Jump to content
MartinSatek

Příliš časté regenerace DPF?

Recommended Posts

Mě se u O3 2.0 TDI CR spouští regenerace už po cca 300 km a trvá pak cca 20 minut/20 km. Pokud probíhá regenerace a já zrovna dojedu do cíle, tak motor normálně vypnu. Nemůžu vědět, kolik ještě zbývá do konce a kdyby byla právě zahájená, tak těžko budu někde kroužit 20 km. Přerušená regenerace se spouští při další cestě. Podle diagnostiky mám filtr zaplněný 8,8 g (z 80 g) olejového popílku. Najeto 41.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes u mě probíhala regenerace.

 

Pro zvědavost jsem to napíchl přes WIFI na OBD2 a zapnul aplikaci VAG DPF.

Zapnul jsem to když tam bylo nějakých 86%, postupně to klesalo, ale zastavilo se to na 22% a spalování přestalo.

 

Hádám, že je to asi normální, nebo se má vždy vyčistit na 0%?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahojte

ako je to vlastne s tou regeneraciou? Minule som si pri zaparkovani doma vsimol ze bezi regenracia. Vypol som to a myslel ye to spravi ked manzelka pojde do roboty. Manzelka chodi do roboty 21km tam , to iste spet. Po troch dnoch som isiel autom ja zaviest manzelku do roboty a zistil som regeracia bezi. Vypol som motor na 15 minut, nasledne som isiel asi 2km, zas vypol motor na 15min a nasledne som isiel domov 21km. Regenracia bezala aj doma na parkovisku ale ponahlal som tak som to vypol. Nasledne az vecer , ked som isiel 21km som na parkovisku cakal manzelku a nechal som bezat motor (regeneracia). Po cca 5 min sa motor vypol (nechal som zapnuty ŠS nech vidim kedy to skonci). Ventilator samozrejme este chvilu bezal.

1. Je normalne ze to nespravi regenraciu pri trase 21km? (dokonca teply motor, ked som isiel spet)

2. ked auto napichnem na diagnostiku, tak pocet prerusenzch regeneracii je stale nula - (niekto sa mi hral so softom alebo je to normalne?), je pravda ze vzdy sa mi podari napichnut diag ked je poi regeneracii (ako to vlastne mysli "pocet prerusenych regeneracii?)

vopred dik za odpovede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po precteni prispevku i osobni zkusenosti vidim jako nezodpovezene, zda se prerusena regenerace po novem startu a zahrati na provozni teplotu znovu rozbehne nebo pocka az na zaplneni filtru na urcitou uroven. Zda se mi, ze podle stupne zaneseni se to chova obojim zposobem. Tento tyden jsem jezdil kratke jizdy mesto, zapinala se prakticky denne. Pak 2 x jizda 20 km. Dnes se tesim, jak to na dalnici konecne poradne dobehne, 130 km v tahu, zaparkuji a ona vesele bezi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj mam superb 1.6 88kw a protoze jsem u superbu nenasel nic k tomuto ( motor 1.6 se tu oficielne neprodava mam dovoz z belgie pisu sem ) mam to s dsg takze si auto radi jak potrebuje dokonce pri mensich rychlostech jezdi na 1300 otacek vetsinou nepoznam kdy zacne regenerovat az kdyz vystoupim z auta a slysim ventilator a je to citit  proto jsem psal v kodovani SIII zda nejde udelat nejaka kontrolka cisteni a pak co je nejlepsi  hned znovu nastartovat ?nemam kolem sebe dalnici abych to projel na ustalene otacky takze stat na miste a drzet plyn nebo jet po klikate okresce kde to nedokazu s dsg drzet v nejakych ustalenych otackach a jak poznam ze cisteni skoncilo ...stve me to ...ano bohuzel mam 1.6 i kdyz jezdim malo a kratke trasy ale to co jsem chtel jsem v benzinu za rozumny peniz nesehnal a 1.6 jsem mel v OII a byl jsem spokojeny 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam v manuáli písané, že podmienkou regenerácie je páka v polohe D/S, teda musíš byť v pohybe. Stačí aj po okreskách...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapni SS a sleduj jeho stav na radiu. Ak pise Nutny beh motoru, s najvacsou pravdepodobnostou prebieha regeneracia. Pripadne mrkni na otacky na volnobeh, ktore su vyssie nez normalne v pripade regeneracie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kup si z činy ELM327 k tomu apku do mobilu (android, nie jabko) a budes vediet kedy regenerujes, pripadne si spustit regeneraciu sam ak je uz dost zaplneny - das do rucneho, vytlacis na chvilu do 3000ot a regenerujes, taktiez je dobre drzat to v otackach v rucnom rezime , bo automat hned radi hore, otacky klesaju a regeracia trva dlhsie. blbe je ze pri vypaleni pod asi 20% staci ubratie plynu na to aby regeneracia skoncila. Ak chces fakt vypalit co najviac, treba si najst tak 30km dialnice bez zapchy a drzat plyn ☹️

