Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

Tak jsem poprvé v životě obětoval tolik peněz... a natankoval Shell V-Power Racing. Ve výkonu jsem zlepšení neočekával a ani se ho nedočkal. Ale hlučnost motoru v těch mých zmiňovaných 3- 4tis. ot. zmizela... Ale běžně tankovat ho za 34.90kč samozřejmě nebudu... lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem poprvé v životě obětoval tolik peněz... a natankoval Shell V-Power Racing. Ve výkonu jsem zlepšení neočekával a ani se ho nedočkal. Ale hlučnost motoru v těch mých zmiňovaných 3- 4tis. ot. zmizela... Ale běžně tankovat ho za 34.90kč samozřejmě nebudu... lol

a po pár nádržích je to ještě o něco lepší motor je daleko pružnejší v rozmezí 2-3.5tis otáček než na obyč N98, ale o nárustu výkonu nemůže být opravdu řeč. Ale na druhou stanu jsem si spočítal že tankování V-poweru mě stojí měsíčně na benzínu 300kč navíc což přežiju a autu to jen prospívá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem poprvé v životě obětoval tolik peněz... a natankoval Shell V-Power Racing. Ve výkonu jsem zlepšení neočekával a ani se ho nedočkal. Ale hlučnost motoru v těch mých zmiňovaných 3- 4tis. ot. zmizela... Ale běžně tankovat ho za 34.90kč samozřejmě nebudu... lol

Ale náš hlavní problém a to klepot na volnoběh za studena tohleto neřeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obnovuji toto téma, protože už delší dobu zjišťuji, že mi to taky dělá (klepe). V tuto chvíli si neuvědomuji, jestli to dělalo i dříve. Motor klepe cca 2 minuty po nastartování. Nastartuju, počkám cca 10 vteřin, vycouvám ven z garáže, popojedu dopředu a když vystoupím ven z auta, klepání ustává až přestane úplně, což by odpovídalo těm asi 2 minutám od startu.

Řešil to někdo? V servisu to svádějí na zdvihátka, což je blbost. Chytrá knížka potvrzuje co psal heckeer. Teplý motor bez problému, přede jako kočka. Najeto bez pár kilometrů 60tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obnovuji toto téma, protože už delší dobu zjišťuji, že mi to taky dělá (klepe). V tuto chvíli si neuvědomuji, jestli to dělalo i dříve. Motor klepe cca 2 minuty po nastartování. Nastartuju, počkám cca 10 vteřin, vycouvám ven z garáže, popojedu dopředu a když vystoupím ven z auta, klepání ustává až přestane úplně, což by odpovídalo těm asi 2 minutám od startu.

Řešil to někdo? V servisu to svádějí na zdvihátka, což je blbost. Chytrá knížka potvrzuje co psal heckeer. Teplý motor bez problému, přede jako kočka. Najeto bez pár kilometrů 60tkm.

Tak co spraviklo se to, nebo pořád klepe, mě to samé i po výměně zdvihátek. Servis si stím neví rady a je to servis značkový neboli ARAVER. Prosím poraďte kdo s tím máte zkušenosti. Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau, zdá se, že je to klesajícími teplotami venku. Taky pozoruju toto klepání u své 16V. Po nastartování studeného motoru to dělá tak minutu, nebo do té doby, než ujedu prvních 300m. Pak je to OK. U zahřátého motoru je klid. Olej mám vyměněný před měsícem. Myslím si, že je to normální chování motoru a neřeším to. Kdyby si ovšem motor hrál na diesel i v zahřátém stavu, asi by už tam byl nějaký problém.

Pořád klepe? mě taky a servis neví. Dejte radu. Čím to je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No popravdě chtěl sem nechat taky vyměnit ty hydrostavy,ale když to tu tak čtu tak ted nevím.Ale jako vlastnost motoru mě to nepřipadá,slyšel jsem jich už několik běžet a žádnej neklepal.Myslím spíš že se jedná o nějakou výrobní vadu možná nějaké série motorů?Já osobně bych možná sehnal nějakej zánovní motor z bouračky a přehodil ho celej-vyjde to levněji než oprava hydrostavů a bůhví čeho ještě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to klepe jen pár minut po startu tak bych to asi vůbec neřešil protože to nemá z finančního hlediska cenu. Mladá má 16V toyotu a taky si občas za studena klepne......Na můj dotaz ve škodě co stím kdyžby to klepalo i po zahřátí mě bylo zděleno že by to musel být hydrostav na válci a ten se mění jen jako komplet a cena šílená.

