Přejít na obsah

Nestabilní chování


Brkos

Doporučené příspěvky

To nebude tak jednoduché. Když jsem posledně tlumiče řešil v AS, dostal jsem dlouhou přednášku o pokynech ŠA pro servisy k tlumičům, kde rosení bylo analyzováno jako prolínání nadbytečného množství montážního tuku (údajně časem odkudsi prolne a vytvoří onen orosený nános na povrchu lumiče), s výsledným zhodnocením - toto v žádném případě neřešit jako vadu tlumiče. Jako vzor byly v té dokumentaci fotky různých situací povrchového orosení tlumičů, a jedna z nich se snad blížila i stavu Brkosova tlumiče. Když jsem to viděl, nevěděl jsem, co si mám o tom myslet.

Každopádně v TPI na vadné tlumiče u OIII je uvedeno - vyloučit vliv kozervačního oleje, při opakovaném nadměrném úniku oleje vyměnit netěsný tlumič. Zkusil jsem to sem vložit...

post-32075-0-37976600-1461780909.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravicko.  Tak ako to tu citam. Tak mam presne ten problem s podvozkom co vy. V servise sa vyjadrili ze je to uplne zle ,ale reklamacny technik to samozrejme neuznal..... zsial asi takto sa skoda sprava k reklamaciam. Tak sa chystam do ineho servisu a mam skusit tam mi bolo doslova povedane(((.ale nejaky problem tam evidentne bude len sa to.podla mojich skusenosti snazia zakryt. Lebo nie kazdy si taketo veci vsimne. Ale auto sa chova ako s vymlatenymi tlmicmi . Mam ho 2 roky a 31000 najazdene..a na porovnanie vozievam sa sem tam na novom modelovom roku a chova sa uplne inak ako.to.moje (((

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A máš všechny tlumiče suché nebo i orosené? No podle toho jak to píšeš, mám úplně stejné poznatky (taky když jsem jel v zapůjčeném novém Rapidu, auto se chovalo bezproblémově). Jsem rád, že se našel ještě někdo další (kromě Brkose), protože jsem si začínal připadat jako magor. Právě si taky myslím, že ŠA něco maskuje (něco jako vadnou sérii tlumičů, poškození tlumičů chybou při montáži nebo něco takového). Při řešení problému v AS úplně podivný přístup. Mě přijde, že ty tlumiče fungují tak nějak napůl, jako by nefungovaly správně v celém rozsahu. Já nevím, jestli je to technicky možné. Prostě drobné nerovnosti a výkyvy vůbec nezatlumí, a až přijde větší náraz, tak se najednou chytnou, ale už příliš pozdě a tvrdě (takže auto se tak nějak propadá, naklání apod., ale přitom působí tvrdě). A nebo nezabírají při každém pohybu, chvilkama jako by profoukly. Nevím, těžko se to rozeznává, když se na funkci podílí dvě věci současně - pružina a tlumič. Každopádně s tím číslem tlumiče jsi mě nahlodal. Zkoušel jsem na netu hledat, jaká čísla tlumičů se u Rapidu montovala, a našel jsem následující - přední 6R0413031AT (do 8/2013) a 6R0413031BA (od 8/2013), zadní 6R0513025AN (do 8/2013) a 6R0513025BA (od 8/2013). Na tvé fotce je přední tlumič s číslem 6R0413031BF, takže další varianta. O víkendu se podívám do podběhů, a jestli tam ty cedulky ještě budou (což mám obavy), tak to zkusím vyfotit. O ty čísla jsem se zajímal spíš v té rovině, že kdybych je měnil, abych dal nejnovější typ. Pokud by totiž šlo o nějakou hromadnou záležitost, předpokládám, že by to ve ŠA nemontovali na věky, ale od zjištění problému by zavedli opravné opatření. Ale zatím co nás spojuje, je auto koupené v roce 2014.

Editováno: , autor: Jaxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skusim zajtra pozriet cislo dielu na faceliftovom rapide. Ci je tam nejake ine cislo alebo.len koncovy index.

