Přejít na obsah

climatronic management


camarena

Doporučené příspěvky

Ahoj, aj vam sa po zapnuti vnutorneho okruhu automaticky zapne klimatizacia?

Mna to neskutocne stve, stojim na krizovatke start stop vypne motor, predomnou dymi tatrovka, zapnem vnutorny okruh, v tom momente sa zapne klima a ta zapne motor :-( preco sa ta klima (A/C) zapina? da sa to nejak deaktivovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

start stop je mor a mám ho fuč. A klima zapne asi proti zamlžení a to zajišťuje A/C a tím pádem se zvedne potřeba energie a motor startuje.

Na odmlžení se A/C pustí i v zimě. Zítra to zkusím přes zpátečku, tam by se měl recirkulace zapnout sama a uvidíme co A/C provede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, aj vam sa po zapnuti vnutorneho okruhu automaticky zapne klimatizacia?

Mna to neskutocne stve, stojim na krizovatke start stop vypne motor, predomnou dymi tatrovka, zapnem vnutorny okruh, v tom momente sa zapne klima a ta zapne motor :-( preco sa ta klima (A/C) zapina? da sa to nejak deaktivovat?

 

Máš nějaký důvod vypínat režim AUTO? Já jenom že se tím popírá smysl automatické klimatizace, větráky hučí a spotřeba nižší o bezvýznamnou trochu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem si dal na to pozor. Vnitřní okruh se zapne spolu se zpátečkou. A zůstane zapnutý i na jedničku po dobu zapnutí parkovacích senzorů. Prostě během parkování si nesmrdím do auta. Paráda.

Zapnutí klimatizace jsem nezjistil ani podle kontrolky, ani podle vzduchu z výdechů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pisal som to v inej teme, ale pozerm, ze sa to uz riesi aj tu, tak to pridam sem

 

Ked zapnem ofuk celneho skla a vypnem klimu ( nemam climatronic) stale klima chladi, napriektomu, ze som ju vypol. 

Viete no pls niekto testnut ako sa to sprava vam?  Nechce sa mi verit ze by "dobeh" trval 2hodiny jazdy.
 
 

Dakujem

Editováno: , autor: Miroslav Lilko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk   Mam 6aut s klimou (  okrem fabie : Kia RIo 2015, HY ACCENT 2009 , Ciroen C4 GP 2009, Skoda Octavia 1.9TDI 2005, Renault Clio 1.2 1998), ale takto sa sprava, zial len Fabia.

 

Ked mam ofuk okna a vypnem tlacitko A/C tak vsetky auta prestanu "chladit" , ale fabia napriek mojmu pokynu si vyselo chladi dalej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zítra vyzkouším a dám vědět jestli to je tvoje vada nebo naše vlastnost :D Jinač ráno mám klimu zapnutou kvůli rosy a odpoledne je stále kolem 26 stupňů, tak mi chladí, takže ji skoro nikdy nevypínám, prostě když tam je, tak ať běží. Je to automatická klima, takže předpokládám, že má nějakou inteligenci a dokáže regulovat svůj výkon podle potřeby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk   Mam 6aut s klimou (  okrem fabie : Kia RIo 2015, HY ACCENT 2009 , Ciroen C4 GP 2009, Skoda Octavia 1.9TDI 2005, Renault Clio 1.2 1998), ale takto sa sprava, zial len Fabia.

 

Ked mam ofuk okna a vypnem tlacitko A/C tak vsetky auta prestanu "chladit" , ale fabia napriek mojmu pokynu si vyselo chladi dalej.

 

Je dosť možné, že som si to poplietol s vnútorným obehom  :kol-18:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem zkoušel při 31 stupních a výsledek je tento: při zapnutí maximálního ofuku čelního skla se zapne i klima, při vypnutí klimy se dekativuje i maximální ofuk čelního skla a aktivuje se jen klasický ofuk čelního skla, po cca 30 vteřinách jsem měl v autě horko a dusno a foukal horký vzduch. Při klasickém ofuku čelního skla a zapnuté klimě auto opět chladilo, při následném vypnutí se opět opakoval stav horka a dusna. Takže mě klima bez aktivovaného A/C vůbec nechladí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem sice autoelektrikář jen projektant elektro z jiného oboru, ale napadlo mě jestli za problémem nemůže stát relé případně stykač, který ovládá kompresor klimy, že nerozepíná tudíž řídící jednotka si myslí že je kompresor vypnutý, ale relé nerozeplo, takže kompresor dál běží. Nepředpokládám, že by měla řídící jednotka výkonové výstupy a ovládala kompresor přímo. Kdyžtak mě opravte rád se přiučím :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano. Kompresor nemá spojku a točí se podle otáček motoru. Proto má obtokový ventil. Ten pak řídí množství chlazení podle požadavku a logicky dle otàček. Při vypnutí A/C pak zapne plný obtok. A jelikož to nejde úplně zavřít fyzikálně a konstrukčně pro to ty 2%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...