Jump to content
m.macala

Nestartuje (motor s karburátorem)

Recommended Posts

Indukční cívka/trafo je u favorita vždycky na podběhu nad pravým předním kolem. Pokud je auto ročník ´91, je to karburátorový typ - tomu by napovídalo i to mechanické palivové čerpadlo.

Indukční cívka je v tomto případě kovový válec, lesklý nebo bývale lesklý, spojený tlustým kabelem se středem víčka rozdělovače a dvěma tenčími kabely s kovovou krabičkou hned vedle sebe. Do té krabičky vede další kabel (tenký) od rozdělovače - právě od toho snímače, o kterém píšu výš. V té kovové krabičce vedle cívky je celé elektronické zapalování. Rozdělovač je pak to, z čeho vychází 5 stejně silných (ale jinak dlouhých) kabelů = 4 ke svíčkám a ten jeden je právě od indukční cívky.

To vyzkoušení se samozřejmě musí dělat ve dvojici - jeden člověk drží kabel od cívky nebo celou svíčku na kabelu od rozdělovače někde u kostry a druhý sedí za volantem a startuje - BACHA, MUSÍ BÝT ZATAŽENÁ RUČNÍ BRZDA A VYŘAZENO NA NEUTRÁL - A TEN ČLOVĚK, CO JE U MOTORU, BY MĚL STÁT U BLATNÍKU, NE PŘED AUTEM - aby ho auto případně nepřejelo.... To je základní bezpečnostní opatření, co kdyby náhodou... Když se to zkouší, samotný kabel se drží koncem malý kousek nad čímkoliv kovovým, nejlíp nad blokem motoru. Jiskra má skákat mezi středem kabelu a tím kovem motoru. Svíčka zastrčená do koncovky se drží přitisknutá závitovou částí taky někam na motor - jiskra skáče mezi "pupíkem" svíčky a takovou tou "ohnutou pacičkou", která jde nad "pupík" od závitové části. V každým případě pozor, všecko držet za izolovaný části, ty kilovolty umějí šeredně pokopat - ruka pak brní ještě druhej den...

Jak to celý tak promýšlím, hrozím se myšlenky že jediná možnost, která připadá nejvíc do úvahy je právě ten snímač uvnitř rozdělovače. Všecko ostatní je daleko spolehlivější a blbuvzdornější. Známý musel takhle nechat stát na parkovišti favorita v Rakousku kus od Lince a dojet si stopem do Česka koupit nový čidlo a pak zas zpátky k autu. Absolvovat tohle celý z Frankrajchu do Čech a z5 je představa, při který dostávám osypky až na prdeli... To už bych snad začal trápit Ujce Googla aby mi našel francouzský zastoupení škodovky a pokusil se něco vyloudit u nich...

EDIT: zkus se podívat na http://www.skoda.fr/ - předpokládám, že máš místní jazykovou výbavu, je ne parle pas français... :D :D :D

Jedna citace:

Škoda Assistance

Nous veillons sur vous où que vous soyez.

En choisissant une Škoda, vous avez mis toutes les chances de votre côté pour rouler en toute tranquilité.

En appelant Škoda Assistance en cas de panne, vous bénéficiez d'une assistance gratuite 24h/24 et 7j/7 partout en France et dans 33 pays d'Europe.

Comment joindre Škoda Assisance ?

Ayez le réflexe Škoda Assistance en appelent le 0800 22 8000 depuis la France ou le 00 33 426 298 773 depuis l'étranger. Vous serez alors immédiatement dépanné ou remorqué et ce, gratuitement.

En cas de panne en France ou dans l'un des 33 pays couverts par la garantie, vous êtes immédiatement pris en charge et vous bénéficiez :

• Du dépannage sur place ou du remorquage gratuit,

• D'une solution de mobilité ou d'une prise en charge gratuite de l'hébergement,

• De la mise en relation avec le Réparateur Agréé Škoda le plus proche.

Edited by Ekkar_z_Bastlírny

Share this post


Link to post
Share on other sites

dik:) to je konecne dostatecne polopaticky, takze to chapu i ja. Pokud to bude ten snimac, poridim si ho az se budu vracet na svatky do CR. Auto pouzivam jen prilezitostne a jezdeni po Parizi je nocni mura, takze MHD to jisti. Problem s mistnimi oficialnimi servisy je v cene- rekla bych, ze me letenka vyjde levneji a aspon se neco priucim pri opreve, ale prostuduji to podrobne. No predpokladam, ze zaruka se na 20 let stare auto nevztahuje, ale pro srandu kralikum jim zavolam, a pak prozkoumam na co se vztahuje moje asistencni sluzba k ceske pojistce....

Koukala jsem na ten web a je "velmi informativni" - absolutne nic pouzitelneho, krome placenych zakaznickych linek, nabidky nejnovejsich modelu a reklamniho vychvalovani znacky....