A tlmice sa.mi zdali nejake mastne ale nie az tak ako.na tej fotke. A zadne boli viac ako.predne. len pre info ja mam 1.6 tdi. Neviem ci vsade sli tie iste alebo robili rozdiel medzi naftou a benzinom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle všeho jsou úplně stejné tlumiče na spacebacku i na liftbacku, a na všech motorizacích (což je drsné). Já mám spaceback 1.2 tsi. V číslech jsou rozdíly jen v koncovém indexu. Ty čísla co jsem psal, tak se jedná o dva typy podvozku - montovaný do 8/2013 (vyráběl se pouze liftback, a mezi rapiďáky je podvozek s těmito tlumiči zvaný jako "tvrdý"), pak montovaný od 8/2013 (náběh byl s MR 2014, a tento podvozek měly jak liftbacky tak i spacebacky, mezi rapiďáky je podvozek s těmito tlumiči zvaný jako "měkký"). Údajně v AS u všech liftbacků vyrobených před 8/2013, tedy s tvrdým podvozkem, měnili tvrdé tlumiče za měkké zdarma, v rámci svolávací akce. Nevím to úplně spolehlivě, ale podle toho co mi řekl jeden z prodejců v AS, výměna probíhala tak nějak v utajení (zjevně to ŠA nevychytala i s těmi prvními tvrdými tlumiči). Původně jsem se domníval, že tedy existovaly jen tyto dvě varianty tlumičů. Ale s tou tvojí fotkou to začíná vypadat, že došlo k nějaké další obměně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadla jedna věc. Je možné, že ty tlumiče co dávají do Rapidu, byly navrženy pro jiné auto (lehčí), a Rapida prostě nezvládnou a rychle odchází (dřív, než by měly). Něco podobného naznačoval i Brkos. Vzpomněl jsem si totiž na to, jak jsem měl auto nové, a byl jsem s chováním podvozku ještě spokojený, když jsem přejel velkou nerovnost, tak odezva auta byla taková netypická, že člověku přišla myšlenka - takhle s tím jezdit nemůžu, to by se něco rozbilo. Ale to by zase nekorespondovalo s tím, co prohlašují předáci Škody, že každé tlumiče jsou navrženy a odladěny přesně pro konkrétní auto. Tak nevím...

Editováno: , autor: Jaxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, SkodaRapid napsal:

To, ze se vymenovali tvrde tlumice za mekke zadarma tady ctu poprve. Muze to jeste nekdo dalsi potvrdit?

Čoveče, chceš říct, že mi ten borec kecal? Proč by to ale dělal? Do prčic, mám za to, že jsem to ale slyšel ještě i od někoho dalšího v AS, že podvozek prvních rapidů v servisech upravovali. Jestli to byl kec, tak to začíná být zajímavý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ta čísla dílů je machr Miklisek, ale ten sem zatím nezabrousil...

Jsem tu :-D. Řešilo se to v tomto tématu http://forum.skodahome.cz/topic/81706-%C5%A1koda-rapid/?do=findComment&comment=1867912 v lednu a únoru 2014.

Přední "tvrdé" tlumiče 6R0413031AT resp. 6R0413031BA byly nahrazeny "měkkým" 6R0413031BF.

Zadní "tvrdé" 6R0513025AN nahrazeny 6R0513025BA.

U Spacebacku žádná změna v průběhu výroby, přední rovnou 6R0413031BF, zadní 6R0513025BB

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, děkuji Miklisku. ;-) Prolítl jsem už i tu diskuzi z odkazu. Takže jsem to tam nahoře trochu domotal - spaceback má přecejenom jiné tlumiče než liftback. Tak to uvidíme, co se z toho vyvine. Lovec i já máme spaceback (jestli jsem správně pochopil), Brkos má Toledo. Takže pojit by nás měly jen přední tlumiče 6R0413031BF, a pak ten rok 2014. Jaký byl rozdíl mezi těmi starými liftbackovými předními 6R0413031AT a 6R0413031BA?

Editováno: , autor: Jaxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6R0413031AT a 6R0413031BA bylo rozlišení pro různé okruhy odpružení - dle hmotnosti auta. 6R0413031AT PR-G45 a PR-G47, 6R0413031BA PR-G46 a PR-G48. Platilo do 5.8.2013. Pak už je jen jeden společný tlumič 6R0413031BF pro oba okruhy pérování. Má to co do činění s motorizacemi, hmotností auta, výbavou, s tažným a bez..... Jinak G46 a G48 byly okruhy pérování u paketů pro špatné cesty - zvýšený podvozek.

Ješte je tam jedna změna od 5.8.2013 - doraz tlumiče je nyní rozdílný pro okruhy pérování PR-G45 - 1H0412303B a PR-G46,G47, G48 - 357412303F.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Lovec: Jestli máš Liftback, máš stejný podvozek jako Brnos v Toledu. Se mnou jen stejné přední tlumiče. Jestli se ti podaří zjistit čísla tlumičů v novějším Rapidu (i když je to liftback), tak je sem hoď. Já se pod auto dostanu až o víkendu, v týdnu nestíhám. Jestli to přečtu, taky to sem hodím. Zatím to ale vypadá, že se přes čísla asi k ničemu nedopátráme. Ale aspoň budeme mít v něčem jasno.

