Přejít na obsah

Bouračky


Jan R.

Doporučené příspěvky

před 10 hodinami, Johny.z napsal:

Pánové, nepůjdeme v tomhle případě raději do (Octa) hospody? Sice bych taky něco dodal, ale už jsme úplně mimo téma...

 

Máš pravdu, že nic se nemá přehánět. Každopádně je to v ostatních a téma se nejmenuje bouračky Fábií. Takže to není uplně mimo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždycky člověk musí předvídat. Házet všechno na toho magora je nesmysl, i kdyby si na té dálnici zastavil na kafe, tak je odpovědností těch za ním sledovat provoz před sebou a tomu přizpůsobit rychlost. Pokud navíc vidím, že přede mnou jede takovýto psychopat, zařadím se za kamion, volám policii a nezůstanu mu nalepený na zadku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 4. 2019 na 7:43, Martab napsal:

Ten článek na autowebu jsem nečetl, ale v tom případu s Audi, Octavia vybržděna BMW, nebyla tam ještě nějaká dodávka která na poslední chvíli uhnula?

 

Edit: Tady to je pěkné vidět, mimochodem i to že ten v Octavii v tom levém nejel bezdůvodně:

 

 

Toho blba v BMW měli pochcat a hodit svazaneho do řeky. 

A ten čtvrtý a poslední měl cca 2,5 3 vteřiny na reakci.. Kdyby se věnoval řízení mohl se vyhnout taky. 

Plus měl vteřinu k dobru protože musel vidět že auto 2 a 3 se vyhýbají nějaký překážce. Takže měl 3 až 4 sekundy. Žít bych s tím nechtěl 

 

Edit: ten poslední moc času neměl počítal jsem že záběru kde nebyla vidět ta bílá octavka. 

Editováno: , autor: Joker 85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne fascinuje jak by se každy stačil vyhnout,že měl tolik a tolik času.V te rychlosti neni moc šanci něco s tim udělat.Ono je něco jiného takhle o tom psát a rozumovat a skutečně to zažít.A to bych samozřejmně nikomu nepřál.A přiznejme si kdo řidi v autě pořád 100% koncentrovany?Předvídat samozřejmně člověk musí,dost mu to muže pomoci ale není to všespasne.

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dva se vyhnuli a třetí to nedokázal. Netvrdím, že nikdy neudělám chybu, taky je dělám. Ale pořád je to chyba a nedá se přenášet na jiného člověka. Tady se jako obvykle nehodilo jít do hloubky, bylo potřeba udělat hon na primární zdroj zkázy. Stejně tak u Laciny nikdo neřešil spouštěč agrese, jakkoli je nepřijatelná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže ten v tom BMW neměl už na cestě dávno co dělat,měl už několik dopravních přestupku a neměl ani pojištěne auto.Dal bych mu 20 let a hotovo.A když se neumi ovládat a uděla to co udělal tak nema na cestě co dělat,protože je nebezpečny pro okoli.Kdyby se šlo do hloubky tak ten psychopat už dávno neřídi.Navíc tohle opravdu nebyla standardni situace na cestě.Vždyt ten člověk neprojevil ani žádnou litost,jen se se svým advokátem z toho snažil dostat nic víc.

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bojler: ano souhlasím. Řidič BMW způsobil vědomě a cíleně velmi nebezpečnou situaci (obdobně jako když někdo hází šutry z mostu na projíždějící auta). Tam si myslím, že výrok o vině je naprosto v pořádku a co se týká trestu, jako rodič dítěte, které se narodilo v podobné době jako oběť, jej považuju za shovívavý. Ale zároveň se ztotožňuji s p. dr. Beranem, že řidič Audi měl být schopen zareagovat (Škodovka hned za vybržďovačem zastavila, tak proč by nemělo být schopné dobrzdit Audi, které na to navíc mělo o nějakých dvacet, třicet metrů navíc). Jo, aha, on asi přes dodávku neviděl, co se děje před ní, ale pak se nemá hnát jako pako tam, kam nevidí.
Tím netvrdím, že by si měl jít sednout natvrdo, narozdíl od p. Kostnera. Ale měl by dostat nějaký vyšší podmíněný trest, na nějakou dobu papíry do čistírny a částečnou náhradu újmy. Pokud by následkem jeho jednání byly zohýbané plechy, netrvalé následky, tak ano, udělal bych na ně důrazné bububu a nechal to být (podmíněné zastavení stíhání). Ale takhle se spolupodílel, byť nedbalostí, na smrti nevinného člověka (dítěte).

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

V 14. 4. 2019 na 17:43, bitttpower napsal:

Navíc tohle opravdu nebyla standardni situace na cestě.