DIKY MOC

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak nejnovejsi zpravy z bojiste, tedy z garaze - po tydnu v teplu a suchu a pri vidine, ze ho rozmontuji "do posledniho sroubecku" si auto dalo rict a nastarovalo naprosto normalne. Priznavam, ze vubec netusim proc predtim nestartovato a ted ano a vubec se mi to nelibi, protoze se to muze kdykoliv opakovat.

Nejaky napad???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ten web se omlouvám, opakuju - je ne parle pas français, ale pokud budeš potřebovat podrobnější popis, jsme tady...

v pohode, ja velmi ocenuji kazdou radu a snahu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napadá mě - voda neboli vlhkost v rozdělovači. A zase - může to být buď v tom snímači nebo ve vedení od něj k zapalování, nebo ve vn části - od cívky k víčku rozdělovače a od něj ke svícím. Vysušit, ošetřit sprejem odpuzujícím vlhkost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprej odpuzujici vlhkost - to neznam, ale sezenu a vyzkousim. Vlhkost je opravdu jedine logicke vysvetleni. Vzhledem k tomu, ze na radu jisteho mechanika mam rozdelovac obaleny igelitakem (coz skvele funguje v desti), tak to bude spis ten snimac nebo vedeni. Koukala jsem, ze je tam par kabelu co nejsou uplne idealne zaizolovane, takze je preizoluju a prestrikam tim sprejem jak radis.

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, prosím o radu, čim by to mohlo být. Auto chcíplo, roztlačil jsem ho, zhasnul a už nenaskočilo. Znova jsem ho roztáhl, naskočilo, dojel jsem domu, vypl motor, znovu natočil a v pohodě, toto jsem zhruba ještě 3× opakoval. Bohužel včera odpoledne opět zhaslo a už jsem s ním nehnul. Roztahovat jsem to nezkoušel, protože kdyby to nechytlo, zpátky v tom sněhu ho nedostanu. Baterka je asi 3 měsíce stará, 55Ah, má 12,2V bez připojených kabelech, po připojení kabelů klesne voltáž na cca 11,9V (?). Zkoušel jsem povytahovat relátka, vyměnit cívku, ale auto stejně nechytlo. Když to chci natočit, baterka je skoro bez šťávy, skoro zhasnou i kontrolky na přístrojovce. Vůbec netuším, čím by to mohlo být. Díky za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vem si pomocníka, který ti bude měřit napětí přímo na svorkách akumulátoru při startování. Pokud při startování hodně poklesne napětí na baterii, tak je baterka vybitá nebo vadná. Pokud poklesne málo a startér přesto netočí, tak hledej přechodový odpor (zoxidovaný kontakt) napřed na kostřícím kabelu akumulátoru (oba konce), pak na druhém kabelu od baterky. Taky zkontroluj vodivý pásek mezi motorem (převodovkou) a šasi auta. Kde u Favorita je, to nevím.

Edited by Dula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterka je asi 3 měsíce stará, 55Ah, má 12,2V bez připojených kabelech, po připojení kabelů klesne voltáž na cca 11,9V (?).

Pokud jsi pripojil kabely, ale mel jsi vypnute zapalovani tak by to mohl byt vadny alternator, nebo mas vetsi odber na radiu, alarmu.... Pokud ovsem neni vadna baterka, to zjistis dle rady od Dula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mozny te je ten plisek na sarteru priohlej, je to ten co vede od kotvy do motoru starteru jako takoveho. A kostri se primo na teleso starteru. Me se to stalo a melo to stejny priznaky. Dal jsem jinej starter a pohoda obcas se to da priohnout zpatky. A jestli si manipuloval se starterem pred touto nehodou je to nejspis tim. A nebo pasek kostrici mezi motorem a prevodovkou :-D Jedna vec z toho to nejspis bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,

měl bych dotaz na svého faválka.

Před týdnem se mi v té velké zimě vybila baterka. Tak jsem ji vymontoval, doma nabil, znovu nasadil a pár dní jezdil. Po třech dnech mi auto začalo špatně startovat, tak jsem se mrknul a zjistil jsem, že plusový kabel na baterii nebyl nasazený pořádně. Jen cca do 3/4. Tak jsem jej nasadil nadoraz a jezdil zase pár dní až do včera.

Včera auto nešlo vůbec nastartovat - kontrolky ale svítili. Tak jsem si řekl, že se nejspíš zase vybila baterie. Znovu jsem ji dal do nabíječky, ale vybitá nebyla. Dnes jsem baterku vrátil zpět do auta, ale problém přetrvává.

Prosím o radu, v čem by mohl být háček? Tuším, že asi bude v háji startér, ale je i jiná možnost, co je potřeba zkontrolovat? Kabeláž? atd? Pokud je někde vlákno, kde se to řeší, poprosím o odkaz

Díky moc za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je otázka co ti to dělá?

