Přejít na obsah

HTP 51 Kw při studeném startu zachrastí stejně jako TSI


schneefall

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

j, to mam obcas stejny .. zarachta to celkem slusne a to mam jen  47 tis /51kW .. Kdyz jsem toto sdelil pri pravidelne prohlidce (auto v zaruce), tak mi jen provedli zmereni nastaveni rozvodu - predpokladam, ze vycetli udaje pozice vacky proti pozici klikovky z VAGu a zaplatil jsem  500 s DPH, sdelili, ze je vse vporadku a tim to pro autorizovany servis Barth Dukla-Pce ne haslo.  Me to rachti dal a jezdim proste jinam ... :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem HTP 51kW a tam ro rachtalo, když bylo na olej najeto 7 tis. a víc. čím více kilometrů, tím častější bylo i rachtání, ale pokud jsem dával oleje Mobil, tak to neudělalo nikdy. rozvod je napínán tlakem olej přes napínák, takže to logicky souvisí. jinak teď mám třetím rokem TSi a tam jsem ještě nic neslyšel :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, mě občas taky zarachta při startu řetěz. HTP 51kw. A to jsem měnil komplet rozvody i s napínákem. Pro jistotu, bylo mi totiž řečeno, ať to radší udělám. Když auto mělo 100tis najeto. No a teď mám 117tis a řetěz zachrasta při studeném startu. Mám se obávat ? Olej měním pravidělně. Dávám Shell Helix ultra 5W-40. Mám zkusit jiný? Nebo řešit napínak nový ? Nebo jen olej.. ? Díky moc za rady.. nerad bych, aby přeskočil řetěz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Dnes ráno se objevil ten samý problém. 1.2 HTP 12V 51kw BZG. 2008/10 vyrobené, najeto dnes 67 500. Zarachtilo to poprvé, ale dost řádně. Olej měním max co 10tkm, pouze  Shell Helix 5W-40. Mám ho dát do servisu? Docela se bojím, že se mi to potká. :/ Od rána jsem na to dost nasranej. Nemá to skoro nic najeto. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ja mám najazdené 93000km, tiež htp 51kW r.v. 10/2007 a pri studenom štarte to urobí vždy, ale po ďalších štartoch nie... Tiež máme také divné obavy, lebo ma vystre ak to skočí ... lenže ako tu čítam, kolega rozvody vymenil a po 17tis km zas chrastia? Divné ... a to si človek povie, veď mám reťaz neskočí... ale sú takí čo urobili 300tis bez výmeny rozvodov. Hm... obávať sa ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim.. mam fabiu 2009 1.2 51kw, najazdene 85 000km pri nastartovani (nie vzdy) pocut hlavne keď auto stojí  z pravej strany motoru zvuk trva asi 5-10 sekúnd  ktory neviem definovat take chrchotanie ako keby skrela retaz o nejaky plech.. Ak sa s tym uz niekto stretol a vedel by poradit co by to mohlo byt..?? Dakujem za každú radu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám Fabii Sport r.v. 2007 od novoti. Motor BZG, olej a filtr měním  co 15.000 km nebo rok co vyjde dřív. Měním sám doma, protože jen tak vím, že ho mám vyměněný. Od začátku jen SHELL Helix Ultra 5W40 (jednou v záruce ARAL). Motor je uvnitř čistý jak lilium a to má v různých provozních režimech za sebou 130.000 km (dálnice - jednotlivé cesty cca 1.000 km vkuse, město, okresky, jízdy 1 km tam jeden zpátky pro pivo). Mám zkušenost je, že i když byl motor nový, tak někdy při prvním startu zachrastěl někdy ne. Pak nic třeba týden, pak zas zachrastí při prvním startu chviličku řetěz. Kamarád mechoš mně sdělil, že tomu nemám věnovat pozornost pokud to nechrastí pořád i při zahřátém motoru, což se neděje. Je to dle něj vlastnost těch našich tříválců, záleží jak se po vypnutí motoru zastaví klika a vyvažovací hřídel. Pokud tak blbě, že po studeném startu rozvibruje motor víc než je zdrávo, tak se kmity než se to uklidní přenesou také na řetěz.:-( Holt k dokonalosti nám chybí jeden válec, že? To samé dělá třeba Opel Agila nebo corsa v třiválci, tam to zachrastí ovšem daleko více. Dle mého názoru pokud rozvody nechrastí při jízdě a ohřátý motor se chová klidně a normálně táhne není co měnit, nic Vám neskočí, ani nepřeskočí, ani nemůže pokud jste prováděli řádně údržbu (to ať si každý sáhne do svědomí, případně do servisu kde jezdí a platí fakturu, papír snese všechno). Jeden příklad za všechny, v rodině má příbuzná od novoti Opla Astru 1,6. Knížka plná razítek a  najednou motor stop, auto stop. Razítka z jednoho autorizovaného servisu, a hádejte - měnili (odpověď a) rošťáčci olej a zejména svíce nebo ne (B odpověď B)B)), a jen razítkovali a fakturovali. Kdo tipuje b má bingo. B je totiž správně, potvrzuje to i nedávný článek v SM, kde kontrola zjistila nedostatky u 50 % autorizovaných servisů, o neautorizovaných raděj nepsali). Dále mně pánové dovolte Vám sděliti, že u motoru 1,2 TSI, které máme ve firemních fabkách řetěz začal chrastit náhle třeba  již po ujetých 10.000 km. Ovšem chrastěl po startu, při jízdě, brzdění motorem, zkrátka pořád až do vypnutí na place po třeba ujetých 30 km. Škoda Auto to tehdy měnila v rámci záruky. Ale to fakt chrastilo furt, ne, že zacvrlikalo chvilku při startu. Slovy klasika, chce to klid a nepodléhat panice. Jsou daleko horší motory než modernizované HTP. HTP zdar a ani jeden km s původním řetězem nevyjde nazmar. Tedy závěrem, pokud si já osobně mé auto dál ponechám, je pořád v super stavu a kondici o výměně řetězu, rozvodových kol, lyžin a napináku začnu uvažovat až bude chrastit non stop jak u motoru TSI. Čest Vaší práci pánové.