 

A to je příčinou celé věci. Na silnici nejsou jen standardní situace. A většina řidičů se není schopna chovat tak, aby jednak předcházeli těm krizovým a především v nich adekvátně reagovat. Dnes jsem jel 220 km. Na trase mě:

 

- zastavila dodávka Penamu za pravotočivou zatáčkou, protože pouštěla z vedlejší traktor - kdyby za mnou jel kamion, tak je ve mě (pro znalé poměrů to bylo pod kopcem v Želetavě)

- nebyl schopen uhnout člověk jedoucí zbytečně v levému pruhu, i když by se mu nestalo vůbec nic (krom toho, že by Golf předjela Octavia); takových bylo za 120km dálnice asi pět

- vedle jedoucímu autu ve stoupání vjel do pruhu kamion

 

A na závěr cesty na křížení se silnicí číslo 2 na mě troubil pán v bílém Passatu (tímto zdravím), protože si myslel, že mám zřejmě periskop a přes vpravo odbočující vozidla vidím na cestu. Já jsem tam neviděl a tak jsem do křižovatky také nevjel.

 

Toto jsou nestandardní situace za trasu mrzkých 220 km. A mě bohužel nemůže zajímat, že jsem nevinný. Mě zajímá, jestli dojedu zpět za rodinou.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá debata nad velmi tragickou situací. Pokud mohu říci svůj názor, tak chování debila v BMW samozřejmě nemá smysl komentovat, tento člověk už měl dávno chodit maximálně pěšky, ne-li sedět ve vězení nebo ho možná nejlépe postavit ke stěně. Takto zničit život tolika lidem. ?. Jinak ale ta situace dále byla typická pro situaci na českých dálnicích. Jeden lepič vedle druhého. Ta audina jela hodně rychle, o kus rychleji než ti ostatní a hlavně jela ukrutně blízko, takže při náhle se zjevívší situaci dvou v podstatě stojících aut už neměl šanci zareagovat. Kdyby jel pomaleji a nelepil se, vyhne se taky. A možná by napálil do nich někdo jiný za chvíli, protože nedodržování bezpečné vzdálenosti je opravdu velký nešvar.

 

Pozornost řidičů je čím dál více odváděna lákadly, které ještě před pár lety nebyly. Mobily, přechytralé palubní počítače xy dalších věcí. Provoz je čím dál hustější a debilů na cestě přibývá. Na cestě trávím mraky času (jen od začátku roku přes 25 tis. km, letos to je ještě náročnější než jindy), za těch 22 let a více než milion km po Evropě mám s čím srovnávat a je to čím dál horší. I řízení pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek je na úplně jiném levelu než kdysi. Je to boj na těch silnicích. A spousta lidí neumí předvídat, spousta z nich nedohlédne dále než na své čelní sklo a nepřemýšlejí za ostatní. Spousta z nich jednoduše nezná pravidla provozu, většina lidí neumí zvládat krizové situace, ať už díky tomu, že jednají zkratkovitě v dané chvíli (zavřít oči, držet pevně volant a čekat, jak to jako dopadne) nebo neumí zvládnout své vozidlo v krizové situaci (tomuto alespoň trochu pomůže škola smyku, alespoň pro udělání si představy, že opravdu není jednoduché vozidlo zvládnout, když se dostane mimo kontrolu, že je opravdu dobré držet volant oběma rukama atd. Za jednu, dvě školy jízdy ale samozřejmě nikdo nedostane pod kůži zvládání smyku, ale alespoň budou mít představu, co ho může způsobit a že je dobré jet tak, ať se to nestane).

 

Situace, které zažívá bojler samozřejmě zažíváme všichni. Mne už to ani nevzrušuje, jen občas pronesu ostřejší slovo, ale to nemá smysl se rozčilovat. Z bodu A do bodu B se většinou dostanu rychleji než jiní řidiči, ale vždy tak, abych nikoho neohrozila, předvídání a bezpečná vzdálenost v každé situaci je základ, slušné a ohleduplné chování, v obci striktně podle pravidel, na dálnici tak, aby bylo volno přede mnou i za mnou, pokud to jen trochu jde. Moc bych si přála, aby tak jezdil každý, ale bohužel svět není dokonalý, takže nezbývá, než se modlit

 

