Přejít na obsah

Příliš časté regenerace DPF?


MartinSatek

Doporučené příspěvky

kup si z činy ELM327 k tomu apku do mobilu (android, nie jabko) a budes vediet kedy regenerujes, pripadne si spustit regeneraciu sam ak je uz dost zaplneny - das do rucneho, vytlacis na chvilu do 3000ot a regenerujes, taktiez je dobre drzat to v otackach v rucnom rezime , bo automat hned radi hore, otacky klesaju a regeracia trva dlhsie. blbe je ze pri vypaleni pod asi 20% staci ubratie plynu na to aby regeneracia skoncila. Ak chces fakt vypalit co najviac, treba si najst tak 30km dialnice bez zapchy a drzat plyn ☹️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 17. 5. 2019 na 22:23, misocko napsal:

kup si z činy ELM327 k tomu apku do mobilu (android, nie jabko) a budes vediet kedy regenerujes, pripadne si spustit regeneraciu sam ak je uz dost zaplneny - das do rucneho, vytlacis na chvilu do 3000ot a regenerujes, taktiez je dobre drzat to v otackach v rucnom rezime , bo automat hned radi hore, otacky klesaju a regeracia trva dlhsie. blbe je ze pri vypaleni pod asi 20% staci ubratie plynu na to aby regeneracia skoncila. Ak chces fakt vypalit co najviac, treba si najst tak 30km dialnice bez zapchy a drzat plyn ☹️

Můžu tě poprosit o odkaz? na Ali je jich spousta a kterou aplikaci... Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny,

v dubnu jsem zakoupil od prvního majitele combi s 1.6 66 Kw, kód CXXA, výroba 5/2015 (asi jeden z prvních s Eu6). Stav km 57000. S autem jsem najezdil 10 000 km a vysledoval jsem, že regenerace u mě probíhají každých 250-300 km (hučící ventilátor, vypnutý S&S, vyšší spotřeba). Dosud jsem neřešil žádnou upozorňující kontrolku. Regenerace probíhají nezavisle na profilu tras. Je jedno zda najedu 250 km po dálnici nebo po městu a okolí. Včera jsem se vrátil z Chorvatska a regenerace během cesty probíhala 3x. Nepřijde mi to moc normální když se běžně docitam, ze regenerace filtru mnohým probíhá až po tisících kilometrech. Podle ELM 327 je zaplnění filtru na 21%. Tankuji naftu u benziny/shellu + VIF. 

Je zapotřebí zpozornět a situaci řešit nebo nechat auto žít vlastním životem? Na co se eventuálně zaměřit? 

 

Díky za rady a názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a stavem KM jsi si jistý ? U TDI s DPF je problém, že pokud chceš stočit nenápadně tachometr, musíš vyresetovat zaplnění DPF, protože se podle toho dají velmi snadno zjistit původní KM, ale když to uděláš u vozu co má 120K km tak to bude dělat problémy, pokud ten filtr opravdu nevyměníš.

 

Jinak ne u 1.6 TDI s EU6 pokud jedeš po dálnici, tak by jsi měl regenerovat po cestě z Chorvatska jen jednou. Motor prostě špatně spaluje, nebo má filtr najeto víc než udává stav tachometru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Soudě dle elektronické servisní databáze ve Škodě, cebie a záznamů na stránkách MD (jsou tam záznamy ze dvou evidenček) by měly kilometry sedět.......

Jak zjistit, že motor špatně spaluje? Očekával bych nějaký záznam v paměti ŘJ nicméně vše se jeví, že je OK

Editováno: , autor: schneefall
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, marek16 napsal:

15degren: jak z toho zaplnění zjistit km? díky :)

 

Snadno trojčlenkou. První generace CR měly kapacitu oil ash 70g, kterého dle stylu dosáhli mezi 250K a 290K km, zbytek už si asi dopočítáš :-)

Nejednou jsem v bazaru narazil na oblíbené 2.0 TDI OII s cebia certifikátem a garancí všech okolo že to má najet okrásných 120K km ale když máš ve filtru 60g oil ash tak je jasné že to mělo přes 200K km...