Motor točí a nechytne = Špatnej přívod paliva, zasranej filtr, neháže to jiskru,

Motor netočí - při startu pohasínaj kontolky (při poloze 1 svítí normálně) = baterie KO - je třeba proměřit jestli ti nespadl článek,

Motor netočí = startér KO, přerušená kabeláž, pojistky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jenom řeknu co se stalo mě vloni na jaře když jsem po zimě dával do tátovy fábie taky nabitou baterií.Kontrolky se mi při o točení klíčku rosvítily a při startování zhasly jako by baterka nebyla vůbec nabytá.Tak jsem jí vyndal a znovu připojil na nabíječku mám jí řízenou mikroprocesorem.Nabíječka se vypla ukazovala že je baterka nabitá.Bylo mi to divný až když jsem si prohlížek kontakty k baterce byli lehce zaoxidovaný tak jsem je očistil a fabča okamžitě nastartovala.Podotýkám že ty kontakty byli jenom lehce zaoxidovaný takže nebyl pořádný spoj a výsledek byl jako když nemám nabitou baterku.Od ty doby to bylo v pohodě.

Edited by Mišule

Share this post


Link to post
Share on other sites
... až když jsem si prohlížek kontakty k baterce byli lehce zaoxidovaný tak jsem je očistil a fabča okamžitě nastartovala.Podotýkám že ty kontakty byli jenom lehce zaoxidovaný takže nebyl pořádný spoj a výsledek byl jako když nemám nabitou baterku.

Předpokládám, že před nabíjením kontakty očistil. Nebo aspoň po, než ji dal do auta. To je snad samozřejmost.

Pokud to je nulová úroveň: Dal Plus kabel na PLUS pól baterie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je otázka co ti to dělá?

Motor točí a nechytne = Špatnej přívod paliva, zasranej filtr, neháže to jiskru,

Motor netočí - při startu pohasínaj kontolky (při poloze 1 svítí normálně) = baterie KO - je třeba proměřit jestli ti nespadl článek,

Motor netočí = startér KO, přerušená kabeláž, pojistky

Motor vůbec netočí, kontrolky svítí pořád, elektrika jede (autorádio, světlo)- Kontakty zoxidovaný nejsou a očištěny byly řádně, úplnej nováček nejsem. Baterie je jinak zapojena správně. Tak to vypadá, na ten startérek :kol-26:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslední zkouška - zavolej si někoho na pomoc, posaď ho za volant, dej mu klíčky a sám vezmi žárovku na 12V, nejlepší je zadní blinkrová 21W, uškubni konektor vedoucí k cívce startéru a připoj ho na žárovku druhým pólem spojenou s kostrou - při pokusu o natočení motoru musí žárovka po otočení klíčku do poslední polohy jasně svítit. Pak jsou tyto možnosti:

Pokud žárovka nesvítí, je v háji startovací relátko - neboli to, co je spínané spínací skříňkou a samo spíná proud do ovládací cívky startéru. POZOR, starší karburátorové favority tohle relátko nemají a cívku spíná přímo spínačka.

Pokud žárovka sama na drátu jasně svítí, odpojí se od kostry a spojí se s konektorem startérové cívky - zde musí žárovka při pokusu o nastartování svítit přibližně polovičním jasem. Pokud sama žárovka mezi drátem a kostrou svítila a po zapojení k cívce nesvítí, je přerušená cívka - výměna je snadná a laciná, nová cívka stojí cca 300Kč. Pokud se žárovka připojená místo na kostru k vstupnímu vývodu startérové cívky rozsvítí plným jasem, je příčinou závady také vadná cívka - tentokrát je zkratovaná a nevyvíjí dostatečnou sílu pro vysunutí pastorku a spojení hlavního obvodu startovacího proudu.

Teprve pokud by žárovka svítila sama plným jasem a po připojení k cívce startéru polovičním - a přesto by se nic nedělo, stojí za to demontovat od motoru startér a prohlédnout ho, jestli není něco mechanicky poškozeno - samotný startér je součástka velice spolehlivá, dá se říct svou životností srovnatelná s nájezdem 100-150tkm. Naopak jeho vysouvací cívka je ohniskem častých poruch - proto bych nejdřív udělal tu zkoušku popsanou výš. Vyjde rozhodně na menší peníze koupit jinou cívku než celý startér...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc díky za rady, nečekal jsem takový ohlas :-). No dnes mě ještě napadla taková blbost, protože auto bylo zaparkované mírně z kopce a parkoviště prázdné, tak jsem auto roztlačil / rozjel, skočil do auta rychle sepnul klíček, zařadil dvojku, trochu zaturoval a ejhle auto mi nastartovalo, tak jsem ho honem zavezl pred servis a v pondělí jsem tam pečenej vařenej :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoje hurá-akce by Tě stejně neminula - teď je jasné, že motoru nic není a závada je opravdu jen a jen někde v elektrice mezi baterkou a startérem - její hledání viz popis výš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...