Přejít na obsah

Mizí olej 1,4 16V


Doporučené příspěvky

Ahoj, ujel jsem s novým Roomstrem 10 tkm skoro přesně (nové vozidlo). Při kontrole měrky jsem zjistil, že je pod minimem, dolil jsem asi 3 deci (správného) oleje, měrka byla nad minimem, teď jsem kontroloval za 100 km znovu a je zase pod minimem. Má někdo zkušenosti se spotřebou oleje v průběhu záběhu? Má cenu to ještě dál zkoušet dolívat Stalo se Vám to nebo je to prostě pondělní směna ve Škodovce - a tudíž radši hned pohodit ve Škoda servisu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tam naleješ 3dcl. tak nepoznáš v podstatě nic. Já to beru tak že od nového auta najel 10t. km, podíval se na rysku a byla pod minimem. Z toho usuzuji že to vzalo cca litr. Možná, já to přesně nevím. Nehledě na to že to při záběhu opravdu může vzít i víc......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 dcl sa naozaj skoro nedajú vidieť. Dolej po max, zapíš si km a sleduj kedy budeš na strede a kedy na min. Kontrolu aj dolievanie rob pri studenom motore, a po dolievaní počkaj, kým olej stečie (daj mu aspoň 10-15 minút), až potom rob kontrolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Stala se mě taková zajímavá věc. Mám novou 1,4 a najeto cca 1000km. Olej po předání přesně mezi ryskama. Včera jsem jel po dálnici cca 200km. Večer, asi hodinu po příjezdu, jsem chtěl mrknout zda je olej ok. Měrka byla úplně suchá, což mě znervóznilo. Tak jsem znova měrku zastrčil a po vytáhnutí byl olej uprostřed, takže ok. Zkusil jsem to asi 3x a vše v pořádku, olej pokaždé uprostřed, takže jsem si myslel, že byla měrka možná omylem povysunutá. Dneska cesta cca 100km. Když jsem byl doma, tak jsem schválně zkusil olej. Měrka byla správně vložená a žádná kontrolka v autě na mě nesvítí. A ejhle, zase vytáhnu měrku a je suchá. Zastrčím, vytáhnu hned znova a hladina je ok. Takže olej je v pohodě, ale proč je měrka při prvním vytažení úplně suchá a hned podruhém vytažení je hladina uprostřed. Tohle se mě u žádného auta nestalo. Nevíte co to způsobuje? Kdyby mě tohle někdo řekl dřív, tak se zasměju, ale teď na to čumím jak z jara.

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už pochopeno, ekkar mě to vysvětlil přes SZ na můj dotaz. Ve zkratce: dolu do vany jde trubička ve které je měrka a ta trubička je delší. Nahoře měrky je těsnící gumička a díky té se v trubičce vytvoří při běhu motoru vzduchový vak, protože hladina přirozeně činností olej. čerpadla klesne. No a jak se motor zastaví fyzika ze základní školy nedovolí oleji vstoupit do trubičky. Prvním vyndáním měrky tam pustím vzduch a je to pak ok. Samozřejmě, že po delším stání se tam ten vzduch dostane přirozeně a nic podobného se nestane. No nic, lepší blbec tady než v servisu :-) Ekkar ještě jednou dík za vysvětlení ;-)

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stala se mě taková zajímavá věc. Mám novou 1,4 a najeto cca 1000km. Olej po předání přesně mezi ryskama. Včera jsem jel po dálnici cca 200km. Večer, asi hodinu po příjezdu, jsem chtěl mrknout zda je olej ok. Měrka byla úplně suchá, což mě znervóznilo. Tak jsem znova měrku zastrčil a po vytáhnutí byl olej uprostřed, takže ok. Zkusil jsem to asi 3x a vše v pořádku, olej pokaždé uprostřed, takže jsem si myslel, že byla měrka možná omylem povysunutá. Dneska cesta cca 100km. Když jsem byl doma, tak jsem schválně zkusil olej. Měrka byla správně vložená a žádná kontrolka v autě na mě nesvítí. A ejhle, zase vytáhnu měrku a je suchá. Zastrčím, vytáhnu hned znova a hladina je ok. Takže olej je v pohodě, ale proč je měrka při prvním vytažení úplně suchá a hned podruhém vytažení je hladina uprostřed. Tohle se mě u žádného auta nestalo. Nevíte co to způsobuje? Kdyby mě tohle někdo řekl dřív, tak se zasměju, ale teď na to čumím jak z jara.

 

Této záhady jsem si taky všiml   :)

Editováno: , autor: froggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím to vyskúšať ale neviem.... Doteraz vždy keď som pozeral olej tak po prvom vytiahnutí mierky bola cca 10 cm od oleja - tj musel som mierku utrieť do handričky a tak zmerať. Takýmto spôsobom bolo meranie vždy OK.....

 

Takže dosť iné chovanie ako sa tu píše a rovnaký motor - pravda je že som to nikdy nerobil hneď po jazde....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj.

 

Poslední půlrok pozoruji, že se mi tratí olej. Ale velmi zvláštním způsobem. Když doleju těsně pod MAX hladinu, tak za nějákou dobu olej ubude na MIN a odtama už dále dolů neleze. A to se mi stává pořád dokola. Za půlrok jsem dolel už litr a pořád by to chtělo. Vždycky co to doleju, tak za chvíli zase MIN a tam se ustálil. Měl jsem v listopadu nehodu. Motor byl utržený na jedné straně z držáku, ale vše nasvědčuje tomu, že je OK. Může být přece jen někde poškozen? Nebo to může způsobovat něco jiného?

 

Díky za reakce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...