Přejít na obsah

Chiptuning - Zvýšení výkonu


kokta7

Doporučené příspěvky

Vzhledem k tomu, že Habi asi neodpoví, odpovím sám, pozná to vnímavý mechanik, či technik, ale těm je to fuk. Legálně jako důkaz až při flashování jednotky při dotazu do systému. Vyhodnocení checksummu atd.  Kódování a další věci též nikoho netrápí pokud nejsou v přímém rozporu s funkcí vozu. V 99% je vše o mezilidských vztazích , komunikaci atd. Stačí se jen domluvit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych pár otázek na čiptunery, nevím kolik jich sem chodí, ale třeba bude mít aspoň motorpower nebo někdo chuť odpovědět, pokud to není nějaký supertajný know-how:

 

1) Jak řešíte bezpečnost pro motor, tj. aby tam té nafty nešlo moc a nestříkala na píst (propálení) / případně nestékala do oleje?

Proč se ptám:

Quote

Fyzikální podstata tohoto šoku je asi taková, že pokud je chiptuningem prodloužena doba vstřiku, nafta se už nestačí po vstříknutí do válce rozptýlit, ale cákne na vrchlík pístu. S tím se prosím nepočítá. Píst je horký, nafta studená, lokálně se místo dopadu ochladí, ale vzápětí se zas ohřeje, protože nafta začne hořet. Tepelné namáhání se projeví tím, že se píst buď propálí, nebo praskne. Následuje destrukce motoru, většinou za dramatických okolností. (http://dfens-cz.com/horst-fuchs-tuning/)

Tohle je třeba otázka, bez jejíhož zodpovězení bych si čip u firmy udělat nenechal...

 

2) Ve světě motorů někdo ze škodovky v souvislosti s dieselgate SW zmiňoval (parafrázuji), že lepších emisí se stejným výkonem se jim povedlo dosáhnout mj. přesnějším řízením vstřikování a zvýšením počtu vstřiků. Dá se nějak kvantifikovat o kolik tím klesne životnost vstřikovačů? (resp. dá z té EEPROMky přečíst, kolik vstřiků to bylo předtím a kolik teď, a z toho vyvodit, že když je to dvakrát tolik, sníží se jejich životnost na polovinu? )

 

3) Když jsem si četl starší články o chiptuningu, zmiňovali a ukazovali tam palivovou mapu, jako graf závislosti množství vstřikovaného paliva na poloze plynového pedálu a otáčkách motoru. Tzn v podstatě 2D pole dat v paměti. Předpokládám, že tohle platilo pro staré benzínové atmosféry, a dneska to bude složitější kvůli tomu vícenásobnému vstřiku + nutnosti regulace turba, a možná do toho vstupuje ještě něco. Nemáte nějaký pěkný článek, který by to principielně popisoval pro moderní motory, včetně třeba rozdílů mezi benzínem a dieselem?  (zajimá mě to jako programátora/zvědavýho člověka, kterej by rád věděl jak to funguje, nepotřebuju konkrétní hodnoty ani tak něco, nechci dělat konkurenci :D )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On ale psal o servisu, ne o STK. A pokud něco Habi nakousneš tak to dopiš, a dokonči, vždy se dá něco nového přiučit a objevit. Moje vědomosti , ale vycházejí ze systému v MB, ty se trochu liší od VW a velmi od Audi. Ale i tak nemusí být úplné. Protože ani v koncernu nepanuje taková shoda a řád jak to může vypadat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, motorpower napsal:

On ale psal o servisu, ne o STK. A pokud něco Habi nakousneš tak to dopiš, a dokonči, vždy se dá něco nového přiučit a objevit. Moje vědomosti , ale vycházejí ze systému v MB, ty se trochu liší od VW a velmi od Audi. Ale i tak nemusí být úplné. Protože ani v koncernu nepanuje taková shoda a řád jak to může vypadat.

To ja ale prece vim,umim cist..... Beru STK s prirovnanim k servisu,proste jsem chtel jen napsat,ze jsem byl kontrolovanej uz podle novych pravidel,vcetne napojeni na diagnostiku (na mereni emisi) je to zapsane v protokolu o mereni,vcetne vypisu z diagnostiky a nikdo na nic neprisel. 

Tak jak na to muzou prijit v servise??????? Tak ze jak jsem psal vise..... Ví uplny prd....

Edit: nemuze se rozepsat o necem co nevi. Je to proste jen jeho domenka.Uz to pochop :)

Editováno: , autor: Fanouš Ch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani po provedení testu nemá servis výsledek hned, ale většinou až druhý den se objeví po zadání VIN, zda je nebo není problém.

 

Provádět ověření přes ODIS = vyčtení verze jednotky, softwaru a kontrolního součtu. Pokud součet sedí, tak není problém.

 

