Jump to content

Rozmer pneu v Technicaku


rowz

Recommended Posts

Tak už sem taky přezutý, na 88T stálo mně to proti původní objednávce kde sem měl 84T pouhých 80 kč. navíc což si myslím je vlastně zanedbatelá částka proti tomu co by mně to mohlo stát na pojistce.Já vím co kdyby ???

Taky se nemusí stát nic.

Přikládám fotky na letních a už i na zimních s poklicema no je to hnus ale účel to splní a to je u mně hlavní.

Díky za tohle fórum a lidi co sem takové věci napíšou, jinak bych asi na to sám nepřišel, tyhle věci sem nemusel doteď nějak řešit, takže ještě jednou díky.post-9260-0-06663900-1445412767_thumb.jp

post-9260-0-16450500-1445412795_thumb.jp

Edited by ekr
Link to comment
Share on other sites

Pojišťovna musí dokázat souvislost s dopravní nehodou, pokud by jsi měl hmotnostní index 84 (500 kg), tak u auta které váží 1 tunu tam žádná souvislost není. Stejně tak rychlostní index, pokud dodržíš omezení, které na této pneumatice je, tak není problém. V takovém případě bych chtěl vědět, jak by postupovala pojišťovna v případě, že bych způsobil dopravní nehodu na dojezdovém kole, které bych měl přímo od výrobce. Důležitý je rozměr pneumatiky z důvodu správného obvodu kola podle kterého se měří rychlost a podle kterého fungujou asistenční systémy, index jsou jen omezení pneumatiky, které musíš respektovat.

 

EDIT: samozřejmě je lepší mít rozměr, který na autě má být, než se potom hádat s nějakým blbem

Edited by los pakos
Link to comment
Share on other sites

Ten hmotnostní index je podle mě ošemetny. Myslím jako ve vztahu k pojišťovně. Jde o to že v krajní situaci může jít na dané kolo váha mnohem větší než za klidu. A potom může dojít k nehodě. A přesně na tohle by se pojišťovna mohla odvolávat.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Hmotnostní index není ošemetný. Hmotnostní index má v sobě již započítány ty nespočitatelné síly za provozu. Proto se vymyslel aby šlo vůbec spočítat tu váhu vztaženou  k vozidlu.

Proto jednoduše 4x500=2000. Auto dle TP 1588.

Abych překročil hmotnostní index musel bych přeložit auto o 412 kg a to je na pokutu.

A když to platí v létě tak i v zimě.

A na německých forech probírají varianty s míň jak 84.

Link to comment
Share on other sites

Ten hmotnostní index je podle mě ošemetny. Myslím jako ve vztahu k pojišťovně. Jde o to že v krajní situaci může jít na dané kolo váha mnohem větší než za klidu. A potom může dojít k nehodě. A přesně na tohle by se pojišťovna mohla odvolávat.

 

To ale jen pokud by ses vyboural v důsledku prasklé pneumatiky bez externího zavinění (díra v silnici, kov, který ji roztrhne apod.), ne?

Link to comment
Share on other sites

Jasne, sú to všetko dohady, ale aj pri tom externom zavinení ti poisťovňa môže predložiť správu podľa ktorej by si napr. po vbehnutí do dieri prešiel bez újmy, ak by namiesto 84 spĺňala pneumatika 88 záťažový index. No asi by išlo aj o výšku plnenia, aby tá správa nebola drahšia než to, čo majú vyplatiť :D

Link to comment
Share on other sites

Níže v textu je výcuc zákona. Z toho plyne, že bez dodatečného doplnění 88H není možné tuto pneumatiku použít.(A na trhu je jich fůra) a výrobci si to prolobovali


Všude se píše jen o povoleném nižším indexu ve vztahu k váze vozidla nikoliv vyšší.


 


Předpis č. 341/2014 Sb.Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích


 


F) Technické požadavky na výbavu vozidel koly, pneumatikami a protiskluzovými řetězy:


1. Vozidlo musí být vybaveno tak, aby konstrukce, provedení, rozměry a huštění pneumatik odpovídalo podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla, povoleným zatížením připadajícím na nápravy a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti. Rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla.


2. V případě vybavení vozidla zimními pneumatikami, dle odstavce 13 s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, musí být uvnitř vozidla a na vždy viditelném místě z pohledu řidiče upevněn výstražný štítek, který udává nejnižší hodnotu maximální rychlostní kapacitu pneumatik pro jízdu na sněhu. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle, například palubním počítačem.


3. Vozidlo, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být vybaveno pouze pneumatikami určenými pro daný typ vozidla výrobcem vozidla. Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo nebo nápravu vozidla. Jako náhradního kola s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru, určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Tato kola musí být schválena podle předpisu EHK č. 64 nebo před 1. 1. 2014 též dle směrnice 92/23/EHS.


Link to comment
Share on other sites

Rychlostní index stejný nebo vyšší jak max, rychlost vozidla dle TP- vyjímka zimní pneu

Hmotnostní nižší min vztažený k hmotnosti vozidla a max dle schválení - u 185/60 R15 zímní max 88, letní max 84. Tedy u mého MR2016

U MR2015 kde není 88 v TP se tato pneu nesmí použít.

Link to comment
Share on other sites

Rychlostní index stejný nebo vyšší jak max, rychlost vozidla dle TP- vyjímka zimní pneu

Hmotnostní nižší min vztažený k hmotnosti vozidla a max dle schválení - u 185/60 R15 zímní max 88, letní max 84. Tedy u mého MR2016

U MR2015 kde není 88 v TP se tato pneu nesmí použít.

To je napsané složitě, ale pravda to není...jak citoval Pawouk, v TP je povolené minimum pro rychlostní i hmotnostní index. Guma musí mít stejný nebo vyšší index.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Jo takhle, už tu myšlenku chápu, resp. dvě myšlenky:

 

1) Že index hmotnosti nesmí být vyšší než je v TP.

To určitě není pravda a lze použít i pneumatiky s vyšším hmotnostním indexem, než jaký je v TP. To přece není s ničím v rozporu.

 

2) Že index hmotnosti může být nižší než je v TP, jen nesmí být nižší než odpovídá hmotnosti vozidla.

Do takové teorie bych se radši nepouštěl a použil bych to co je v TP, ale vyvrátit to neumím.

Link to comment
Share on other sites

OK to jsme už kousek dále.

Začnu 2- souhlas taky je mi to proti srsti jít tak nízko. Naštěstí to snad nikdo nevyrábí, ale na německých forech se tím zaobírají celkem dost.

 a 1 - Zákon v první části odstavce píše o nutnosti dodržet technickou způsobilost a pak dovoluje vyjímku směrem dolů. Ale nikde nepovoluje nahoru. Ono ty tvrdší pneu mění charakter pérování asi víc než je zdrávo.

 

A tímto už za mě finito. Pro mě je důležité, že mám obuto to co odpovídá schválení a zákonu tedy 185/60R15 84T Continental TS850 M+S na krásných Enzo B.

Link to comment
Share on other sites

Přesně tak. Zopakujeme si to: "Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo nebo nápravu vozidla." Kde je tady psáno, že nesmí být vyšší? Totéž platí pro první odstavec. A co zákon nezakazuje, je povoleno. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...