Přejít na obsah

Nestabilní chování


Brkos

Doporučené příspěvky

  • o 8 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

Zajímalo by mě, jestli BRKOS už vyměnil ty vyteklé tlumiče, a jestli se zlepšilo chování auta. Jsem tu nováček, ale diskuzi sleduji delší dobu. Mám stejný problém, nestabilní Rapid (chování podvozku je hrozné ve všech rychlostech). Auto staré 2,5 roku (cca 40t km), nestabilní chování zruba 1,5 roku (cca od 20t km) a postupně se zhoršující. Na špatné tlumiče mám podezření již od začátku těchto potíží. Jen můj pocit to rozhodně není, jel jsem zkušebně dva jiné Rapidy (s nájezdem 4t km a 14t km), a byly bez problému. Vibrační test tlumičů Nussbaum v neautorizovaném servise - před rokem všechna kola okolo 55%, nyní všechna kola okolo 40% (tuhle hodnotu již berou jako vadné tlumiče). Před rokem test tlumičů v servise Škoda s výsledkem OK - reklamace neuznaná. Je otázkou, jestli tlumiče nic nevydrží, co je mohlo takhle odrovnat, jestli jsou vůbec špatné, nebo co se to vlastně děje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak se u tebe projevuje "hrozné" chování ?

Mě třeba nepřijde 2x super, ve vysokých rychlostech citlivé na vítr, na rozmlácené silnici celkem uskákaný, ale na dobrém povrchu je to skvělý. Podvozek Rapida je celkově dělaný jako nic moc a první modely to mají ještě horší.

btw. teď jsem byl na výměně oleje ( auto mám 2 roky ) a jeden přední tlumič mám prý už orosený...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to přece není možné, aby jsme měli auto jen na dobré povrchy, zvlášť se standardním podvozkem (ne sportovním). Příjde mi absurdní, že by se desítky let vyvíjely a zdokonalovaly jednotlivé prvky podvozku, aby pak v roce 2014 vzniklo auto, se kterým se dá jezdit jen po pěkně rovných silnicích. To už by pak ta auta nemusela mít tlumiče ani pružiny. A jak dlouhá část třeba z celkové cesty do práce je taková, kde mi chování podvozku nevadí - 20% z celkové délky. Já myslím, že je někde chyba. Že podvozek Rapida není žádný zázrak (a to mluvíme o upraveném podvozku od MR 2014) mi bylo jasné už z prvních jízd v předváděcích vozech, ale dovedl jsem si představit si takové auto pořídit. Několik měsíců jsem byl spokojený. Ale abych začal řešit problémy (změny v chování) už v 15 nebo 20t km, to mi přijde hodně brzo. Vždyť to je nové auto. Když někdo pořizuje ojetinu, tak auto s takovým nájezdem je pro něj luxus, u kterého nebude čekat žádné problémy (pokud to nebude oprava po bouračce). U svého auta jsem prvně zaregistroval podivné odksakování na nerovnostech - to jsem byl ještě ochoten přijmout, že jsem si něco vsugeroval. I když sebou auto začalo při přejetí nerovností na silnici (např. dilatační lišty na mostech) mlátit tak, že třískne i v palubovce. První měsíce byl v autě naprostý klid. Pak ale přišel neklid ve volantu - přenášení určitých pohybů po přejezdu auta po nerovnostech (a to i v nízké rychlosti např. 20 km/h). To mi vadí hodně. Nachytal jsem se, že začínám podvědomně chytat volant druhou rukou (projevy navozují nejistotu). Z počátku bylo auto tak suverénní, že nebyl problém v pohodičce držet volant jednou rukou i při rychlosti 140 km/h (loket opřený o hranu dveří) - v té době jsem si podvozek naopak liboval. Do půl roku od řešení neklidu ve volantu pak začaly další negativní projevy - auto se začalo na nerovnostech kymácet ze strany na stranu, tam kde je třeba aby bylo měkké je tvrdé (zkopíruje každý prd i při pomalé jízdě), kde je potřeba aby bylo trvdé je zase měkké (nahýbá a houpe se při rychlejší jízdě v zatáčkách). Podvozek jako by se choval úplně opačně než má. Podvozek se ale kymácí i úhlopříčně. No a ve volnantu už cítím v určitých situacích i jakoby posuny do strany. Vše se stále postupně zhoršuje. Nemá na to vliv jestli mám zimní 15" nebo letní 16". Nemá na to vliv nahuštění pneumatik - mění se jiné vlastnosti. Co má na to vliv je venkovní teplota - při vysokých teplotách v létě je chování horší (a hlavně po delší cestě). Je to jako by ohřáté tlumiče ztrácely správnou funkci či co. Pak mi ještě přijde, že se chování někdy zlepší, když auto zvlne (jízda po dešti) - ale to je teda už sci-fi. Auto ale netáhne do strany, volant nekmitá, v tomto ohledu ok. Před rokem geometrie - bez chyb. Ve dvou servisech i na STK kontrola vůlí na podvozku - bez nálezu. Výsledky testu tlumičů viz předchozí příspěvek. Zajímavé jsou i zvukové projevy - z počátku od podvozku ticho (normální zvukové projevy). Zhruba souběžně s neklidem ve volantu jsem začal pozorovat při najetí na nerovnost kromě normálního zvuku podvozku i tupý tlumený úder. Nejprve jen od levého předního kola později i od pravého předního. Při zkušební jízdě v jiných dvou Rapidech byl tento zvuk slyšet u Rapida s nájezdem 14t km, ale jinak se auto chovalo v pohodě, u auta s nájezdem 4t km bylo ticho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jsi mě možná blbě pochopil, já netvrdím, že podvozek Rapida je něco strašnýho, jenom že není excelentní jako má třeba Focus apod.