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 17. 5. 2019 na 22:23, misocko napsal:

kup si z činy ELM327 k tomu apku do mobilu (android, nie jabko) a budes vediet kedy regenerujes, pripadne si spustit regeneraciu sam ak je uz dost zaplneny - das do rucneho, vytlacis na chvilu do 3000ot a regenerujes, taktiez je dobre drzat to v otackach v rucnom rezime , bo automat hned radi hore, otacky klesaju a regeracia trva dlhsie. blbe je ze pri vypaleni pod asi 20% staci ubratie plynu na to aby regeneracia skoncila. Ak chces fakt vypalit co najviac, treba si najst tak 30km dialnice bez zapchy a drzat plyn ☹️

Můžu tě poprosit o odkaz? na Ali je jich spousta a kterou aplikaci... Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím všechny,

v dubnu jsem zakoupil od prvního majitele combi s 1.6 66 Kw, kód CXXA, výroba 5/2015 (asi jeden z prvních s Eu6). Stav km 57000. S autem jsem najezdil 10 000 km a vysledoval jsem, že regenerace u mě probíhají každých 250-300 km (hučící ventilátor, vypnutý S&S, vyšší spotřeba). Dosud jsem neřešil žádnou upozorňující kontrolku. Regenerace probíhají nezavisle na profilu tras. Je jedno zda najedu 250 km po dálnici nebo po městu a okolí. Včera jsem se vrátil z Chorvatska a regenerace během cesty probíhala 3x. Nepřijde mi to moc normální když se běžně docitam, ze regenerace filtru mnohým probíhá až po tisících kilometrech. Podle ELM 327 je zaplnění filtru na 21%. Tankuji naftu u benziny/shellu + VIF. 

Je zapotřebí zpozornět a situaci řešit nebo nechat auto žít vlastním životem? Na co se eventuálně zaměřit? 

 

Díky za rady a názory

Share this post


Link to post
Share on other sites

a stavem KM jsi si jistý ? U TDI s DPF je problém, že pokud chceš stočit nenápadně tachometr, musíš vyresetovat zaplnění DPF, protože se podle toho dají velmi snadno zjistit původní KM, ale když to uděláš u vozu co má 120K km tak to bude dělat problémy, pokud ten filtr opravdu nevyměníš.

 

Jinak ne u 1.6 TDI s EU6 pokud jedeš po dálnici, tak by jsi měl regenerovat po cestě z Chorvatska jen jednou. Motor prostě špatně spaluje, nebo má filtr najeto víc než udává stav tachometru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Soudě dle elektronické servisní databáze ve Škodě, cebie a záznamů na stránkách MD (jsou tam záznamy ze dvou evidenček) by měly kilometry sedět.......

Jak zjistit, že motor špatně spaluje? Očekával bych nějaký záznam v paměti ŘJ nicméně vše se jeví, že je OK

Edited by schneefall

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
před 5 hodinami, marek16 napsal:

15degren: jak z toho zaplnění zjistit km? díky :)

 

Snadno trojčlenkou. První generace CR měly kapacitu oil ash 70g, kterého dle stylu dosáhli mezi 250K a 290K km, zbytek už si asi dopočítáš :-)

Nejednou jsem v bazaru narazil na oblíbené 2.0 TDI OII s cebia certifikátem a garancí všech okolo že to má najet okrásných 120K km ale když máš ve filtru 60g oil ash tak je jasné že to mělo přes 200K km...

 

Schneefal:

To se zjisťuješ poměrně špatně, ale když ti špatně dávku vstřiky nebo odkapávají, tak může motor špatně spalovat a zároven jezdit bez hlášky, stejně tak ti turbo může propouštět olej do spalování a auto pořád může jet bez hlášky. U vyššího nájezdu je to pak unavení vymezovačů ventilů (obvzlášt v případě LL intervalu) který ti spolehlivě zhorší kouřivost ale motor po ohřátí pořád pojede dobře.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo, to je mi jasný, ale spíš kde zjišťovat tu kapacitu DPF pro konkrétní motorizaci/auto (zajímá mě Passat B8 140kW, ale zkus obecně, ať tu neděláme OT)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setkal se někdo s chybou ohledně DPF P2002

Filtr na částice řada válců 1 chybná funkce..

 

Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...