 

Schneefal:

To se zjisťuješ poměrně špatně, ale když ti špatně dávku vstřiky nebo odkapávají, tak může motor špatně spalovat a zároven jezdit bez hlášky, stejně tak ti turbo může propouštět olej do spalování a auto pořád může jet bez hlášky. U vyššího nájezdu je to pak unavení vymezovačů ventilů (obvzlášt v případě LL intervalu) který ti spolehlivě zhorší kouřivost ale motor po ohřátí pořád pojede dobře.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...
V 10. 10. 2018 na 17:33, MiSKO83 napsal:

Mě se u O3 2.0 TDI CR spouští regenerace už po cca 300 km a trvá pak cca 20 minut/20 km. Pokud probíhá regenerace a já zrovna dojedu do cíle, tak motor normálně vypnu. Nemůžu vědět, kolik ještě zbývá do konce a kdyby byla právě zahájená, tak těžko budu někde kroužit 20 km. Přerušená regenerace se spouští při další cestě. Podle diagnostiky mám filtr zaplněný 8,8 g (z 80 g) olejového popílku. Najeto 41.000 km.

300km a pak 20minut/20 km?

 

Moje 1.6 TDI 85kW SRC se nyní spouští tak po 430km, regeneruje pak 5-8 minut. Naposled se mi jak naschvál spustila po 330km cestě, až jsem dojel do cíle. Tak jsem na dvojku při 2.000 ot ujel asi 3 km přes dědinu tam a zpět a byla dokončená. "Soot Mass Calc" klesla 24 na 4,5 a byl spokojený. Nyní ujeto asi 350km a je na 80% před zahájením dalšího vypalování.

Editováno: , autor: Radius_001
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.6 tdi 85 kw manual. Cca 10.000 km, nemám zkušenosti s DPF. Nikdy jsem nepozoroval smrad, či zvýšení otáček krom zahřívání za nízkých teplot asi tak 1-2 min. Pri aktiv. climatizaci jen mírně zvýšená spotřeba (0,6l/hod, norm. 0,3 až 0-4l/hod). Někdy při zastevení jede ventilátor, ale to připisuji dochlazovani turba (má svů chl. okruch s el. čerpadlem). Každopádně mi nikdy nesvítila kontrolka DPF. Nevím, zda je to tím, že mám málo najeto, ale předpokládám, že by se za tu dobu zanesl. Jezdím z 1/3 město.

MANUAL: Pro vyčištění filtru je třeba, pokud to umožňují podmínky provozu » , jet alespoň 15 min nebo do zhasnutí kontrolního světla  následujícím způsobem.
Zařazený 4. nebo 5. rychlostní stupeň (automatická převodovka: poloha
D / S).
Rychlost nejméně 70 km/h.
Otáčky motoru v rozmezí 1800-2500 1/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

 Někdy při zastevení jede ventilátor, ale to připisuji dochlazovani turba (má svů chl. okruch s el. čerpadlem).

Pokud jede při zastavení ventilátor, obvykle je to známka probíhající, či dobíhající regenerace DPF. Turbo se nedochlazuje ventilátorem u chladiče. Takže sis vlastně odpověděl na svůj dotaz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, to tu můžeš vymazat celé téma. Ptotože tu lidi píští mraky hovadin. Míchají dohromady 1,6 TDI z OII a z OIII a motory s LNT a SCR... nezasvědcený se v tom nevyzná a nemá šanci poznat co z toho mixu je hovadina a co užitečná informace.

 

Když to shrnu, dnešní motory TDI s LNT hulejí jak starý Ikarus. Chudák motor pak regeneruje  každých 250 až 350 km. Lidi jsou z toho frustrovaní protože sousedovo 1,6 TDI z OII regeneruje každách 750km a některá auta najela i přes 1000km (ale nenám ověřeno vlastní zkušeností). Jak často regeneruje 1,6 TDI s SCR (Jedno jestli v OIII, nebo SIII) by mě docela zajímalo, ale nikdo to tu neuvádí. Navíc posuzovat probíhající regereraci podle ventilátoru, otáček, nebo spotřeby (kterou palubní počítač během regenerace maskuje) je zcestné. Koho to zajímá, kupte si modul OBD2 s BT a stáhněte si apku VAGDPF do mobilu.