Bohužel mám s podobnou nehodou osobní zkušenost a jen díky tomu, že jsem v té době neměla děti (je to už 19 let) nebo někoho na zadních sedačkách, tak nehoda neskončila tragicky. Dávala jsem přednost chodcům na přechodu a za mnou jel kamion plně naložený dřevem. Byl za mnou dobrých 200 metrů. Viděla jsem ve zpětném zrcátku, že se na mne žene a že prostě nečumí a hlavně nezpomaluje. Troubila jsem, aby se alespoň chodci stihli rozutéct. Pak přišla šílená rána. Šílená. Kamion mi z felicie combi udělal cupé. Brzdná dráha nula, jel asi 80. Čuměl do mobilu, tehdy to byly pořádné mobily, tak na to potřeboval asi všechnu pozornost. Těžko říci. Chodci se naštěstí stihli rozutéct. Odhodil mne asi 15 metrů za přechod. Auto bylo úplně slisované až za přední sedačky. Kdokoliv na zadních sedačkách by neměl nejmenší šanci přežít. Já jsem si odnesla trvalé následky na krční páteři, posun obratlů. No a docela trauma, s kterým jsem roky bojovala. To, že to v sobě pořád mám jsem zjistila před pár týdny, když jsem přebrala služební oktávku a chyběl na ní objednaný zadní stěrač. Na výhled dozadu jsem díky těžké nehodě extra citlivá a opravdu jsem to nemohla zpracovat, že nebudu mít 100% čisté sklo. Až do dnešních dnů mám úchylku, že 50% času trávím koukáním do zpětných zrcátek. Je to naprosto automatická činnost a díky přehledu, kterou v každou chvíli mám o tom, co se děje ze všech stran auta už mi to mockrát zachránilo zadek auta. Ale kolik lidí takto kouká do zrcátek?

 

Onehdá mi nějaká mladá dívčina vjela přímo pod kola na dálnici. Sjela na výjezd a když jsem ji už skoro míjela  (cca ve 130), tak si to najednou rozmyslela a hup mi zpátky do pruhu (jela tak 40). Jen rychlá moje reakce a úhybný manévr nás zachránily od pořádné nehody. Ve služebním autě nemám kameru, těžko by se vina prokazovala. Je to prostě džungle.

 

Ještě si vzpomínám na situaci z mých mladých nezkušených let, kdy jsem taky nepřizpůsobila rychlost stavu na silnici a za mlhy jsem jela po D1 moc rychle. A za horizontem najednou kolona, poslední auto kamion. Plné brzdy, úhybný manévr doleva mezi kamion a středová svodidla. Skončila jsem až na úrovni jeho kabiny. Od té doby jsem se řádně poučila, ale už jsem tu taky být nemusela několikrát. ?

Editováno: , autor: velryb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
před 2 hodinami, zwan napsal:

Ty jo jak to dopadlo, bude se spravovat nebo totalka?

Nebo bude brzy nebourane v nejmenovanem bazAAAru?

Ty bys jeste takove auto chtel? Kazde auto pres boudu je totalka. ? Pokud to nekdo opravi, tak je to opravdovy hazard s lidskymi zivoty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme by sa v tom nikto nechcel vedome voziť, lenže ak ten vrak kúpi nejaký podnikavec, kľudne sa to auto môže opäť dostať na cesty.

 

Príklad z minulého roku, keď mal nepríjemnú udalosť @Twisted na svojej novučičkej Rapidke:

https://forum.skodahome.cz/topic/129787-kdo-už-měl-nehodu-s-rapidem/?do=findComment&comment=2314375

Opravené auto sa objavilo v inzerátoch na predaj:

https://forum.skodahome.cz/topic/129787-kdo-už-měl-nehodu-s-rapidem/?do=findComment&comment=2330726

Podľa bazárnika bolo vymenených pár dielov po ľahšom ťuknutí, pri ktorom ani airbagy nevystrelili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, bohužel je to tak. Všechny ojeté auta, co jsem kupovala, tak byly taky střelené (S-max čelně nějak, ještě byly ulámané držáky světel a nějaké drobné deformity v motorovém prostoru, fábia na zadní dveře, ale mohl jít jen o drobný šrám. Těžko říci). Otázka je, jak moc. Jediná jistota je fakt nové nebo od rodiny/dobrého známého s jasně známou historií. @Twisted to měl trefené slušně, autko pěkně posádku ochránilo, ale položilo svůj život. No, doma bych takto opravenou bouračku opravdu nechtěla, nevěřím, že to může ještě fungovat stejně při dalším nárazu podobném. S fiestou jsem měla štěstí, že byť ta nehoda byla hodně velká, tak kromě prahu nebyly zasažené žádné nosné konstrukce a hlavně bylo vše opraveno/vyměněno pečlivě a v souladu s doporučením výrobce. To, že je to vše ok prověřuji na každém závodě, kdy je auto extrémně zatíženo pořád. A zrovna podvozek byl nejvíce postižen a ten funguje výtečně. Ale takováto nehoda, co měl Twisted, to už fakt ne. Hlavně, že se nic nestalo, to už jsou nárazy, kdy se dokáží nepěkně potlouct hlavně vnitřní orgány.  ?

Editováno: , autor: velryb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před nedávnem jsem stál u opravované Octavia III facelift RS a původ ČR málo nalitano a byla už evidentně před tím odborně opravovana protože tam chybělo kousek vnitřního prahu :smich:já myslel že umřu smíchy.  A už vidím jak to šlo do světa za 600:kol-46:. Prostě vonavka, jasný původ, nikdy nehavarováno atd  :kol-95:. A frajer si to pak určitě začal voskovat aby mu to vydrzelo. :kol-75:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...