 

 

 

DSC01268.JPG

DSC01270.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, stal jsem majitelem faceliftované Fábky II z 2011 s 51kW HTP motorem. Nutno dodat, že zkušenosti s HTP již mám takže znám všechny neduchy i nutnost velmi časté výměny oleje. Předtím jsem měl první dvojkovou Fábii z roku 2008 v sociál edici, která neměla zhola nic. Motor byl navíc 44kW. Přesto u nové mi trošku vadí takové cvakání, jde slyšet také při přidání plynu. Běžně bych řekl, že je třeba seřídit ventily, ale ty se přece seřizují automaticky ne?
Dávám video, na kterém to lze postřehnout. Jinak občas mi rozvoďák zachrastí při ranním startu. Zvláště nyní, kdy jsou ráno 4°C. V úterý jedu do Škodovky na prohlídku, tak jsem zvědav..

Čistě subjektivně mohu říci, že facelift Fábce prospěl, vypadá dospěle a opticky vůz rozšiřuje. Za mě obrovská spokojenost.. :-)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslechl, jsem si chod toho motoru a dle mně to dělají hydroštely. Na to, že to má jen 40.000 km, tak zvuk nic moc. Já mám130.000 km a motor jde jak hodinky a má jiný zvuk.

Zkusil bych co nejdříve vyměnit olej, pokud to měl předtím nějaký šetřílek, tak bůhví, jestli ho vůbec měnil. Ten samý zvuk s mazutem v motoru místo oleje dělá i 1,4, 16 V.

Pokud nejsou hydroštely ještě "chycené", tak by nový olej mohl pomoci, v opačném případě se to cvakání obvykle stupňuje.:( Tak dlouho, až se to vyklepe, rolnička chytne ventil, posune ho do spalovacího prostoru, no a máš vystaráno. Vytáhneš kolo ze sklepa a máš nulovou spotřebu benálu.B) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...