Je to prostě velké auto no kočkopsu podovzku - Předek Fabie, zadek O1

Je naladěný více do tvrda jako většina aut VW

Můžeš si koupit Francouzce a dostaneš zase auto který moc nesedí na super silnici, bude se naklánět a špatně držet stopu...

Pokud se tvoje auto takhle divně chová, je něco s autem, né s tím, jak je navržený... Spíš sežeň někoho z fóra ať si vyzkouší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já právě myslel, že to podivné chování mého auta objasňuješ jako vlastnost. Proto jsem se v druhém příspěvku rozepsal. Přesně, myslím si taky, že s mým autem něco je. Jenže když jsem se snažil před rokem v servisech Škoda věc řešit, vždycky to dopadlo tak, že žádná závada nebyla zjištěna. Zajímalo mě, jestli BRKOS po případné výměně tlumičů zaznamenal změnu, ale zatím tady nebyl. Ty testy tlumičů, na kterých jsem byl (vibrační, v neautorizovaném servisu), jsou totiž taková alchymie - ukážou jen procenta, ale bez jednoznačného určení stavu. Pánové mi pak podávají objasnění jen ústně - na novém autě naměříme 70%, 40% a méně bereme jako vadné tlumiče na výměnu. Takže když jsem před rokem naměřil 55%, řekli mi, že je to na rok a půl staré auto málo, ale na výměnu to ještě není. Když mi teď (po roce) naměřili 40%, řekli, že to už je špatně. Nicméně s jistotou ne, prý to auto možná má ty tlumiče tak udělané. No tak co si mám o tom měření myslet? Každopádně vždy, když jsem na měření přijel (pokaždé tam byl jiný borec), tak začínali s posměchem "co na tom novým autě chcete měřit", a po vytištění výsledků jim v údivu spadne čelist. V autorizovaném servise Škoda, kde jsem před rokem byl, měli na měření tlumičů jen jednoduchý přístroj, který se přísavkou uchytil na blatník a ručně auto zhoupli. Pak ta mašinka vytiskla výsledek, který byl u všech kol OK (byl jsem u toho). Mimochodem, automechanici o tomto zařízení tvrdí, že je na prd, prý je lepší to vibrační. Rok jsem to neřešil (ale jsem otrávený z každé jízdy a jezdím denně). Teď po roce jsem chtěl zjistit, jestli naměří nějaký rozdíl. A naměřili rozdíl 15% (což je podle údajů výše úbytek poloviny použitelného rozsahu za rok!). Že se stav zhoršuje tedy není jen můj pocit. Ještě dodávám, že jezdím normální silnice (u nás samozřejmě žádná sláva), žádný terén nebo tankodromy, k autu jsem hodně opatrný. Mít zničené tlumiče po 2,5 letech při necelých 40t km mi přijde jako extrém.

Zkusím ještě i teď navštívit autorizovaný servis. A RYPICONGu, děkuji za reakci. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim.