 

Jedno je jasné. Skvělý motor se (hlavně ve variantš s LNT) dusí recirkulací spalin, spaluje s nedostatkem vzduchu a hulí jak lokomotiva. Navíc při každém (cca pár minut) vypalování NOX z LNT a vypalování DPF stříká do kaťáků naftu. Celý tento emisní fenomén zvětšuje spotřebu. Zajímalo by mě, kolik by tento motor žral, kdybychom do něj pustili dost kyslíku a vykuchali z něho EGR, LNT, DPF. Asi bychom se hodně podivili v pozitivním slova smyslu. Bohužel to ale  asi nikdy nezjistíme.

  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z výše popsaného tedy soudím, že verze  Euro 6 bez Adblue jsou na tom v rámci O3 co se zatížení emisního příslušenství týče, z principu nejhůře a regenrace co 250-350 km jsou normálním jevem. Já sám jsem honil auto po všech čertech a vždy mi byl diagnostikován perfektní stav. Apku VAG DPF používám (full verzi) a regenerace se spoštějí kolem 300 km od poslední regenrace. Rekord jsem měl 478 km po čistě dálniční defenzivní jíždě. Průměrný interval regenerací u verzi s Euro 5 a Euro 6 s Adblue předpokládám, že bude o stovky km vyšší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

502 km je pořád lepší než 300 :-).  Uvidíme jak dopadne 2.0 TDI EVO. Kvůli emisním pokutám by mohl být naladěn na minimalizaci CO2 (tedy spotřeby) a to by znamenalo, že motor nemůžou dusit nedostatkem kyslíku, takže by nemusel tolik hulit a plnit DPF. Vzniklé NOX bude likvidovat močovinou. Konec konců k tomu dostal do vínku 2 kaťáky SCR a močovinou prý nešetří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tjn ale do dvou katalyzátorů půjdeš 2 víc močoviny a ještě jí nebude šetřit. Takže sebou potáhneš pravděpodobně i velkou nádrž na močovinu - váha navíc, možná menší nádrž na naftu. Při takové spotřebě se do nákladu docela promítne adblue i za cenu 10 kč za litr, nehledě na to, že takový vůz nebude moc oblíbený jako ojetina. Dost lidí prská když musí řešit výměnu jednoho katalyzátoru, natož dvou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
V 3. 11. 2019 na 13:05, schneefall napsal:

Z výše popsaného tedy soudím, že verze  Euro 6 bez Adblue jsou na tom v rámci O3 co se zatížení emisního příslušenství týče, z principu nejhůře a regenrace co 250-350 km jsou normálním jevem. Já sám jsem honil auto po všech čertech a vždy mi byl diagnostikován perfektní stav.

Vidím to taky tak. Mám Euro 6 bez adblue, diagnostika ukazuje zaplnění DPF 16g. Ikdyž mi bylo řečeno, že na můj nájezd (161t km) je hrozně málo. Interval má vysledovaný kolem 250km, max. 300km. To auto jezdilo (předpokládám) dlouhé rychlé trasy; za 3,5 roku najeto 153t km. Koncovky tlumiče čisté, stejně tak vnitřek kam až je vidět.

Jen je to trochu otravné ty krátké intervaly

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

16 g je opravdu málo. Já podle appky VAG DPF jsem na nějakých 20g (25%) a mám najeto 83 tkm. Intervaly regenerací stále 230 - 350 km. Hodně taky záleží zda jezdím v autě sám nebo jezdím naložený a je puštěná klima. Příklad dnes - 4 dospělí, klima na 21°C, dálnice 135 km/h a vypalovačka po 250 km. Kdežto minule jsem jezdil plácačky bez klimy spíše příměstký režim a vydrželo to do 350 km. Také je zajímavé sledovat v jakých procentech se regenerace ukončí. Někdy běží až do 19% a další vypalování pokračuje pravděpodobně žárem a někdy se ukončí již při 39% (opět soudě dle appky VAG DPF). Také asi není tajemstvím, že pokud vypnu motor a je zregenerováno pod 60%, ŘJ čeká až se filtr opět zaplní na nějakých 90% +- a následně spustí nové vypalování.

Ještě k rychlosti vypalování. Nejvíc se mi osvědčilo spíše menší zatížení motoru, opitimum je rovinka a 3. převodový stupeň a rychlost +- 65 km/h. Tímto způsobem se DPF vyprazdňuje rychlostí až 1800 mg/min. Honěním po dálnici nebo týráním do kopců je rychlost zásadně pomalejší (300 - 750 mg/min).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...