Editováno: , autor: Tonny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a ještě jsem chtěl dodat že se zdá že to klepe na prvním válci-když koukám shora tak první vlevo.Ve škodovce jim to přišlo taky tak.Tehdy říkaly že to bude čep na pístu,ale to byl jen momentální odhad.

Stejné pocity, při pohledu zhora se zvuk šíří jakoby od rozvodu, z míst prvního válce. Stačí dát hlavu těsně nad motor a posunout se směrem víc vpravo, už není slyšet nic, kromě charakteristického hluku chodu motoru. Čep na pístu? Je divné, že by vždy u každého jen tento válec. Spíš mě napadlo něco na rozvodech, pumpa nebo ložisko kladky. Za měsíc chci dělat komplet rozvody, tak se ukáže. Jinak co se týče hydroštelů to souhlasím, ty klepou úplně jinak.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tě zklamu,ale přesně ty rozvody jsem si myslel taky-všechno na to ukazovalo.Ale bohužel to nezabralo-měnil jsem je kvůli tomu už při 80tis a komplet(kladky,napínací kladku,oba řemeny,vodní pumpa).Problém klapání zůstal stejný-zkráta je to v motoru jako takovém.Já typuju něco na klice nebo ten čep??Možná je něco na prvním válci víc namáháno??(ložisko,ojnice-nevím).Jinak že trochu odbočím,máte tento motor někdo čiplej??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tě zklamu,ale přesně ty rozvody jsem si myslel taky-všechno na to ukazovalo.Ale bohužel to nezabralo-měnil jsem je kvůli tomu už při 80tis a komplet(kladky,napínací kladku,oba řemeny,vodní pumpa).Problém klapání zůstal stejný-zkráta je to v motoru jako takovém.Já typuju něco na klice nebo ten čep??Možná je něco na prvním válci víc namáháno??(ložisko,ojnice-nevím).Jinak že trochu odbočím,máte tento motor někdo čiplej??

Tak to jsi mě zklamal. Fakt jsem doufal, že jsou to ty rozvody. Myslel jsem tu pumpu, protože právě z těchto míst ten klepot vychází. Chip nemám, jezdím normálně, motor nepřetěžuju, olej měním pravidelně a za studena max. 2500-3000 ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tě zklamu,ale přesně ty rozvody jsem si myslel taky-všechno na to ukazovalo.Ale bohužel to nezabralo-měnil jsem je kvůli tomu už při 80tis a komplet(kladky,napínací kladku,oba řemeny,vodní pumpa).Problém klapání zůstal stejný-zkráta je to v motoru jako takovém.Já typuju něco na klice nebo ten čep??Možná je něco na prvním válci víc namáháno??(ložisko,ojnice-nevím).Jinak že trochu odbočím,máte tento motor někdo čiplej??

ono je otazne ci ma ten chip vyznam lebo ako oni uvadzaju tak zvysuju vykon z povodnych 55kW na cca 63kW (chiptuneri) a samotny motor uz s vyroby nema 55kWked sa robili merania tak to bolo rozne a najhorsie kusky mali kusok pod 60kW inak standard 60kW a kusok, nadpriemerne boli az tusim 65kW, cize si vyber.

jedine ak zmerat konkretny motor lenze to sa musi robit nezavisle a to uz neviem ci ma vyznam kvoli par kW jedine v com by sa mal zlepsit je tah odspodu a rychlejsie do otacok ale nic markantne to nebude, cize podla mna asi za tie prachy sa to neoplati.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsi mě zklamal. Fakt jsem doufal, že jsou to ty rozvody. Myslel jsem tu pumpu, protože právě z těchto míst ten klepot vychází. Chip nemám, jezdím normálně, motor nepřetěžuju, olej měním pravidelně a za studena max. 2500-3000 ot/min.