Provádět test plošně je opravdu možné. Pokud by to tak bylo není problém u tak upraveného vozu absolvovat potřebnou prohlídku u neautorizovaného servisu, který provede potřebný zápis.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z výše uvedeného tedy vyplývá, že bychom měli být velmi obezřetní  v období záruky reklamovat cokoliv, co je spojeno s jednotkou 01(motor)  u vozu, na kterém byl proveden chip. To může být např. i špatná funkce žaluzií, DPF a desítky dalších problémů. Většinou totiž škodovka jako první volbu udělá update SW jednotky na vyšší verzi (pokud existuje). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste bych se s Vami chtel podelit o zkusenost se servisem Skoda Auto... A chipem meho Supa. Auto mi za studena dost skubalo. Nechal jsem jim tam auto do druheho dne, aby nejlepe rano projeli auto a zjistili pricinu... Samozrejme jsem nahlasil, ze mam chip a tudiz si nepreji prehrat software kvuli ojebavani emisi.Podepsal jsem prohlaseni a odesel. Druhy den odpoledne si jdu pro auto a bylo mi receno, ze technik(mechanik) auto projel, skubalo, ale ze neobjevil zadnou zavadu, tudiz je to zpusobene tim Chipem. (chip mam temer tri roky a servis jsem navstivil letos na jare) tak jsem volal na chiptunning a tam mi rekli, ze se stim jeste nesetkali, aby se to podelalo po takove dobe. Co ted? Dal jsem auto k jednomu mechanikovi (na doporuceni) ten mi vymenil vstriky a bylo po skubani. Tak ze do Skodovky, jezdim uz jen na vymenu oleje v DSG! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vstřiky mohli být jen zanesené, nezvažoval jsi pročištění ultrazvukem ? Nicméně i to měli v servisu vidět na diagnostice. Jinak tyto případy by mělo řešit pojištění, některé chiptun. firmy to jako skupinové pojištění, nabízí. Osobní zkušenost s tím nemám, pouze vím, že jsou servisy, které Tě poženou a jsou i takové, které k tomu přistupují s rezervou, vše je o lidech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím, 
Jelikož jsem se s kamarádem nechali napálit. Tak bychom rádi oživily téma a chceme dále upozornit na nekalé praktiky, lži a podvody od TDIdrapek s.r.o.. Byly nám podsunuté nereálné grafy výkonu po úpravě od TDI Drápka, které se výrazně neshodovaly s realitou, která byla zjištěna nezávislým měřením na jiných zkušebnách výkonu. Dále smluvně neprovedené přehrátí softwaru DG (Dieselgate) verze na.. Ne DG verzi, která byla v ceně úpravy. Rozdíly v měřeni u dvou vozu 40-50Nm a 25-30hp což není odchylka měření, ale jasný podvod a nekorektní jednání. Nekvalitně provedena úprava, která se projevila ve špatném průběhu, propadu výkonu až na sérii. Upozorňujeme na to případné zájemce dobře zvážit kam dají upravit svého miláčka. Popř i ty co již podstoupily tuto úpravu u TDI Drápek, aby si to nechali jet přeměřit jinde.

Editováno: , autor: Pawouk
Úprava formátování.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A můžeš to něčím doložit ? Jinak to trochu vypadá na nedoložené tvrzení...navíc nemáš žádnou historii zde na fóru, takže nezlob se, ale těžko tomu věřit.

Navíc mám osobní zkušenost ještě na O II a ten výkon je sakra znát... @Pawouk FYI

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, stalo se.  Pokud by jsme nebyly poškozeni, tento příspěvek by nevznikl. Něměli bychom důvod upozorňovat na tuto pochybnou úpravu. Ale plus pro Drápka postavil se k tomu jako chlap a vrátil peníze.  Má co zlepšovat na svých úpravách.

Zde jsou grafy.  Výsledný Graf od TDI Drápek... Druhý od SGS po přeměření výkonu po úpravě TDI Drápka

SGS.jpg

TDI drápek.jpg

Editováno: , autor: chuckm
změna textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zacinam spekulovat co vymysliet, aby auto (S3 2018, 190k TDI, 4x4, 7° DSG) tolko nevahalo pri prudkom pridani hlavne pri nizkej rychlosti (napr. pri vyjazde z pomalej zakruty).

Pride mi ze zavaha uz DSG prevodovka a asi zohrava rolu aj nastup turba, neviem to lepsie popisat, nevyznam sa v tom...

 

Myslite, ze pripadny chip tunning moze s tymto pomoct? Alebo existuje len nejake preprogramovanie riadiacej jednotky prevodovky?

PS co je pravdy na tom ze pri navsteve autorizovaneho servisu a pripojeni diagnostiky sa mapy riadiacej jednotky motora/prevodovky automaticky prepisu na tovarenske hodnoty?

Editováno: , autor: PistaTT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic sa samo automaticky neprepise,nieco riesia iba v pripade reklamacie v pripade nejakeho problemu,alebo nejakeho updatu.Vtedy o upravu mozes prist,ale to sa stava vynimocne.

Ladenie by mohlo v tomto vahani,sposobenom strazenim emisii a spotreby pomoct,ale o tom ti tu iste nieco viac popise zdejsi odbornik motorpower?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

11 hours ago, Patrik1971 said:

Nic sa samo automaticky neprepise,nieco riesia iba v pripade reklamacie v pripade nejakeho problemu,alebo nejakeho updatu.Vtedy o upravu mozes prist,ale to sa stava vynimocne.

 

kolega mi tvrdil, ze po pripojeni na online diagnostiku sa kontroluje nejaky hash a ak nesedi, tak rovno automaticky prepise jednotku na tovarenske nastavenie. vraj vsetky jednotky okrem komfortnej... preto som sa radsej opytal... aby som zbytocne nenechal upravovat RJ DSG prip. RJ motoru a potom o nove nastavenia prisiel.

zaroven ma kolega odhovaral od chip tunningu pokial je auto v zaruke (t.j. pockat s upravou min. 2 roky/120 000 km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som byvalu Octavku s dsg upravenu v zaruke pri cca 2 rokoch a 25000km,abolvoval som prehliadku v servise a vsetko zostalo zachovane.

Takze nic z toho,co Ta strasia,sa nekona,samozrejme za predpokladu,ze to das spravit niekomu normalnemu.

Kazdopadne viem presne,aky je tento tvoj motor tarbak v 4kolke,mal som ho v Superbe a tajne som dufal,ze to 7st dsg vyzehli.Ako citam,tak nie.Skus sa spojim s motorpowerom,urcite ti nieco rozumne poradi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...