiska dochází nejčastěji při rozjezdu vozidla, dokud ještě není ložisko zahřáto na provozní teplotu.

Opatření

Pro odstranění této závady doporučujeme následující postup :

1. Zjistit, zda uvedené rušivé zvuky vycházejí z levé nebo z pravé strany vozidla.

2. Demontovat ložisko předního kola.

3. Celou vnitřní plochu otvoru v hlavě ložiska čepu kola (Poz.2) pečlivě namazat tukem Optimol VP 317 (výrobce: Optimol Ölwerke Industrie GmbH, Friedenstrasse 10, D-81671 München).

4. Pro zpětnou montáž je nutno použít nové ložisko.

Uvedený typ mazacího tuku je nutno aplikovat na vnitřní plochu otvoru v hlavě ložiska čepu kola při každé výměně tohoto ložiska.

Informace pro zákazníka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Puky cena cca 400Kč jeden, práce netuším, já to měl v rámci opravy řízení, můj odhad je tak 500 Kč?

Ano, to posouvající se ložisko a řešení tukem je známo myslím už z dob FI RS, kdy to hodně řešili v Anglii. Pokud to dělá jen za studena, pak by to asi mohlo být ono, ale je to značně nejisté a výměna ložiska dost drahá. Pokud to budeš chít řešit na kulanci, je to dlouhý a nejistý boj. O kulanci musí výrobce žádat vedení daného servisu a nárok na schválení není automatický.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahojte, chtěl bych se zeptat na ťukání od pravého zadního kola, nebo z pravé zadní strany. Pozoruji to od tohoto víkendu, kdy jsem jel z hor a při tišší hlasitosti rádia to bylo dost otravné (ne úplně rovná cesta, zkrátka horské obce). Zajímalo by mě, jeslti to nemůže mít nějakou spojitost s výměnou kol za plecháče, tu jsem prováděl minulý týden (úplně nové disky a gumy). Jde o takové prasknutí, jako když se něco fyzicky pohne, přičemž je to fyzicky těsné na něco jiného a škrtne to o sebe, a paradoxně, zdá se mi že to jde jakoby někde od pravého zadního sedadla (jezdím sám nebo ve dvou, tedy zadek neobsazen). 

Prvně co mě na padlo bylo vyndat rezervu, resp. polystyrén v ní, kde je povinná výbava a zkusit to tam znovu vložit + nějak stáhnout popruhem k sobě (náčiní jsem používal při přezouvání kol), dále jsem zacvakl bezpečnostní pásy vzadu do ždlábku, pro jistotu, aby nějak nalítaly. Měl jsem navíc (od převozu kol v kufru) vycvaklý vrchní krycí tapec kufru z kloubu na boku, to jsem zacvákl zpět na obou stranách (nepomohlo), také mě napadlo, jestli to nemohou dělat poklice, které jsem na auto taky koupil, zkusil jsem případnou vůli ke kolu, tam problém nevídím, navíc jsou stažené stahovací páskou k disku. Dále mám v kufru vanu (Spaceback verze), ta mě napadla že by se mohla teoreticky lehce pohnout při nerovnosti a "cvrkat" o něco, ale předtím jsem si toho nevšímal, tak se mi nezdá, že by to mohlo být tím. Není to nic extra hlasitého, ale je to nepříjemné. Zkusím ještě vyndat vanu z kufru, případně celou rezervu s výbavou a více už mě nenapadá.

Nemá někdo nějaký nápad na co ještě mrkonut, jakož to běžný řidič ? Docela se začínám děsit toho, jak bude Rapid "znít" za pár let, zatím mám přes 8000km na budíku, ale ty tvrdé plasty + nižší teploty, to nevěstí nic dobrého do budoucna. 

 

Díky za případné tipy 

Editováno: , autor: Durannn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 17. 1. 2017 na 8:25, Rypicong napsal:

já byl minulý týden na garančce a ptal se mě jestli něco nemám s autem. Říkám že mi občas povrzává z pravé strany a že to je silentblock stabilizátoru a on hned: jo, jakmile je zima, tak je měníme jak o závod. Vždycky to vrzne při zhoupnutí...

 

Ahoj, chtel jsem se zeptat, tem co uz loni menili ten silentblock stabilizatoru, jestli vam to vrze i letos?

 

Me to zaclo vrzat loni na jare a pak kdyz se oteplilo, tak to prestalo, takze jsem to uz neresil. Ted kdyz se ochladilo to na retarderech vrze neskutecne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...