No třeba budeš mít náhodou štěstí a bude to jen ta pumpa.Já bych tomu ale moc nevěřil.Jednou jsem zkoušel sundat řemen co je z klikovky na alternátor a klimu a zdálo se že jak jsem ulechčil řemenici na klice tak klapání ustoupilo víc na pozadí zvuku motoru.Nicméně stejně tam bylo,ale míň slyšet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No třeba budeš mít náhodou štěstí a bude to jen ta pumpa.Já bych tomu ale moc nevěřil.Jednou jsem zkoušel sundat řemen co je z klikovky na alternátor a klimu a zdálo se že jak jsem ulechčil řemenici na klice tak klapání ustoupilo víc na pozadí zvuku motoru.Nicméně stejně tam bylo,ale míň slyšet.

Taky když není motor ještě dokonale zahřátý a náznak klepkání je v pozadí slyšet, stačí vypnout světla a další elektrospotřebiče a hluk se ztratí. Fakt by mě zajímalo čím to je a jestli se do toho někdo dá a přijde na to. Holt "Helmut" udělal někde chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je a není. Proč to někomu dělá a někomu ne. Jsem maličko puntičkář a některé věci mě docela se*ou.

Souhlasím,dělat by to nemělo,možná jen v extra nepříznivých podmínkách někde na uralu.Taky mě to stále nedá a řeším to dokola.Myslím že podle tvých poznatků se jedná v našem případě skutečne o totožný problém.Mám ještě jeden tip na řešení-oběhové tlakové čerpadlo oleje.Je zhruba někde v místech ze strany rozvodů a je to další díl co se točí spolu s klikovkou.Možná taky nějaká vůle ložiska na vačce-to by odpovídalo taky té lokalizaci zvuku.Nicméně ložisko by spíš spojitě hučelo nebo tak něco.Opravdu už mě dochází nápady jak to řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem taky puntéčkář :)) Ale tohle je opravdu normální (dokonce mi to snad řikal jeden servisák, a DP to píší také-nebo si to pletu?- někde jsem to četl).

Někdo to třeba vůbec neřeší, nebo vůbec nelyší - víte kolik lidí je technickecj antitalentů? :))

OT: moje puntíčkařina - na kolikátém zoubku vám zabrzdí ručka tak, aby při rozjedu šli chudáci kola smykem?

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím,dělat by to nemělo,možná jen v extra nepříznivých podmínkách někde na uralu.Taky mě to stále nedá a řeším to dokola.Myslím že podle tvých poznatků se jedná v našem případě skutečne o totožný problém.Mám ještě jeden tip na řešení-oběhové tlakové čerpadlo oleje.Je zhruba někde v místech ze strany rozvodů a je to další díl co se točí spolu s klikovkou.Možná taky nějaká vůle ložiska na vačce-to by odpovídalo taky té lokalizaci zvuku.Nicméně ložisko by spíš spojitě hučelo nebo tak něco.Opravdu už mě dochází nápady jak to řešit.

Je to možná s dalších variant to souhlasím. Je pravda, ložisko hučí, ale , když se točí pomalu může klepat(viz. např.buben auomatické pračky) Já co sleduji, tak ve vyšších otáčkách po rozjezdu to slyšet není vůbec. Řekl bych tak do 1100 ot/min.

Odkud jsi, že bychom dali hlavy dohromady. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem taky puntéčkář :) ) Ale tohle je opravdu normální (dokonce mi to snad řikal jeden servisák, a DP to píší také-nebo si to pletu?- někde jsem to četl).

Někdo to třeba vůbec neřeší, nebo vůbec nelyší - víte kolik lidí je technickecj antitalentů? :) )

OT: moje puntíčkařina - na kolikátém zoubku vám zabrzdí ručka tak, aby při rozjedu šli chudáci kola smykem?

V DP jsem nic takového nečetl. Kde to píšou? S tou ručkou fakt nevím, psí kusy s autem neprovádím. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V DP jsem nic takového nečetl. Kde to píšou? S tou ručkou fakt nevím, psí kusy s autem neprovádím. :feve:

Právě teď nevím (možná tobylo jinde), zkusím večer doma najít...

Já taky ne, jen mě zajímalo jestli brzdí obě kola stejne a pořádně. Mě ta ručka strašně "pruží" když za ní tahám od 3 do 6 zoubku :) ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...