Tak toto léto bylo co se týká tlumičů výživné. Vyteklé tlumiče mi na záruku neuznali, protože dle výrobce to není tlumičový olej, ale montážní tuk, který časem zkapalní a stéká po nádobě tlumiče. Na testu tlumičů naměřili všude něco jiného. Pak přišel zlom, jel jsem do autorizovaného servisu, kde naměřili na tlumičích účinnost do 30ti procent, což je na výměnu. Měl jsem radost, že mi dají nové, ale vyjádření opět vtipné. Tlumič není reklamovatelný díl, pokud chcete reklamovat, nechte tu auto na 30 dní, ale stejně Vám je nedáme. Jinak na test tlumičů má veliký vliv nahuštění pneumatik. Na 17ti palcových kolech, při tlaku 2,7 za tepla byla hodnota cca 20 procent. Při upuštění na 2,2 už bylo na testu 60 procent.

Chtěl jsem si koupit eibach kompletní podvozek, se snížením 3cm, ale nakonec po konzultacích s lidmi na dobrých místech, jsme usoudili, že to nemá cenu. To auto je prostě vysoký, úzký a lehký. Takže já ho budu v brzké době prodávat a kupovat dvojkovou octavii RS...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro RYPICONG: Brno. Ale zatím se na fóru s nikým neznám. Nicméně před rokem jsem jiné Rapidy jel a chovaly se jinak, jak píšu výš. Nakonec to přiznal i garanční technik v servise Škoda (před rokem). Ale žádnou servisní procedurou nebyla zjistitelná závada, takže nedokázal určit co vyměnit. Dokonce připustil i to, že když něco vyměním (třeba tlumiče), abych po dalších 20t km nebyl tam kde jsem. Což je teda drsný fakt, připustit takové vlastnosti. Vlastně potřebuji zjistit co je vadné, a to při srovnávací jízdě nezjistím (jen že se auto chová jinak nebo snad stejně).

 

Pro BRKOS: Díky, že jsi se ozval. Myslíš, že ty tlumiče u Tvého auta jsou teda po smrti? Nebo jakého poznatku jsi nabyl? Jestli jsi na svém autě tlumiče neměnil, tak vlastně nevíš, jestli to pomůže. Z toho popisu testů tlumičů i z mých zkušeností jednoznačně nevyplývá objektivita výsledků měření (i když v Tvém případě vadné tlumiče naměřili i přímo ve Škoda servisu) - a taky jsem se divil, že nikde před testem tlumičů neměřili a neupravovali tlak v pneumatikách (nebo se nezadává do přístroje). O jiných tlumičích než originálních jsem přemýšlel taky, protože z celého bádání před rokem jsem nabyl obav, že originální nevydrží víc než 15 až 20t km (je ale divné, že věc neřeší víc lidí). Můj kamarád mě tlačil do Koni, měl je před pár lety ve své Octávii I, a byl maximálně spokojen (a to údajně i bez snížení podvozku). Od toho mě ale odradil garanční technik, protože bych přišel o záruku. Já auto měnit nehodlám (i když se Ti nedivím). Ale snad bych vyměnil všechny tlumiče i na vlastní náklady, když budu mít jistotu že to povede k odstranění problému, jen abych mohl konečně spokojeně jezdit. Otázkou ale je, pokud by tlumiče byly špatné, a já s nimi takto najel posledních 20t km, jestli už nevyměnit i některé další prvky podvozku, které tím trpěly (horní zavěšení tlumiče, spodní čepy, puky na ramenech, silentbloky na stabilizátoru, co já vím co ještě). Podle některých projevů z poslední doby mám totiž pocit, že toho je špatného víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 21. 9. 2016 at 20:39, Brkos napsal:

Zdravim.

Tak toto léto bylo co se týká tlumičů výživné. Vyteklé tlumiče mi na záruku neuznali, protože dle výrobce to není tlumičový olej, ale montážní tuk, který časem zkapalní a stéká po nádobě tlumiče. Na testu tlumičů naměřili všude něco jiného. Pak přišel zlom, jel jsem do autorizovaného servisu, kde naměřili na tlumičích účinnost do 30ti procent, což je na výměnu. Měl jsem radost, že mi dají nové, ale vyjádření opět vtipné. Tlumič není reklamovatelný díl, pokud chcete reklamovat, nechte tu auto na 30 dní, ale stejně Vám je nedáme. Jinak na test tlumičů má veliký vliv nahuštění pneumatik. Na 17ti palcových kolech, při tlaku 2,7 za tepla byla hodnota cca 20 procent. Při upuštění na 2,2 už bylo na testu 60 procent.