 

Pro Miklísek: Je zajímavý, že dřív rozlišovali dva okruhy pérování a teď už ne. Ještě, že je rozdíl alespoň v něčem. Stejně si o tom odladění tlumičů přesně na daný model auta, a že jsou nejlepší originál Škoda tlumiče, začínám myslet své. Ty dorazy fungují jak? Berou až maximální stlačení tlumiče, aby se nepotkalo tělo tlumiče s horním uchycením, nebo se podílejí na funkci tlumiče i jinak? ...když jsou dva rozdílné typy. Zatím jsem to nikdy na žádném autě neřešil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale povie))). Tak pozeral som po facelifte 1.2 2016 . A predne aj zadne su totozne s mojimi . Cislo dielu. 6r0 413 031 bf. A auto sa chova citelne inak. Dokonca len ked to porovnam len laicky rukami postlacam kufor k zemi. Je citit ze to je rozdiel.... este by to.mohlo byt v pneumatikach . Tie niesu rovnake ..

Editováno: , autor: lovec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Jaxx napsal:

Ty dorazy fungují jak? Berou až maximální stlačení tlumiče, aby se nepotkalo tělo tlumiče s horním uchycením, nebo se podílejí na funkci tlumiče i jinak? ...když jsou dva rozdílné typy. Zatím jsem to nikdy na žádném autě neřešil.

To taky netuším, nejspíš pomáhá tlumit maximální zvih, je to koneckonců doraz. A na nezvýšený podvozek je dlouhý 63mm, na paket pro špatné cesty je dlouhý 83mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myklísku, díky že jsi to s těmi čísly objasnil. Budu pak hledat i to vyražené na tlumiči, snad se k němu dostanu. Ale řekni mi jedno, jestli je na cedulce číslo celé sestavy, jakto že se u předního tlumiče shoduje s číslem tlumiče? Nemělo by byýt vždy odlišné, aby v databázi dílů (třeba v centrálním skladu) nedocházelo k duplicitě?

Co se týká dorazu, docela by mě zajímalo, jak často se vlastně dostává při provozu do záběru. Pokud na něj nalehává tělo tlumiče i během běžných kmitů, může být projev docela citelný (myslím rozdíl, kdy se tlumič dotkne a kdy jde bez dotyku) - je to přecejen další hmota v cestě přenosu energie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, lovec napsal:

Ale povie))). Tak pozeral som po facelifte 1.2 2016 . A predne su totozne s mojimi . Cislo dielu. 6r0 413 031 bf. A auto sa chova citelne inak. Dokonca len ked to porovnam len laicky rukami postlacam kufor k zemi. Je citit ze to je rozdiel.... este by to.mohlo byt v pneumatikach . Tie niesu rovnake ..

Pokud zkoušíš jaký projev mají tlumiče stlačením kastle rukou, myslím, že rozdílné pneumatiky se v tom zákmitu nemůžou projevit. Mýslím, že to bude těmi tlumiči. Během jízdy pak samozřejmě jiná kola mají vliv. Ale já mám zimní 15" a letní 16", a sere mě to s oběma. Na 15" je to trochu komfortnější, ale přenášení průjezdu po nerovnostech do volantu, poklekávání auta při pádu do díry, apod. to zůstává stále. Když auto bylo nové, podvozek se choval suveréně. Teď z něj prostě cítím velkou nejistotu. Ale má velký vliv na chování podvozku, jaká je venku teplota. Čím větší teplo, tím horší chování - u obou velikostí kol. To jsem ještě u žádného auta nezaregistroval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 11. 2016 at 15:27, lovec napsal:

Ale povie))). Tak pozeral som po facelifte 1.2 2016 . A predne aj zadne su totozne s mojimi . Cislo dielu. 6r0 413 031 bf. A auto sa chova citelne inak. Dokonca len ked to porovnam len laicky rukami postlacam kufor k zemi. Je citit ze to je rozdiel.... este by to.mohlo byt v pneumatikach . Tie niesu rovnake ..

Tak jsem jsem se díval na ty čísla tlumicu u svého auta. Na předním jsem nic nenašel, ale je špatně přístupný. Na zadním je následující: cedulka - 6R0512011; E1024501; 110; 02/12/13; vyrazeno: B11C13; 6R0513025BB; E10245; Made In Belgium; Do Not Heat Or Open; Monroe MN2; HM310. Takže hledej i rozdíl v těch údajích vyražených na těle tlumiče. Na zadním pravém je to dobře viditelné zezadu. I když je číslo dílu stejné, může být rozdíl v sérii nebo dokonce ve výrobci. Nevím, kde je to vyražené na předním, ale mám obavy, ze pod objimkou tehlice. Zitra vlozim fotku.

DSC08268.JPG

DSC08271.JPG

DSC08274.JPG

Editováno: , autor: Jaxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pozor, zkoumal jsem teď podrobně nafocený přední tlumič, a našel jsem vyražené číslo. Je zespodu na misce pro uložení pružiny. Číslo není zachycené celé, je vidět jen začátek - 6Q0412. Správné číslo dílu má být 6R0413031BF, takže tohle teda budu muset prověřit. Nafotim to znova a celé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...