Přejít na obsah

20V turbo trhanie, dusenie pri akceleracii - AGU


tomi asv

Doporučené příspěvky

Zdravim Vas,

 

prehladal som snad vsetky podobne temy, no nikde som nenasiel taku v ktorej by riesili ten problem co mam aj ja, alebo to nedotiahli dokonca = nebolo doriesena vec...

 

tak preto sa obraciam na Vas s prosbou o pomoc

 

moj problem je nasledovny, kupil som pred par mesiacmi 1.8T octaviu (AGU), uz pri testovacej jazde som citil ze pri kazdom vytoceni motora mal iny tah, raz islo lepsie, raz horsie, ked som sa s tym zacal zaoberat, zacal som s hadickami, jednu som nasiel prasknutu, co je pod sanim to tzv. S-ko, vymenil som ale nepomohlo, odvtedy trhanie o dost zosilnelo, az tak ze sa s tym bojim predbiehat. Tak som zacal vymenou oleja a vsetkych filtrov , vsetko Bosch / Mann, olej castrol 5W-30 taky aky tam davali predtym, no bohuzial bez zmeny. Potom som vymenil sviecky , dal som tam NGK, stale nic.

 

Zatial co sme vyskusali prehodit z funkcneho auta: vaha vzduchu, zapalovaci modul, zapalovacie cievky, nic nepomohlo, dnes som skontroloval funkcnost N75, ten funguje spravne, podtlakova hadicka k regulacii turba nie je derava, regulacia na turbe, no skusil som rozhybat tu tycku, islo to dost tazko ale nebola zaseknuta, len som musel dost silno to potiahnut aby sa to pohlo, a neviem ci je v tom pruzina ale ked som to pustil hned sa vratilo na povodne miesto ...

 

Trhat to zacne cca od 3000ot. do cca 5000otacok, potom ako keby sa zobudi a vystreli, za studena som zbadal obcasne vynechavanie aj na nizsich otackach. Ked sa ponahlam niekam a vytacam to casto, niekedy sa stane ze prestane tahat uplne, a na volnobehu sa da vytocit motor len do 5000 otacok, potom staci nechat trosku vrcat na volnobehu a potom to ide zase, ale trhá. Spotreba trosku vysoka, no podla mna na ten motor v norme, dnes 50km po okreskach so zapnutou klimou 6,7l/100km, na volnobehu 0,9 - 1,1l/h

 

Skusil som odpojit vahu vzduchu, vtedy netrhalo, ale nemalo to ziadny tah, to iste aj s lambdou s rovnakym vysledkom

V plane mam zmerat tlak palivoveho cerpadla, uvital by som nejake rady, ako na to, cim to merat atd.,  skontrolovat sacie potrubie od turba az ku klapke a vycistit skrtaicu klapku, k tomu tiez potrebujem pomoc ako potom vykonam zakl. nastavenie skrt. klapky. Co by som este mal skontrolovat?

V najhorsom ak poznate spolahliveho a sikovneho mechanika hodte mi na neho kontakt, 

 

Za vsetky rady budem vdacny!!!  :kol-47:  :kol-47:

PS: jednu vec co som si vsimol je zvuk turba ked auto taha cize do tych cca 3000 ma turbo ten klasicky zvuk take sycanie ale od 3000 do 5000 sa to zmeni v taky piskot ako ked piskaju brzdy a nad 5000 uz motor tak reve ze turbo uz nie je pocut

EDIT: hadicky som skontroloval uz vsetky, ci su v poriadku, no zapojenie neviem ci je OK, ak by mal niekto schemu prosim nech to sem uploadne, diky !!

Editováno: , autor: tomi asv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
  • o 5 týdny později...

Ťažko takto povedať čo s tým môže byť. Chce to na logovať údaje, a od nich sa odraziť, ak nie je nič v chybových kódoch. Na základe toho vyvodiť možné príčiny takéhoto chovania. Ale prv by som začal s meraním tlaku paliva. Na internete máš kopec video návodov stačí napísať 1.8 T how to measure fuel pressure | How to test fuel pressure 1.8 T... Tlak by mal byť okolo +- 3-och barov, po zohriatí motoru aspoň 2.5 baru, pod je už zle. Ideál je okolo 3 barov. Po odpojení podtlakovej hadičky z regulátora tlaku paliva by toto číslo malo ešte narásť. Inak je možnosť, že aj tá náhradná váha vzduchu bola zlá, alebo más prerušenú kabeláž k nej. Skúš naštartovať motor so zapnutou váhou po chvíli ju odpoj a ak sa chovanie motoru nezmení tak bude chyba práve tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 roky později...

Ahoj, řešil jsem teď na AUM motoru podobný problém a stále se u mě ještě vyskytuje. Začal jsem čerpadlem, zlepšilo se to, potom svíčky, další zlepšení ale ne furt do 100%. Když jsem auto držel v bodu cukání dostatečně dlouho, rozsvítila se mi kontrolka motoru a chyba prokluzu ASC. Tím pádem jsem chybu usoudil škrtící klapce, budu čistit, případně kupovat novou tak zdar ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...