Chtěl jsem si koupit eibach kompletní podvozek, se snížením 3cm, ale nakonec po konzultacích s lidmi na dobrých místech, jsme usoudili, že to nemá cenu. To auto je prostě vysoký, úzký a lehký. Takže já ho budu v brzké době prodávat a kupovat dvojkovou octavii RS...

Brkosi, můžu se ještě zeptat, jaký názor na podvozek měli ti lidé na dobrých místech? Je tam nějaká chyba, která by způsobovala předčasné poškození originál tlumičů? Nebo je chyba přímo v těch tlumičích?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 11. 2016 at 12:16, Jaxx napsal:

Brkosi, můžu se ještě zeptat, jaký názor na podvozek měli ti lidé na dobrých místech? Je tam nějaká chyba, která by způsobovala předčasné poškození originál tlumičů? Nebo je chyba přímo v těch tlumičích?

Dle mě je prostě chyba v tlumičích. Teda to že tečou. Ale já už to neřeším, kupuji jiné auto.

IMG_0008.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brkos má ty tlumiče pěkně mokré. Jestli je v tlumičích koncepční chyba, pak je bez šance dát auto v záruce dopořádku. Když namontuji originál, bude za chvíli opět po nich, když neoriginál, přijdu o záruku. Zajímalo by mě, jestli se ve výrobě montují pořád stejné tlumiče nebo došlo k nějaké inovaci (myšleno do MR 2014 dále). Někde tady jsem totiž četl příspěvek od některého z majitelů Rapida MR 2014, že když sedl do MR 2016, tak si připadal jak v úplně jiném autě (auto se chovalo mnohem líp) - uvažoval právě, jestli není podvozek jiný. Je ale fakt, že já jsem byl první měsíce se svým autem taky nadšený, a když jsem po roce a půl zkušebně sedl do Rapida MR 2015 s nájezdem 4000 km, byl to oproti mému, v té době s nájezdem 20.000 km taky velký rozdíl. Takže to v obou případech možná bylo jen tím, že ten půjčený Rapid byl prostě nový.

Editováno: , autor: Jaxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si děláš srandu... Čoveče, mě před měsícem z AS vypraskali, když jsem to tam byl zase řešit, že s tlumičema nemůže absolutně nic být. I když na jejich zařízení naměřili nejhorší hodnoty, jaké jsem kdy měl (přední okolo 45%, zadní okolo 30% !!!). Jenže i to jejich zařízení vyhodnocuje jen rozdíl mezi levým a pravým kolem (v protokolu stanovený limit) a není tam nic k celkovému opotřebení. V servise mi nedokázali sdělit, co ta procenta teda znamenají. Tak jsem jim řekl, ať zašlou požadavek na ŠA, aby se vyjádřili k těm číslům. A odpověď z ŠA zněla - u tlumičů na žadném zařízení nelze spolehlivě vyhodnotit celkový stav opotřebení tlumičů, vyhodnocujte jen podle rozdílu mezi levým a pravým kolem, ten je v pořádku, takže reklamaci neuznat. Tohle fakt není možný, oni nepřipustí, že by mohli být opotřebené všechny tlumiče shodně (což samozřejmě možné je). Přijde mi to tak, že se snaží zamaskovat nějaký průser (což koresponduje s tím co píšeš). Vsadím se, že až budu mít auto po záruce, hned těch 30% bude stav na výměnu.

Ještě abych upřesnil - tlumiče mi netečou, jsou suché (oproti Brkosovi). Nejsem ale spokojený s tím, jak se auto chová a při měření tlumičů už před rokem vycházely hodně špatné hodnoty. A tento rok jsou ještě horší. Ale v autorizovaných servisech stále tvrdí, že je vše OK.

Editováno: , autor: Jaxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, rkonf napsal:

U OIII konstrukční chybu tlumičů vyřešili a při reklamacích je na záruku mění, tak předpokládám, že to u Rapidu bude stejné.

Rkonfe, a to jsi s tím poznatkem vycházel z TPI ve fóru OIII? Nebo máš nějaké pozitivní zkušenosti s výměnou tlumičů přímo z provozu? Docela by mě překvapilo, že by tlumiče na záruku měnili. V tom TPI je to ale pouze na základě vyteklých tlumičů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...