Přejít na obsah

škubaní od zadní nápravy


béčkař

Doporučené příspěvky

Zdravím

 

Mam Supa 2,0 tdi 125kw 4x4, r.v 2010

Můj problém spočívá v tom že když jedu, auto mi zaškube, přenáší se to o do řadící paky.. Na trase 45 km to uděla třeba 20krat, nepravidelně. od motoru to není. Jde to od zádu ale vůbec nevím co by to mohlo být. Mohla by to dělattřeba řídící jednotka na haldexu,jen ale spekulace.

Prosím o radu pokud má někdo zkušenost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Haldex měním po 60k km, tak jak se má.. Připadá mi to že to dá impuls,haldex sepne,tak na tři vteřiny a jakoby tlačil tu napravu..

Diagnostiku musím udělat tak jako tak. Ještě mi asi dvakrat na suchu poblikal protiskluz,tak nevím jestli to mělo nějakou souvislost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj, řeším stejný problém. Mám SII 1,8 TSI 4x4. rv. 2011. Dělá mi to stejně jak popisuješ. Mám podezření na hardy spojku těsně před haldex spojkou. Na vnější části hardy spojky se separovala guma. Takže ji vyměním a uvidím jestli jsem problém vyřešil. V každém případě dám vědět. Cítím i lehounké vibrace v sedačce... Níže posílám fotky a video mojí poškozené roztržené gumy na hardy spojce.

obr 1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj všem, hlásím se po delší době. Ale chtěl jsem po výměně hardy spojky najet dostatečný počet km, abych si byl jistý, že můj problém je vyřešený.

 

Věděl jsem, že mi vibrace od zadní nápravy zmizí, to se také potvrdilo. Ale nebyl jsem si jistý, jestli i to intervalové škubaní, zmizí také. A zmizelo. Takže oba problémy jsem úspěšně vyřešil. 

 

Co je smutné, že auto je pravidelně servisované. Knížka plná razítek a faktura a já nevím čeho všeho.... Bohužel na to totálně kašlou... Člověk se o to musí starat sám....

 

Takže díky za zdejší fórum a za rady....

 

Mějte se....

Editováno: , autor: hrabicky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, myslím že na tyto díly se nevztahuje pravidelný interval výměn, stejně jako na různé čepy, silentbloky, ložiska atd. Někomu to může vydržet více či méně kilometrů, stejně například jako spojka. Jen se zeptám měnil jste i tu spojku u převodovky nebo jen tu větší u haldexu? My jsme pro jistotu měnili i tu u převodovky, ale už jak jsem psal na tu byl horší přístup, takže celá oprava se protáhla něco lehce přes 2 hodiny, jelikož jsme museli sundat celou přední nápravu abychom se dostali na povolení šroubů směrem od převodovky. Každopádně těď je ticho a škubání naštěstí zmizelo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, ano určitě máte pravdu, žádný interval výměny se na tyto části nevztahuje. Já jen nerozumím slovu "servisní prohlídka" na které pravidelně jezdím. Předpokládal jsem, že když platím 850kč/h práce v autorizovaném servise, tak servisní technik tyto části auta alespoň vizuálně zkontroluje a v případě, že narazí na jejich opotřebení, upozorní na jejich případnou výměnu.

 

Spojku u převodovky jsem neměnil. Ani jsem ji neviděl v jakém je stavu. Ale jelikož mé problémy jsou odstraněny (klep klep), tak předpokládám, že je OK.  

 

Měnil jsem tedy jen spojku před haldex spojkou. Dále jsem u zadního diferenciálu (poloosy) pozoroval unik oleje na levé straně. Teklo mi to přes gufero, sice jen malinko, ale pro jistotu jsem ho vyměnil také. 

 

V každém případě mě to škubání odstranilo, zvýšený hluk jsem nepozoroval...

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeden z důvodů proč jsem po několika zkušenostech zavrhl autorizovaný servis. Jezdím na servis ke známému, olej měníme po každých 15000km a vždy vizuálně projde celý spodek auta, případně upozorní na co si dát pozor , či co je zralé na výměnu, takto bych si to představoval právě v autorizáku, přesně jak popisujete, ještě když si za to účtují takové sumy. Jako řidič jsem pozoroval také jen škubání a vibrace, na zvýšený hluk mě upozornil především všímavý pasažér na zadních sedadlech :-D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 22. 10. 2018 na 6:41, hrabicky napsal:

Ahoj všem, hlásím se po delší době. Ale chtěl jsem po výměně hardy spojky najet dostatečný počet km, abych si byl jistý, že můj problém je vyřešený.

 

Věděl jsem, že mi vibrace od zadní nápravy zmizí, to se také potvrdilo. Ale nebyl jsem si jistý, jestli i to intervalové škubaní, zmizí také. A zmizelo. Takže oba problémy jsem úspěšně vyřešil. 

