Přejít na obsah

Scout kouří jak při startu tak při přeřazování rychlosti a sešlápnutí plynu


21let

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás,

prosím o informaci. Mám scouta r.v. 2009. Dovezeno z Německa (do ledna servisováno v autorizovaném servise v Německu). V lednu autu odešlo turbo, v ČR jej prodejce vyměnit za repasované, které se mu neodbornou montáží rozsypalo, nechal jsem jej vyměnit za originál a ptám se. Od prvopočátku při nastartování vyletí z výfuku černý dým, když se jede autem a sešlápne se plyn, tak opět černý dým (oblak). Ve výfuku jsou saze. Mikrokamerou mi v servise kontrolovali, zda-li není odstraněn DPF a zjistilo se, že nikoli, ale póry jsou trošku zaneseny. Vyměnil jsem i váhu vzduchu, problém je stejný. Připadá mi, že auto má pomalejší nástup turba, jako by to bylo "přicpané" a pak se to rozjede. Jak bylo staré turbo rozsypané, vytekl snad i nějaký olej do výfukového potrubí - mělo být proplachováno a je to již asi 5.000km a kouřivost stále. Diagnostika nic nepíše. Dokážete mi prosím poradit jak dále postupovat? Zatím si s tím nikdo neví rady. Filtry a olej nový. Děkuji

Editováno: , autor: 21let
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si udělal i diagnostiku EGR v CSV formátu, auto má za jízdy na cca. 2000 ot. přes 1000mg/str (recirkulace). Což dle popisků je asi docela hodně. Myslíte si, že je to vadným EGR? Dnes jsem ho měl vytažený, byl samozřejmě špinavý, takže ho tedy nikdo nečistil. Když jsem testoval jeho otevření/zavření, tak se otevírá pár milimetrů (dírka cca. pro zápalku), má se otevírat více?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dívali jsme se na ten filtr mikrokamerou a byl celý, jen některé póry byly už zanesené, ŘJ mi nic neukazuje. Kdyby byl děravý, tak by to asi něco hlásilo, ne? Ty saze letí jen když třeba hodně vytočím motor nebo najednou rychle sešlápnu plyn za jízdy. Dělalo to i při přeřazování rychlosti. Včera jsem objednal nový EGR ventil, tak ho dneska vyměním a uvidíme. Nevím co jiného by to potom dělalo. Bojím se, že když vyměním FAP filtr, tak se rychle zanese díky tomu "kouření". Třeba to po výměně té váhy a EGR vyčistí a bude to OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem ten EGR vyměnil, ale nepomohlo. Jinak jsem včera ten starý EGR vyčistil a dneska byl celý od sazí (nevím jestli je to normální). Udělal jsem pár screenů z VCDS, které jsou v příloze. Nevím jestli z toho jde něco vyčíst, ale zdá se mi, že za filtrem by neměla být tak vysoká teplota. Ale to jde vidět v příloze.

post-94503-0-26185200-1442252530_thumb.j

post-94503-0-73468200-1442252530_thumb.j

post-94503-0-20052700-1442252531_thumb.j

post-94503-0-82183300-1442252531_thumb.j

post-94503-0-13429500-1442252533_thumb.j

post-94503-0-86783200-1442252534_thumb.j

post-94503-0-47105200-1442252535_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám další poznatek, při otáčkách cca. 3500-4000 auto kouří docela dost, při nižších nekouří vůbec, pokud tedy nemám otáčky kolem 1500-2000 kdy sešlápnu plyn, od turba (nové) slyším menší svištění větru cca. 5 vteřin, při těchto 5 vteřinách se z výfuku vyhrne černý dým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neměl bych mít, je to dovoz z Německa, servis vždy v autorizovaném servise Škoda v Německu. Ještě je varianta nějaké poškozené hadice u turba, která by teoreticky asi přisávala falešný vzduch. Ale zvláštní, že ty saze ve výfuku jsou i když je tam filtr pevných částic (není poškozený).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...