 

Co je smutné, že auto je pravidelně servisované. Knížka plná razítek a faktura a já nevím čeho všeho.... Bohužel na to totálně kašlou... Člověk se o to musí starat sám....

 

Takže díky za zdejší fórum a za rady....

 

Mějte se....

Na kolik ta oprava v autorizáku přišla? Tu gumu mám ve stejném stavu a borec mi řekl podle ETKY že to "kolco" stojí 10.000,- Jinak zeptám se, kdyz chytnu celou tu tyč do ruky a zacloumám tak se ozývají klepavé zvuky.To je normální? V tyci je vůle pri pohybu nahoru a dolů  plus to vydáva kovový zvuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, ano origo. hardy spojka stoji cca 10500kc.

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0521307-kloubovy-kotouc-4x4-de-22812.html

Jelikož jsem neměl na výměnu osobně čas (což mě štve ), ale musel jsem řešit jiné věci než se vrtat v autě, opravu mi prováděli v autorizovaném servise škoda. Já jsem platil 18tis kc, ale měnili mi ještě gufero na poloose u zadního diferenciálu. Takže počítejte s cenou cca 14tis kc. 

 

Nabízí se možnost si udělat výměnu sám nebo to nechat dát nějakému šikovnému automechanikovi a koupit druhovýrobu. Tam je cena 1/3....

 

Řekl bych, že já žádnou vůli na "kardanu" atd nemám. Ale u Vás to může dělat již poškozená hardy spojka. A jak psal janos666, chce to zkontrolovat tu přední spojku hned za předním diferenciálem. Stojí origo. 3500kc.

 

Ohledně té vůle bych ještě zkontroloval ložisko (celé uložení). Je zhruba v 1/2 "kardanu".

 

 

 

Editováno: , autor: hrabicky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pitris.KOsobně jsem to řešil cestou druhovýroby, a přesně jak už tu zaznělo je to otázka cca 1/3 oproti originálu. Ptal jsem se i na škoda dílech a tam mi říkali že s nimi není problém, takže ta větší spojka u Haldexu vyšla cca na 3500,- a ta přední 1600,-  Nechal jsem to vyměnit u našeho známého mechanika, kterému jsem osobně asistoval, přeci jen na tu přední spojku u převodovky je špatný přístup takže jsme to řešili sundáním přední nápravy, abychom se dostali na povolení šroubů ze strany od převodovky. I tak to celé zabralo i s přestávkou na kávu cca 3 hodiny práce, nikam se nepospíchalo, všechny šrouby jsme pro jistotu zajistily lepidlem na šroubové spoje a bylo hotovo. Pokud by vůle stále přetrvávala, tak bych také radil ještě zkontrolovat středové uložení kardanu, ale věřím že výměna pouze těch pružných spojek pomůže a problém vyřeší.

 

@hrabickyMohu se jen zeptat kolik si tedy vzali pouze za práci? Výměna hardy spojky + gufero u diferáku?  Jinak řečeno kolik vykázali hodin práce ?

Editováno: , autor: janos666
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

zhruba již 2 měsíce (od října 2018) mi po nočním stání venku při odjezdu z parkoviště (Superb 3.6, 4x4, automat, 2011, 235.000km) auto několikrát zaškube, jako by vynechávalo zapalování (svíčky měněny v 234.000km). Z toho co jsem vypozoroval, tak se tak pokaždé děje při druhém rychlostním stupni ve velmi mírném kopci, kdy odjíždím ze sídliště.  Ve vyšších otáčkách motoru se tento jev neprojevuje a ani po "zahřátí vozidla". V autorizovaném servisu z diagnostiky žádné chyby nenalezli.

V červenci 2018 jsem v autorizovaném servisu nechal vyměnit všechny oleje (motor, DSG, Haldex - 12.500,- Kč) a do té doby jsem s tím neměl nikdy problémy. Nechal jsem si v té době změnit režim výměny oleje na pevný (rok/15.000km).

Napadlo mě, jestli náhodou v autorizovaném servisu neaktualizovali software (převodovky, haldexu) a zdali změna se projevila až po určité době (od výměny olejů do doby projevování cukání najeto asi 2.000km).

Měl jsem před pár lety nějaké softwarové úpravy od Ferdy (např. zobrazení teploty oleje na Maxidotu) a od výměny oleje se mi tato položka již nezobrazuje.

 

Nevíte někdo co může být důvodem tohoto "pocukávání"?

 

Jinak všem do nového roku přeji mnoho zdraví, štěstí, pohody a taktéž mnoho najetých kilometrů bez nehody.

 

Ace

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...